Przetarg 11561316 - Dostawa autobusów typu mini o napędzie konwencjonalnym z...
Analizuj | Zamówienie 11561316 |
---|---|
źródło | Biuletyn Unijnych Zamówień Publicznych (TED) |
data publikacji | 2025-10-17 |
przedmiot ogłoszenia | Dostawa autobusów typu mini o napędzie konwencjonalnym z prawem opcji 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa 5 fabrycznie nowych autobusów typu MINI o napędzie konwencjonalnym i długości w przedziale 7,5-8,0 m z prawem opcji. 1.1. W ramach prawa opcji Zamawiający zastrzega sobie możliwość rozszerzenia przedmiotu zamówienia o kolejne autobusy w ilości do 10 sztuk. Autobusy objęte prawem opcji muszą być fabrycznie nowe, identyczne co do marki i typu oraz pod względem konstrukcyjnym, parametrów technicznych, a także kompletacji i wyposażenia w stosunku do pojazdów stanowiących podstawową część zamówienia. O ile nic innego nie wynika z dokumentów zamówienia, ilekroć ich postanowienia odwołują się do autobusów, bądź ogólnie do przedmiotu zamówienia, należy je odnosić zarówno do podstawowej, jak i opcjonalnej części zamówienia.1.2. Za fabrycznie nowy autobus uznaje się pojazd wyprodukowany nie wcześniej niż 8 m-cy przed datą dostawy danej partii zamówienia i nieeksploatowany. 1.3. Oferowane autobusy muszą być jednej marki, identyczne pod względem konstrukcyjnym, parametrów technicznych oraz kompletacji i wyposażenia. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w Załącznikach nr 4 – 8 do SWZ, jak również w Załączniku nr 10 stanowiącym Projektowane Postanowienia Umowy. W Załączniku nr 9 do SWZ przedstawiono wykaz komponentów PEKA-ITS dostarczanych przez Zamawiającego do autobusów MINI. Na podstawie wypełnionego przez Wykonawcę Załącznika nr 2 do SWZ (Formularz Ofertowy) oraz Załączników nr 4 - 8 SWZ, zostaną przygotowane załączniki do umowy w sprawie zamówienia zawieranej z Wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 3. Zamawiający wymaga, aby w przedmiocie dostawy udział towarów, w tym oprogramowania wykorzystywanego w wyposażeniu sieci telekomunikacyjnych pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE, przekraczał 50%. Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia w tym zakresie w Formularzu Ofertowym (Załącznik nr 2 do SWZ). Zgodnie z art. 393 ust. 1 ppkt. 4 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę, w której udział towarów, w tym oprogramowania wykorzystywanego w wyposażeniu sieci telekomunikacyjnych pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE nie przekracza 50% . 4. Zamawiający w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego korzysta z uprawnienia do ograniczenia dostępu do zamówień Wykonawcom z państw trzecich, z którymi Unia Europejska nie jest związana żadną umową międzynarodową gwarantującą na zasadzie wzajemności i równości dostęp do rynku zamówień publicznych. Ograniczenie to polega na niedopuszczeniu do udziału w postępowaniu.5. Zamawiający nie dopuszcza do udziału w postępowaniu Wykonawców (a także Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, z których przynajmniej jeden jest) z siedzibą (odpowiednio: z miejscem zamieszkania) w państwach innych niż państwo członkowskie Unii Europejskiej, państwo Europejskiego Obszaru Gospodarczego, państwo-strona Porozumienia w spawie zamówień rządowych (GPA) zawartego w ramach Światowej Organizacji Handlu lub państwo-strona umowy zawartej z Unią Europejską regulującej wzajemny dostęp do zamówień publicznych.6. Zamawiający nie dopuszcza możliwości powoływania się przez Wykonawców (a także Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, z których przynajmniej jeden jest) z siedzibą (odpowiednio: z miejscem zamieszkania) w państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie Europejskiego Obszaru Gospodarczego, państwie-stronie Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA) zawartego w ramach Światowej Organizacji Handlu lub państwie-stronie umowy zawartej z Unią Europejską regulującej wzajemny dostęp do zamówień publicznych, na zdolności techniczne i zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną na zasadach opisanych w art. 118 ustawy Pzp, podmiotów z siedzibą (odpowiednio: z miejscem zamieszkania) w państwach innych niż państwo członkowskie Unii Europejskiej, państwo Europejskiego Obszaru Gospodarczego, państwo-strona Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA) zawartego w ramach Światowej Organizacji Handlu lub państwo-strona umowy zawartej z Unią Europejską regulującej wzajemny dostęp do zamówień publicznych.6. Zamawiający otrzymując ofertę od Wykonawcy spoza UE, dokona weryfikacji, czy oferta jest objęta zawartymi przez UE umowami dotyczącymi udzielania zamówień publicznych w kontekście międzynarodowym, takimi jak GPA lub umowy o wolnym handlu, aby ustalić, czy Wykonawca uzyskał dostęp do tego zamówienia.7. Na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp jako niezgodną z warunkami zamówienia, Zamawiający odrzuci ofertę złożoną przez Wykonawcę z państwa trzeciego, które nie zawarło Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA) lub dwustronnej umowy o wolnym handlu pomiędzy UE a tym państwem, gwarantującą na zasadzie wzajemności i równości dostęp do rynku zamówień publicznych. 8. Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia odpowiednio przed upływem terminu składania ofert, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione, zgodnie z art. 256 ustawy Pzp. Część zamówienia: LOT-0001 Dostawa 5 fabrycznie nowych autobusów typu MINI o napędzie konwencjonalnym 1. Zamawiający wymaga, aby w przedmiocie dostawy udział towarów, w tym oprogramowania wykorzystywanego w wyposażeniu sieci telekomunikacyjnych pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE, przekraczał 50%. Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia w tym zakresie w Formularzu Ofertowym (Załącznik nr 2 do SWZ). Zgodnie z art. 393 ust. 1 ppkt. 4 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę, w której udział towarów, w tym oprogramowania wykorzystywanego w wyposażeniu sieci telekomunikacyjnych pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE nie przekracza 50% . 2. W ramach realizacji zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie również do: 2.1. przeprowadzenia szkoleń szczegółowo określonych w Projektowanych Postanowieniach Umowy, w tym, co najmniej 14 godzinnego szkolenia realizowanego w ciągu 2 dni roboczych dla minimum 10 pracowników wskazanych przez Zamawiającego, w pełnym zakresie obsług i napraw (elektrycznych, mechanicznych i blacharskich) dla służb zaplecza technicznego oraz w zakresie podstawowej obsługi pojazdu niezbędnej do bezpiecznego prowadzenia Pojazdu dla kierowców/ patronów/ instruktorów Zamawiającego, 2.2. dostarczenia Zamawiającemu na 14 dni przed planowanym terminem dostawy pierwszego autobusu MINI:a) wszelkiej dokumentacji w języku polskim wymaganej do prawidłowej eksploatacji autobusów, w tym pełnej dokumentacji naprawczej i obsługowej (z wyjątkiem książki pojazdu, którą Wykonawca dostarcza dla każdego autobusu w momencie jego dostarczenia do Zamawiającego), b) aktualnego świadectwa homologacji typu w rozumieniu ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1251 z późn. zm.), wydane dla oferowanego typu pojazdu przez uprawniony podmiot, wraz z załącznikami (opisem technicznym do celów homologacji typu pojazdu), uprawniające do wprowadzenia oferowanego pojazdu do ruchu na terenie Polski oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 sierpnia 2023 r. w sprawie homologacji typu pojazdów (Dz. U. z 2023 r. poz. 1651), 2.3. dostarczenia wraz z dostawą pierwszego autobusu, nośników z wymaganym oprogramowaniem oraz urządzeń niezbędnych do obsługi zakupionych autobusów (zgodnie z wymogami określonymi w Załączniku nr 4 do SWZ), wraz z dostarczonymi urządzeniami oraz oprogramowaniem, Wykonawca dołączy wykaz urządzeń wraz z ich wyceną, 2.4. dostarczenia dokumentacji niezbędnej (zgodnie z polskimi przepisami prawa) do dokonania przez Zamawiającego rejestracji każdego z dostarczonych autobusów, w celu ich eksploatacji na rynku polskim, 2.5. bieżącej aktualizacji oprogramowania oraz dostarczonej dokumentacji przez okres od momentu ich wydania Zamawiającemu do momentu upływu 10 lat od zakończenia okresu gwarancji całopojazdowej dla ostatniego z wydanych autobusów, bez dodatkowego wynagrodzenia, zgodnie z wymaganiami określonymi w Projektowanych Postanowieniach Umowy, 2.6. udzielenia na okres min. 15 lat od daty protokolarnego odbioru licencji na korzystanie z dostarczonego oprogramowania oraz dokumentacji na zasadach i w zakresie uregulowanym w Projektowanych Postanowieniach Umowy,2.7. realizacji obowiązków wynikających z udzielonej gwarancji jakości, zgodnie z Projektowanymi Postanowieniami Umowy. Niespełnienie wymagań określonych w pkt 2.1. – 2.4. powyżej, skutkuje nie przystąpieniem do procedury odbiorczej z winy Wykonawcy, z wszystkimi konsekwencjami określonymi w Projektowanych Postanowieniach Umowy. 3. Dostarczane autobusy muszą spełniać wszystkie wymogi wynikające dla tego rodzaju pojazdów z przepisów prawa powszechnie obowiązującego w Rzeczypospolitej Polskiej w momencie ich odbioru przez Zamawiającego, w tym w szczególności muszą odpowiadać: 3.1. szczegółowym wymaganiom technicznym w zakresie bezpieczeństwa eksploatacji; 3.2. warunkom technicznym i warunkom dopuszczenia do ruchu drogowego i poruszania się w ruchu drogowym, w tym w szczególności określonym w przepisach: 3.2.1. ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1251 z późn. zm.), wraz z załącznikami (opisem technicznym do celów homologacji typu pojazdu), uprawniające do wprowadzenia oferowanego pojazdu do ruchu na terenie Polski oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 sierpnia 2023 r. w sprawie homologacji typu pojazdów (Dz. U. z 2023 r. poz. 1651); 3.2.2. rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 502 z późn. zm.); W sytuacji, gdy w okresie pomiędzy złożeniem przez Wykonawcę oferty w niniejszym postępowaniu, a realizacją umowy, nastąpi zmiana przepisów prawa w zakresie rejestracji, homologacji, sprzedaży lub eksploatacji nowych autobusów (a także ich zespołów i podzespołów), Wykonawca obowiązany jest zrealizować przedmiot zamówienia z uwzględnieniem tychże zmian w ramach zaoferowanej ceny. W szczególności obowiązek ten dotyczy dostarczenia Zamawiającemu autobusów spełniających wymagania określone zgodnie z wymienionymi powyżej przepisami prawa, jak również dokumentów umożliwiających zarejestrowanie autobusów na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. AL.0140.10.2025 |
branża | Motoryzacja |
podbranża | autobusy, autokary |
kody CPV | 34121100, 34144910 |
forma | przetarg nieograniczony |
typ ogłoszenia | dostawy |
kraj realizacji | Polska |
województwo realizacji | Wielkopolskie |
kraj organizatora | Polska |
województwo organizatora | Wielkopolskie |