Przetarg 11486108 - 1. Przedmiotem zamówienia jest:1.1. dostawa 4 sztuk...
Analizuj | Zamówienie 11486108 |
---|---|
źródło | Biuletyn Unijnych Zamówień Publicznych (TED) |
data publikacji | 2025-09-11 |
przedmiot ogłoszenia | 1. Przedmiotem zamówienia jest:1.1. dostawa 4 sztuk fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów elektrycznych wraz z niezbędnym i dodatkowym wyposażeniem, oprogramowaniem i dokumentacją.1. 2. dostawa, montaż i uruchomienie systemu ładowania składającego się z 2 sztuk ładowarek stacjonarnych dwustanowiskowych o łącznej mocy ładowania 200 kW (2 x 50 kW każda z ładowarek) na terenie zajezdni autobusowej Zamawiającego.2. Konstrukcja autobusów i zastosowane rozwiązania mają gwarantować eksploatację autobusów przy założeniu średnio 70 000 km rocznego przebiegu.3. Zastosowane rozwiązania techniczne muszą być sprawdzone, wdrożone do produkcji seryjnej, a ich niezawodność musi być potwierdzona przynajmniej w testach eksploatacyjnych.4. Oferowane autobusy nie mogą być prototypami i muszą znajdować się w bieżącej ofercie sprzedaży oraz muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2025 roku. Za prototyp uznaje się pierwszy egzemplarz autobusu elektrycznego, wykonany według przygotowanej dokumentacji, na którym dokonuje się prób i badań w celu sprawdzenia poprawności dokumentacji oraz jego funkcjonowania przed uruchomieniem produkcji seryjnej.5. Konstrukcja oferowanych autobusów oraz wszystkie inne elementy wykonane przez producenta autobusów mają być wykonane z materiałów nierdzewiejących lub trudnordzewiejących. W przypadku zastosowania materiałów trudnordzewiejących, autobus musi posiadać zabezpieczenie antykorozyjne wykonane w zamkniętym cyklu technologicznym.6. Oferowane autobusy muszą być tak skonstruowane, aby możliwa była ich bezawaryjna długotrwała eksploatacja w temperaturach otaczającego powietrza w miejscach zacienionych od -25 st. C do 40 st. C.7. Zamawiane autobusy mają być wykonane z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć techniki i wiedzy warsztatowej zapewniającej bezawaryjną pracę przy minimalnym nakładzie robót utrzymania bieżącego. Do produkcji mają być wykorzystane materiały sprawdzone i dopuszczone do stosowania w działalności gospodarczej. 8. Autobus ma być napędzany silnikiem elektrycznym o mocy co najmniej 160 kW, zasilanym magazynem energii elektrycznej o pojemności nominalnej min. 250 kWh.9. Wymagania formalne, parametry techniczne oraz wyposażenie jakie muszą spełniać i posiadać oferowane autobusy wraz z systemem ładowania baterii trakcyjnych określa szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowiący Załącznik nr 1 do SWZ. 10. Wykonawca zobowiązany jest dokonać uzgodnień z Zamawiającym w okresie pomiędzy podpisaniem umowy a odbiorem, w zakresie i terminach określonych w Załączniku nr 2 do umowy.11. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia zawarte jest odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, czyli takie, które zagwarantują realizację przedmiotu zamówienia w zgodzie z zapisami opisu przedmiotu zamówienia i zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych. 12. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia zawarte jest odniesienie do określonych etykiet, o których mowa w art. 104 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane dostawy spełniają równoważne wymagania określonej przez Zamawiającego etykiety.13. W przypadku gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez Zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, Zamawiający akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany Wykonawca udowodni, że dostawy, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety. 14. Wykonawca, w przypadku zamiaru zastosowania rozwiązań równoważnych, zobowiązany jest wskazać te rozwiązania i wykazać, za pomocą dowolnych środków dowodowych, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. Ciężar udowodnienia równoważności spoczywa na Wykonawcy. W takiej sytuacji w/w dokumenty będą stanowiły przedmiotowe środki dowodowe.15. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp.16. Pozostałe wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia opisane są w Rozdz. 3 SWZ.17. Zamawiający nie przewiduje ani nie wymaga przeprowadzenia wizji lokalnej, zgodnie z art. 131 ust. 2 ustawy Pzp. Słownik uzupełniający CPV: EA12-8 dla/przystosowane dla osób niepełnosprawnychEA21-5 dla/przystosowane dla osób słabowidzących Część zamówienia: LOT-0001 Zakup elektrycznych autobusów wraz z dedykowanym systemem ładowania w celu obniżenia wykorzystania paliw emisyjnych w publicznym transporcie zbiorowym Ostrowa Wielkopolskiego. 