Przetarg 6842303 - Rozbudowa drogi powiatowej nr 1011F na odcinku Stare Drzewce...

   
Analizuj Zamówienie 6842303 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2019-06-18
przedmiot ogłoszenia
Rozbudowa drogi powiatowej nr 1011F na odcinku Stare Drzewce – Konradowo o długości ok. 2,2 km
Numer referencyjny: OSE.272.1.201
9

I. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pod nazwą:
Rozbudowa drogi powiatowej nr 1011F na odcinku Stare Drzewce – Konradowo o długości ok. 2,2 km.
1. Szczegółowy zakres prac został określony w projekcie budowlanym, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, przedmiarze robót, stanowiących załączniki do SIWZ.
2. Planowane przedsięwzięcie to roboty budowlane, polegające na rozbudowie istniejącego odcinka drogi powiatowej nr 1011F na długości około 2,2 km, na kierunku Stare Drzewce – Konradowo. Początek robót znajduję się na końcu obszaru zabudowanego Stare Drzewce, a koniec robót na skrzyżowaniu z drogą powiatową 1010F Konradowo – Krzekotów.
W celu zminimalizowania wycinki drzew poprowadzono drogę po istniejącym śladzie drogi.
W ramach przedsięwzięcia przewidziano sfrezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej oraz całkowitą rozbiórkę istniejącej podbudowy z kamienia polnego. Na całym odcinku rozbudowywanej drogi przewidziano wykonanie warstwy ścieralnej gr. 4 cm z SMA 11, warstwy wiążącej z AC 16 W gr. 6 cm, podbudowy bitumicznej z AC 22P gr. 8 cm, podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0-31,5mm o gr. 15-20 cm oraz stabilizacji gruntu cementem o Rm=2,5 MPa gr. 15 cm w miejscach poszerzeń. Przewidziano także wyprofilowanie rowów przydrożnych.
Spadek poprzeczny jezdni będzie daszkowy o wielkości 2 % przechodzący w jednostronny na łukach. Pochylenie podłużne jest dostosowane do istniejącego terenu.

Przyjęte rozwiązania konstrukcyjne:
Konstrukcja nawierzchni jezdni:
- warstwa ścieralna SMA 11 gr. 4 cm,
- warstwa wiążąca z AC 16W gr. 6 cm,
- podbudowa bitumiczna z AC22P gr. 8 cm,
- podbudowa profilująca z kruszywa łamanego 0-31,5mm stabilizowanego mechanicznie średniej gr. 15 cm;

Konstrukcja nawierzchni jezdni i skrzyżowań oraz poszerzeń:
- warstwa ścieralna SMA 11 gr. 4 cm,
- warstwa wiążąca z AC 16W gr. 6 cm,
- podbudowa bitumiczna z AC22P gr. 8 cm,
- podbudowa z kruszywa łamanego 0-31,5mm stabilizowanego
mechanicznie gr. 20 cm,
- stabilizacji gruntu cementem Rm=2,5 MPa gr. 15 cm;

Konstrukcja nawierzchni zjazdów:
- warstwa ścieralna SMA 11 gr. 4 cm,
- warstwa wiążąca z AC 16W gr. 6 cm,
- podbudowa z kruszywa łamanego 0-31,5mm stabilizowanego
mechanicznie gr. 20,0 cm,
- stabilizacja gruntu cementem Rm=2,5 MPa gr. 15 cm.

