Przetarg 11604449 - Usługa zakupu i dostawy żywności na bazie kuchni dostawcy...

   
Analizuj Zamówienie 11604449
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2025-10-22
przedmiot ogłoszenia
Usługa zakupu i dostawy żywności na bazie kuchni dostawcy dla pacjentów Krajowego Ośrodka Zapobiegania Zachowaniom Dyssocjalnym w Gostyninie II

Przedmiotem zamówienia jest przygotowywanie
i dostarczanie posiłków do Zamawiającego, którego siedziba zlokalizowana jest w miejscowości Gostynin,woj. mazowieckie w okresie od 04.12.2025r. do 02.12.2026r.,według 4 jadłospisów przygotowanych przez Zamawiającego,które załączone są do SWZ i będą obowiązywać w terminach:Jesień: od 1 października do 31 grudniaZima: od 1 stycznia do 31 marcaWiosna: od 1 kwietnia do 30 czerwcaLato: od 1 lipca do 30 wrześniaZamawiający stosuje rodzaje,nomenklaturę i założenia diet rekomendowanych przez NIZP-PZH (dawny IŻŻ),MZ oraz NFZ,a Wykonawca zobowiązany jest do respektowania aktualnych przepisów prawa w tym zakresie.Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany jadłospisu na równoważny.Zmiana jadłospisu na równoważny może nastąpić w szczególności w przypadku pogorszenia jakości dostarczanych posiłków, w tym ich smaku i wyglądu,a także wprowadzania przez Wykonawcę produktów złej jakości mających wpływ na jakość świadczonej usługi, a także w przypadku wycofania produktów, z których posiłki będą przygotowywane oraz nierespektowania przez Wykonawcę aktualnych przepisów w zakresie rodzaju, nomenklatury i założeń diet rekomendowanych przez NIZP-PZH (dawny IŻŻ),MZ oraz NFZ.- Jadłospis równoważny zostanie przekazany Wykonawcy z dwutygodniowym wyprzedzeniem. W przypadku konieczności wprowadzenia innego rodzaju diet niż wymienione w jadłospisach,Zamawiający przy udziale dietetyka opracuje wymaganą dietę,natomiast Wykonawca będzie zobowiązany do jej dostarczania w ramach obowiązującej umowy–z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. Przygotowywanie posiłków odbywać się będzie z własnych produktów Wykonawcy,z uwzględnieniem diet stosowanych w Ośrodku oraz z zachowaniem wymaganej gramatury produktów.Liczba przygotowywanych posiłków będzie przedstawiona przez Zamawiającego w grafiku jednotygodniowym. Na dzień ogłoszenia postępowania liczba leczonych pacjentów wynosi 80 osób–ewentualne zmniejszenie zamówienia nie będzie skutkowało odpowiedzialnością Zamawiającego. Jednocześnie Zamawiający gwarantuje,iż ewentualne zmniejszenie nie będzie większe niż 10% zamówienia.Zamawiający informuje również,iż w trakcie realizacji zamówienia wskazana liczba może ulec zmianie w zależności od rzeczywistego stanu pacjentów i maksymalnie wynieść może 80 pacjentów. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć każdego dnia,bez względu na święta i inne uroczystości zamówione posiłki na własny koszt i ryzyko do KOZZD w Gostyninie.Posiłki dostarczane będą w oddzielnych opakowaniach jednorazowych tzn.każdy pacjent otrzyma swoje porcje w przeznaczonym dla siebie opakowaniu, przy czym Zamawiający zastrzega,iż opakowania używane przez Wykonawcę muszą posiadać stosowne atesty pozwalające na kontakt opakowania z żywnością–opakowania jednorazowe do pakowania posiłków zapewni Wykonawca.- Zamawiający wymaga,aby posiłki pakowane były w jednorazowe opakowania zawierające jedną porcję posiłku oraz umieszczane były w torbach termoizolacyjnych, oddzielnych dla dań gorących i oddzielnych dla pozostałych dań zapewniających prawidłowe warunki higieniczne i odpowiednią temperaturę potraw.