Zlecenie - Wykonanie remontu jednostki muzealnej - okrętu wojskowego...

   
Analizuj Zamówienie 2960988 (zakończone)
źródło Internet
data publikacji 2013-10-16
przedmiot zlecenia
Wykonanie remontu jednostki muzealnej - okrętu wojskowego wyslipowanego na ląd - ORP "FALA", znajdującego się w oddziale Muzeum -
Kołobrzeski Skansen Morski przy ul. Bałtyckiej 31 w Kołobrzegu.
Renowacja dotyczy możliwości piaskowania okrętów w technologii "na mokro" i nie stwarzającej obciążenia dla środowiska.
Okręt ORP "FALA"
Zakres prac prowadzonych na okręcie powinien objąć:
przygotowanie kadłuba, nadbudówek i elementów wyposażenia do malowania (pozbycie się korozji i starej farby, wycięcie fragmentów skorodowanych),
uzupełnienie braków (spawanie brakujących lub odłamanych elementów, betonowanie obciążnika), malowanie.
W pierwszej kolejności należałoby przygotować nadbudówki i kadłub, natomiast w ostatniej pokład okrętu (z powodu opadania resztek farby i korozji z czyszczonych powierzchni).
Wykaz prac w kolejności:
Remont kadłuba okrętu (usuwanie produktów korozji i starych powłok malarskich, zabezpieczenie, malowanie):
a) zabezpieczenie elementów z metali nieżelaznych oraz ze stali nierdzewnej i szkła (śruby, katody cynkowe, rurka pitota, gruszka sonarowa, bulaje),
b) młotkowanie kadłuba (niezbędne z powodu występowania grubych warstw rdzy oraz głębokich wżerów). Preferowana metoda - młotkowanie igłowe,
c) wycięcie przekorodowanych fragmentów listew odbojowych,
d) piaskowanie/ śrutowanie kadłuba do czystej blachy. Preferowana metoda - śrutowanie korundem o odpowiednio dobranej ziarnistości, z odsysaniem zwrotnym ścierniwa i odpadów,
e) usunięcie masy betonowej z odpływów szpigatów,
f) czyszczenie wnętrza odpływów szpigatów,
g) prostowanie stabilizatorów przechyłu (elementy zgięte podczas podnoszenia okrętu),
h) usunięcie pozostałości po śrutowaniu,
i) położenie pierwszej warstwy farby podkładowej (przy użyciu pistoletu malarskiego),
j) położenie drugiej warstwy farby podkładowej (o innym odcieniu, przy użyciu pistoletu malarskiego),
k) uzupełnienie braków lub wykonanie atrapy listew odbojowych,
l) malowanie kadłuba docelowymi farbami barwnymi:
- szara - RAL 7042
- zielona - RAL 6016
- pomarańczowa- RAL 3000
- biała - RAL9003
Preferowana metoda - nałożenie dwóch warstw dwuskładnikowej farby epoksydowej przy użyciu pistoletu malarskiego. Nie malować elementów ze stali nierdzewnej i metali nieżelaznych (śruby, katody cynkowe, rurka pitota, gruszka sonarowa),
m) usunięcie zabezpieczeń wykonanych przed śrutowaniem i malowaniem na elementach wymienionych w punkcie "a".
Remont nadbudówek okrętu, z wyposażeniem, i wież armat (elementy wykonane z duraluminium):
a) zabezpieczenie przed piaskowaniem/ śrutowaniem elementów gumowych, szklanych, mosiężnych, brązowych i innych narażonych na uszkodzenie (bulaje, oświetlenie, przewody elektryczne itp),
b) piaskowanie/ śrutowanie nadbudówek, z wyposażeniem, i wież armat do czystej blachy. Preferowana metoda - śrutowanie korundem o odpowiednio dobranej ziarnistości (drobniejszy niż w przypadku stali), z odsysaniem zwrotnym ścierniwa i odpadów.
c) uzupełnienie braków betonowego obciążenia masztu głównego,
d) zabezpieczenie masą silikonową lub inną wodoodporną miejsc, w których możliwe jest zaleganie wody opadowej i jej przeciekanie do wnętrza okrętu,
e) usunięcie pozostałości po śrutowaniu,
f) malowanie powierzchni aluminiowych specjalną farbą gruntującą do aluminium. Preferowana metoda - pistoletem malarskim.
g) malowanie docelowymi farbami malarskimi. Preferowana metoda - nałożenie dwóch warstw dwuskładnikowej farby epoksydowej przy użyciu pistoletu malarskiego,
h) usunięcie zabezpieczeń wykonanych przed śrutowaniem i malowaniem na elementach wymienionych w punkcie "a".
