Przetarg 7390094 - „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej na terenie Gminy...

   
Analizuj Zamówienie 7390094 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-03-17
przedmiot ogłoszenia
„Budowa sieci kanalizacji sanitarnej na terenie Gminy Gnojno”
Numer referencyjny: IN.I.271.2.2020

Przedmiotem zamówienia jest
wykonanie robót budowlanych polegających na budowie odcinków sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Gnojno i Glinka oraz przyłączy kanalizacyjnych.
Zamówienie obejmuje:
Wykonanie kanalizacji sanitarnej grawitacyjno – tłocznej dla części miejscowości Gnojno i Glinka. Zaprojektowana długość sieci kanalizacji sanitarnej:
- kanały grawitacyjne Ø 200 PVC 431,90 mb,
- kanały tłoczne Ø 50-63 PE 1450,40 mb,
- 25 szt. UZT - H =2300 mm,
- kanały boczne grawitacyjne Ø 160 PVC, 87 mb,
- studnie kanalizacyjne Ø 425 – 22 szt.
W celu rozwiania ewentualnych wątpliwości informujemy, że przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlano-montażowych, dostawę urządzeń i sprzętu, uzyskanie wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień, zatwierdzeń i decyzji administracyjnych związanych z wykonaniem, rozruchem i przekazaniem do użytkowania wykonanych obiektów. Ponadto wykonanie prac geodezyjno-kartograficznych, inwentaryzacyjnych dla wykonanych obiekty budowlanych i sieci, wraz z niezbędnymi badaniami i ekspertyzami, skompletowanie dokumentacji powykonawczej i wykonanie rozruchu obiektów będących przedmiotem zadania, a także wykonanie prób końcowych i nadzór nad próbami eksploatacyjnymi. Obowiązkiem Wykonawcy będzie po zakończeniu robót, złożenie w imieniu Zamawiającego wniosku do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Busku Zdroju o wydanie decyzji pozwolenia na użytkowanie. Pozwolenie na użytkowanie będzie podstawą do przeprowadzenia końcowego odbioru robót i wypłaty przysługującego wynagrodzenia Wykonawcy.
Wykonawcę obciążają wszelkie obowiązki wynikające z przepisów obowiązującego prawa związane z wykonywaniem robót objętych Umową.
Po wykonaniu robót budowlanych obowiązkiem Wykonawcy będzie dokonanie czynności związanych z rozruchem i przekazaniem do eksploatacji wykonanych obiektów, w tym należy:
- uzyskanie decyzji administracyjnych o dopuszczeniu obiektów do użytkowania bądź uzyskania zaświadczenia o przyjęciu przez organ nadzoru budowlanego zgłoszeń o zakończeniu robót budowlanych, jeżeli będą wymagane,
- zagwarantowanie możliwości zakupu części zamiennych i zużywających się w okresie gwarancji, zgodnie z Wykazem części zamiennych i zużywających się, wykonanym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Zamawiającego,
- zapewnienie bezpłatnych przeglądów i usług serwisowych w okresie gwarancji także dla zamontowanych urządzeń
Uwaga ! Ostateczna kwota przysługująca Wykonawcy do zapłaty za wykonane roboty budowlane będzie obliczona na podstawie rzeczywiście wykonanych robót w oparciu, o przygotowany przez Wykonawcę i zweryfikowanego przez Inspektora nadzoru oraz Zamawiającego kosztorys powykonawczy. Kosztorys powykonawczy musi opierać się na cenach jednostkowych przyjętych do obliczenia ceny w kosztorysie ofertowym.
Planuje się wykonanie 26 przyłączy do budynków mieszkalnych.
Uwaga ! Koszty wykonania przyłączy do budynków mieszkalnych muszą być wydzielone i rozliczone odrębnym kosztorysem powykonawczym.
Szczegółowy zakres robót zawiera projekt budowlany - załącznik nr 9 do siwz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót załącznik nr 11 do siwz oraz załączona książka przedmiarów załącznik nr 12 do siwz.
Zamawiający, zgodnie z zapisami art. 30 ust. 4 ustawy pzp, opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i ust. 3, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne” dla systemów i urządzeń, wskazanych w SIWZ i w załączonym projekcie wykonawczym, spełniające obowiązujące standardy i wymagania, wskazane przez Zamawiającego w załączonych dokumentach (wskazane w dokumentach parametry urządzeń należy przyjąć jako minimalne). Wykonawca powołując się na rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania spełniają wymagania, określone przez Zamawiającego poprzez dołączenie do oferty dokumentów na potwierdzenie, w tym opisu produktu równoważnego.
Zaleca się by wykonawca zapoznał się z lokalizacją inwestycji w terenie.
Zamawiający w oparciu o art. 29 ust. 3a ustawy wymaga, aby przez cały okres realizacji robót Wykonawca lub podwykonawca zatrudniał na umowę o pracę pracowników fizycznych bezpośrednio związanych z wykonywaniem robót budowlanych wykonujących następujące prace: operator maszyn budowlanych, montażysta instalacji, stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia. Ilości pracowników niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia określa Wykonawca uwzględniając termin wykonania oraz złożoność dokumentacji projektowej. Wykonawca na każdym etapie realizacji umowy jest uprawniony do wprowadzenia dodatkowych pracowników lub wymienić tych zgłoszonych po podpisaniu umowy. Do pracowników podwykonawców zapisy o pracownikach zatrudnionych na umowę o pracę do realizacji przedmiotu zamówienia stosuje się odpowiednio.
Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy pzp oraz sankcje z tytułu niespełniania tych wymagań, określone zostały we wzorze umowy załącznik nr 10 do siwz.

