Zlecenie - Realizacja działań doradczych prowadzących do...

   
Analizuj Zamówienie 4327539 (zakończone)
źródło Internet
data publikacji 2016-05-12
przedmiot zlecenia
Realizacja działań doradczych prowadzących do przygotowania modelu biznesowego internacjonalizacji, w ramach planowanego do realiz
acji projektu pt. „Opracowanie modelu biznesowego internacjonalizacji Centrum Konstrukcji Stalowych Sp. z o.o.".
KOD CPV: 72221000-0 Usługi doradcze w zakresie analizy biznesowej
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
a) realizacja usług doradczych prowadzących do opracowania nowego modelu biznesowego związanego z wprowadzeniem przez Zamawiającego nowych produktów oraz usług na nowe rynki zagraniczne, obejmujących w szczególności:
I. analizę możliwości eksportowych firmy przez zbadanie produktów i usług Zamawiającego oraz ocenę konkurencyjnej pozycji Zamawiającego na rynkach zagranicznych,
II. badanie rynków zagranicznych i wskazanie rynków docelowych oraz ich zhierarchizowanie, a także identyfikację potencjalnych kontrahentów na rynkach zagranicznych,
III. koncepcję wejścia na rynek zagraniczny wraz z projekcją możliwości sprzedaży na wybranym rynku zagranicznym,
IV. wskazanie najefektywniejszych narzędzi i metod marketingowych oraz promocyjnych (w tym wskazanie wydarzeń targowych lub kierunków misji handlowych),
V. rekomendacje w zakresie reorganizacji firmy Zamawiającego i przygotowania go do działalności eksportowej (w zakresie organizacji marketingowej i promocji, polityki handlowej i cenowej, działu eksportu, itp.),
VI. propozycje możliwych źródeł zewnętrznego finansowania działalności eksportowej i instrumentów finansowych obniżających ryzyko eksportowe (kredyty eksportowe, fundusze poręczeniowe i gwarancyjne, fundusze dotacji, transakcje terminowe etc).
b) opracowanie dokumentu Model biznesowy internacjonalizacji zgodnie ze standardem tworzenia Modelu biznesowego internacjonalizacji dla I ETAPU Działania 1.2 „Internacjonalizacja MŚP" POPW, Dokument powinien być przygotowany w formie obrazującej przebieg realizacji usług doradczych, tj. sprawozdań z realizacji kolejnych zadań realizowanych przez zespół projektowy, raportów podsumowujących zebrane informacje i przeprowadzone analizy wraz z wynikającymi z nich rekomendacjami, ustaleń o charakterze strategicznym (pomiędzy Wykonawcą produktów, usług a klientem) - prowadzących do przygotowania finalnego Modelu biznesowego internacjonalizacji. Program Operacyjny Polska Wschodnia określa, że wsparcie w ramach działania 1.2 obejmować będzie „kompleksowe, indywidualne, profilowane pod odbiorcę działania związane z opracowaniem i przygotowaniem do wdrożenia nowego modelu biznesowego w MŚP w oparciu o internacjonalizację ich działalności". W konsekwencji przygotowany Model biznesowy internacjonalizacji musi odzwierciedlać ten charakter doradztwa: kompleksowego, indywidualnego i profilowanego dedykowanego Zamawiającemu. Zatem zawarte w dokumencie analizy i rekomendacje nie powinny mieć charakteru nazbyt uniwersalnego, tj. takiego, który można odnieść do jH£lu przedstawicieli branży reprezentowanej przez Wykonawcę.
