Przetarg 11576123 - Zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych,...

   
Analizuj Zamówienie 11576123
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2025-10-20
przedmiot ogłoszenia
Zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych, chodników, parkingów, ścieżek pieszo-rowerowych, zatoczek i przystanków autobusowych na terenie Miasta i Gminy Sztum.

1. Przedmiotem zamówi
enia jest zimowe utrzymanie w sezonie 2025/2026 dróg gminnych i wewnętrznych, chodników, parkingów, ścieżek pieszo-rowerowych, zatoczek i przystanków autobusowych na terenie Miasta i Gminy Sztum w szczególności.:1) Utrzymanie powierzonego terenu do zimowego utrzymania zgodnie z zarządzeniem nr 43 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 31 października 2023 r., w standardzie IV tj. jezdnia odśnieżona na całej szerokości i posypana na odcinkach decydujących o możliwości ruchu ustalonych przez zarząd drogi. Śnieg luźny i zaspy mogą zalegać do 8 godzin a także może występować śnieg zajeżdżony i języki śnieżne.2) Likwidacja gołoledzi bezpośrednio po jej wystąpieniu poprzez zastosowanie materiałów szorstkich dopuszczonych do stosowania zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. z 2005 r., poz. 1960).3) Interwencyjne odśnieżanie i posypywanie dróg, chodników i parkingów nie wymienionych w Załącznikach nr 1 i 2 na polecenie Zamawiającego w standardzie nr V zgodnie z zarządzeniem r.43 GDDKiA tj. jezdnia odśnieżona (w miejscach zasp co najmniej jeden pas ruchu z wykonaniem mijanek i posypana na odcinkach decydujących o możliwości ruchu ustalonych przez zarząd drogi. Śnieg luźny może zalegać do 16 godzin, zaspy mogą występować do 24 godzin a także może występować śnieg zajeżdżony i języki śnieżne.2. Wykonawca w czasie świadczenia usługi zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji pracy sprzętu.3. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji przedmiotu umowy sumiennie z należytą starannością, bez zbędnej zwłoki zgodnie z obowiązującymi normami i zasadami wiedzy technicznej obowiązującej w tym zakresie.4. Wykonawca zabezpieczy materiały do realizacji zamówienia we własnym zakresie.5. Do wykonawcy każdego zadania należy zapewnienie materiałów (jednorodna mieszanina piasku z solą o składzie wagowym: 70% piasku 30 % soli) do zwalczania śliskości na drogach gminnych w ilości niezbędnej do wykonania zadania oraz do zwalczania śliskości na chodnikach i dojściach do przejść dla pieszych.6. Wykonawca będzie prowadził prace w zależności od występowania niekorzystnych zjawisk atmosferycznych, tak by zachowany został właściwy standard utrzymania dróg na każdorazowe polecenie Zamawiającego.7. Wykonawca zobowiązany jest do całodobowego pełnienia dyżurów przy uwzględnieniu następujących warunków:1) Dostępność telefoniczna i internetowa,2) Prowadzenie dokumentacji pracy sprzętu,3) Składanie meldunków Zamawiającemu z częstotliwością przez niego żądaną za pośrednictwem telefonu lub drogą elektroniczną.8. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić nadzór nad wykonywanymi usługami przez wskazanego pracownika.9. Wszelkie powiadomienia i korespondencję pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą należy dostarczyć w formie pisemnej do siedziby Zamawiającego i Wykonawcy na adres, który zostanie wskazany w umowie.10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ustalania w trakcie realizacji zadania (z odpowiednim wyprzedzeniem) kolejności wykonywania zadań na poszczególnych drogach.11. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odwołania lub zmniejszenia zakresu prac przewidzianych do wykonania, jeżeli uzna, że ich wykonanie jest zbędne.12. Za jakość wykonywanych robót odpowiada Wykonawca.13. Sprzęt użyty w trakcie usługi będącej przedmiotem zamówienia pokrywa Wykonawca. 14. Sprzęt wykorzystywany do zimowego utrzymania powinien być przygotowany w takim stopniu, aby od dnia zawarcia niniejszej umowy mógł być gotowy do użycia w ciągu ………………. od chwili powzięcia decyzji o konieczności podjęcia akcji na drogach.15. Zimowe utrzymanie dróg obejmuje również akcję bierną, tj. utrzymanie gotowości transportu i sprzętu potrzebnego do wykonania prac objętych zakresem zimowego utrzymania.16. Konieczność rozpoczęcia lub realizacji usługi przysługuje do decyzji Zamawiającemu, który telefonicznie zleca wyjazd w momencie kiedy warunki pogodowe kwalifikują się do rozpoczęcia odśnieżania.17. Zamawiający ma prawo do wstrzymywania prac lub nakazania podjęcia pracy w zależności od występowania zjawisk atmosferycznych osobno dla każdego zadania.18. Wykonawca przed każdorazowym rozpoczęciem usługi zobowiązany jest telefonicznie skonsultować jej zasadność z upoważnionym pracownikiem Zamawiającego w godzinach jego pracy, tj. poniedziałek, wtorek, czwartek 7:30 – 15:30, środa 7:30 – 17:00, piątek 7:30 – 14:00. Po godzinach pracy Zamawiającego, w dni ustawowo wolne od pracy oraz w uzasadnionych przypadkach, jeżeli warunki pogodowe spowodują taką konieczność, Wykonawca może samodzielnie podjąć decyzję o uruchomieniu usługi. W takim wypadku Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia o zaistniałej sytuacji Zamawiającego najpóźniej do godziny 8:30 dnia następnego.19. Jeżeli Zamawiający wstrzymał realizację usługi oraz nie występują opady śniegu ani oblodzenia ale pojawiają się lokalne zaspy śnieżne będące wynikiem nawiewania zalegającego na polach śniegu lub oblodzenia, Zamawiający ma prawo zlecić jednorazowy wyjazd Wykonawcy na poszczególne drogi.20. Wykonawca może odstąpić od posypywania jezdni podczas intensywnych opadów śniegu, jednakże po ich osłabnięciu bądź ustaniu powinien niezwłocznie podjąć przerwaną czynność,21. Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia w zależności od występowania niekorzystnych warunków atmosferycznych, tak aby zachowany został właściwy standard utrzymania dróg.22. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie powstałe szkody przy realizacji omawianego zadania 23. Jezdnia musi zostać posypana materiałami uszorstniającymi na:1) całej długości oraz szerokości drogi oraz dojazdach do skrzyżowań z drogami krajowymi, powiatowymi i wojewódzkimi oraz w obrębie skrzyżowań z innymi drogami gminnymi i wewnętrznymi,2) ostrych zakrętach (oraz zakrętach oznakowanych tablicami U-3a, U-3b, U-3c, U-3d lub znakami bądź tablicami ostrzegawczymi),3) odcinkach dróg o istotnym nachyleniu [> 6%],4) odcinkach przecinających rzeki, cieki, zbiorniki wodne, obiekty mostowe, przepusty, trakcje kolejowe.24. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia stanowi załącznik nr 1 do SWZ.25. Wykaz dróg, chodników, parkingów i ścieżek pieszo-rowerowych oraz przystanków i zatoczek autobusowych objętych zamówieniem stanowi załączniki od nr 3.1 do nr 3.3 do SWZ.