1. Przedmiotem zamówienia jest:1.1. dostawa 4 sztuk fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów elektrycznych wraz z niezbędnym i dodatkowym wyposażeniem, oprogramowaniem i dokumentacją.1.2. dostawa, montaż i uruchomienie systemu ładowania składającego się z 2 sztuk ładowarek stacjonarnych dwustanowiskowych o łącznej mocy ładowania 200 kW (2 x 50 kW każda z ładowarek) na terenie zajezdni autobusowej Zamawiającego.2. Konstrukcja autobusów i zastosowane rozwiązania mają gwarantować eksploatację autobusów przy założeniu średnio 70 000 km rocznego przebiegu.3. Zastosowane rozwiązania techniczne muszą być sprawdzone, wdrożone do produkcji seryjnej, a ich niezawodność musi być potwierdzona przynajmniej w testach eksploatacyjnych.4. Oferowane autobusy nie mogą być prototypami i muszą znajdować się w bieżącej ofercie sprzedaży oraz muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2025 roku. Za prototyp uznaje się pierwszy egzemplarz autobusu elektrycznego, wykonany według przygotowanej dokumentacji, na którym dokonuje się prób i badań w celu sprawdzenia poprawności dokumentacji oraz jego funkcjonowania przed uruchomieniem produkcji seryjnej.5. Konstrukcja oferowanych autobusów oraz wszystkie inne elementy wykonane przez producenta autobusów mają być wykonane z materiałów nierdzewiejących lub trudnordzewiejących. W przypadku zastosowania materiałów trudnordzewiejących, autobus musi posiadać zabezpieczenie antykorozyjne wykonane w zamkniętym cyklu technologicznym.6. Oferowane autobusy muszą być tak skonstruowane, aby możliwa była ich bezawaryjna długotrwała eksploatacja w temperaturach otaczającego powietrza w miejscach zacienionych od -25 st. C do 40 st. C.7. Zamawiane autobusy mają być wykonane z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć techniki i wiedzy warsztatowej zapewniającej bezawaryjną pracę przy minimalnym nakładzie robót utrzymania bieżącego. Do produkcji mają być wykorzystane materiały sprawdzone i dopuszczone do stosowania w działalności gospodarczej. 8. Autobus ma być napędzany silnikiem elektrycznym o mocy co najmniej 160 kW, zasilanym magazynem energii elektrycznej o pojemności nominalnej min. 250 kWh.9. Wymagania formalne, parametry techniczne oraz wyposażenie jakie muszą spełniać i posiadać oferowane autobusy wraz z systemem ładowania baterii trakcyjnych określa szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowiący Załącznik nr 1 do SWZ. 10. Wykonawca zobowiązany jest dokonać uzgodnień z Zamawiającym w okresie pomiędzy podpisaniem umowy a odbiorem, w zakresie i terminach określonych w Załączniku nr 2 do umowy.11. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia zawarte jest odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, czyli takie, które zagwarantują realizację przedmiotu zamówienia w zgodzie z zapisami opisu przedmiotu zamówienia i zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych. 12. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia zawarte jest odniesienie do określonych etykiet, o których mowa w art. 104 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane dostawy spełniają równoważne wymagania określonej przez Zamawiającego etykiety.13. W przypadku gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez Zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, Zamawiający akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany Wykonawca udowodni, że dostawy, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety. 14. Wykonawca, w przypadku zamiaru zastosowania rozwiązań równoważnych, zobowiązany jest wskazać te rozwiązania i wykazać, za pomocą dowolnych środków dowodowych, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. Ciężar udowodnienia równoważności spoczywa na Wykonawcy. W takiej sytuacji w/w dokumenty będą stanowiły przedmiotowe środki dowodowe.15. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp.16. Pozostałe wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia opisane są w Rozdz. 