Przetarg 11531368 - 1. Przedmiotem zamówienia jest dzierżawa 15 sztuk...
Analizuj | Zamówienie 11531368 |
---|---|
źródło | Biuletyn Unijnych Zamówień Publicznych (TED) |
data publikacji | 2025-10-03 |
przedmiot ogłoszenia | 1. Przedmiotem zamówienia jest dzierżawa 15 sztuk fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów miejskich, napędzanych silnikiem diesla, w tym:1) 13 autobusów MAXI a) długość całkowita – od 11000 mm do 12500 mm b) szerokość całkowita – do 2550 mm bez lusterek c) wysokość całkowita – do 3300 mm (wraz z zabudową klimatyzacji)2) 2 autobusy MEGA a) długość całkowita – od 17500 mm do 18750 mm b) szerokość całkowita – do 2550 mm bez lusterek c) wysokość całkowita – do 3300 mm (wraz z zabudową klimatyzacji)2. Oferowane autobusy muszą spełniać wymagania: 1)polskich przepisów w sprawie dopuszczenia pojazdów do ruchu, zawarte w Dziale III ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2024 roku, poz. 1251) oraz odpowiadać warunkom technicznym określonym w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 30 stycznia 2015 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2024 roku poz. 502);2)posiadać aktualne świadectwo typu homologacji wraz z załącznikami oferowanego typu pojazdu wydane przez właściwego ministra; Zamawiający wymaga, aby świadectwo homologacji spełniało wymagania regulaminu nr 107 EKG ONZ – jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów kategorii M2 lub M3 w odniesieniu do ich budowy ogólnej (Dz.U.UE.L.2015.153.1 z dnia 18.06.2015r.);3)być fabrycznie nowe wyprodukowane w roku dostawy posiadać normę minimum Euro VI. 4)być przystosowane do polskich warunków klimatycznych oraz środowiskowych, a w szczególności szerokiego zakresu temperatur i wilgotności powietrza, dużego zanieczyszczenia i zapylenia powietrza występującego podczas eksploatacji;5)być odporne na działanie środków stosowanych do utrzymania przejezdności dróg w okresie zimowym, a także na działanie środków do mycia i czyszczenia pojazdów;6)posiadać powłokę lakierniczą o wytrzymałości umożliwiającej codzienne mycie przy użyciu szczotkowej myjni automatycznej; 3. Wykonawca dostarczy autobusy jednej marki, jednego typu i wersji, co oznacza, że powinny być identyczne, w szczególności pod względem konstrukcyjnym, parametrów technicznych, wyposażenia i kolorystyki.4. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca podał dokładny opis techniczny podzespołów (potwierdzający spełnienie warunków określonych przez Zamawiającego). 5. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca:1)udzielił Zamawiającemu uprawnień Autoryzowanej Stacji Obsługi (ASO) do wykonywania przeglądów gwarancyjnych;a)przed upływem terminu dostawy, Wykonawca zobowiązany jest do nadania bezterminowej autoryzacji wewnętrznej Zamawiającemu do wykonywania obsług technicznych (przeglądów okresowych) oraz napraw gwarancyjnych i nieobjętych gwarancją, na podstawie odrębnej umowy serwisowej.b)naprawy i przeglądy będą odbywać się w warsztacie Zamawiającego, działającym w tym zakresie jako Autoryzowany Serwisu Obsługi (ASO).c)Zamawiający, pomimo uzyskania autoryzacji wewnętrznej Wykonawcy w zakresie ASO, zastrzega sobie prawo do wykonywania napraw gwarancyjnych lub napraw nieobjętych gwarancją w najbliższym siedzibie Zamawiającego autoryzowanym serwisie wskazanym przez Wykonawcę. 2)dostarczył wraz z autobusami narzędzia specjalistyczne do przeglądów, obsług technicznych i układów zasilania oraz klucze do nakrętek piast osi przedniej i tylnej; Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dołączył wykaz tych narzędzi (w przypadku, gdy Zamawiający będzie w posiadaniu narzędzi zaproponowanych przez Wykonawcę, Zamawiający zastrzega możliwość dokonania wymiany tych narzędzi na inne). 