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540054290-N-2020 z dnia: 2020-03-27
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: 4)
W ogłoszeniu jest:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na budowie odcinków sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Gnojno i Glinka oraz przyłączy kanalizacyjnych.
Zamówienie obejmuje:
Wykonanie kanalizacji sanitarnej grawitacyjno – tłocznej dla części miejscowości Gnojno i Glinka. Zaprojektowana długość sieci kanalizacji sanitarnej:
- kanały grawitacyjne Ø 200 PVC 431,90 mb,
- kanały tłoczne Ø 50-63 PE 1450,40 mb,
- 25 szt. UZT - H =2300 mm,
- kanały boczne grawitacyjne Ø 160 PVC, 87 mb,
- studnie kanalizacyjne Ø 425 – 22 szt.
W celu rozwiania ewentualnych wątpliwości informujemy, że przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlano-montażowych, dostawę urządzeń i sprzętu, uzyskanie wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień, zatwierdzeń i decyzji administracyjnych związanych z wykonaniem, rozruchem i przekazaniem do użytkowania wykonanych obiektów. Ponadto wykonanie prac geodezyjno-kartograficznych, inwentaryzacyjnych dla wykonanych obiekty budowlanych i sieci, wraz z niezbędnymi badaniami i ekspertyzami, skompletowanie dokumentacji powykonawczej i wykonanie rozruchu obiektów będących przedmiotem zadania, a także wykonanie prób końcowych i nadzór nad próbami eksploatacyjnymi. Obowiązkiem Wykonawcy będzie po zakończeniu robót, złożenie w imieniu Zamawiającego wniosku do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Busku Zdroju o wydanie decyzji pozwolenia na użytkowanie. Pozwolenie na użytkowanie będzie podstawą do przeprowadzenia końcowego odbioru robót i wypłaty przysługującego wynagrodzenia Wykonawcy.
Wykonawcę obciążają wszelkie obowiązki wynikające z przepisów obowiązującego prawa związane z wykonywaniem robót objętych Umową.
Po wykonaniu robót budowlanych obowiązkiem Wykonawcy będzie dokonanie czynności związanych z rozruchem i przekazaniem do eksploatacji wykonanych obiektów, w tym należy:
- uzyskanie decyzji administracyjnych o dopuszczeniu obiektów do użytkowania bądź uzyskania zaświadczenia o przyjęciu przez organ nadzoru budowlanego zgłoszeń o zakończeniu robót budowlanych, jeżeli będą wymagane,
- zagwarantowanie możliwości zakupu części zamiennych i zużywających się w okresie gwarancji, zgodnie z Wykazem części zamiennych i zużywających się, wykonanym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Zamawiającego,
- zapewnienie bezpłatnych przeglądów i usług serwisowych w okresie gwarancji także dla zamontowanych urządzeń
Uwaga! Ostateczna kwota przysługująca Wykonawcy do zapłaty za wykonane roboty budowlane będzie obliczona na podstawie rzeczywiście wykonanych robót w oparciu, o przygotowany przez Wykonawcę i zweryfikowanego przez Inspektora nadzoru oraz Zamawiającego kosztorys powykonawczy. Kosztorys powykonawczy musi opierać się na cenach jednostkowych przyjętych do obliczenia ceny w kosztorysie ofertowym.
Planuje się wykonanie 26 przyłączy do budynków mieszkalnych.
Uwaga! Koszty wykonania przyłączy do budynków mieszkalnych muszą być wydzielone i rozliczone odrębnym kosztorysem powykonawczym.
Szczegółowy zakres robót zawiera projekt budowlany - załącznik nr 9 do siwz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót załącznik nr 11 do siwz oraz załączona książka przedmiarów załącznik nr 12 do siwz.
Zamawiający, zgodnie z zapisami art. 30 ust. 4 ustawy pzp, opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i ust. 3, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne” dla systemów i urządzeń, wskazanych w SIWZ i w załączonym projekcie wykonawczym, spełniające obowiązujące standardy i wymagania, wskazane przez Zamawiającego w załączonych dokumentach (wskazane w dokumentach parametry urządzeń należy przyjąć jako minimalne). Wykonawca powołując się na rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania spełniają wymagania, określone przez Zamawiającego poprzez dołączenie do oferty dokumentów na potwierdzenie, w tym opisu produktu równoważnego.
Zaleca się by wykonawca zapoznał się z lokalizacją inwestycji w terenie.
Zamawiający w oparciu o art. 29 ust. 3a ustawy wymaga, aby przez cały okres realizacji robót Wykonawca lub podwykonawca zatrudniał na umowę o pracę pracowników fizycznych bezpośrednio związanych z wykonywaniem robót budowlanych wykonujących następujące prace: operator maszyn budowlanych, montażysta instalacji, stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia. Ilości pracowników niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia określa Wykonawca uwzględniając termin wykonania oraz złożoność dokumentacji projektowej. Wykonawca na każdym etapie realizacji umowy jest uprawniony do wprowadzenia dodatkowych pracowników lub wymienić tych zgłoszonych po podpisaniu umowy. Do pracowników podwykonawców zapisy o pracownikach zatrudnionych na umowę o pracę do realizacji przedmiotu zamówienia stosuje się odpowiednio.
Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy pzp oraz sankcje z tytułu niespełniania tych wymagań, określone zostały we wzorze umowy załącznik nr 10 do siwz.