W obrębie inwestycji pod istniejącą drogą występuje sieć telekomunikacyjna. Należy ją zabezpieczyć zgodnie z uzgodnieniem z właścicielem sieci i w przypadku braku wykonać rurę osłonową dwudzielną.
Nie zmienia się sposobu odwodnienia jezdni, nadal odbywać się będzie do istniejących rowów przydrożnych. Przewidziano profilowanie istniejących rowów. Odwodnienie będzie odbywać się poprzez odpowiednie spadki poprzeczne i podłużne.
4. Zamawiający dopuszcza możliwość stosowania materiałów (systemów) równoważnych. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się znaki towarowe poprzez wskazanie nazw materiałów i urządzeń – należy przez to rozumieć możliwość zastosowania materiałów równoważnych, tzn. o porównywalnych parametrach techniczno – jakościowych.
5. Podane w dokumentacji projektowej, przedmiarach i opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenia ustawy Prawo zamówień publicznych, a mają za zadanie jedynie doprecyzowanie minimalnych oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego.
6. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego i wydajnościowego. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia wraz z ofertą przetargową: kart katalogowych wyrobów, aprobat technicznych, certyfikatów i deklaracji zgodności umożliwiających Zamawiającemu dokonanie porównania parametrów technicznych. Wykonawca, który zastosował materiały równoważne musi ponadto określić, jakie to materiały i o jakich parametrach materiały w ich miejsce proponuje. Należy wykazać w formie tabeli różnicę pomiędzy określonymi przez Zamawiającego materiałami a zaproponowanymi materiałami, urządzeniami przez Wykonawcę. Udowodnienie zastosowania równoważnych rozwiązań spełniających właściwe normy jest obowiązkiem Wykonawcy.
7. Przed przystąpieniem do wykonywania robót Wykonawca zobowiązany jest sporządzić i zatwierdzić projekt tymczasowej organizacji ruchu wraz z oznakowaniem na czas prowadzenia robót.
8. Zadanie należy realizować zgodnie z:
- projektem budowlanym;
- specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót;
- zapisami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ);
- zasadami współczesnej wiedzy technicznej i budowlanej przy zachowaniu zasad BHP.

II. Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia:

