Przetarg 11794051 - Zimowe utrzymanie dróg gminnych w sezonie 2025/2026 1)...

   
Analizuj Zamówienie 11794051
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2025-10-30
przedmiot ogłoszenia
Zimowe utrzymanie dróg gminnych w sezonie 2025/2026

1) Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg gminnych oraz wewnętrznych, którymi zarządza Wójt Gminy Strzyżewice na terenie gm
iny Strzyżewice w zakresie odśnieżania i zwalczania śliskości zimowej w sezonie zimowym 2025/2026. 2) Zakres usług zimowego utrzymania dróg obejmuje:a) usuwanie śniegu na całej szerokości dróg (aby nie powodować zwężenia),b) zapewnienie ciągłej przejezdności dróg,c) przygotowanie materiałów do zwalczania śliskościd) zwalczanie tj. zapobieganie powstaniu i likwidowanie śliskości zimowej przez stosowanie materiałów uszorstniających,e) utrzymanie stanu gotowości osób i środków technicznych zapewniających przystąpienie do odśnieżania, posypywania i odśnieżania z posypywaniem dróg.3) Akcją zimowego utrzymania dróg na terenie gminy Strzyżewice są drogi wymienione w punkcie 10 opisu przedmiotu zamówienia. Podany powyżej kilometraż jest orientacyjny. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia do zimowego dodatkowych odcinków dróg, weryfikacji ich długości.4) Wymagania materiałowe i jakościowe.a) Wykonawca zobowiązany jest wykonywać usługę ciągnikiem rolniczym o mocy min. 120KM, wyposażonym w napęd na dwie osie z pługiem lemieszowym i piaskarką w ilości minimum 1 szt., samochodem ciężarowym z pługiem lemieszowym i piaskarką w ilości minimum 2 szt. Ponadto Wykonawca musi dysponować sprzętem do odśnieżania w warunkach ciężkich tj. ciągnikiem rolniczym o mocy minimum 160 KM z pługiem dziobowym w ilości 1 szt., koparko – ładowarką o mocy minimum 105 KM, równiarką drogową.b) Do odśnieżania oraz usuwania śliskości zimowej mogą być stosowane przez Wykonawcę wyłącznie pojazdy i maszyny drogowe zarejestrowane oraz posiadające dopuszczenie do ruchu na drogach publicznych i wyposażone w ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów (Dz. U. z 2022 roku poz. 1847).c) Do zapobiegania powstaniu i łagodzenia śliskości zimowej będą stosowane materiały uszorstniające w postaci mieszanki piaskowo – solnej 50% (piasek o uziarnieniu do 4 mm) – zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. z 2005 r. nr 230 poz. 1960).d) Operatorem sprzętu może być kierowca pojazdu posiadający uprawnienia tj. wymaganą kategorię prawa jazdy, znajomość obsługiwanego sprzętu i przeszkolenie do pracy przy zimowym utrzymaniu dróg. Technika odśnieżania nie może utrudniać ruchu pojazdów.e) Pracownicy obsługujący sprzęt muszą być wyposażeni w telefony komórkowe z uwagi na wymaganą całodobową dyspozycyjność.f) W przypadku awarii pojazdu wykonującego usługi Wykonawca zapewni na własny koszt zastępczy pojazd spełniający wymagania określone w SWZ. Zamawiający nie będzie ponosił z tego tytułu żadnych dodatkowych kosztów.g) W przypadku, gdy wykonawca nie zapewni zastępczego pojazdu oraz kierowcy, Zamawiający zleci osobie trzeciej wykonanie zastępczej usługi. Strony ustalają, że Zamawiający obciąży wykonawcę kosztem zapewnienia zastępczego zimowego utrzymania dróg oraz nałoży karę pieniężną w wysokości określonej w umowie.h) W przypadku wystąpienia nadzwyczajnych warunków atmosferycznych (intensywne, długotrwałe opady śniegu, zawieje i zamiecie śnieżne) Wykonawca winien zabezpieczyć specjalistyczny sprzęt konieczny do likwidacji tych skutków w ramach zawartej umowy.5. Wymagania w zakresie zimowego utrzymania dróg.a) Jezdnia odśnieżona na całej szerokości – minimum 4,0 m (aby nie spowodować jej zwężenia) b) zapewnienie ciągłej przejezdności dróg,c) likwidowanie śliskości na jezdniach poprzez posypywanie materiałami uszorstniającymi w postaci mieszanki piaskowo – solnej 50%. Likwidowanie śliskości winno być prowadzone w sposób skuteczny.d) Do posypywania dróg Wykonawca używa zakupionych we własnym zakresie materiałów szorstkich oraz organizuje zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa miejsce oraz sposób składowania tych materiałów.e) droga musi zostać posypana równą warstwą materiałów szorstkich na całej długości i szerokości.f) decyzję o rozpoczęciu i zakończeniu akcji zimowej podejmuje Zamawiający.g) ustala się maksymalny czas rozpoczęcia akcji do 2 godzin od wezwania przez koordynatora – pracownika Urzędu Gminy pełniącego nadzór nad akcją zimowego utrzymania dróg lub przystąpienie do pracy nastąpi