Przetarg - Przeprowadzenie audytu zewnętrznego dla realizowanego w...

   
Analizuj Zamówienie 1563334 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2010-11-22
przedmiot ogłoszenia
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego dla realizowanego w ramach Priorytetu II Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na
lata 2007-2013 Projektu pn.: Budowa Trasy Bursztynowej w Kaliszu - Etap II (odcinek od ulicy Dworcowej do ulicy Częstochowskiej).
1. Przedmiotem zamówienia jest:
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego dla realizowanego w ramach Priorytetu II, Działanie 2.2: Poprawa dostępności do regionalnego i ponadregionalnego układu drogowego (drogi wojewódzkie w miastach na prawach powiatu, powiatowe i gminne), Schemat I: Drogi w granicach administracyjnych miast powyżej 50 tys. Mieszkańców Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 Projektu pn: Budowa Trasy Bursztynowej w Kaliszu - Etap II (odcinek od ulicy Dworcowej do ulicy Częstochowskiej) w celu oceny prawidłowości i doradztwa w zakresie polepszenia metod realizacji projektu.
Audytowany projekt obejmuje budowę w mieście Kalisz drogi dwujezdniowej (jezdnie o szerokości 2 x 3,5m) klasy G o dł. 1,69 km i nośności 115 kN/oś o nawierzchni SMA wraz z chodnikami, ścieżką rowerową i drogami dojazdowymi, likwidację kolizji z istniejącą infrastrukturą techniczną polegającą na przebudowie sieci wodociągowej, elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych, cieplnej, gazociągów niskiego ciśnienia, budowę: kanalizacji deszczowej, oświetlenia drogowego, sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych, ekranów akustycznych. Jednostką odpowiedzialną za realizację projektu (w tym upoważnioną do ponoszenia wydatków kwalifikowalnych) jest Zarząd Dróg Miejskich w Kaliszu z siedzibą przy ul. Złotej 43, 62-800 Kalisz, w której przechowywane są dokumenty związane z realizacją niniejszego Projektu. Wartość projektu (zgodnie z podpisanym w dniu 15 kwietnia 2010r. Aneksem nr 1 do Umowy o dofinansowanie) wynosi 37.169.724,92 zł. Wartość kosztów kwalifikowanych wynosi 30.690.435,44 zł. Kwota przyznanego dofinansowania ze Środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi 15.345.217,72 zł. Projekt realizowany jest od 2007 roku - pierwszy wydatek został poniesiony w dniu 27.06.2007r. Planowany termin zakończenia finansowej realizacji projektu 21.09.2011r. W ramach prowadzonego rozliczenia projektu Beneficjent złożył jeden refundacyjny wniosek o płatność obejmujący wydatki ponoszone w okresie od 27.06.2007r. do 25.08.2010r. (35 dokumentów potwierdzających poniesione wydatki).

Usługę audytu, w tym sprawozdanie, należy przeprowadzić w oparciu o:
- Wytyczne Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007-2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I - Działania 1.4, 1,5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II-VI - stanowiące załącznik do Uchwały nr 3653 2010 Zarządu Województwa Wielkopolskiego z dnia 11 marca 2010r.
- uznawane standardy audytu (np. obowiązujące w Polsce Międzynarodowe Standardy Profesjonalnej Praktyki Audytu Wewnętrznego - załącznik nr 1 do Komunikatu Nr 1 Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. dostępne na stronie www.mofnet.gov.pl)