1. Wszystkie materiały użyte przez Wykonawcę do wykonania przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymagania wynikające z Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane PN-EN. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia z materiałów odpowiadających wymaganiom określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1202 ze zm.) oraz do okazania, na każde żądanie Zamawiającego - certyfikatów zgodności z polską normą lub aprobatą techniczną każdego używanego na budowie wyrobu.
2. Załączony do SIWZ przedmiar robót jest materiałem pomocniczym do przygotowania oferty i dokonania wyceny robót. Umowa, która zostanie zawarta na realizację przedmiotowego zamówienia będzie umową wynagradzaną ryczałtowo na podstawie wyboru najkorzystniejszej oferty, której cena będzie wynikała z przedstawionej przez Wykonawcę oferty.
3. Zamawiający zastrzega, że na terenie prowadzonych robót budowlanych mogą znajdować się instalacje przyłączeniowe niezinwentaryzowane, dlatego prace należy wykonywać ze szczególną ostrożnością w celu uniknięcia ewentualnego spowodowania ich uszkodzenia. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie spowodowane przez jego działania uszkodzenia instalacji na powierzchni ziemi i urządzeń podziemnych, a szkody wyrządzone podczas realizacji inwestycji Wykonawca zobowiązany jest naprawić niezwłocznie na własny koszt; bieżącego oczyszczania i usunięcia materiałów powstałych w czasie robót budowlanych oraz odtworzenia przyległego terenu po zakończeniu robót do stanu pierwotnego.
4. Wymaga się, aby Wykonawca uzyskał na swoją odpowiedzialność i ryzyko wszelkie istotne informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty.
5. Wykonawca jest zobowiązany do wykorzystania załączonej dokumentacji projektowej tylko i wyłącznie w celu sporządzenia oferty, a w przypadku zawarcia umowy do wykonania zamówienia w sposób zgodny z jej treścią.
6. Zamawiający zaleca Wykonawcy przeprowadzenie wizji lokalnej w terenie w celu dokonania własnych ustaleń, co do rzeczywistego zakresu robót wymaganego do osiągnięcia pełnego efektu rzeczowego przedsięwzięcia i ujęcia go w cenie ofertowej. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie Wykonawca.
7. Wykonawca ponosi koszty urządzenia terenu budowy oraz koszty zużycia wody, energii i innych mediów. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim w trakcie realizacji robót objętych niniejsza umową oraz za szkody wynikające z wadliwego wykonania robót, ujawnione w okresie gwarancji jakości.
8. Wymagany minimalny okres gwarancji jakości na wykonany przedmiot umowy wynosi 36 miesięcy, licząc od dnia odebrania przez Zamawiającego robót będących przedmiotem zamówienia i podpisania (bez uwag) bezusterkowego protokołu końcowego odbioru robót.
9. Okres rękojmi za wady fizyczne nieruchomości zgodnie z art. 568 k.c. wynosi 60 miesięcy, licząc od dnia odebrania przez Zamawiającego robót będących przedmiotem zamówienia i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego odbioru robót.
10. Zamawiający dopuszcza możliwość zlecenia osobom trzecim (podwykonawcom) części robót budowlanych objętych zakresem zamówienia.
11. W przypadku powierzenia realizacji zamówienia podwykonawcom, wykonawca zobowiązany jest do wskazania tej części zamówienia, której realizację zamierza powierzyć podwykonawcy.
12. Zlecenie przez Wykonawcę prac podwykonawcom może odbywać się wyłącznie na zasadach określonych w ustawie Pzp oraz w Kodeksie Cywilnym.
13. Szczegółowe warunki zawierania umów o podwykonawstwo oraz ich rozliczania zostały zawarte w projekcie umowy stanowiącym załącznik do SIWZ.
14. Na podstawie art. 29 ust. 3a* ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności fizyczne w zakresie realizacji zamówienia:
- roboty ziemne ręczne i zmechanizowane,
- wykonywanie warstw konstrukcyjnych podbudowy drogi z kruszywa łamanego,
- wykonywanie warstw konstrukcyjnych podbudowy drogi z betonu asfaltowego,
- wykonywanie warstw konstrukcyjnych nawierzchni drogi z masy asfaltowej.
*Przepis art. 29 ust. 3a ustawy Pzp stanowi, że Zamawiający określa w opisie przedmiotu zamówienia na usługi lub roboty budowlane wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2014 r. poz. 1502 ze zm.). Stosownie do art. 22 § 1 ustawy z 26 czerwca 1976 r. – Kodeks pracy „Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem”.
15. Wymagania określają w szczególności:
a) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa wart. 29 ust. 3a ustawy Pzp,
b) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa wart. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań,
c) rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia.
16. Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób:
16.1. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 14 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
16.2. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym
w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej
dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy
o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. 14
czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;
b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub
podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów winna zawierać informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika;
c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez
wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne
z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;
d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub
podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez
pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę
danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy ochronie danych osobowych.
17. Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia:
17.1. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia
na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 14 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w § 12 ust.2 lit. i) projektu umowy stanowiącego załącznik do SIWZ. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 14 czynności.
17.2. Jeżeli okres trwania naruszenia zasad zatrudnienia jest krótszy niż miesiąc kalendarzowy, wówczas wysokość kary umownej, o której mowa w pkt. 17.1. ustala się proporcjonalnie do ilości dni, w których stwierdzono to naruszenie.
17.3. Kary umownej, o której mowa w pkt. 17.1. i 17.2. nie nalicza się jeżeli Wykonawca
wykaże, że naruszenie zasad zatrudnienia nastąpiło z przyczyn nie leżących po jego stronie. Za przyczynę nie leżącą po stronie Wykonawcy będzie w szczególności uznane nieuzasadnione rozwiązanie umowy o pracę przez pracownika bez wypowiedzenia lub wygaśnięcie umowy o pracę z przyczyn wskazanych wart. 63-67 Kodeksu Pracy. W takim przypadku Wykonawca winien zastąpić ww. osobę inną osobą pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie powyższe wymagania co do sposobu zatrudnienia na okres realizacji zamówienia.
17.4. W przypadku nie przedstawienia w terminie dowodów zatrudnienia, o których mowa w pkt. 16 ppkt.16.2. Wykonawca zapłaci każdorazowo Zamawiającemu karę umowną o której mowa w § 12 ust. 2 lit. i) projektu umowy stanowiącego załącznik do SIWZ.
17.5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
18. W przypadku, gdy zakres robót budowlanych, o którym mowa w pkt.1 niniejszego rozdziału będzie wykonywany przez osoby zatrudnione przez podwykonawcę, Wykonawca winien w umowie o podwykonawstwo zobowiązać podwykonawcę do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących te czynności pod rygorem niezaakceptowania podwykonawcy przez Zamawiającego.
19. Realizacja umowy przez Wykonawcę z udziałem Podwykonawcy nie zwalnia Wykonawcy
z obowiązków wynikających z art.29 ust. 3a ustawy Pzp i ponosi on pełną odpowiedzialność względem Zamawiającego za wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z pkt. 14-17.
20. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
21. Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla
wykonawców, u których ponad 50 pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.
22. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych z uwagi na to, że nie da się rozdzielić robót budowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia ze względów technologicznych oraz podział ich na części byłby nieopłacalny ze względów ekonomicznych.
23. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
24. Zamawiający nie przewiduje:
a) zawarcia umowy ramowej,
b) ustanowienia dynamicznego systemu zakupów,
c) zastosowania aukcji elektronicznej.
25. Zamawiający, nie przewiduje możliwości udzielenia wykonawcy zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, o których mowa wart. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp.
branża Drogownictwo
podbranża drogi, ulice, autostrady, obwodnice
kody CPV 45100000, 45200000, 45233120
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Lubuskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Lubuskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: drogi, ulice, autostrady, obwodnice

