Przetarg 11486108 - 1. Przedmiotem zamówienia jest:1.1. dostawa 4 sztuk...

   
Analizuj Zamówienie 11486108
źródło Biuletyn Unijnych Zamówień Publicznych (TED)
data publikacji 2025-09-11
przedmiot ogłoszenia
1. Przedmiotem zamówienia jest:1.1. dostawa 4 sztuk fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów elektrycznych wraz z niezbędnym i dodatkowym wyposażeniem, oprogramowaniem i dokumentacją.1.
2. dostawa, montaż i uruchomienie systemu ładowania składającego się z 2 sztuk ładowarek stacjonarnych dwustanowiskowych o łącznej mocy ładowania 200 kW (2 x 50 kW każda z ładowarek) na terenie zajezdni autobusowej Zamawiającego.2. Konstrukcja autobusów i zastosowane rozwiązania mają gwarantować eksploatację autobusów przy założeniu średnio 70 000 km rocznego przebiegu.3. Zastosowane rozwiązania techniczne muszą być sprawdzone, wdrożone do produkcji seryjnej, a ich niezawodność musi być potwierdzona przynajmniej w testach eksploatacyjnych.4. Oferowane autobusy nie mogą być prototypami i muszą znajdować się w bieżącej ofercie sprzedaży oraz muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2025 roku. Za prototyp uznaje się pierwszy egzemplarz autobusu elektrycznego, wykonany według przygotowanej dokumentacji, na którym dokonuje się prób i badań w celu sprawdzenia poprawności dokumentacji oraz jego funkcjonowania przed uruchomieniem produkcji seryjnej.5. Konstrukcja oferowanych autobusów oraz wszystkie inne elementy wykonane przez producenta autobusów mają być wykonane z materiałów nierdzewiejących lub trudnordzewiejących. W przypadku zastosowania materiałów trudnordzewiejących, autobus musi posiadać zabezpieczenie antykorozyjne wykonane w zamkniętym cyklu technologicznym.6. Oferowane autobusy muszą być tak skonstruowane, aby możliwa była ich bezawaryjna długotrwała eksploatacja w temperaturach otaczającego powietrza w miejscach zacienionych od -25 st. C do 40 st. C.7. Zamawiane autobusy mają być wykonane z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć techniki i wiedzy warsztatowej zapewniającej bezawaryjną pracę przy minimalnym nakładzie robót utrzymania bieżącego. Do produkcji mają być wykorzystane materiały sprawdzone i dopuszczone do stosowania w działalności gospodarczej. 8. Autobus ma być napędzany silnikiem elektrycznym o mocy co najmniej 160 kW, zasilanym magazynem energii elektrycznej o pojemności nominalnej min. 250 kWh.9. Wymagania formalne, parametry techniczne oraz wyposażenie jakie muszą spełniać i posiadać oferowane autobusy wraz z systemem ładowania baterii trakcyjnych określa szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowiący Załącznik nr 1 do SWZ. 10. Wykonawca zobowiązany jest dokonać uzgodnień z Zamawiającym w okresie pomiędzy podpisaniem umowy a odbiorem, w zakresie i terminach określonych w Załączniku nr 2 do umowy.11. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia zawarte jest odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, czyli takie, które zagwarantują realizację przedmiotu zamówienia w zgodzie z zapisami opisu przedmiotu zamówienia i zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych. 12. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia zawarte jest odniesienie do określonych etykiet, o których mowa w art. 104 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane dostawy spełniają równoważne wymagania określonej przez Zamawiającego etykiety.13. W przypadku gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez Zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, Zamawiający akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany Wykonawca udowodni, że dostawy, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety. 14. Wykonawca, w przypadku zamiaru zastosowania rozwiązań równoważnych, zobowiązany jest wskazać te rozwiązania i wykazać, za pomocą dowolnych środków dowodowych, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. Ciężar udowodnienia równoważności spoczywa na Wykonawcy. W takiej sytuacji w/w dokumenty będą stanowiły przedmiotowe środki dowodowe.15. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp.16. Pozostałe wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia opisane są w Rozdz. 3 SWZ.17. Zamawiający nie przewiduje ani nie wymaga przeprowadzenia wizji lokalnej, zgodnie z art. 131 ust. 2 ustawy Pzp. Słownik uzupełniający CPV: EA12-8 dla/przystosowane dla osób niepełnosprawnychEA21-5 dla/przystosowane dla osób słabowidzących