3)przeszkolił, 10 pracowników Zamawiającego, w zakresie obsług i napraw gwarancyjnych oraz 10 kierowców z zakresu bezpiecznej i ergonomicznej jazdy autobusem; (Zamawiający dopuszcza możliwość przeszkolenia, przez Wykonawcę, pracowników Zamawiającego w terminie 30 dni od daty podpisania protokołu zdawczo odbiorczego);4)przeprowadził szkolenie, w zakresie elektroniki i układów zasilania, dla 4 pracowników Działu Obsługi Taboru, w każdym roku obowiązywania gwarancji na autobus; 5)wraz z autobusami dostarczył Zamawiającemu: a) dokumenty wymagane aktualnymi przepisami umożliwiające dopuszczenie autobusu do ruchu drogowego; b) dokumentację techniczną dotyczącą dostarczonych autobusów: - silnika spełniającego normę czystości spalin minimum Euro 6 na nośniku elektronicznym – pendrive; - instrukcję obsługi dla kierowców (w języku polskim) na nośniku elektronicznym – pendrive; - książkę napraw (w języku polskim) w formie elektronicznej; - katalogi części zamiennych (w języku polskim) – 2 sztuki, w formie elektronicznej (Zamawiający dopuszcza możliwość dostarczenia, przez Wykonawcę katalogu części zamiennych w terminie 30 dni od daty podpisania protokołu zdawczo odbiorczego); - schematy instalacji elektrycznej, pneumatycznej i układu chłodzenia w języku polskim w formie elektronicznej; - dokumentację techniczno-eksploatacyjną;c) sprzęt diagnostyczny do samodzielnego wykonywania obsług w pełnym i w szczegółowym zakresie, napraw gwarancyjnych i na własne potrzeby Zamawiającego, w skład którego wchodzą: - komputer przenośny wraz z oprogramowaniem diagnostycznym silnika i układów zasilania, wraz z licencją na użytkowanie tego oprogramowania; licencja zostanie opłacona przez wykonawcę na okres dzierżawy, - komputer przenośny wraz z oprogramowaniem diagnostycznym skrzyni biegów, wraz z licencją na użytkowanie tego oprogramowania; licencja zostanie opłacona przez wykonawcę na okres dzierżawy. - komputer przenośny wraz z oprogramowaniem diagnostycznym układu elektronicznych trakcji, hamulcowego i pneumatycznego poziomowania autobusu (ECAS), wraz z licencją na użytkowanie tego oprogramowania; licencja zostanie opłacona przez wykonawcę na okres dzierżawy. - wszelkie interfejsy umożliwiające diagnostykę wyżej wymienionych układów. Część zamówienia: LOT-0001 Dzierżawa 15 sztuk fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów miejskich. 1. Przedmiotem zamówienia jest dzierżawa 15 sztuk fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów miejskich, napędzanych silnikiem diesla, w tym:1) 13 autobusów MAXIa) długość całkowita – od 11000 mm do 12500 mmb) szerokość całkowita – do 2550 mm bez lusterekc) wysokość całkowita – do 3300 mm (wraz z zabudową klimatyzacji)2) 2 autobusy MEGA a) długość całkowita – od 17500 mm do 18750 mm b) szerokość całkowita – do 2550 mm bez lusterek c) wysokość całkowita – do 3300 mm (wraz z zabudową klimatyzacji)2. Oferowane autobusy muszą spełniać wymagania: 1)polskich przepisów w sprawie dopuszczenia pojazdów do ruchu, zawarte w Dziale III ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2024 roku, poz. 1251) oraz odpowiadać warunkom technicznym określonym w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 30 stycznia 2015 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2024 roku poz. 502);2)posiadać aktualne świadectwo typu homologacji wraz z załącznikami oferowanego typu pojazdu wydane przez właściwego ministra; Zamawiający wymaga, aby świadectwo homologacji spełniało wymagania regulaminu nr 107 EKG ONZ – jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów kategorii M2 lub M3 w odniesieniu do ich budowy ogólnej (Dz.U.UE.L.2015.153.1 z dnia 18.06.2015r.); 3)być fabrycznie nowe wyprodukowane w roku dostawy posiadać normę minimum Euro VI. 4)być przystosowane do polskich warunków klimatycznych oraz środowiskowych, a w szczególności szerokiego zakresu temperatur i wilgotności powietrza, dużego zanieczyszczenia i zapylenia powietrza występującego podczas eksploatacji; 5)być odporne na działanie środków stosowanych do utrzymania przejezdności dróg w okresie zimowym, a także na działanie środków do mycia i czyszczenia pojazdów; 6)posiadać powłokę lakierniczą o wytrzymałości umożliwiającej codzienne mycie przy użyciu szczotkowej myjni automatycznej; 3. Wykonawca dostarczy autobusy jednej marki, jednego typu i wersji, co oznacza, że powinny być identyczne, w szczególności pod względem konstrukcyjnym, parametrów technicznych, wyposażenia i kolorystyki.4. