Przetarg 7690254 - Rewitalizacja placu przed Urzędem Gminy w Rachaniach – II...

   
Analizuj Zamówienie 7690254 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-09-11
przedmiot ogłoszenia
Rewitalizacja placu przed Urzędem Gminy w Rachaniach – II etap.
Numer referencyjny: GKB.271.7.2020.RK

1. Przedmiotem zamówien
ia jest wykonanie roboty budowlanej polegającej na wykonaniu
zadania inwestycyjnego pn.:
Rewitalizacja placu przed Urzędem Gminy w Rachaniach – II etap
2. Zakres prac obejmuje roboty w zakresie:
- roboty rozbiórkowe – 27,68m3
- utwardzanie terenu – 401 m2
- mur oporowy – 177,55 m3
- mała architektura
- odwodnienie rur spustowych do studni bezodpływowej
- budowa oświetlenia zewnętrznego.
3. Szczegółowy zakres robót określający przedmiot zamówienia podano w :
a) w projekcie budowlanym – ( załącznik nr 8 do SIWZ ),
b) przedmiarze robót - ( załącznik nr 9 do SIWZ ),
c) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót – ( załącznik nr 10 do SIWZ ).
Przedmiary robót załączone do SIWZ mają charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową.
Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót lub we wzorze tabeli elementów rozliczeniowych robót koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. Wykonawca ma prawo skorygować w przedmiarze i wzorze tabeli elementów rozliczeniowych ilości robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie projektu budowlanego.

4. Rozwiązania równoważne.
Wszystkie wskazane w opisie przedmiotu zamówienia znaki towarowe, patenty lub pochodzenie należy rozumieć jako przykładowe i rozpatrywać łącznie z wyrazem „lub równoważne”.
W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne".
W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać wraz z ofertą dowód, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
Użycie w dokumentacji projektowej oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy Pzp oznacza, że Zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez Zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, Zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany Wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.
Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia.
Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.
Podane przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia ewentualne nazwy ( znaki towarowe ) mają charakter przykładowy, a ich wskazanie ma na celu określenie oczekiwanego standardu, przy czym Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych na podstawie art. 30 ust. 5 ustawy Pzp.
Wszędzie gdzie są one wskazane, należy czytać w ten sposób, że towarzyszy im określenie
„ lub równoważne”. Prze pojęcie „ lub równoważne” Zamawiający rozumie oferowanie materiałów gwarantujących realizację zadania w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewniających uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach. Zastosowanie rozwiązań równoważnych nie może prowadzić do pogorszenia właściwości przedmiotu zamówienia w stosunku do przewidzianych w pierwotnej dokumentacji technicznej, ani do zmiany ceny ani do naruszenia przepisów prawa.
Jednocześnie wymogi muszą być spełnione w zakresie:
- gabarytów i konstrukcji ( wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne oraz liczba elementów
składowych),
- charakteru użytkowego ( tożsamość funkcji),
- parametrów technicznych ( wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, konstrukcje ),
- parametrów bezpieczeństwa użytkowania,
- standardów emisyjnych.
W przypadku spełnienia powyższych warunków Zamawiający dopuszcza stosowanie rozwiązań równoważnych. Jednocześnie Zamawiający informuje, że ciężar dowodu spełnienia warunku „równoważność” spoczywa na Wykonawcy.

5. Gwarancja
Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji na wykonane roboty budowlane oraz zamontowane urządzenia i materiały na okres wskazany w formularzu oferty. Warunki gwarancji opisuje § 8 Projektu umowy. Długość okresu gwarancji – stanowi również kryterium oceny ofert. Zamawiający określa go na okres w przedziale od 36 miesięcy ( termin minimalny ) do 60 miesięcy ( termin maksymalny ) od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego.
Zamawiającemu przysługują pełne uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wynikające z przepisów kodeksu cywilnego w terminach tam określonych – niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji.
Udzielając gwarancji Wykonawca zapewnia bezpłatne czynności przeglądów gwarancyjnych w okresie udzielonej gwarancji na cały przedmiot zamówienia, więc powinien ten koszt uwzględnić w wynagrodzeniu. Przeglądy będą odbywały się minimum raz w roku, chyba, że gwarancja producenta danego materiału wymaga częstszych przeglądów gwarancyjnych.

