Przetarg 7300240 - Ochrona przed powodzią oraz poprawa jakości wód zlewni...

   
Analizuj Zamówienie 7300240 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-01-24
przedmiot ogłoszenia
Ochrona przed powodzią oraz poprawa jakości wód zlewni Wierzyca na terenie miasta Kościerzyna - etap IV: Regulacja zlewni rzeki Bi
browej – część I
Numer referencyjny: ZP 1/2020

Przedmiotem zamówienia jest przedsięwzięcie polegające na zaprojektowaniu i wykonaniu robót budowlanych w oparciu o Program Funkcjonalno-Użytkowy. Zakres zamówienia obejmuje:
1)Sporządzenie kompletnej dokumentacji projektowej ze wszelkimi wymaganymi prawem decyzjami, uzgodnieniami, opiniami wraz z uzyskaniem w imieniu Zamawiającego decyzji pozwolenie na budowę lub decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji budowli przeciwpowodziowych i pełnienie nadzoru autorskiego nad realizacją robót budowlanych. Opracowanie dokumentacji projektowej obejmuje m.in.: , mapę do celów projektowych, dokumentację geotechniczną, operat wodnoprawny, projekt koncepcyjny, projekt budowlany, projekt wykonawczy, przedmiar robót, kosztorys inwestorski, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robot budowlanych, pełnienie nadzoru autorskiego, 2) Wykonanie robót budowlanych. W ramach tego przedsięwzięcia planuje się m.in.:
wykonanie robót przygotowawczych w tym dróg technologicznych, wykonanie robót rozbiórkowych, budowę kanału deszczowego dn 1200 i długości ok. 260 m, budowę zbiornika retencyjnego o pow. ok. 5500 m2, budowę i przebudowę rowów melioracyjnych dł. ok 249 m, likwidację istniejących rowów melioracyjnych dł. ok 290 m, uformowanie i umocnienie koryta rzeki Bibrowej dł. ok. 48 m, wykonanie drenaży z odprowadzeniem wód do rowów melioracyjnych. Szczegółowy zakres przedsięwzięcia został określony w Programie Funkcjonalno – Użytkowych. Po wykonaniu robót budowlanych przed dokonaniem odbioru ostatecznego i przekazaniem wybudowanego obiektu do eksploatacji Wykonawca zobowiązany jest w imieniu Zamawiającego do zgłoszenia zakończenia robót budowlanych właściwemu Inspektorowi Nadzoru Budowlanego i uzyskanie jego stanowiska lub uzyskania decyzji na użytkowanie (w zależności od zapisów decyzji). Dla przedsięwzięcia pn. Ochrona przed powodzią oraz poprawa jakości wód zlewni Wierzyca na terenie miasta Kościerzyna - etap IV: Regulacja zlewni rzeki Bibrowej została wydana decyzja umarzająca postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach WIŚ.6220.11.11.2016 z dnia 24.02.2017r.

