Przetarg - PRZEPROWADZENIE AUDYTU ZEWNĘTRZNEGO PROJEKTU PN.: BUDOWA...

   
Analizuj Zamówienie 1578901 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2010-12-01
przedmiot ogłoszenia
PRZEPROWADZENIE AUDYTU ZEWNĘTRZNEGO PROJEKTU PN.: BUDOWA DRÓG GMINNYCH ŁĄCZĄCYCH DROGĘ WOJEWÓDZKĄ NR 346 I 347 W KĄTACH WROCŁAWSKI
CH.
1.Przedmiotem niniejszego zamówienia jest:
a)Przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu pn.: Budowa dróg gminnych łączących drogę wojewódzką nr 346 i 347 w Kątach Wrocławskich współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013. Priorytet III Rozwój infrastruktury transportowej na Dolnym Śląsku (Transport), Działanie 3.1 Infrastruktura drogowa.
b)Sporządzenie sprawozdania z przeprowadzonego audytu wraz z opinią o projekcie.
c)Audyt zostanie przeprowadzony zgodnie z aktualnymi Wytycznymi programowymi Instytucji Zarządzającej RPO WD w zakresie ogólnych zasad przeprowadzania audytu zewnętrznego projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego
na lata 2007-2013.
2. Audyt zewnętrzny projektu obejmie co najmniej następujący (minimalny) zakres:
-sprawdzenie realizacji projektu zgodnie z umową o dofinansowanie projektu i obowiązującymi przepisami prawa oraz zaleceniami i wytycznymi IZ RPO WD
- sprawdzenie ustanowienia i posiadania wewnętrznych procedur w ramach projektu, w tym kontroli finansowej, które m.in. zapewniają uznawanie kwalifikowalności ponoszonych wydatków,
- sprawdzenie posiadania ścieżki w zakresie finansowo-księgowym i czy zapewnia ona rzetelne i terminowe dokumentowanie realizowanych operacji (poprawność polityki rachunkowości),
- sprawdzenie prawidłowości przeprowadzenia procedur o udzielenie zamówień publicznych z zachowaniem wspólnotowych i krajowych wymogów dotyczących ekonomiczności, konkurencyjności, przejrzystości i upublicznienia oraz unikania konfliktu interesów,
-sprawdzenie poprawności poniesienia wydatków w ramach realizowanego projektu udokumentowanych fakturami lub innymi dokumentami księgowymi o równoważnej wartości dowodowej, potwierdzonych przelewami (wyciągami z rachunku bankowego) lub dowodami wpłaty (raportami kasowymi),
- sprawdzenie prawidłowości kwalifikowalności wydatków w ramach realizowanego projektu,
- sprawdzenie prowadzenia, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wymaganiami określonymi w umowie o dofinansowanie projektu, wyodrębnionej ewidencji księgowej dotyczącej realizacji projektu z podziałem analitycznym i w sposób przejrzysty umożliwiającej identyfikację poszczególnych operacji księgowych i bankowych przeprowadzonych dla wszystkich wydatków w ramach projektu (przejrzystość wydatkowania środków w ramach projektu),
- sprawdzenie terminowości rozliczania środków finansowych w ramach projektu,
- sprawdzenie wniosków beneficjenta o płatność z księgami rachunkowymi w części dotyczącej projektu i dokumentacją źródłową,
- sprawdzenie sposobu monitorowania realizacji celów projektu,
- sprawdzenie wiarygodności części sprawozdawczych wniosków beneficjenta o płatność z zakresem rzeczowym projektu,
- sprawdzenie stosowania wymogów dotyczących informacji i promocji w projekcie zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie i umową o dofinansowanie,
-sprawdzenie sposobu przechowywania, udostępniania i archiwizacji dokumentacji zgromadzonej w ramach realizowanego projektu,
- sprawdzenie wdrożenia zaleceń z przeprowadzonych kontroli/audytów oraz usunięcia nieprawidłowości, jeśli takie zostały wykryte.
3.W celu stwierdzenia, czy projekt jest realizowany zgodnie z umową o dofinansowanie projektu, a wydatki są kwalifikowane, w szczególności audytor zewnętrzny sprawdzi:
- dokumentację dotyczącą projektu,
- realizację zakresu rzeczowego projektu przewidzianego we wniosku o dofinansowanie,
- dokumenty pozwalające prześledzić ścieżkę każdego wydatku od jego poniesienia
do przedłożenia wniosku o płatność,
- faktyczne i rzeczywiste poniesienie zadeklarowanych wydatków w ramach projektu, tj. potwierdzenie dowodami zapłaty oraz osiągnięcie faktycznego efektu rzeczowego,
- kwalifikowalność poniesionych wydatków, sposób ich udokumentowania i ujęcia na rachunku bankowym wyszczególnionym w ewidencji księgowej beneficjenta; zgodność kwot wynikających z wniosków o płatność z zapisami księgowymi, w rozbiciu na poszczególne kwoty wydatków kwalifikowanych,
- wiarygodność części sprawozdawczych wniosków o płatność, poprzez weryfikację i potwierdzenie wykonania prac, istnienia zakupionych towarów oraz wykonania usług/robót, czy dostarczonych dostaw w ramach projektu,
- spełnienie zasad dotyczących informacji i promocji,
- sposób monitorowania projektu (osiągania celu projektu), raportowania o postępach wdrażania projektu oraz dotrzymania harmonogramu realizacji zadań projektu,
- poprawność stosowanych procedur o udzielenie zamówienia publicznego z zachowaniem wspólnotowych i krajowych wymogów dotyczących ekonomiczności, konkurencyjności, przejrzystości i upublicznienia oraz unikania konfliktu interesów.