6. Podwykonawcy
Zamawiający dopuszcza korzystanie z Podwykonawców.
Wykonawca:
1) jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym ( załącznik nr 1 do SIWZ ) części
zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy
( oznaczenie przedsiębiorstwa ) Podwykonawców. W przypadku braku wskazania
Podwykonawców, Zamawiający uzna, iż Wykonawca będzie realizował zamówienie bez
udziału Podwykonawców.
2) w przypadku podpisania umowy Wykonawca będzie zobowiązany, aby przed
przystąpieniem do wykonania zamówienia podał – o ile będą znane – nazwy albo imiona i
nazwiska oraz dane kontaktowe Podwykonawców i osób do kontaktu z nimi. Wykonawca
będzie zawiadamiał podczas realizacji umowy Zamawiającego o wszelkich zmianach
danych dotyczących Podwykonawców, a także przekazywał informacje na temat nowych
Podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację
przedmiotu zamówienia,
3) jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego
zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art.22a ustawy Pzp, w
celu wskazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest
zobowiązany wskazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub
Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na
którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie
zamówienia. Kary umowne za nieprawidłowe zgłaszanie podwykonawców oraz
realizowanie na ich rzecz płatności określone są w projekcie umowy.

7. Klauzula zatrudnienia
Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia:
wykonywanie prac fizycznych przy realizacji robót budowlanych, operatorzy sprzętu i prace fizyczne instalacyjno-montażowe objęte zakresem zamówienia, określonym w pkt II.2 SIWZ.
( Obowiązek ten nie dotyczy sytuacji, gdy prace te będą wykonywane samodzielnie i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w postaci tzw. samozatrudnienia, jako Podwykonawcy )
Szczegółowy sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia zawarte są w § 14 Projektu umowy.

8. Do zadań Wykonawcy należeć będzie również:
8.1 zabezpieczenie na terenie budowy należytego ładu, porządku, przestrzeganie przepisów
BHP, ochrona znajdujących się na terenie urządzeń i sprzętu oraz utrzymanie ich w
należytym stanie technicznym,
8.2 wykonanie przedmiotu umowy z własnych materiałów zgodnie z posiadaną przez
Zamawiającego dokumentacją projektową. Zastosowane materiały winny spełniać
wymogi prawa budowlanego, tj. posiadać odpowiednie certyfikaty na znak
bezpieczeństwa, być zgodne z wymogami technicznymi Polskich Norm lub aprobatą
techniczną, o ile dla danego wyrobu nie ustanowiono Polskiej Normy; wymagane są
materiały atestowane i dopuszczone do stosowania,
8.3 dokumenty wymienione w pkt 8.2 wraz z ich kopiami powinny być przekazane do
kontroli i wykorzystania inspektorowi nadzoru inwestorskiego w dniu sprowadzenia
materiałów na plac budowy i przed zabudowaniem,
8.4 prowadzenie dokumentacji, obmiary, rozliczenia dokumentacja powykonawcza powinna
być zgodna z wytycznymi inspektora nadzoru,
8.5 zgłaszanie inspektorowi nadzoru do odbioru robót ulegających zakryciu lub
zanikających,
8.6 zgłoszenie obiektu do odbioru końcowego oraz uczestniczenie w czynnościach odbioru,
a także niezwłocznego usunięcia stwierdzonych wad i usterek,
8.7 doprowadzenie do należytego stanu i porządku terenu budowy w terminie nie
późniejszym niż w dniu odbioru końcowego robót,
8.8 pełna odpowiedzialność za szkody wynikłe na terenie budowy w trakcie realizacji robót,
8.9 W dniu zgłoszenia robót do odbioru Wykonawca zobowiązany jest złożyć
Zamawiającemu dokumentację powykonawczą zawierającą:
dokumenty wymagane przez przepisy Prawa budowlanego i normy branżowe
( dziennik budowy, atesty na wbudowane materiały, wyniki pomiarów sprawdzających,
oświadczenie kierownika robót), geodezyjną inwentaryzację powykonawczą.
8.10 We własnym zakresie zorganizowania czasowego zaplecza budowy na terenie
przeznaczonym pod realizację zadania,
8.11 Zamawiający nie przewiduje dodatkowego wynagrodzenia za:
a) dozór budowy i ochronę mienia,
b) utrudnienia związane z realizacją zadania.
branża Drogownictwo, Energoelektryczna, Wodno - kanalizacyjna
podbranża drogi, ulice, autostrady, obwodnice, mur oporowy, oświetlenie, sieci zewnętrzne
kody CPV 44114000, 44430000, 45000000, 45232440, 45233222
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Lubelskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Lubelskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: drogi, ulice, autostrady, obwodnice , mur oporowy , oświetlenie , sieci zewnętrzne