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca podał dokładny opis techniczny podzespołów (potwierdzający spełnienie warunków określonych przez Zamawiającego). 5. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca:1)udzielił Zamawiającemu uprawnień Autoryzowanej Stacji Obsługi (ASO) do wykonywania przeglądów gwarancyjnych;a) przed upływem terminu dostawy, Wykonawca zobowiązany jest do nadania bezterminowej autoryzacji wewnętrznej Zamawiającemu do wykonywania obsług technicznych (przeglądów okresowych) oraz napraw gwarancyjnych i nieobjętych gwarancją, na podstawie odrębnej umowy serwisowej.b)naprawy i przeglądy będą odbywać się w warsztacie Zamawiającego, działającym w tym zakresie jako Autoryzowany Serwisu Obsługi (ASO).c)Zamawiający, pomimo uzyskania autoryzacji wewnętrznej Wykonawcy w zakresie ASO, zastrzega sobie prawo do wykonywania napraw gwarancyjnych lub napraw nieobjętych gwarancją w najbliższym siedzibie Zamawiającego autoryzowanym serwisie wskazanym przez Wykonawcę. 2)dostarczył wraz z autobusami narzędzia specjalistyczne do przeglądów, obsług technicznych i układów zasilania oraz klucze do nakrętek piast osi przedniej i tylnej; Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dołączył wykaz tych narzędzi (w przypadku, gdy Zamawiający będzie w posiadaniu narzędzi zaproponowanych przez Wykonawcę, Zamawiający zastrzega możliwość dokonania wymiany tych narzędzi na inne). 3)przeszkolił, 10 pracowników Zamawiającego, w zakresie obsług i napraw gwarancyjnych oraz 10 kierowców z zakresu bezpiecznej i ergonomicznej jazdy autobusem; (Zamawiający dopuszcza możliwość przeszkolenia, przez Wykonawcę, pracowników Zamawiającego w terminie 30 dni od daty podpisania protokołu zdawczo odbiorczego);4)przeprowadził szkolenie, w zakresie elektroniki i układów zasilania, dla 4 pracowników Działu Obsługi Taboru, w każdym roku obowiązywania gwarancji na autobus; 5)wraz z autobusami dostarczył Zamawiającemu: a) dokumenty wymagane aktualnymi przepisami umożliwiające dopuszczenie autobusu do ruchu drogowego; b) dokumentację techniczną dotyczącą dostarczonych autobusów: - silnika spełniającego normę czystości spalin minimum Euro 6 na nośniku elektronicznym – pendrive; - instrukcję obsługi dla kierowców (w języku polskim) na nośniku elektronicznym – pendrive; - książkę napraw (w języku polskim) w formie elektronicznej; - katalogi części zamiennych (w języku polskim) – 2 sztuki, w formie elektronicznej (Zamawiający dopuszcza możliwość dostarczenia, przez Wykonawcę katalogu części zamiennych w terminie 30 dni od daty podpisania protokołu zdawczo odbiorczego); - schematy instalacji elektrycznej, pneumatycznej i układu chłodzenia w języku polskim w formie elektronicznej; - dokumentację techniczno-eksploatacyjną;c) sprzęt diagnostyczny do samodzielnego wykonywania obsług w pełnym i w szczegółowym zakresie, napraw gwarancyjnych i na własne potrzeby Zamawiającego, w skład którego wchodzą: - komputer przenośny wraz z oprogramowaniem diagnostycznym silnika i układów zasilania, wraz z licencją na użytkowanie tego oprogramowania; licencja zostanie opłacona przez wykonawcę na okres dzierżawy, - komputer przenośny wraz z oprogramowaniem diagnostycznym skrzyni biegów, wraz z licencją na użytkowanie tego oprogramowania; licencja zostanie opłacona przez wykonawcę na okres dzierżwy. - komputer przenośny wraz z oprogramowaniem diagnostycznym układu elektronicznych trakcji, hamulcowego i pneumatycznego poziomowania autobusu (ECAS), wraz z licencją na użytkowanie tego oprogramowania; licencja zostanie opłacona przez wykonawcę na okres dzierżawy. - wszelkie interfejsy umożliwiające diagnostykę wyżej wymienionych układów. NO.2210.07.2025.JP |
branża | Motoryzacja |
podbranża | autobusy, autokary |
kody CPV | 34121100, 34121400 |
forma | przetarg nieograniczony |
typ ogłoszenia | dostawy ,usługi, wykonanie |
kraj realizacji | Polska |
województwo realizacji | Zachodniopomorskie |
kraj organizatora | Polska |
województwo organizatora | Zachodniopomorskie |