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10481048 2024-05-09
godz. 10:00
Kujawsko-Pomorskie Remonty cząstkowe dróg gminnych Przedmiotem zamówienia jest remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych dróg gminnych położonych na terenie gminy i miasta Szubin w technologii: mieszan...
10484798 2024-05-09
godz. 11:00
Dolnośląskie Remont chodników w ciągu dróg powiatowych Powiatu Wrocławskiego w podziale na zadania. Część 1: Zadanie 1 - Remont chodników w ciągu dróg powiatowych Powiatu Wrocławskiego na ter...
10484768 2024-05-09
godz. 11:00
Małopolskie Roboty budowlane oraz nasadzenia zieleni związane z zadaniem pn:„Podgórski Tajemniczy Ogród (ogród społeczny)” wraz z pielęgnacją posadzonych roślin w 2025r., w ramach budżetu o...
10479500 2024-05-09
godz. 12:00
Warmińsko-Mazurskie Przebudowa dróg w Gminie Kętrzyn Część 1: Zadanie polega na przebudowie drogi gminnej nr 126040N w miejscowości Pożarki wraz ze zjazdami. Przedsięwzięcie jest zlokalizowane na dzia...
10381034 2024-05-10
godz. 09:00
Podlaskie Roboty budowlane związane z inwestycją o nazwie:„Przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 668 w Jedwabnem – etap II” na podstawie dokumentacji projektowej o nazwie:„Budowa i rozbudowa dro...
10484984 2024-05-10
godz. 10:00
Lubelskie 4.1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane na zadaniu inwestycyjnym pn. „Modernizacja infrastruktury drogowej na terenie gminy Sułów” polegające na przebudowie drogi powiatowej...
10486663 2024-05-10
godz. 14:00
Mazowieckie RFI/Remont chodnika
10485852 2024-05-13
godz. 09:00
Zachodniopomorskie Budowa kanalizacji deszczowej (Puccini" "Pierot") Przedmiotem inwestycji jest realizacja zamierzenia budowlanego polegającego na budowie sieci kanalizacji deszczowej wraz ze zbiornikiem re...
10482029 2024-05-16
godz. 08:00
Mazowieckie 1. Przedmiotem zamówienia jest: Remont drogi wojewódzkiej nr 562 od km 26+834 do km 29+134 na odcinku Główina – Więcławice – nr postępowania 093/24.2. Szczegółowy opis przedmiot...
10384532 2024-06-21
godz. 09:45
Pomorskie Budowa ulicy Spółdzielczej w Lęborku - I etap 1. Przedmiotem zamówienia jest budowa ul. Spółdzielczej w Lęborku – I etap.2. Zakres zamówienia obejmować będzie:2.1. budowę jezdn...