3 SWZ.17. Zamawiający nie przewiduje ani nie wymaga przeprowadzenia wizji lokalnej, zgodnie z art. 131 ust. 2 ustawy Pzp. Słownik uzupełniający CPV: EA12-8 dla/przystosowane dla osób niepełnosprawnychEA21-5 dla/przystosowane dla osób słabowidzących UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA Sprostowanie nr: TED.00608255-2025 z dnia: 2025-09-17 10. Zmiana Poprzednia wersja ogłoszenia, która jest zmieniana : c7d1af97-a564-4b79-a49a-011e14d385e0-02 Główny powód zmiany : Aktualizacja informacji Opis : W związku z opóźnioną publikacją właściwego Załącznika nr 5 do SWZ – wzoru umowy dostawy (w terminie publikacji SWZ omyłkowo załączony został inny dokument) Zamawiający informuje, że wydłuża termin składania ofert o liczbę dni nieopublikowania w/w dokumentu (5 dni – od dnia 11.09.2025 r., kiedy to na stronie postępowania upubliczniona została treść SWZ, do dnia 16.09.2025 r., kiedy w odpowiedzi na wniosek Wykonawcy Zamawiający opublikował treść Załącznika nr 5 do SWZ), tj. do dnia 15.10.2025 r. 10.x. Termin składania ofert Po zmianie: 2025-10-15 10:00 UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA Sprostowanie nr: TED.00643570-2025 z dnia: 2025-10-02 10. Zmiana Poprzednia wersja ogłoszenia, która jest zmieniana : 19a88f79-2b16-4ffa-b9f5-410027d69767-02 Główny powód zmiany : Aktualizacja informacji Opis : Wprowadzono następujące zmiany:1) Procedura, Opis : Zmiana punktu 4 z:Oferowane autobusy nie mogą być prototypami i muszą znajdować się w bieżącej ofercie sprzedaży oraz muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2025 roku. Za prototyp uznaje się pierwszy egzemplarz autobusu elektrycznego, wykonany według przygotowanej dokumentacji, na którym dokonuje się prób i badań w celu sprawdzenia poprawności dokumentacji oraz jego funkcjonowania przed uruchomieniem produkcji seryjnej.naOferowane autobusy nie mogą być prototypami i muszą znajdować się w bieżącej ofercie sprzedaży oraz muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2027 roku. Za prototyp uznaje się pierwszy egzemplarz autobusu elektrycznego, wykonany według przygotowanej dokumentacji, na którym dokonuje się prób i badań w celu sprawdzenia poprawności dokumentacji oraz jego funkcjonowania przed uruchomieniem produkcji seryjnej.2) Informacje ogólne, Informacje dodatkowe: Na końcu dodano:13. Zamawiający informuje, że na podstawie art. 393 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, odrzuci ofertę, w której udział produktów, pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE, nie przekracza 50%.14. Przez produkt pochodzący z danego kraju należy rozumieć zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 952/2013 z dnia 9 października 2013 r. ustanawiającym unijny kodeks celny, art. 60:- towar całkowicie uzyskany w danym kraju lub na danym terytorium uznawany jest za pochodzący z tego kraju lub terytorium,- towar, w produkcję którego zaangażowane są więcej niż jeden kraj lub więcej niż jedno terytorium, uznaje się za pochodzący z kraju lub terytorium, w którym towar ten został poddany ostatniemu istotnemu, ekonomicznie uzasadnionemu przetwarzaniu lub obróbce, w przedsiębiorstwie przystosowanym do tego celu, co spowodowało wytworzenie nowego produktu lub stanowiło istotny etap wytwarzania;w przypadku przedmiotowego zamówienia produktami tymi są autobusy elektryczne i ładowarki.W związku z powyższym wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie w sprawie pochodzenia produktów którego treść zawarta jest w Załączniku nr 2 do SWZ.3) Część zamówienia, Opis:Zmiana punktu 4 z:Oferowane autobusy nie mogą być prototypami i muszą znajdować się w bieżącej ofercie sprzedaży oraz muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2025 roku. Za prototyp uznaje się pierwszy egzemplarz autobusu elektrycznego, wykonany według przygotowanej dokumentacji, na którym dokonuje się prób i badań w celu sprawdzenia poprawności dokumentacji oraz jego funkcjonowania przed uruchomieniem produkcji seryjnej.naOferowane autobusy nie mogą być prototypami i muszą znajdować się w bieżącej ofercie sprzedaży oraz muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2027 roku. Za prototyp uznaje się pierwszy egzemplarz autobusu elektrycznego, wykonany według przygotowanej dokumentacji, na którym dokonuje się prób i badań w celu sprawdzenia poprawności dokumentacji oraz jego funkcjonowania przed uruchomieniem produkcji seryjnej.4) Warunki udzielenia zamówieniaTermin składania ofert :Zmiana terminu 2025-10-15, na 2025-10-29Data otwarcia:Zmiana terminu 2025-10-15, na 2025-10-29 10.x. Termin składania ofert Po zmianie: 2025-10-29 10:00 |
branża | Motoryzacja |
podbranża | autobusy, autokary |
kody CPV | 31000000, 31158000, 32441000, 34121100, 34121400, 34144910 |
forma | przetarg nieograniczony |
typ ogłoszenia | dostawy |
kraj realizacji | Polska |
województwo realizacji | Wielkopolskie |
kraj organizatora | Polska |
województwo organizatora | Wielkopolskie |