Wymaganymi elementami Modelu biznesowego internacjonalizacji (MBI) są:
I. Metryczka (zawierająca):
1. nazwę przedsiębiorcy, którego dotyczy dokument,
2. numer umowy o dofinansowanie, która dotyczy przygotowania MBI,
3. nazwę wykonawcy usług doradczych,
4. imiona i nazwiska autora(-ów) dokumentu,
5. datę sporządzenia dokumentu;
II. Analiza możliwości przedsiębiorstwa w zakresie internacjonalizacji działalności, obejmująca w
szczególności analizy szczegółowe:
1. Produktów, usług oferowanych przez przedsiębiorstwo, w tym ich marketingu,
2. struktury organizacyjnej i zdolności produkcyjnych przedsiębiorstwa,
3. zdolności finansowych przedsiębiorstwa,
4. struktury powiązań kapitałowych i relacji biznesowych,
5. potencjału innowacyjnego i posiadanych praw własności intelektualnej oraz posiadanych certyfikatów;
III. Określenie celów przedsiębiorstwa w zakresie internacjonalizacji;
IV. Wskazanie rynków docelowych oraz ich zhierarchizowanie, a także identyfikacja potencjalnych kontrahentów/grup odbiorców na rynkach zagranicznych;
Zhierarchizowanie rynków powinno bazować w przede wszystkim na analizie popytu oferowanych produktów, usług (oszacowanie obecnej i perspektywicznej chłonności oraz siły nabywczej rynku), analizie otoczenia biznesowego (potencjalnych kontrahentów i konkurencji), analizie barier prawnych (np. celnych lub związanych z wymienialnością waluty i ograniczeniem przepływów finansowych) oraz analizie ryzyka (np. niestabilność polityczna, długie terminy płatności, ryzyko odnoszące się do systemów transakcyjnych, problemy dotyczące transportu produktów, ryzyko korupcyjne itp.).
V. Koncepcja wejścia na rynek zagraniczny wraz z projekcją możliwości sprzedaży na wybranym rynku zagranicznym;
Rekomendacje tego punktu dotyczą m.in. modelu sprzedaży i kanałów dystrybucji (przedstawiciel handlowy, dystrybutor, importer, inne...).
W zakresie projekcji sprzedaży niezbędne będzie przedstawienie propozycji cenowej (rekomendacja strategii cenowej). W tym kontekście analiza powinna odnosić się do kosztów wytworzenia i wprowadzenia artykułu na rynek (zagraniczny), w tym m.in.
- kosztów uzyskania niezbędnych certyfikatów i zezwoleń, dopełnienia formalności eksportowych/ importowych w związku z dystrybucją artykułu, preferencji cenowych potencjalnych klientów, poziomu cen konkurencji, specyficznych regulacji prawnych, dotyczących kształtowania poziomu cen w poszczególnych krajach.
VI. Określenie inicjatyw wspierających osiągnięcie założonych celów w zakresie internacjonalizacji (w szczególności propozycje kluczowych inwestycji w narzędzia ICT bądź urządzenia produkcyjne);
VII. Wskazanie najefektywniejszych narzędzi i metod marketingowych oraz promocyjnych (w tym wskazanie wydarzeń targowych czy kierunków misji handlowych);
VIII. Rekomendacje w zakresie reorganizacji przedsiębiorstwa i przygotowania go do działalności eksportowej (organizacji działu eksportu, logistyki etc);
Opis powinien odnosić się do wcześniejszej analizy struktury organizacyjnej i zdolności produkcyjnych (rekomendacje dot. rozwiązań gwarantujących możliwość zapewnienia stałych dostaw na rynki zagraniczne, rekomendacje w zakresie zatrudnienia odpowiednio wykwalifikowanych kadr, przygotowanych do realizacji Ąsługi i zamówień na rynkach międzynarodowych, rekomendacje dot. dostosowania aktualnej technologii produktu, usługi do przepisów prawa międzynarodowego, wymogów jakościowych, norm bezpieczeństwa i uwarunkowań kulturowych, rekomendacje w zakresie międzynarodowego transportu towarów, itd.).
IX. Propozycje możliwych źródeł zewnętrznego finansowania działalności eksportowej;
X. Strategia zarządzania ryzykiem eksportowym w tym propozycje instrumentów finansowych obniżających
ryzyko eksportowe;
XI. Syntetyczne, całościowe przedstawienie proponowanego modelu biznesowego1, obejmujące co
najmniej takie zagadnienia jak:
1. kluczowi partnerzy,
2. kluczowe działania,
3. kluczowe zasoby,
4. oferowane wartości,
5. relacje z klientami,
6. kanały dystrybucji,
7. segmenty klientów,
8. struktura kosztów,
9. struktura (źródła) przychodów
XII. Harmonogram i kosztorys wdrażania zaproponowanego modelu biznesowego z wyszczególnieniem wydatków związanych z przygotowaniem do wdrożenia modelu biznesowego kwalifikujących się do objęcia wsparciem w ramach II etapu działania 1.2 - ujęcie syntetyczne, tabelaryczne;
XIII. Kalkulacja opłacalności wdrożenia zaproponowanego modelu biznesowego (zawierająca projekcję przychodów w wariantach pesymistycznym, neutralnym i optymistycznym);
XIV. Określenie celów szczegółowych obrazujących postęp wdrażania modelu biznesowego, sposobu ich pomiaru oraz odpowiedzialności realizacyjnej tych celów.
c) przedmiot działalności Zamawiającego: Przedsiębiorstwo Centrum Konstrukcji Stalowych Sp. z o. o, powstało 10.09.2008 r.