2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
2.1. Audyt finansowy w tym:
- sprawdzenie, czy opracowane przez beneficjenta procedury zarządzania środkami finansowymi zapewniają rzetelną i terminową realizację i dokumentowanie operacji,
- sprawdzenie, czy procedury wewnętrzne beneficjenta gwarantują rzetelność sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność,
- sprawdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektów i wniosków o płatność z dokumentami źródłowymi, ewidencją księgową oraz wnioskiem i umową o dofinansowanie projektu,
- ocena prawidłowości i wiarygodności poniesionych w ramach projektu wydatków (faktycznie poniesione, zgodne z zapisami w dokumentacji projektowej, w terminie realizacji projektu, zasadne, celowe i oszczędne, nie odbiegają od cen w regionie, istnieje wkład własny beneficjenta, płatności zostały przekazane na rachunki wykonawców wskazane w zawartych z nimi umowach),
- kontrola formalna faktur i ich zgodności z zapisami umów z wykonawcami,
- badanie poprawności księgowania (zgodność z zakładowym planem kont, wyodrębniona ewidencja księgowa, zgodność zapisów w ewidencji księgowej z treścią dokumentów źródłowych);
2.2. Audyt realizacji projektu w tym:
- sprawdzenie zgodności realizacji projektu z przepisami prawa (prawo zamówień publicznych, prawo budowlane, ochrona środowiska, przepisy o rachunkowości oraz o finansach publicznych itd.),
- ocena zgodności realizacji projektu z dokumentami programowymi (program operacyjny, wytyczne i instrukcje, podręczniki procedur),
- sprawdzenie zgodności realizacji projektu z zapisami wniosku o dofinansowanie / umowy o dofinansowanie,
- potwierdzenie zgodności zakresu umów zawartych z wykonawcami z dokumentacją projektową (wniosek o dofinansowanie z załącznikami) oraz z dokumentacją z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (specyfikacja istotnych warunków zamówienia z załącznikami, oferta wybranego wykonawcy),
- sprawdzenie planowanego sposobu monitorowania osiągania celów projektu,
- potwierdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu ze stanem faktycznym,
- sprawdzenie, czy cele projektu zostały zrealizowane i czy osiągnięto zakładany na dany okres poziom wskaźników;
2.3. Wizytę na miejscu realizacji projektu w tym:
- sprawdzenie czy zrealizowana inwestycja jest zgodna z zapisami we wniosku
o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w aneksach do tej umowy oraz w dokumentacji powykonawczej, w protokołach odbioru robót w toku,
oraz potwierdzenie poprawności/ prawidłowości funkcjonowania zrealizowanej inwestycji;
- potwierdzenie poprawności/ prawidłowości promocji unijnego źródła dofinansowania, tzn. potwierdzenie, że działania promocyjne i informacyjne były prowadzone zgodnie
z zapisami we wniosku o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w obowiązujących beneficjenta wytycznych (tablice, oznaczenia pomieszczeń i materiałów rozdawanych uczestnikom wydarzeń, materiały i gadżety reklamowe oraz inne materiały zakupione na potrzeby działań promocyjnych
i informacyjnych itp.);
2.4. Prawidłowość i rzetelność prowadzenia i archiwizowania dokumentacji w tym sprawdzenie czy:
- wprowadzono mechanizmy zapewniające właściwy obieg i sposób archiwizowania wszystkich dokumentów związanych z realizacją audytowanego projektu (wniosek o dofinansowanie, umowa o dofinansowanie i aneksy, wnioski o płatność, oryginały dowodów księgowych, dokumentacja przetargowa, korespondencja prowadzona
w ramach realizacji projektu itd.),
- istnieje możliwość odtworzenia przebiegu realizacji projektu w wymaganych umową terminach,
- wprowadzone mechanizmy (w postaci wewnętrznych regulacji) są zgodne z zapisami umowy o dofinansowanie projektu.
2.5. Zgodność projektu z politykami wspólnotowymi w tym:
- zgodność z polityką równych szans,
- zgodność z polityką zatrudnienia,
- zgodność z polityką społeczeństwa informacyjnego,
- zgodność z polityką ochrony środowiska.
2.6. Analiza powodzenia projektu.
2.7. Opracowanie i przekazanie zamawiającemu sprawozdania z audytu zawierające jednoznaczną ocenę prawidłowości realizacji projektu wraz z uzasadnieniem, wskazaniem badanych dokumentów, metod badania, rekomendacje.
2.8. Sprawozdanie należy wykonać w 3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej.
2.9. Przekazanie zamawiającemu wraz ze sprawozdaniem kopii dokumentacji roboczej: notatek, kwestionariuszy oceny, list sprawdzających, notatki i protokoły z wywiadów i spotkań itp. lub co najmniej wykazu badanych dokumentów i wykazu sporządzonych dokumentów roboczych.
2.10. W ramach przeprowadzanego audytu należy przeprowadzić spotkanie otwierające i spotkanie zamykające.
2.11. Audyt należy przeprowadzić m.in. w oparciu o analizy dokumentów, oględziny inwestycji, wywiady i spotkania z pracownikami.
2.12. Ze wszystkich spotkań wywiadów należy sporządzić protokoły lub notatki podpisane przez ich uczestników.

3. Zamawiający wymaga udzielenia rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia na okres nie krótszy niż 1 rok od dnia odebrania przez Zamawiającego przedmiotu zamówienia i podpisania (bez uwag) protokołu zdawczo - odbiorczego..
branża Ekonomia, prawo i organizacja
podbranża analiza rozwoju przedsiębiorstw
kody CPV 79212000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Wielkopolskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Wielkopolskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: analiza rozwoju przedsiębiorstw