Zlecenie 11738468 - Nabór na partnera spoza sektora finansów publicznych w...
| Zamówienie 11738468 | |
|---|---|
| źródło | Internet |
| data publikacji | 2025-10-27 |
| przedmiot zlecenia | Nabór na partnera spoza sektora finansów publicznych w celu wspólnej realizacji projektu, w ramach Programu FEPZ współfinansowanyc h z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach FEPZ 2021 - 2027, Priorytetu 6 Fundusze Europejskie na rzecz aktywnego Pomorza Zachodniego, Działanie 6.9 Edukacja ogólna, realizowanego w oparciu o założenia programu, realizowanego na terenie Powiatu Świdwińskiego. Realizacja wyłonionego w konkursie projektu jest uzależniona od otrzymania środków finansowych, a w przypadku otrzymania dofinansowania na realizację projektu, partnerem wiodącym będzie Powiat Świdwiński. 2. CEL PARTNERSTWA: Celem partnerstwa będzie opracowanie koncepcji projektu odpowiadającego na aktualną diagnozę potrzeb szkół prowadzonych przez Powiat Świdwiński, tj. Zespół Szkół im. W. Broniewskiego w Świdwinie Zespół Szkół Rolniczych Centrum Kształcenia Zawodowego im. Stefana Żeromskiego w Świdwinie i Zespół Szkół im. St. Staszica w Połczynie- Zdroju, oraz wspólna realizacja ww. projektu. Przedmiotem naboru jest wybór do dofinansowania projektów z województwa zachodniopomorskiego, współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach FEPZ 2021 - 2027, Priorytetu 6 Fundusze Europejskie na rzecz aktywnego Pomorza Zachodniego, Działania 6.9 Edukacja ogólna. 2.1.2. W ramach w/w działania FEPZ 2021-2027 wsparciem może/gą zostać objęty/e następujący/e typ/y projektów: Typ 1. Poprawa jakości i dostępności kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych poprzez: a) bezpośrednie wsparcie dla uczniów obejmujące m.in.: - rozwój kompetencji społecznych, społeczno-emocjonalnych i obywatelskich, - rozwój kompetencji zielonych w zakresie m.in. wiedzy ekologicznej, umiejętności i postaw prośrodowiskowych, - organizację kółek zainteresowań, warsztatów, laboratoriów, projektów edukacyjnych, - realizację dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, - rozwijanie kompetencji, umiejętności, uzdolnień, zainteresowań uczniów poza edukacją formalną, - doradztwo zawodowe, - brokering edukacyjny dla uczniów szkół ponadpodstawowych (pomoc dla uczniów przy dopasowaniu kierunku, poziomu i rodzaju oferowanych im szkoleń/kursów do wymagań rynku pracy przy uwzględnieniu jak najwyższej jakości usług szkoleniowych), - programy stypendialne dla uczniów o niskim statusie ekonomicznym i osiągających wysokie wyniki w nauce, - wsparcie dla uczniów zagrożonych przedwczesnym wypadnięciem z systemu edukacji, - wsparcie psychologiczno-pedagogiczne dla uczniów, - wsparcie na rzecz przeciwdziałania uzależnieniom behawioralnym, agresji, depresji oraz zaburzeń odżywiania, b) bezpośrednie wsparcie dla nauczycieli obejmujące m.in.: - doskonalenie kompetencji zawodowych nauczycieli realizowane w oparciu o indywidualnie zdiagnozowane potrzeby placówki, przede wszystkim w kontekście wyrównywania szans edukacyjnych uczniów, poprzez m.in. kursy i szkolenia doszkalające, studia podyplomowe, c) bezpośrednie wsparcie dla szkół i placówek systemu oświaty obejmujące m.in.: - doposażanie i wyposażanie bazy dydaktycznej niezbędnej do realizacji programów nauczania w zakresie kształtowania u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy, - wyposażenie pracowni szkolnych w narzędzia do nauczania przedmiotów przyrodniczych w celu prowadzenia zajęć opartych na metodzie eksperymentu w zakresie przedmiotów przyrodniczych i matematycznych, - wsparcie cyfryzacji danej placówki, - wzmocnienie integrującej roli szkoły oraz zacieśnienie ich współpracy ze środowiskiem migracyjnym, d) wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z obszarów wiejskich oraz z rodzin o niskim statusie społeczno-ekonomicznym, przy zapewnieniu braku stygmatyzacji poprzez m.in. podnoszenie kompetencji uczniów z zakresu przedmiotów ścisłych, matematycznoprzyrodniczych oraz języków obcych, e) działania w zakresie edukacji włączającej: - dostosowanie architektoniczne i edukacyjne do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością, - zajęcia świadomościowe, - podnoszenie kwalifikacji i kompetencji kadry w zakresie pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością, - zapewnienie nauczyciela wspomagającego, - zapewnienie asystenta wspomagającego. |
| branża | Edukacja, szkolenia |
| podbranża | edukacja |
| forma | konkurs |
| typ zlecenia | usługi, wykonanie |
| kraj realizacji | Polska |
| województwo realizacji | Zachodniopomorskie |
| kraj organizatora | Polska |
| województwo organizatora | Zachodniopomorskie |