Remont pokładu wraz z wyposażeniem i podstawami wież armat oraz wnętrzem barbet armatnich:
a) zabezpieczenie przed piaskowaniem/ śrutowaniem elementów gumowych, szklanych, mosiężnych, brązowych i innych narażonych na uszkodzenie,
b) młotkowanie pokładu, wyposażenia, podstaw wież armat oraz wnętrza barbet armatnich (niezbędne z powodu występowania grubych warstw rdzy oraz łuszczącej się płatami starej farby). Preferowana metoda - młotkowanie igłowe,
c) dospawanie elementów, które odpadły, wycięcie przekorodowanych fragmentów i uzupełnienie braków falochronu,
d) odtworzenie i montaż masztu banderowego na rufie,
e) piaskowanie/ śrutowanie wyżej wymienionych elementów do czystej blachy. Preferowana metoda - śrutowanie korundem o odpowiednio dobranej ziarnistości, z odsysaniem zwrotnym ścierniwa i odpadów,
f) usunięcie pozostałości po śrutowaniu,
g) położenie pierwszej warstwy farby podkładowej (przy użyciu pistoletu malarskiego),
h) położenie drugiej warstwy farby podkładowej (o innym odcieniu, przy użyciu pistoletu malarskiego),
i) malowanie pokładu docelowymi farbami barwnymi. Preferowana metoda - nałożenie trzech warstw dwuskładnikowej farby epoksydowej przy użyciu pistoletu malarskiego. Nie malować elementów ze stali nierdzewnej i metali nieżelaznych (oraz pozostałych zabezpieczonych),
j) usunięcie zabezpieczeń wykonanych przed śrutowaniem i malowaniem na elementach wymienionych w punkcie "a".
Wielkość powierzchni do piaskowania i malowania: około 480 m2.
Przy wykonywaniu renowacji należy zwrócić szczególną uwagę, aby nie uszkodzić cienkich powierzchni i detali. Elementy możliwe do zdemontowania - zdemontować i piaskować oddzielnie. Nie należy piaskować elementów gumowych, uszczelek, przewodów i elementów z mosiądzu, które należy wyczyścić ręcznie. Należy zwrócić szczególną uwagę na części optyczne urządzeń.
- w trakcie prac dokonać drobnych napraw i uzupełnień.
- należy zabezpieczyć antykorozyjnie powierzchnie zamknięte
- oczyszczenie z pozostałości po piaskowaniu wnętrza urządzeń i części mało dostępnych
- położenie pierwszej warstwy farby gruntowej dwuskładnikowej (epoksydowej)
- wykonanie dwukrotnego malowanie farbą podkładową dwuskładnikową ( epoksydową )
- wykonanie malowania farbą dwuskładnikową ( epoksydową ) matową koloru RAL 7042
Stosowane materiały:
Wykonawca zobowiązany jest do wykonania renowacji w/w przedmiotów z materiałów własnych (wówczas konieczne jest podanie ceny tych materiałów). Materiały, o których mowa powinny odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania. Muszą one bezwzględnie posiadać atest producenta i odpowiadać wymaganiom norm państwowych PN lub posiadać certyfikat na znak bezpieczeństwa B, lub certyfikat zgodności z PN, bądź też odpowiednią aprobatę techniczną.
Dopuszcza się stosowanie materiałów zarówno krajowych, jak i zagranicznych, przy czym materiały zagraniczne muszą bezwzględnie posiadać świadectwo zgodności z PN lub aprobatami technicznymi.
Ubezpieczenie przedmiotów poddawanych renowacji:
Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia na własny koszt w/w przedmiotów poddawanych renowacji z tytułu szkody w mieniu stanowiącym własność Zamawiającego. Ubezpieczenie powinno zostać zawarte na czas transportu i na czas wykonywania usługi. Zakres ubezpieczenia powinien dotyczyć optymalnego wariantu na ewentualność kradzieży lub zniszczenia w/w przedmiotu poddawanego renowacji.
branża Kultura, sztuka
podbranża dzieła sztuki, tablice pamiątkowe
forma zamówienie inne
typ zlecenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Zachodniopomorskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Zachodniopomorskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: konserwacja dzieł sztuki