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540020922-N-2020 z dnia: 2020-02-04
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: 4
W ogłoszeniu jest:
Przedmiotem zamówienia jest przedsięwzięcie polegające na zaprojektowaniu i wykonaniu robót budowlanych w oparciu o Program Funkcjonalno-Użytkowy. Zakres zamówienia obejmuje: 1)Sporządzenie kompletnej dokumentacji projektowej ze wszelkimi wymaganymi prawem decyzjami, uzgodnieniami, opiniami wraz z uzyskaniem w imieniu Zamawiającego decyzji pozwolenie na budowę lub decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji budowli przeciwpowodziowych i pełnienie nadzoru autorskiego nad realizacją robót budowlanych. Opracowanie dokumentacji projektowej obejmuje m.in.: , mapę do celów projektowych, dokumentację geotechniczną, operat wodnoprawny, projekt koncepcyjny, projekt budowlany, projekt wykonawczy, przedmiar robót, kosztorys inwestorski, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robot budowlanych, pełnienie nadzoru autorskiego, 2) Wykonanie robót budowlanych. W ramach tego przedsięwzięcia planuje się m.in.: wykonanie robót przygotowawczych w tym dróg technologicznych, wykonanie robót rozbiórkowych, budowę kanału deszczowego dn 1200 i długości ok. 260 m, budowę zbiornika retencyjnego o pow. ok. 5500 m2, budowę i przebudowę rowów melioracyjnych dł. ok 249 m, likwidację istniejących rowów melioracyjnych dł. ok 290 m, uformowanie i umocnienie koryta rzeki Bibrowej dł. ok. 48 m, wykonanie drenaży z odprowadzeniem wód do rowów melioracyjnych. Szczegółowy zakres przedsięwzięcia został określony w Programie Funkcjonalno – Użytkowych. Po wykonaniu robót budowlanych przed dokonaniem odbioru ostatecznego i przekazaniem wybudowanego obiektu do eksploatacji Wykonawca zobowiązany jest w imieniu Zamawiającego do zgłoszenia zakończenia robót budowlanych właściwemu Inspektorowi Nadzoru Budowlanego i uzyskanie jego stanowiska lub uzyskania decyzji na użytkowanie (w zależności od zapisów decyzji). Dla przedsięwzięcia pn. Ochrona przed powodzią oraz poprawa jakości wód zlewni Wierzyca na terenie miasta Kościerzyna - etap IV: Regulacja zlewni rzeki Bibrowej została wydana decyzja umarzająca postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach WIŚ.6220.11.11.2016 z dnia 24.02.2017r.
W ogłoszeniu powinno być:
Przedmiotem zamówienia jest przedsięwzięcie polegające na zaprojektowaniu i wykonaniu robót budowlanych w oparciu o Program Funkcjonalno-Użytkowy. Zakres zamówienia obejmuje:1)Sporządzenie kompletnej dokumentacji projektowej ze wszelkimi wymaganymi prawem decyzjami, uzgodnieniami, opiniami wraz z uzyskaniem w imieniu Zamawiającego decyzji w oparciu o ustawę z dnia 8 lipca 2010 r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych i pełnienie nadzoru autorskiego nad realizacją robót budowlanych. Opracowanie dokumentacji projektowej obejmuje m.in.: mapę do celów projektowych, dokumentację geotechniczną, operat wodnoprawny, projekt koncepcyjny, projekt budowlany, projekt wykonawczy, przedmiar robót, kosztorys inwestorski, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robot budowlanych, pełnienie nadzoru autorskiego, 2) Wykonanie robót budowlanych. W ramach tego przedsięwzięcia planuje się m.in.: wykonanie robót przygotowawczych w tym dróg technologicznych, wykonanie robót rozbiórkowych, budowę kanału deszczowego dn 1200 i długości ok. 260 m, budowę zbiornika retencyjnego o pow. ok. 5500 m2, budowę i przebudowę rowów melioracyjnych dł. ok 249 m, likwidację istniejących rowów melioracyjnych dł. ok 290 m, uformowanie i umocnienie koryta rzeki Bibrowej dł. ok. 48 m, wykonanie drenaży z odprowadzeniem wód do rowów melioracyjnych. Szczegółowy zakres przedsięwzięcia został określony w Programie Funkcjonalno – Użytkowych. Po wykonaniu robót budowlanych przed dokonaniem odbioru ostatecznego i przekazaniem wybudowanego obiektu do eksploatacji Wykonawca zobowiązany jest w imieniu Zamawiającego do zgłoszenia zakończenia robót budowlanych właściwemu Inspektorowi Nadzoru Budowlanego i uzyskanie jego stanowiska lub uzyskania decyzji na użytkowanie (w zależności od zapisów decyzji). Wykonawca zobowiązany jest uzyskać decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach wydaną przez właściwy organ.



Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: 8
W ogłoszeniu jest:
Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach: lub dniach: lub data rozpoczęcia: lub zakończenia: 2021-08-31.

W ogłoszeniu powinno być:
Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach: lub dniach: lub data rozpoczęcia: lub zakończenia: 2022-03-31.


Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: 9)
W ogłoszeniu jest:
Zamawiający wymaga, aby zamówienie było realizowane w terminach: •uzyskanie pozwoleń i przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji projektowej wraz z pozwoleniem na budowę lub decyzją o pozwoleniu na realizację inwestycji budowli przeciwpowodziowych do dnia 29.01.2021r.; •wykonanie przedmiotu umowy do dnia 31.08.2021r.
W ogłoszeniu powinno być:
Zamawiający wymaga, aby zamówienie było realizowane w terminach: •uzyskanie pozwoleń i przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji projektowej wraz z decyzją o pozwoleniu na realizację inwestycji budowli przeciwpowodziowych do dnia 31.08.2021r.; •wykonanie przedmiotu umowy do dnia 31.03.2022r.


Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: 1.3
W ogłoszeniu jest:
Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że: a)zrealizował w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: •2 roboty budowlane polegające na budowie sieci grawitacyjnej kanalizacji deszczowej oraz •1 robotę budowlaną polegającą na budowie zbiornika retencyjnego wód deszczowych o objętości całkowitej min. 2.500 m3 o łącznej wartości w/w zakresu robót – min. 1.200.000 zł brutto. Budowa zbiornika retencyjnego wód deszczowych mogła zostać zrealizowana w ramach zadania polegającego na budowie sieci kanalizacji deszczowej lub w ramach odrębnego zadania. b) skieruje do realizacji niniejszego zamówienia osoby, w tym: 1. Kierownik budowy – winien posiadać: a) ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów oraz b) doświadczenie w kierowaniu co najmniej 2 robotami budowlanymi w powyższej specjalności polegającymi na budowie sieci kanalizacji deszczowej, 2. Główny projektant – winien posiadać: a) ważne uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów oraz b) doświadczenie na stanowisku projektanta branży sanitarnej w opracowaniu min. 2 dokumentacji projektowych budowy sieci kanalizacji deszczowej , w tym 1 z nich obejmowała budowę zbiornika retencyjnego wód deszczowych. Zamawiający określając wymogi w zakresie posiadanego doświadczenia, kwalifikacji i uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im doświadczenie, kwalifikacje i uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im doświadczenie, kwalifikacje i uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z uwzględnieniem ustawy z dnia 22.12.2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2016 r., poz. 65).

W ogłoszeniu powinno być:
Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że zrealizował w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
 2 roboty budowlane polegające na budowie sieci grawitacyjnej kanalizacji deszczowej oraz
 1 robotę budowlaną polegającą na budowie zbiornika wodnego o objętości całkowitej min. 2.500 m3 o łącznej wartości w/w zakresu robót – min. 1.200.000 zł brutto.
Budowa zbiornika wodnego mogła zostać zrealizowana w ramach zadania polegającego na budowie sieci kanalizacji deszczowej lub w ramach odrębnego zadania.



Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: 5.1
W ogłoszeniu jest:
W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, może wezwać Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń i dokumentów - 1)w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej - informacji z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert; 2) w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej: a)wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty, b)wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami .
W ogłoszeniu powinno być:
W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, może wezwać Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń i dokumentów - 1)w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej - informacji z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert; 2) w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej: wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.


Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-02-14, godzina: 10:00
W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-02-24, godzina: 10:00


****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540030059-N-2020 z dnia: 2020-02-19
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 2020-02-24, godzina: 10:00
W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 2020-02-27, godzina: 10:00


Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 5
W ogłoszeniu jest:
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający stosownie do art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp przewiduje następujące przypadki, w których może nastąpić istotna zmiana niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w zakresie zmiany terminu realizacji zamówienia na skutek: a) wykonania nieprzewidzianych prac projektowych, niezbędnych do osiągnięcia celu i zakończenia przedmiotu umowy, w tym konsekwencji wynikających z uzgodnień i decyzji administracyjnych; b) wystąpienia niezależnego od Wykonawcy przedłużania się pozyskiwania uzgodnień i warunków do projektowania od dysponentów mediów, ZUDP, zgód na dysponowanie gruntem i innych właściwych organów czy instytucji oraz przedłużanie się pozyskiwania wszelkich decyzji, c) wykonania robót budowlanych lub rozwiązań technicznych zamiennych w stosunku do robót lub rozwiązań przewidzianych w Dokumentacji projektowej, jeśli ich skutkiem będzie co najmniej jedna z poniższych okoliczności:  poprawa funkcjonalności zrealizowanego obiektu lub jego części,  poprawa parametrów jakościowych obiektu lub jego części,  zwiększenia trwałości obiektu lub jego części,  wydłużenie życia obiektu lub jego części,  możliwość korzystania przez użytkowników lub zarządcę obiektu z nowocześniejszych lub tańszych lub bardziej ergonomicznych rozwiązań,  obniżenie kosztów eksploatacji obiektu,  zaistnienie innych korzystnych i aprobowanych przez Zamawiającego cech obiektu lub jego części d) wykonania robót budowlanych mających na celu poprawienie wykonanych robót lub ponowne wykonanie robót wynikłych z błędów Dokumentacji projektowej, jeśli ich wykonanie jest konieczne lub celowe dla usunięcia skutków błędów Dokumentacji projektowej; e) zmiany sposobu wykonywania robót budowlanych lub rozwiązań technicznych, jeśli konieczność wprowadzenia zmiany wynika ze zmian w obowiązujących przepisach prawnych lub ze zmian treści norm technicznych, jakościowych itp., f) zmiany sposobu wykonywania robót, rozwiązań technicznych lub zakresu robót, jeśli taka konieczność lub potrzeba wynika z decyzji, postanowień, uzgodnień, wytycznych lub zaleceń organów administracji lub wymogów dostawców mediów lub gestorów sieci; g) zawarcia umowy z Wykonawcą po upływie pierwotnego terminu związania ofertą, h) powierzenia Wykonawcy robót zwiększających wartość zamówienia w trybie art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, i) niekorzystnych warunków pogodowych, z zastrzeżeniem, że typowe dla danej pory roku, z którymi wykonawca powinien był się liczyć w chwili składania oferty, nie będą uważane za tego rodzaju okoliczności (dotyczy robót budowlanych), j) napotkania na niezinwentaryzowane lub błędne zinwentaryzowane instalacje podziemne, sieci, napotkania na niewybuchy, niewypały lub obiekty o znaczeniu historycznym. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności opisanych powyżej termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania przedmiotu umowy w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności Wykonawca nie może żądać zwiększenia wynagrodzenia lub zwrotu innych kosztów bezpośrednich lub pośrednich spowodowanych przestojem lub dłuższym czasem wykonywania umowy. 2. Zamawiający stosownie do art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp przewiduje następujące przypadki, w których może nastąpić istotna zmiana niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w zakresie zmiany wynagrodzenia Wykonawcy określonego w § 5 wzoru umowy na skutek: a) zmiany stawki podatku od towarów i usług – nastąpi zmiana wynagrodzenia umowy (podwyższenie lub zmniejszenie) w stopniu odpowiadającym zmianie podatku, b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018r. o pracowniczych planach kapitałowych jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian wynagrodzenia umowy, o których mowa w ppkt b),c) i d) w oparciu o przedstawione przez Wykonawcę zestawienie wpływu dokonanych zmian na koszty wykonania niniejszej Umowy przez Wykonawcę. Wniosek o dokonanie zmiany może zostać przyjęty do rozpoznania po opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym lub innym urzędowym publikatorze powszechnego aktu będącego postawą zmiany. Strony będą dążyły do podpisania aneksu regulującego wynagrodzenie Wykonawcy przed wejściem w życie przepisów stanowiących podstawę sporządzenia przez Wykonawcę wniosku. W przypadku należytego udowodnienia wzrostu kosztów związanych z realizacją niniejszej Umowy Strony zawrą stosowny aneks. e) okoliczności opisanych ust. 1 lit. a, c, e, f, j w wysokości adekwatnej do wprowadzonych zmian; f) zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy. Podstawą określenia zmiany wartości wynagrodzenia wprowadzonych postanowieniami ppkt d) i e) będą ceny jednostkowe określone – wskazane w kosztorysie opracowanym wraz z dokumentacją przez Wykonawcę. 3. Zamawiający stosownie do art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp przewiduje następujące przypadki, w których może nastąpić istotna zmiana niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: a) zmiana przedstawicieli zamawiającego lub wykonawcy, o których mowa w § 11-12 wzoru umowy, jeśli zmiany te wynikają ze zmian kadrowych, organizacyjnych lub losowych, b) zmiana rachunku bankowego wykonawcy, adresów do korespondencji pocztowych lub e-mailowych, jeśli zmiany te wynikają z przyczyn organizacyjnych lub z potrzeb zamawiającego lub wykonawcy. 4. Wszelkie zmiany w realizacji robót, a w szczególności takie, które niosą za sobą skutki finansowe, muszą być uzgodnione z Inspektorem Nadzoru właściwej branży i zaakceptowane (zatwierdzone na piśmie) przez Zamawiającego. 5. Każda zmiana umowy, w szczególności zmiana ryczałtowego wynagrodzenia wykonawcy lub terminów realizacji umowy wymaga pisemnego aneksu do umowy pod rygorem nieważności, z zastrzeżeniem § 11 ust. 3, § 12 ust. 8 wzoru umowy.
W ogłoszeniu powinno być:
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający stosownie do art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp przewiduje następujące przypadki, w których może nastąpić istotna zmiana niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w zakresie zmiany terminu realizacji zamówienia na skutek: a) wykonania nieprzewidzianych prac projektowych i robót budowlanych, niezbędnych do osiągnięcia celu i zakończenia przedmiotu umowy, w tym konsekwencji wynikających z uzgodnień i decyzji administracyjnych; b) wystąpienia niezależnego od Wykonawcy przedłużania się pozyskiwania uzgodnień i warunków do projektowania od dysponentów mediów, ZUDP, zgód na dysponowanie gruntem i innych właściwych organów czy instytucji oraz przedłużanie się pozyskiwania wszelkich decyzji, c) wykonania robót budowlanych lub rozwiązań technicznych zamiennych w stosunku do robót lub rozwiązań przewidzianych w Dokumentacji projektowej, jeśli ich skutkiem będzie co najmniej jedna z poniższych okoliczności:  poprawa funkcjonalności zrealizowanego obiektu lub jego części,  poprawa parametrów jakościowych obiektu lub jego części,  zwiększenia trwałości obiektu lub jego części,  wydłużenie życia obiektu lub jego części,  możliwość korzystania przez użytkowników lub zarządcę obiektu z nowocześniejszych lub tańszych lub bardziej ergonomicznych rozwiązań,  obniżenie kosztów eksploatacji obiektu,  zaistnienie innych korzystnych i aprobowanych przez Zamawiającego cech obiektu lub jego części d) wykonania robót budowlanych mających na celu poprawienie wykonanych robót lub ponowne wykonanie robót wynikłych z błędów Dokumentacji projektowej, jeśli ich wykonanie jest konieczne lub celowe dla usunięcia skutków błędów Dokumentacji projektowej; e) zmiany sposobu wykonywania robót budowlanych lub rozwiązań technicznych, jeśli konieczność wprowadzenia zmiany wynika ze zmian w obowiązujących przepisach prawnych lub ze zmian treści norm technicznych, jakościowych itp., f) zmiany sposobu wykonywania robót, rozwiązań technicznych lub zakresu robót, jeśli taka konieczność lub potrzeba wynika z decyzji, postanowień, uzgodnień, wytycznych lub zaleceń organów administracji lub wymogów dostawców mediów lub gestorów sieci; g) zawarcia umowy z Wykonawcą po upływie pierwotnego terminu związania ofertą, h) powierzenia Wykonawcy robót zwiększających wartość zamówienia w trybie art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, i) niekorzystnych warunków pogodowych, z zastrzeżeniem, że typowe dla danej pory roku, z którymi wykonawca powinien był się liczyć w chwili składania oferty, nie będą uważane za tego rodzaju okoliczności (dotyczy robót budowlanych), j) napotkania na niezinwentaryzowane lub błędne zinwentaryzowane instalacje podziemne, sieci, napotkania na niewybuchy, niewypały lub obiekty o znaczeniu historycznym. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności opisanych powyżej termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania przedmiotu umowy w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności Wykonawca nie może żądać zwiększenia wynagrodzenia lub zwrotu innych kosztów bezpośrednich lub pośrednich spowodowanych przestojem lub dłuższym czasem wykonywania umowy. 2. Zamawiający stosownie do art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp przewiduje następujące przypadki, w których może nastąpić istotna zmiana niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w zakresie zmiany wynagrodzenia Wykonawcy określonego w § 5 wzoru umowy na skutek: a) zmiany stawki podatku od towarów i usług – nastąpi zmiana wynagrodzenia umowy (podwyższenie lub zmniejszenie) w stopniu odpowiadającym zmianie podatku, b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018r. o pracowniczych planach kapitałowych jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian wynagrodzenia umowy, o których mowa w ppkt b),c) i d) w oparciu o przedstawione przez Wykonawcę zestawienie wpływu dokonanych zmian na koszty wykonania niniejszej Umowy przez Wykonawcę. Wniosek o dokonanie zmiany może zostać przyjęty do rozpoznania po opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym lub innym urzędowym publikatorze powszechnego aktu będącego postawą zmiany. Strony będą dążyły do podpisania aneksu regulującego wynagrodzenie Wykonawcy przed wejściem w życie przepisów stanowiących podstawę sporządzenia przez Wykonawcę wniosku. W przypadku należytego udowodnienia wzrostu kosztów związanych z realizacją niniejszej Umowy Strony zawrą stosowny aneks. e) okoliczności opisanych ust. 1 lit. a, c, e, f, j w wysokości adekwatnej do wprowadzonych zmian; f) zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy. Podstawą określenia zmiany wartości wynagrodzenia wprowadzonych postanowieniami ppkt d) i e) będą ceny jednostkowe określone – wskazane w kosztorysie opracowanym wraz z dokumentacją przez Wykonawcę. 3. Zamawiający stosownie do art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp przewiduje następujące przypadki, w których może nastąpić istotna zmiana niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: a) zmiana przedstawicieli zamawiającego lub wykonawcy, o których mowa w § 11-12 wzoru umowy, jeśli zmiany te wynikają ze zmian kadrowych, organizacyjnych lub losowych, b) zmiana rachunku bankowego wykonawcy, adresów do korespondencji pocztowych lub e-mailowych, jeśli zmiany te wynikają z przyczyn organizacyjnych lub z potrzeb zamawiającego lub wykonawcy. 4. Wszelkie zmiany w realizacji robót, a w szczególności takie, które niosą za sobą skutki finansowe, muszą być uzgodnione z Inspektorem Nadzoru właściwej branży i zaakceptowane (zatwierdzone na piśmie) przez Zamawiającego. 5. Każda zmiana umowy, w szczególności zmiana ryczałtowego wynagrodzenia wykonawcy lub terminów realizacji umowy wymaga pisemnego aneksu do umowy pod rygorem nieważności, z zastrzeżeniem § 11 ust. 3, § 12 ust. 8 wzoru umowy.
branża Wodno - kanalizacyjna, Projektowanie
podbranża projekt wod-kan, sieci zewnętrzne, obszary wodne i hydrotechnika
kody CPV 45231100, 45232454, 45246000, 71320000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Pomorskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Pomorskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: projekt wod-kan , sieci zewnętrzne , obszary wodne i hydrotechnika