Część zamówienia: LOT-0001 Zakup elektrycznych autobusów wraz z dedykowanym systemem ładowania w celu obniżenia wykorzystania paliw emisyjnych w publicznym transporcie zbiorowym Ostrowa Wielkopolskiego. 1. Przedmiotem zamówienia jest:1.1. dostawa 4 sztuk fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów elektrycznych wraz z niezbędnym i dodatkowym wyposażeniem, oprogramowaniem i dokumentacją.1.2. dostawa, montaż i uruchomienie systemu ładowania składającego się z 2 sztuk ładowarek stacjonarnych dwustanowiskowych o łącznej mocy ładowania 200 kW (2 x 50 kW każda z ładowarek) na terenie zajezdni autobusowej Zamawiającego.2. Konstrukcja autobusów i zastosowane rozwiązania mają gwarantować eksploatację autobusów przy założeniu średnio 70 000 km rocznego przebiegu.3. Zastosowane rozwiązania techniczne muszą być sprawdzone, wdrożone do produkcji seryjnej, a ich niezawodność musi być potwierdzona przynajmniej w testach eksploatacyjnych.4. Oferowane autobusy nie mogą być prototypami i muszą znajdować się w bieżącej ofercie sprzedaży oraz muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2025 roku. Za prototyp uznaje się pierwszy egzemplarz autobusu elektrycznego, wykonany według przygotowanej dokumentacji, na którym dokonuje się prób i badań w celu sprawdzenia poprawności dokumentacji oraz jego funkcjonowania przed uruchomieniem produkcji seryjnej.5. Konstrukcja oferowanych autobusów oraz wszystkie inne elementy wykonane przez producenta autobusów mają być wykonane z materiałów nierdzewiejących lub trudnordzewiejących. W przypadku zastosowania materiałów trudnordzewiejących, autobus musi posiadać zabezpieczenie antykorozyjne wykonane w zamkniętym cyklu technologicznym.6. Oferowane autobusy muszą być tak skonstruowane, aby możliwa była ich bezawaryjna długotrwała eksploatacja w temperaturach otaczającego powietrza w miejscach zacienionych od -25 st. C do 40 st. C.7. Zamawiane autobusy mają być wykonane z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć techniki i wiedzy warsztatowej zapewniającej bezawaryjną pracę przy minimalnym nakładzie robót utrzymania bieżącego. Do produkcji mają być wykorzystane materiały sprawdzone i dopuszczone do stosowania w działalności gospodarczej. 8. Autobus ma być napędzany silnikiem elektrycznym o mocy co najmniej 160 kW, zasilanym magazynem energii elektrycznej o pojemności nominalnej min. 250 kWh.9. Wymagania formalne, parametry techniczne oraz wyposażenie jakie muszą spełniać i posiadać oferowane autobusy wraz z systemem ładowania baterii trakcyjnych określa szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowiący Załącznik nr 1 do SWZ. 10. Wykonawca zobowiązany jest dokonać uzgodnień z Zamawiającym w okresie pomiędzy podpisaniem umowy a odbiorem, w zakresie i terminach określonych w Załączniku nr 2 do umowy.11. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia zawarte jest odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, czyli takie, które zagwarantują realizację przedmiotu zamówienia w zgodzie z zapisami opisu przedmiotu zamówienia i zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych. 12. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia zawarte jest odniesienie do określonych etykiet, o których mowa w art. 104 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane dostawy spełniają równoważne wymagania określonej przez Zamawiającego etykiety.13. W przypadku gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez Zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, Zamawiający akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany Wykonawca udowodni, że dostawy, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety. 14. Wykonawca, w przypadku zamiaru zastosowania rozwiązań równoważnych, zobowiązany jest wskazać te rozwiązania i wykazać, za pomocą dowolnych środków dowodowych, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. Ciężar udowodnienia równoważności spoczywa na Wykonawcy. W takiej sytuacji w/w dokumenty będą stanowiły przedmiotowe środki dowodowe.15. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp.16. Pozostałe wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia opisane są w Rozdz. 3 SWZ.17. Zamawiający nie przewiduje ani nie wymaga przeprowadzenia wizji lokalnej, zgodnie z art. 131 ust. 2 ustawy Pzp. Słownik uzupełniający CPV: EA12-8 dla/przystosowane dla osób niepełnosprawnychEA21-5 dla/przystosowane dla osób słabowidzących


UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie nr: TED.00608255-2025 z dnia: 2025-09-17