Centrum Konstrukcji Stalowych Sp. z o.o. utworzono w związku z dynamicznym rozwojem technologii cięcia laserowego w Polsce. Od momentu powstania przedsiębiorstwo nieustannie się rozwija, a podstawę działalności firmy stanowi technologia cięcia laserowego.
Pierwszy laser C02 został zakupiony w 2008 r., drugi w 2011 r. Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na bardziej przetworzone materiały firma rozszerzyła zakres działalności (oprócz cięcia laserowego) o spawanie oraz gięcie detali na prasach. Działania te pozwoliły na wprowadzenie do oferty wykonywanie konstrukcji mechanicznych i budowlanych o średnich gabarytach.
Doskonała współpraca z klientami (krajowymi i zagranicznymi) z branży maszynowej, górniczej oraz energetycznej skłoniła firmę do uruchomienia linii technologicznej do produkcji konstrukcji mechanicznych, budowanych w oparciu
o technologie światłowodowe wykorzystywane przy obróbce metali. Rynkiem docelowym dla internacjonalizacji dziatalności firmy jest rynek Niemiecki.
Strategia firmy jest realizowana przez:
- działania gwarantujące stały rozwój (inwestycje w nowe technologie - zakup zaawansowanych technologicznie
maszyn i urządzeń, wdrożenie platformy B2B oraz zakup dedykowanego systemu do zarządzania zleceniami i
procesem projektowania, współpraca w ramach działalności B+R z jednostkami naukowymi w celu opracowania i
wdrożenia innowacyjnych rozwiązań, dywersyfikacja działalności - planowane wdrożenie produkcji, nowego
innowacyjnego produktu - termoaktywnych barier szklanych)
- kompleksową obsługę z uwzględnieniem wszystkich etapów realizacji zleceń: etap prac koncepcyjnych,
projektowania, produkcji, montażu-wdrażania, doradztwa technicznego, po stały kontakt z klientem w związku z
monitorowaniem wdrażanych produktów
- wysoką jakość usług - stosowane są materiały najwyższej jakości technicznej oraz wykorzystane najnowsze technologie do ich obróbki
- realizację dedykowaną - realizowane są zlecenia pod indywidualne zamówienie klienta
- stale podnoszone kwalifikacje, uzupełniana wiedza, które budują doświadczenie - realizacja zleceń opiera się na najbardziej aktualnej wiedzy i bogatym doświadczeniu
- odpowiedzialną politykę cenową - cena rynkowa usług kształtuje się na poziomie średnich cen rynkowych w porównaniu do usług konkurencyjnych, o mniejszym zaawansowaniu technicznym i technologicznym, przy zachowaniu wyższej jakości
- odpowiedzialną politykę zachowania jakości - na produkty i usługi udzielana jest 24 miesięczna gwarancja
- szybkie i elastyczne reagowanie na potrzeby klienta - realizacja zamówień nietypowych, w krótkim czasie, których nie podejmują się firmy konkurencyjne
Obecnie wysiłek firmy, obok bieżącej działalności, koncentruje się na działaniach zmierzających do wdrożenia produkcji nowego, innowacyjnego produktu -termoaktywnych barier szklanych.
Główny przedmiot działalności: usługi i produkty CKS sp. z o.o.:
Usługi:
• laserowe cięcie blach - firma wykorzystuje nowoczesną metodę obróbki o parametrach wymiarowych zbliżonych do klasycznej obróbki mechanicznej. Podstawowa różnica polega na zastosowaniu innego czynnika tnącego, którym w przypadku cięcia laserowego jest gorący promień lasera wraz z gazem technicznym o dużej czystości. W zależności od rodzaju zastosowanego urządzenia, a zwłaszcza od jego mocy, laserowe cięcie blachy przeprowadzane jest na trzy sposoby: metodą spalania, metodą stapiania lub metodą sublimacji. CKS wykorzystuje:
- system TruLaser 3030/3040/3060 - pracujący w oparciu o zasadę tzw. „latającej optyki" gwarantującej obróbkę bez zadrapań, ekonomiczną obróbkę stali konstrukcyjnej o wszystkich grubościach, produktywność w obróbce blach cienkich, minimalne czasy przestoju, maksymalną energooszczędność.
