Zlecenie - usługa o charakterze doradczym, w celu opracowania nowego...

   
Analizuj Zamówienie 4316312 (zakończone)
źródło Internet
data publikacji 2016-05-09
przedmiot zlecenia
usługa o charakterze doradczym, w celu opracowania nowego modelu biznesowego internacjonalizacji związanego ze sprzedażą produktów
: ozdób oraz doniczek ceramicznych na nowe rynki zagraniczne.
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 72221000-0 Usługi doradcze w zakresie analizie biznesowej.
Wymagania jakie minimum elementów musi zawierać Model biznesów}' internacjonalizacji. zgodnie z wytycznymi konkursu 1.2 ..Internacjonalizacja MSP" - etap I. określonymi przez PARP są:
I. Metryczka zawierająca:
1. nazwę przedsiębiorcy, którego dotyczy dokument.
2. numer umowy o dofinansowanie, która dotyczy przygotowania MBI.
3. nazwę wykonawcy usług doradczych.
4. imiona i nazwiska autora(-ów) dokumentu.
5. datę sporządzenia dokumentu;
II. Analiza możliwości przedsiębiorstwa w zakresie internacjonalizacji działalności. obejmująca w szczególności analizy szczegółowe odnośnie:
1. produktów oferowanych przez przedsiębiorstwo, w tym ich marketingu.
2. struktury organizacyjnej i zdolności produkcyjnych przedsiębiorstwa.
3. zdolności finansowych przedsiębiorstwa.
4. struktury powiązań kapitałowych i relacji biznesowych.
5. potencjału innowacyjnego i posiadanych praw własności intelektualnej oraz posiadanych certyfikatów;
III. Określenie celów przedsiębiorstwa w zakresie internacjonalizacji:
IV. Wskazanie rynków docelowych oraz ich uhierarchizowanie. a także identyfikacja po¬
tencjalnych kontrahentów/grup odbiorców na rynkach zagranicznych:
Uhierarchizowanie rynków powinno bazować w szczególności na analizie popytu na oferowane produkt}7 (oszacowanie obecnej i perspektywicznej chłonności oraz sił} nabywczej rynku), analizie otoczenia biznesowego (potencjalnych kontrahentów i konkurencji), analizie barier prawnych (np. celnych lub związanych z wymienialnością waluty i ograniczeniem przepływów finansowych) oraz analizie ryzyka (np. niestabilność polityczna, długie termin} płatności, ryzyko odnoszące się do systemów transakcyjnych, problemy dotyczące transportu produktów, ryzyko korupcyjne itp.).
V. Koncepcja wejścia na rynek zagraniczny wraz z projekcją możliwości sprzedaż}" na
wybranym rynku zagranicznym;
Rekomendacje tego punktu dotyczą m.in. modelu sprzedaży i kanałów dystrybucji (przedstawiciel handlowy, dystrybutor, importer, inne...)
W zakresie projekcji sprzedaży niezbędne będzie przedstawienie propozycji cenowej (rekomendacja strategii cenowej). W tym kontekście analiza powinna odnosić się do kosztów wytworzenia i wprowadzenia artykułu na rynek (zagraniczny). wr tym m.in.
- kosztów uzyskania niezbędnych certyfikatów i zezwoleń, dopełnienia for-malności eksportowych/ importowych w związku z dystrybucją artykułu,
- preferencji cenowych potencjalnych klientów.
- poziomu cen konkurencji.
- specyficznych regulacji prawnych, dotyczących kształtowania poziomu cen w poszczególnych krajach.
VI. Określenie inicjatyw wspierających osiągnięcie założonych celów w zakresie interna¬cjonalizacji (w szczególności propozycje kluczowych inwestycji w narzędzia ICT bądź urządzenia produkcyjne);
VII. Wskazanie najefektywniejszych narzędzi i metod marketingowych oraz promocyj¬nych (w tym wskazanie wydarzeń targowych czy kierunków misji handlowych):
VIII. Rekomendacje w zakresie reorganizacji przedsiębiorstwa i przygotowania go do dzia¬
łalności eksportowej (organizacji działu eksportu, logistyki etc):
Opis powinien odnosić się do wcześniejszej analizy struktury organizacyjnej i zdolności produkcyjnych (rekomendacje dot. rozwiązań gwarantujących możliwość zapewnienia stałych dostaw na rynki zagraniczne, rekomendacje w zakresie zatrudnienia odpowiednio wykwalifikowanych kadr. przygotowanych do realizacji obsługi i zamówień na rynkach międzynarodowych, rekomendacje dot. dostosowania aktualnej technologii produktu/ rodzaju opakowania do przepisów prawra międzynarodowego, wymogów jakościowych, norm bezpieczeństwa i uwarunkowań kulturowych, rekomendacje w zakresie międzynarodowego transportu towarów, itd.).
IX. Propozycje możliwych źródeł zewnętrznego finansowania działalności eksportowej:
X. Strategia zarządzania ryzykiem eksportowym w tym propozycje instrumentów finan¬sowych obniżających ryzyko eksportowe;
XI. Syntetyczne, całościowe przedstawienie proponowanego modelu biznesowego1. obejmujące co najmniej takie zagadnienia jak:
1. kluczow i partnerzy.
2. kluczowe działania.
3. kluczowe zasoby,
4. oferowane wartości.
5. relacje z klientami.
6. kanały dystrybucji.
7. segmenty klientów.
8. struktura kosztów,
9. struktura (źródła) przychodów;
XII. Harmonogram i kosztorys wdrażania zaproponowanego modelu biznesowego z wy¬szczególnieniem wydatków związanych z przygotowaniem do wdrożenia modelu biz¬nesowego kwalifikujących się do objęcia wsparciem w ramach II etapu działania 1.2 ujęcie syntetyczne, tabelaryczne;
XIII. Kalkulacja opłacalności wdrożenia zaproponowanego modelu biznesowego (zawiera¬jąca projekcję przychodów w wariantach pesymistycznym, neutralnym i optymistycz¬nym);
XIV. Określenie celów szczegółowych obrazujących postęp wdrażania modelu biznesowe¬go. sposobu ich pomiaru oraz odpowiedzialności realizacyjnej tych celów.
Po zakończeniu postępowania ofertowego, Zamawiający zawrze z wyłonionym Wykonawcą Zamówienia warunkową umowę na realizację usługi. Umowa stanowi załącznik do wniosku o dofinansowanie w ramach którego będzie realizowana usługa będąca przedmiotem Zamówienia. Szczegółowy zakres umowy warunkowej opiera się o wytyczne i regulamin konkursu w ramach działania 1.2 ..Internacjonalizacja MŚP" - etap I. I Osi Priorytetowej: „Przedsiębiorcza Polska Wschodnia". Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 2020. Zakres umowy zostanie przedstawiony potencjalnemu wykonawcy po dokonaniu jego wyboru. Obowiązywanie umowy warunkowej Zamawiający uzależnia od informacji otrzymanych od Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w Warszawie dotyczących przyznania dofinansowania na realizację projektu, którego przedmiotem są usługi opisane w Zapytaniu.
branża Ekonomia, prawo i organizacja
podbranża analiza rozwoju przedsiębiorstw, konsulting, doradztwo
kody CPV 72221000
forma zapytanie ofertowe
typ zlecenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Lubelskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Lubelskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: analiza rozwoju przedsiębiorstw , konsulting, doradztwo