4. Sprawozdanie z audytu zewnętrznego projektu będzie zawierać co najmniej następujący (minimalny) zakres:
- podstawowe informacje o beneficjencie i realizowanym przez niego projekcie (nazwa, adres siedziby, NIP i REGON Beneficjenta, numer i tytuł umowy o dofinansowanie projektu oraz aneksów, krótki opis projektu, całkowitą wartość projektu, w tym całkowitą wartość wydatków kwalifikowanych, poziom procentowy i kwotę dofinansowania),
- nazwę, adres siedziby, NIP i REGON osoby-podmiotu przeprowadzającego audyt zewnętrzny projektu,
- imiona i nazwiska audytorów zewnętrznych przeprowadzających audyt zewnętrzny projektu,
- oświadczenie audytora zewnętrznego projektu oraz osób wykonujących czynności audytu zewnętrznego projektu o niezależności od audytowanej jednostki,
- termin przeprowadzenia audytu zewnętrznego projektu podany w datach dziennych,
- cel audytu zewnętrznego projektu,
- zakres przedmiotowy audytu zewnętrznego projektu,
- informację o podjętych działaniach i zastosowanych technikach audytu,
- informację o metodzie doboru i wielkości próby do badania,
- wskazanie okresu badania oraz wartości kwot poddanych badaniu,
- ustalenie stanu faktycznego, w tym jego ocena i ewentualne odchylenia, rekomendowane działania naprawcze/usprawniające; sprawozdanie powinno uwzględniać również opis obszarów funkcjonujących w sposób poprawny,
- wskazanie zidentyfikowanych w trakcie realizacji projektu problemów wraz z określeniem ich wagi i charakteru,
- wskazanie oraz analiza przyczyn i skutków uchybień,
- uwagi i wnioski w sprawie usunięcia stwierdzonych uchybień, rekomendacje oraz zalecenia,
- analiza zgodności realizacji projektu z umową o dofinansowanie i obowiązującymi przepisami prawa oraz procedurami w ramach RPO WD,
- opis wdrożonych procedur wewnętrznych Beneficjenta (dokumentów),
- opis ścieżki audytu Beneficjenta w zakresie finansowo-księgowym,
- opis prawidłowości klasyfikacji wydatków według kategorii i źródeł finansowania,
- analiza stosowania przepisów w zakresie zamówień publicznych,
- opis zasad księgowania wydatków poniesionych w ramach realizowanego projektu, ocenę kwalifikowalności wydatków, sposób ich udokumentowania i prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej (czy deklarowane wydatki znajdują odzwierciedlenie w zapisach księgowych i dokumentach wspierających prowadzonych przez Beneficjenta oraz są zgodne z zasadami wspólnotowymi i krajowymi),
- analizę terminowości występowania, uzyskiwania i wydatkowania środków na realizację projektu,
- analizę zgodności wniosków Beneficjenta o płatność z księgami rachunkowymi Beneficjenta w części dotyczącej projektu,
- sprawdzenie wiarygodności części sprawozdawczych wniosków o płatność z zakresem rzeczowym projektu,
- opis sposobu monitorowania projektu (osiągania celu projektu),
- odpowiednie logotypy i dane zgodnie z ustalonymi przez Instytucję Zarządzającą RPO WD wymogami dotyczącymi informacji i promocji w projekcie,
- analizę sposobu przechowywania, udostępniania i archiwizacji dokumentacji zgromadzonej w ramach projektu,
- sprawdzenie wdrożenia zaleceń przeprowadzonych kontroli oraz usunięcie nieprawidłowości, jeśli takie zostały wykryte,
- opinię (stanowiącą element sprawozdania) wskazującą:
a)stwierdzone podczas audytu zewnętrznego zagrożenia dla realizacji projektu wraz ze wskazaniem czy jakikolwiek z tych problemów ma charakter systemowy,
b) przyczyny zagrożeń oraz wymagane działania naprawcze i zapobiegawcze;
c) powody odmowy wydania opinii, z uwagi na okoliczności, które uniemożliwiają jej sformułowanie;
d) istotne naruszenie prawa wspólnotowego i lub krajowego bądź procedur obowiązujących w ramach RPO WD (jeżeli zaistnieje);
- podpisy każdego z audytorów zewnętrznych przeprowadzających audyt zewnętrzny projektu,
- miejsce i datę dzienną sporządzenia oraz podpisania sprawozdania z audytu zewnętrznego.