- wycinarkę TRUMF - gwarantującą szybki system sterowania, wsparcie języka programowania TruTops. Posiada automatyczny system załadunku i odbioru. Wykorzystywana jest do wycinania prostych i skomplikowanych kształtów z blach grubych i cienkich z zachowaniem wąskiej szczeliny cięcia. Gwarantuje dokładność i dużą prędkość pracy, pozwala na pozycjonowanie z prędkością do 300 m/min oraz przyspieszenia do 17 m/sA2.
Dodatkowo dzięki zastosowaniu laserów firma wykonuje: znakowanie detali w celach identyfikacji, dodawanie
centralnych punktów wykrawania na materiale, obróbkę blach powlekanych folią. >
• gięcie blach do konstrukcji stalowych przy wykorzystaniu krawędziarki numerycznej o nacisku 230 t i długości gięcia 3000 mm gwarantującej 100% powtarzalności kształtów oraz produkt najwyższej jakości.
• spawanie - realizowane w ramach kilku metod (MIG, MAG, TIG, MMA, SAW, plazma), wybór konkretnej zależy od specyfiki łączonych materiałów oraz charakteru realizowanej produkcji. Posiadany park maszynowy umożliwia tworzenie małogabarytowych spawanych konstrukcji mechanicznych wykonywanych metodą dobraną optymalnie do rodzaju zamówienia.
Produkty:
• produkcja nowoczesnych paneli ogrodzeniowych, a także modulo form z metalu. Wyroby te, ze względu na
nowoczesny wygląd i różnorodność wzorów, cieszą się coraz większym zainteresowaniem klientów.
Projekty ogrodzeń i modulo form wykonywane są z blachy ciętej laserem, która poddawana jest dodatkowo obróbce gięcia i spawania. Całość jest następnie malowana proszkowo na kolor wybrany przez klienta.
• wyroby gotowe dostępne w czterech kategoriach:
- akcesoria kominkowe - wózki na drewno, stojaki na drewno i nosidła na drewno;
- wieszaki naścienne o różnych wzorach i gabarytach, wieszaki ubraniowe, wieszaki na torebki oraz wieszaki na
klucze;
- numery domów, tablice z nazwami ulic i dzielnic;
- dodatki do wystroju wnętrz - stojaki na ręczniki papierowe, gazetowniki oraz świeczniki.
CKS sp. z o.o. świadczy usługi na obszarze: Rzeszów, Lublin, Kraków, Warszawa, Katowice, zagranica (Niemcy).
23.06.2009 r. spółka zakończyła realizację projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa
Podkarpackiego na lata 2007 - 2013.
Tytuł projektu: „Wzrost konkurencyjności CKS Sp. z o.o. poprzez zakup innowacyjnej wycinarki laserowej wraz z
urządzeniami towarzyszącymi",
Całkowita wartość projektu (PLN): 1 895 430,00
Kwota dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (PLN):788 119,00.
Od 1 maja 2014 roku Centrum Konstrukcji Stalowych Sp. z o.o., na podstawie umowy nr UDA-POIG.08.02.00-18-
005/13-00, z dnia: 05.03.2014r. zawartej z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości, w ramach Działania 8.2
„Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B", Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-
2013, realizuje projekt pt. „Nowoczesny system B2B szansą na wzrost konkurencyjności firmy CKS w branży
konstrukcji stalowych", współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Firma w ramach realizacji projektu wdraża platformy B2B oraz dedykowany systemu do zarządzania zleceniami i procesem projektowania. Wdrażana platforma B2B cechuje się szeregiem innowacyjnych rozwiązań, automatyzujących procesy biznesowe zachodzące między przedsiębiorcami. Moduły, w które wyposażony jest system B2B, usprawniają dotychczasowe rozwiązania stosowane przez CKS Sp. z o.o. i jej partnerów:
- Zarządzanie partnerami
- Moduł oferty i stanów magazynowych
- Moduł zamówień
- Integracja z TruTops Laser
- Moduł reklamacji
- Moduł finansowy - integracja z CDN Optima
- Archiwizator CAD
- API dla sklepów i agencji reklamowych
branża Ekonomia, prawo i organizacja
podbranża analiza rozwoju przedsiębiorstw, konsulting, doradztwo
kody CPV 72221000
forma zapytanie ofertowe
typ zlecenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Podkarpackie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Podkarpackie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: analiza rozwoju przedsiębiorstw , konsulting, doradztwo