W ogłoszeniu powinno być:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na budowie odcinków sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Gnojno i Glinka oraz przyłączy kanalizacyjnych.
Zamówienie obejmuje:
Wykonanie kanalizacji sanitarnej grawitacyjno – tłocznej dla części miejscowości Gnojno i Glinka. Zaprojektowana długość sieci kanalizacji sanitarnej dla projektu cz.1:
- kanały grawitacyjne Ø 200 PVC 431,90 mb,
- kanały tłoczne Ø 50-63 PE 946,60 mb,
- przyłącza grawitacyjne Ø 160 PVC 574,80 mb
- 13 szt. UZT - H =2300 mm,
- studnie Ø425 - 22 szt.
- studnie Ø1000 – 13 szt.
Podane dane zgodnie z opisem techniczny str. 8 i 9 projektu budowlanego.
Zaprojektowana długość sieci kanalizacji sanitarnej dla projektu cz.2:
- kanały tłoczne Ø50 PE 503,80 m
- 7 szt. UZT - H =2300 mm,
Kanały tłoczne należy włączyć do istniejących studni kanalizacyjnych.
W celu rozwiania ewentualnych wątpliwości informujemy, że przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlano-montażowych, dostawę urządzeń i sprzętu, uzyskanie wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień, zatwierdzeń i decyzji administracyjnych związanych z wykonaniem, rozruchem i przekazaniem do użytkowania wykonanych obiektów. Ponadto wykonanie prac geodezyjno-kartograficznych, inwentaryzacyjnych dla wykonanych obiekty budowlanych i sieci, wraz z niezbędnymi badaniami i ekspertyzami, skompletowanie dokumentacji powykonawczej i wykonanie rozruchu obiektów będących przedmiotem zadania, a także wykonanie prób końcowych i nadzór nad próbami eksploatacyjnymi. Obowiązkiem Wykonawcy będzie po zakończeniu robót, złożenie w imieniu Zamawiającego wniosku do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Busku Zdroju o wydanie decyzji pozwolenia na użytkowanie. Pozwolenie na użytkowanie będzie podstawą do przeprowadzenia końcowego odbioru robót i wypłaty przysługującego wynagrodzenia Wykonawcy.
Wykonawcę obciążają wszelkie obowiązki wynikające z przepisów obowiązującego prawa związane z wykonywaniem robót objętych Umową.
Po wykonaniu robót budowlanych obowiązkiem Wykonawcy będzie dokonanie czynności związanych z rozruchem i przekazaniem do eksploatacji wykonanych obiektów, w tym należy:
- uzyskanie decyzji administracyjnych o dopuszczeniu obiektów do użytkowania bądź uzyskania zaświadczenia o przyjęciu przez organ nadzoru budowlanego zgłoszeń o zakończeniu robót budowlanych, jeżeli będą wymagane,
- zagwarantowanie możliwości zakupu części zamiennych i zużywających się w okresie gwarancji, zgodnie z Wykazem części zamiennych i zużywających się, wykonanym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Zamawiającego,