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10515869 2024-05-24
godz. 09:00
Dolnośląskie Wykonanie utwardzenia nawierzchni przy budynkach Lokalnych Centrach Kultury w Gminie Prusice – Krościnie Małej i Borowie Część 1: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie utwardzenia t...
10517454 2024-05-24
godz. 09:00
Zachodniopomorskie 1. Przedmiotem zamówienia są „Remonty cząstkowe MMA na gorąco na terenie RDW w Białogardzie.”2. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie remontów cząstkowych nawierzchni przy użyciu...
10515872 2024-05-24
godz. 10:00
Małopolskie Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych Trzebunia Zagrody Zapaczne Górne nr działki 11083/1 w km 0+480–0+830 (0,350 km) Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych miejs...
10480295 2024-05-24
godz. 10:00
Lubuskie Przebudowa drogi woj. nr 137 relacji Słubice – Sulęcin – Międzyrzecz: Zadanie nr 1-3. Przedmiotem zamówienia jest: Zadanie nr 1:- roboty przygotowawcze,- roboty ziemne,- odwodnienie...
10511642 2024-05-24
godz. 10:00
Dolnośląskie SZP/242-089/2024 Wykonanie posadzek z żywicy wraz z robotami towarzyszącymi na obiektach Kolei Linowej „Polinka” Politechniki Wrocławskiej przy ul. Na Grobli i wyb. St. Wyspiańskiego...
10465378 2024-05-26
godz. 10:00
Dolnośląskie „Serwis aeratorów zlokalizowanych w miejscowościach na terenie Gminy Siechnice” PRZEDMIOT POSTĘPOWANIA: 1 - 1 szt.
10519383 2024-05-27
godz. 10:00
Wielkopolskie Roboty obejmują: - Przebudowa drogi powiatowej nr 2306P w m. Gniezno ul. Pustachowska dł. 638 mbZakres robót:1. Roboty w zakresie pomiarów i rozbiórek2. Roboty w zakresie nawierzchni dr...
10519394 2024-05-28
godz. 10:00
Dolnośląskie "Remonty odwodnienia na drogach powiatowych powiatu kłodzkiego oraz przepustu na drodze nr 3238D w Krosnowicach" Część 1: 1. CZĘŚĆ I: REMONT ODWODNIENIA I PRZEPUSTU NA TERENIE OBWODU...
10491216 2024-05-28
godz. 10:00
Śląskie REWITALIZACJA CENTRUM MYSZKOWA – POPRAWA INFRASTRUKTURY. 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Rewitalizacja cent...
10520285 2024-06-17
godz. 10:00
Mazowieckie Rozbudowa drogi powiatowej nr 2559W Zamość Gostery-gr. województwa (Głębocz). Zamówienie obejmuje:Budowa drogi powiatowej od km 0+995 do km 2+550 wraz z rozbudową drogi powiatowej nr...