- Zamawiający wymaga,aby w celu zapewnienia odpowiedniej temperatury posiłków, surówki dostarczać w oddzielnych, szczelnie zamkniętych opakowaniach jednorazowych.Napoje gorące dostarczane będą w odpowiednich termosach.Termosy te są własnością Wykonawcy. Termosy muszą zapewniać utrzymanie optymalnej temperatury napojów gorących podczas transportu z kuchni Wykonawcy do siedziby Zamawiającego. Odbiór,mycie,wyparzanie i dezynfekcja termosów potrzebnych do świadczenia usługi objętej umową,należy do Wykonawcy. Zamawiający ma prawo do kontroli zapisów mycia i dezynfekcji termosów prowadzonych w kuchni Wykonawcy. Utylizacja opakowań stosowanych przez Wykonawcę do pakowania posiłków leży po stronie Zamawiającego. Dostawy posiłków odbywać się będą w ściśle ustalonych godzinach,tj.Śniadanie-godz.7.30Obiad wraz z kolacją-godz.12.45-Zamawiający nie dopuszcza zmiany godzin dostaw posiłków. Posiłki i napoje dostarczane w ramach podpisanej umowy muszą być dostarczane do wyznaczonego punktu dystrybucyjnego w budynku KOZZD w Gostyninie.Dostarczane posiłki muszą być świeże,z terminem przydatności do spożycia oraz gorące,poza posiłkami,które co do zasady spożywane są na zimno.- Zamawiający wymaga zapewnienia określonej temperatury dowożonych posiłków, tj.Śniadania:zupa 75C;napój gorący 80C,Obiad:zupa 75C;II danie 63C;ziemniaki/makarony/kasze 63C, sałatki/surówki 4C;Kolacja:napój gorący 80C.Dobór wędlin powinien być zróżnicowany pod kątem produktu,z którego jest wykonany (wieprzowe, drobiowe,drobiowe z indyka itp.,z niższą zawartością tłuszczu,na diety:lekkostrawną,bogatobiałkową, niskotłuszczową,cukrzycową–wędliny z niską zawartością tłuszczu wysokogatunkowe). Działalność,o której mowa nie będzie prowadzona w kuchni Zamawiającego.Realizacja świadczenia winna odbywać się w lokalu odpowiadającym wszelkim wymaganiom sanitarnym i budowlanym przewidzianym dla lokali,w których wykonywane są usługi w zakresie określonym niniejszym postępowaniem. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć we własnym zakresie niezbędne narzędzia,urządzenia,materiały,produkty oraz środki transportu potrzebne do realizacji usługi z należytą starannością i w sposób prawidłowy,zgodny z umową i obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić odpowiednie zasoby techniczne,a także personel posiadający zdolności,doświadczenie zawodowe oraz wiedzę w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia przez cały okres realizacji zamówienia,w tym kucharza o doświadczeniu zawodowym nie mniejszym niż wskazane w ofercie. Posiłki muszą być przygotowywane w pomieszczeniach gastronomicznych i przewożone środkiem transportu spełniającym wymagania higieniczno-sanitarne. W związku ze specyfiką Ośrodka i koniecznością dochowania zasad bezpieczeństwa,Zamawiający określa,iż samochód przy użyciu,którego posiłki będą dostarczane nie może być dłuższy niż 6,20 metra.Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania przedmiotu umowy z należytą starannością i zachowaniem wszelkich norm i standardów obowiązujących przy świadczeniu usługi objętej zamówieniem.Pracownicy Wykonawcy zajmujący się dowozem i dystrybucją posiłków zobowiązani są do zachowania czystego i schludnego wyglądu osobistego oraz posiadania aktualnych orzeczeń lekarskich do celów sanitarno–epidemiologicznych o braku przeciwwskazań do wykonywania prac,przy wykonywaniu których istnieje możliwość przeniesienia zakażenia lub choroby zakaźnej na inne osoby. W czasie dowożenia posiłków Wykonawca zobowiązany będzie do przestrzegania przepisów obowiązujących na terenie Ośrodka.Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za przestrzeganie przepisów obowiązujących na terenie Ośrodka przez swoich pracowników.Wykonawca odpowiada za wszelkie szkody wynikające z realizacji niniejszego zamówienia,w tym za narażenie bądź spowodowanie utraty życia lub uszczerbku na zdrowiu osób trzecich w związku z realizacją niniejszego zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli w zakresie: -zgodności dostarczanych posiłków z wymogami Zamawiającego pod względem wagowym,-weryfikacji odpowiedniej temperatury dostarczanych posiłków,-obniżona o więcej niż 5 st od wymaganej temperatura ciepłej składowej posiłku (np.zupa,drugie danie) mierzona w punkcie odbioru posiłków upoważnia Zamawiającego do zareklamowania całego posiłku/ów i zwrotu dostawy do Wykonawcy,-zawyżona o więcej niż 5 st od wymaganej temperatura zimnej składowej posiłku (np.surówka,wędliny itd.) mierzona w punkcie odbioru posiłków upoważnia Zamawiającego do zareklamowania całego posiłku/ów i zwrotu dostawy do Wykonawcy,-sprawdzania jakości dostarczanych posiłków, -stwierdzona podczas dostawy zła jakość posiłków, która zostanie potwierdzona w obecności pracownika Wykonawcy może spowodować reklamację całego posiłku (dostawy). Zamawiający ma prawo do kontroli przez wyznaczoną osobę procesu przygotowania oraz samych posiłków pod względem ilościowym,jakościowym,dietetycznym i higienicznym oraz do kontroli pod względem higienicznym pojazdów do transportu żywności,jak również termosów i opakowań,w których żywność jest przewożona.Na Wykonawcy ciąży obowiązek pobrania próbek żywności,zgodnie z przepisami sanitarno–epidemiologicznymi. W ramach zawartej umowy,Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru resztek żywieniowych i pokonsumpcyjnych oraz zapewnienia do tego odpowiedniej liczby szczelnie zamykanych pojemników do zbierania przez Zamawiającego tych odpadów,a następnie ich transportu przez Wykonawcę.Odbiór odpadów od Zamawiającego następował będzie w zależności od potrzeby,lecz nie rzadziej niż raz w tygodniu. Zamawiający zastrzega sobie jednak możliwość częstszego przekazania odpadów pokonsumpcyjnych,w ramach zaproponowanego przez Wykonawcę wynagrodzenia–w skali tygodnia do utylizacji przekazuje się około 60 litrów odpadów pokonsumpcyjnych.Wykonawca zobowiązany będzie do mycia i dezynfekcji pojemników po odbiorze odpadów.Koszt transportu i koszt zakupu pojemników zgodnie z zaleceniami Stacji Sanitarno–Epidemiologicznej do transportu resztek ponosi Wykonawca. Wykonawca odpowiada za transport i utylizację odpadów pokonsumpcyjnych.Zamawiający udostępni Wykonawcy nieodpłatnie miejsce do przechowywania odpadów pokonsumpcyjnych powstałych po dostarczonych przez niego posiłkach.Wykonawca każdorazowo po podjęciu odpadów pokonsumpcyjnych z udostępnionego miejsca przedłoży Zamawiającemu,w terminie 7 dni właściwy dokument potwierdzający fakt odebrania odpadów pokonsumpcyjnych.Zamawiający dopuszcza możliwość zawarcia przez Wykonawcę umowy z firmą posiadającą uprawnienia przewidziane przepisami prawa w zakresie odbioru odpadów. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody spowodowane niewłaściwym wykonaniem usługi,stwierdzone w wyniku kontroli właściwych organów,między innymi Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej.

TPNF/8/2025/G
branża Gastronomia, catering
podbranża żywienie zbiorowe
kody CPV 55321000, 55520000
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Mazowieckie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Mazowieckie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się