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10473870 2024-05-07
godz. 10:00
Opolskie Budowa zbiornika do retencjonowania wód opadowych i roztopowych w miejscowości Karchów Przedmiotem niniejszego zamówienia jest budowa stawu do retencjonowania wód opadowych i roztopowy...
10485329 2024-05-07
godz. 12:00
Dolnośląskie CZYSZCZENIE, KONSERWACJA I DEZYNFEKCJA STUDNI - UJĘCIA DRENAŻOWE (5 SZT.) W DUSZNIKACH ZDRÓJ
10329589 2024-05-08
godz. 08:00
Dolnośląskie Część 1: Część 1: Wykonanie inwestycji pn. Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Szymanowice i Samsonowice w formule zaprojektuj – wybuduj. Inwestycja obejmuje w szczegól...
10455749 2024-05-08
godz. 10:00
Świętokrzyskie Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Kościuszki w Opatowie 1. Przedmiotem zamówienia jest budowa sieci kanalizacji sanitarnej, na którą składa się następujący zakres robót :1)...
10491939 2024-05-09
godz. 12:30
Mazowieckie „Czyszczenie kanalizacji deszczowej, wpustów ulicznych i separatorów na terenie gminy Michałowice” Część 1: 1. W zakresie części I Przedmiot zamówienia obejmuje bieżącą kons...
10380568 2024-05-10
godz. 09:00
Mazowieckie „Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Zwoleniu” Przedmiotem niniejszego zamówienia jest przebudowa i rozbudowa istniejącej oczyszczalni ścieków zlokalizowanej w Zwoleniu ...
10457138 2024-05-10
godz. 09:00
Wielkopolskie Miejsce realizacji zamówienia: Gmina WągrowiecPowiat WągrowieckiWojewództwo WielkopolskieŁekno62-105 ŁeknoDziałki o numerze ewidencyjnym: 356/1, 624Obręb ewidencyjny ŁeknoZakres rob...
10487374 2024-05-10
godz. 11:00
Lubelskie 1. Przedmiotem zamówienia jest: „Budowa ujęcia wody wraz ze zbiornikami wyrównawczymi w m. Zezulin Pierwszy oraz rozbudowa gospodarki wodno-ściekowej w m. Kaniwola” w trybie „zapro...
10446871 2024-05-24
godz. 14:00
Pomorskie Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w celu realizacji zadania inwestycyjnego pn. „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej wraz z uzbrojeniem o średnicach ...
10486746 2024-05-28
godz. 09:00
Mazowieckie Wykonanie konserwacji (utrzymanie) wałów przeciwpowodziowych będących w administracji Zarządu Zlewni Katowice, obszar działania Nadzoru Wodnego w Katowicach Szczegółowy opis przedmi...