10. Zmiana Poprzednia wersja ogłoszenia, która jest zmieniana : c7d1af97-a564-4b79-a49a-011e14d385e0-02 Główny powód zmiany : Aktualizacja informacji Opis : W związku z opóźnioną publikacją właściwego Załącznika nr 5 do SWZ – wzoru umowy dostawy (w terminie publikacji SWZ omyłkowo załączony został inny dokument) Zamawiający informuje, że wydłuża termin składania ofert o liczbę dni nieopublikowania w/w dokumentu (5 dni – od dnia 11.09.2025 r., kiedy to na stronie postępowania upubliczniona została treść SWZ, do dnia 16.09.2025 r., kiedy w odpowiedzi na wniosek Wykonawcy Zamawiający opublikował treść Załącznika nr 5 do SWZ), tj. do dnia 15.10.2025 r. 10.x. Termin składania ofert Po zmianie: 2025-10-15 10:00


UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie nr: TED.00643570-2025 z dnia: 2025-10-02
10. Zmiana Poprzednia wersja ogłoszenia, która jest zmieniana : 19a88f79-2b16-4ffa-b9f5-410027d69767-02 Główny powód zmiany : Aktualizacja informacji Opis : Wprowadzono następujące zmiany:1) Procedura, Opis : Zmiana punktu 4 z:Oferowane autobusy nie mogą być prototypami i muszą znajdować się w bieżącej ofercie sprzedaży oraz muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2025 roku. Za prototyp uznaje się pierwszy egzemplarz autobusu elektrycznego, wykonany według przygotowanej dokumentacji, na którym dokonuje się prób i badań w celu sprawdzenia poprawności dokumentacji oraz jego funkcjonowania przed uruchomieniem produkcji seryjnej.naOferowane autobusy nie mogą być prototypami i muszą znajdować się w bieżącej ofercie sprzedaży oraz muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2027 roku. Za prototyp uznaje się pierwszy egzemplarz autobusu elektrycznego, wykonany według przygotowanej dokumentacji, na którym dokonuje się prób i badań w celu sprawdzenia poprawności dokumentacji oraz jego funkcjonowania przed uruchomieniem produkcji seryjnej.2) Informacje ogólne, Informacje dodatkowe: Na końcu dodano:13. Zamawiający informuje, że na podstawie art. 393 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, odrzuci ofertę, w której udział produktów, pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE, nie przekracza 50%.14. Przez produkt pochodzący z danego kraju należy rozumieć zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 952/2013 z dnia 9 października 2013 r. ustanawiającym unijny kodeks celny, art. 60:- towar całkowicie uzyskany w danym kraju lub na danym terytorium uznawany jest za pochodzący z tego kraju lub terytorium,- towar, w produkcję którego zaangażowane są więcej niż jeden kraj lub więcej niż jedno terytorium, uznaje się za pochodzący z kraju lub terytorium, w którym towar ten został poddany ostatniemu istotnemu, ekonomicznie uzasadnionemu przetwarzaniu lub obróbce, w przedsiębiorstwie przystosowanym do tego celu, co spowodowało wytworzenie nowego produktu lub stanowiło istotny etap wytwarzania;w przypadku przedmiotowego zamówienia produktami tymi są autobusy elektryczne i ładowarki.W związku z powyższym wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie w sprawie pochodzenia produktów którego treść zawarta jest w Załączniku nr 2 do SWZ.3) Część zamówienia, Opis:Zmiana punktu 4 z:Oferowane autobusy nie mogą być prototypami i muszą znajdować się w bieżącej ofercie sprzedaży oraz muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2025 roku. Za prototyp uznaje się pierwszy egzemplarz autobusu elektrycznego, wykonany według przygotowanej dokumentacji, na którym dokonuje się prób i badań w celu sprawdzenia poprawności dokumentacji oraz jego funkcjonowania przed uruchomieniem produkcji seryjnej.naOferowane autobusy nie mogą być prototypami i muszą znajdować się w bieżącej ofercie sprzedaży oraz muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2027 roku. Za prototyp uznaje się pierwszy egzemplarz autobusu elektrycznego, wykonany według przygotowanej dokumentacji, na którym dokonuje się prób i badań w celu sprawdzenia poprawności dokumentacji oraz jego funkcjonowania przed uruchomieniem produkcji seryjnej.4) Warunki udzielenia zamówieniaTermin składania ofert :Zmiana terminu 2025-10-15, na 2025-10-29Data otwarcia:Zmiana terminu 2025-10-15, na 2025-10-29 10.x. Termin składania ofert Po zmianie: 2025-10-29 10:00
branża Motoryzacja
podbranża autobusy, autokary
kody CPV 31000000, 31158000, 32441000, 34121100, 34121400, 34144910
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia dostawy
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Wielkopolskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Wielkopolskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: autobusy, autokary