- zapewnienie bezpłatnych przeglądów i usług serwisowych w okresie gwarancji także dla zamontowanych urządzeń
Uwaga! Ostateczna kwota przysługująca Wykonawcy do zapłaty za wykonane roboty budowlane będzie obliczona na podstawie rzeczywiście wykonanych robót w oparciu, o przygotowany przez Wykonawcę i zweryfikowanego przez Inspektora nadzoru oraz Zamawiającego kosztorys powykonawczy. Kosztorys powykonawczy musi opierać się na cenach jednostkowych przyjętych do obliczenia ceny w kosztorysie ofertowym.
Planuje się wykonanie 26 przyłączy do budynków mieszkalnych.
Uwaga! Koszty wykonania przyłączy do budynków mieszkalnych muszą być wydzielone i rozliczone odrębnym kosztorysem powykonawczym.
Szczegółowy zakres robót zawiera projekt budowlany - załącznik nr 9 do siwz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót załącznik nr 11 do siwz oraz załączona książka przedmiarów załącznik nr 12 do siwz.
Zamawiający, zgodnie z zapisami art. 30 ust. 4 ustawy pzp, opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i ust. 3, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne” dla systemów i urządzeń, wskazanych w SIWZ i w załączonym projekcie wykonawczym, spełniające obowiązujące standardy i wymagania, wskazane przez Zamawiającego w załączonych dokumentach (wskazane w dokumentach parametry urządzeń należy przyjąć jako minimalne). Wykonawca powołując się na rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania spełniają wymagania, określone przez Zamawiającego poprzez dołączenie do oferty dokumentów na potwierdzenie, w tym opisu produktu równoważnego.
Zaleca się by wykonawca zapoznał się z lokalizacją inwestycji w terenie.
Zamawiający w oparciu o art. 29 ust. 3a ustawy wymaga, aby przez cały okres realizacji robót Wykonawca lub podwykonawca zatrudniał na umowę o pracę pracowników fizycznych bezpośrednio związanych z wykonywaniem robót budowlanych wykonujących następujące prace: operator maszyn budowlanych, montażysta instalacji, stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia. Ilości pracowników niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia określa Wykonawca uwzględniając termin wykonania oraz złożoność dokumentacji projektowej. Wykonawca na każdym etapie realizacji umowy jest uprawniony do wprowadzenia dodatkowych pracowników lub wymienić tych zgłoszonych po podpisaniu umowy. Do pracowników podwykonawców zapisy o pracownikach zatrudnionych na umowę o pracę do realizacji przedmiotu zamówienia stosuje się odpowiednio.
Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy pzp oraz sankcje z tytułu niespełniania tych wymagań, określone zostały we wzorze umowy załącznik nr 10 do siwz.



Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2)
W ogłoszeniu jest:
Data: 2020-04-02, godzina: 09:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Polski

W ogłoszeniu powinno być:
Data: 2020-04-06, godzina: 09:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Polski



****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540057377-N-2020 z dnia: 2020-04-02
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2)
W ogłoszeniu jest:
Data: 2020-04-06, godzina: 09:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Polski

W ogłoszeniu powinno być:
Data: 2020-04-08, godzina: 09:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Polski
branża Wodno - kanalizacyjna
podbranża sieci zewnętrzne
kody CPV 45110000, 45111200, 45232440, 45233220
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji świętokrzyskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora świętokrzyskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: sieci zewnętrzne

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10484858 2024-04-30
godz. 12:00
Pomorskie RDSz.26.8.2024.MR Dwukrotne czyszczenie ośmiu separatorów olejowych wraz z osadnikami, oraz dwóch osadników rozmieszczonych przy drogach wojewódzkich nr 517, 515 i 521 na terenie dział...
10448063 2024-04-30
godz. 18:00
Wielkopolskie Budowa sieci wodociągowej i sieci kanalizacji sanitarnej w ulicy bocznej od ulicy Glebowej w Poznaniu 1. Przedmiotem zamówienia jest budowa sieci wodociągowej o średnicy DN100 i długo...
10452300 2024-05-06
godz. 10:00
Dolnośląskie Przebudowa ulicy Słowackiego wraz z budową kanalizacji deszczowej 1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie roboty budowlanej polegającej na budowie kanalizacji deszczowej wraz z odtworz...
10447128 2024-05-08
godz. 10:00
Pomorskie Budowa zewnętrznych instalacji sanitarnych Gdynia Chrzanowskiego Budowa zewnętrznej instalacji wodociągowej i kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej oraz przyłącza wodociągowe...
10416255 2024-05-09
godz. 09:45
Mazowieckie Budowa sieci wodociągowej oraz sieci kanalizacji sanitarnej wraz z odcinkami sieci oraz przepompownią w rejonie ul. Jaśminowej na terenie Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy
10486355 2024-05-09
godz. 11:00
Lubuskie Wykonanie przeglądów oraz czyszczenie separatorów i osadników zlokalizowanych na terenie miasta Zielona Góra
10455027 2024-05-09
godz. 12:00
Wielkopolskie Przebudowa ul. Kościuszki na odc. od ul. Śródmiejskiej do ul. Szkolnej w Kaliszu Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:1/ roboty przygotowawcze i rozbiórkowe,2/ robot...
10458644 2024-05-10
godz. 10:00
Zachodniopomorskie Remont siedziby Prokuratury Rejonowej w Drawsku Pomorskim - III etap – wykonanie kanalizacji deszczowej 1.Przedmiotem zamówienia są roboty budowalne obejmujące wykonanie kanalizacji de...
10433369 2024-05-10
godz. 11:00
Dolnośląskie Przedmiotem zamówienia jest remont i przebudowa tarasów i piwnic wraz z przebudową instalacji kanalizacji deszczowej Pałacu w Leśnicy przy pl. Świętojańskim 1 we Wrocławiu, w podzia...
10491337 2024-05-27
godz. 10:00
Wielkopolskie Wykonanie konserwacji kanałów: -Konserwacja kanału deszczowego DN300 na ul. Józefa Hallera w Poznaniu -Konserwacja kanału deszczowego DN300 na ul. Keplera w Poznaniu -Konserwacja kanał...