nie później niż po upływie 2 godzin po zakończeniu opadu. W przypadku opadów nocnych nie później niż przed godziną 6:00. Czas rozpoczęcia akcji jest jednym z kryteriów oceny ofert. Przez czas rozpoczęcia akcji rozumie się wjazd na teren gminy wszystkich zadysponowanych pojazdów.h) Wykonawca usługi odpowiedzialny jest za jakość świadczonych usług i ich zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi w przedmiocie zamówienia oraz za zgodność z poleceniami pracownika pełniącego nadzór nad akcją zimowego utrzymania dróg z ramienia Urzędu Gminy Strzyżewice.i) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia zgodnie z zapisami umowy stanowiącej załącznik nr 8 do SWZ.j) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę jak również podwykonawcę podczas realizacji przedmiotu zamówienia.k) Wykonawca ponosi odpowiedzialność cywilno – prawną za wszelkie szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków powstałych na skutek nie wykonania lub nienależytego wykonania przyjętej usługi. W myśl powyższego, Wykonawca zobowiązany będzie w trakcie realizacji niniejszego zamówienia posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej.l) Wykonawca jest zobowiązany do dokonania wizji lokalnej w terenie (na własny koszt) oraz do zdobycia wszelkich informacji, które mogą być konieczne do prawidłowej wyceny wartości prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń wykonawcy związanych z błędnym skalkulowaniem ceny lub pominięciem elementów niezbędnych do prawidłowego wykonania umowy.6. Zastrzeżenia Zamawiającegoa) O rodzaju świadczonej usługi decyduje Zamawiający np.: odśnieżanie a następnie posypywanie czy jednoczesne odśnieżanie z posypywaniem.b) Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli prawidłowości wykonywania usługi, polegających na kontroli grubości pozostawienia śniegu na jezdni, szerokości odśnieżania, ilości rozsypanych środków oraz szerokości i długości odcinków posypywanych materiałem uszorstniającym. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca ponosi kary pieniężne w wysokości określonej w umowie.c) Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli wymaganego sprzętu.7. Sprzęt technicznya) W zakresie wyposażenia umożliwiającego zimowe utrzymanie dróg Wykonawca zapewnia następujący sprzęt: - ciągnik rolniczy z napędem na dwie osie o minimalnej mocy 120 KM z pługiem lemieszowym i piaskarką w ilości 1 szt.- samochód ciężarowy z pługiem lemieszowym i piaskarką w ilości 2 szt.,- koparko ładowarka o mocy 105 KM w ilości 1 szt.,- równiarka drogowa w ilości 1 szt.- ciągnik rolniczy z napędem na dwie osie o minimalnej mocy 160 KM z pługiem dziobowym w ilości 1 szt.Sprzęt musi posiadać dopuszczenie do ruchu na podstawie ustawy z dnia 20. 06. 1997 roku Prawo o ruchu drogowym, (Dz. U. z 2023 r. poz. 1047).8) Wymagania, których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych:1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przy realizacji zamówienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę, osób na podstawie umowy o pracę – jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26. 06. 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465), w zakresie usług odśnieżania i likwidacji śliskości dróg do obsługi sprzętu technicznego, w ilości osób zapewniającej zgodną z warunkami niniejszej SWZ realizację przedmiotowego zamówienia (tj. kierowca ciągnika, kierowca samochodu ciężarowego, operator koparko – ładowarki, równiarki).9) Zasady postępowania w czasie wykonywania prac zleconych przez Zamawiającego:a) Przestrzeganie przepisów:- ustawy z dnia 20.06.1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 1047)- ustawy z dnia 21. 03. 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 645)- rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27. 10. 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. z 2005 r. nr 230 poz. 1960).Zamawiający nie wymaga w niniejszym postępowaniu przedmiotowych środków dowodowych.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.Zamówienie nie jest objęte dynamicznym systemem zakupów.Zamawiający nie przewiduje prawa opcji.Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8.

RRII-ZP.271.26.2025
branża Drogownictwo
podbranża utrzymanie dróg
kody CPV 90620000, 90630000
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Lubelskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Lubelskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: utrzymanie dróg