ZP.271.24.2025/GKiB


UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 2025/BZP 00485391/01 z dnia: 2025-10-20
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 3.1. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania Przed zmianą:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1196566
Po zmianie:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1197844
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 3.5. Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej Przed zmianą:
1.Postępowanie prowadzone jest w języku polskim za pośrednictwem Platformy zakupowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1196566.
2.Korzystanie z Platformy jest bezpłatne.
3.Komunikacja w postępowaniu, w szczególności składanie ofert, wszelkich oświadczeń, wniosków, zawiadomień, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu Platformy.
4. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień informacji oraz dokumentów przyjmuje się datę ich wpływu na Platformę.
5.Zamawiający dopuszcza, awaryjnie, komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej osoby uprawnionej do kontaktu z Wykonawcami: zamowienia.publiczne@sztum.pl z wyłączeniem składania ofert (nie dopuszcza się składania ofert za pomocą poczty elektronicznej).
Po zmianie:
1.Postępowanie prowadzone jest w języku polskim za pośrednictwem Platformy zakupowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1197844.
2.Korzystanie z Platformy jest bezpłatne.
3.Komunikacja w postępowaniu, w szczególności składanie ofert, wszelkich oświadczeń, wniosków, zawiadomień, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu Platformy.
4. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień informacji oraz dokumentów przyjmuje się datę ich wpływu na Platformę.
5.Zamawiający dopuszcza, awaryjnie, komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej osoby uprawnionej do kontaktu z Wykonawcami: zamowienia.publiczne@sztum.pl z wyłączeniem składania ofert (nie dopuszcza się składania ofert za pomocą poczty elektronicznej).
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VIII - PROCEDURA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.2. Miejsce składania ofert Przed zmianą:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1196566
Po zmianie:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1197844
branża Drogownictwo, Sprzątanie
podbranża utrzymanie dróg, sprzątanie terenu
kody CPV 90610000, 90620000, 90630000
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Pomorskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Pomorskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: utrzymanie dróg , sprzątanie terenu