5.Nr projektu: RPDS.03.01.00-02-030/09
6.Umowa o dofinansowanie projektu pn. Budowa dróg gminnych łączących drogę wojewódzką nr 346 i 347 w Kątach Wrocławskich nr UDA-RPDS.03.01.00-02-030/09-00 z dnia 12.10.2009 r. oraz aneksy nr UDA-RPDS.03.01.00-02-030/09-01 z dnia 16.04.2010 r. i nr UDA-RPDS.03.01.00-02-030/09-02 z dnia 30.09.2010 r.
7.Opis projektu:
Przedmiotem projektu jest budowa i modernizacja dróg gminnych - ul. Spółdzielczej i Przemysłowej, położonych w północno- wschodniej części miasta Kąty Wrocławskie. Projektowana droga przebiega od ul. 1 Maja (DW nr 346), przy dworcu kolejowym, przez ul. Spółdzielczą do ul. Nowowiejskiej (DP 2010D), dalej ulicą Przemysłową do miejsca skrzyżowania z przyszłą obwodnicą (DW nr 346), następnie trasą przyszłej obwodnicy do ul. Popiełuszki (DW nr 347), z którą łączy się w odległości ok. 400 m od zjazdu na autostradę A4.
Zakres przedmiotowy projektu obejmuje wykonanie:
dróg o łącznej długości 1 703 m
ciągów pieszo-jezdnych o długości 260 m
ciągu pieszo-rowerowego o długości 785 m
chodników o łącznej długości 1 171 m
ścieżek rowerowych o długości 340 m
zatok autobusowych 2 szt.
ronda o średnicy zewnętrznej 32 m 1 szt.
kanalizacji deszczowej o łącznej długości 1 581,7 m, z czego: 500 mm - 34,1m,
fi 400 mm - 607,8 m, 300 mm - 920,7 m, fi 250 mm - 19,1 m, wpusty uliczne -
65 szt., separatory benzynowo - koalescencyjne - 4 szt.
przebudowy i budowy oświetlenia ulicznego obejmującego: sieć oświetleniową kablową YAKY 4 x 35 mm2 o łącznej długości kabla 2 423 m, montaż słupów oświetleniowych SO10/S/1(1000) - 49 szt., montaż słupów oświetleniowych SO10/S/1(2000) - 18 szt., montaż słupów oświetleniowych SO10/S/2(1000) - 4 szt., montaż opraw oświetleniowych SGP- 340PC z lampą SON-TPP 150W - 75 szt. usunięcia kolizji z istniejącymi sieciami w pasie drogowym oraz promocji zadania zgodnie z wytycznymi Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013.
8. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia zawarte są w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ.
9.Całkowita wartość projektu: 6.916.748,71 PLN
10. Całkowite wydatki kwalifikowane projektu: 6.916.748,71 PLN
11. Kwota dofinansowania projektu: 2.696.840,33 PLN
12. Okres realizacji projektu:
Rozpoczęcie realizacji projektu : 2010.04.19
Rozpoczęcie rzeczowe realizacji projektu : 2010.01.29
Zakończenie realizacji projektu : 2011.06.30
Zakończenie finansowe realizacji projektu : 2011.08.31
13. Okres podlegający audytowi zewnętrznemu projektu: 25.11.2009 r. 16.12.2010 r.
14. Rodzaj, ilość i wartość wniosków beneficjenta o płatność podlegających badaniu audytowemu:
Kwota wydatków podlegających audytowi zewnętrznemu projektu: 4.328.296,80 PLN
Wnioski o płatność podlegające audytowi:
- I wniosek sprawozdawczy,
- II wniosek sprawozdawczy,
- III wniosek o płatność pośrednią na kwotę 310.120,00 PLN,
- IV wniosek o płatność pośrednią na kwotę 1.423.158,40 PLN,
- V wniosek o płatność pośrednią na kwotę 1.729.618,40 PLN
Orientacyjna ilość dokumentów podlegająca audytowi: w przybliżeniu 5 wniosków o płatność, 2 poprawione wnioski o płatność, 3 procedury przetargowe wynikające z prawa Zamówień Publicznych, 1 procedura poniżej progu 14000 Euro, 20 faktur.
15. Dokumentacja dotycząca projektu przechowywana jest w siedzibie Beneficjenta, ul. Rynek-Ratusz 1,55-080 Kąty Wrocławskie.
16. Projekt nie podlegał dotychczas innym kontrolom i audytom..
branża Ekonomia, prawo i organizacja
podbranża analiza rozwoju przedsiębiorstw
kody CPV 72212000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Dolnośląskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Dolnośląskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: analiza rozwoju przedsiębiorstw