Przetarg 7408730 - Zbiórka i wywóz odpadów komunalnych z terenu Gminy...

   
Analizuj Zamówienie 7408730 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-03-31
przedmiot ogłoszenia
Zbiórka i wywóz odpadów komunalnych z terenu Gminy Stryszawa- obwód I wieś Stryszawa
Numer referencyjny: IPP.271.7.2020

3.1 P
rzedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu komunalnych stałych zmieszanych oraz odpadów segregowanych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Stryszawa- obwód I wieś Stryszawa i dostarczanie ich do Regionalnego Zakładu Przetwarzania Odpadów w Suchej Beskidzkiej zgodnie z:
ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (j.t. Dz.U. 2019 poz. 701 z późn. zm.),
ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (j.t. Dz.U. 2019 poz. 2010 z późn. zm.),
Planem Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego na lata 2016-2022, przyjętym uchwałą nr XXXIV/510/17 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 27 marca 2017 r. (z późn. zm.),
uchwałą nr XV/116/12 Rady Gminy Stryszawa z dnia 2 marca 2012 r. w sprawie podziału gminy na sektory w celu zorganizowania odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
uchwałą nr XXXV/275/14 Rady Gminy Stryszawa z dnia 28 marca 2014 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Stryszawa (z późn. zm.),
uchwałą nr XXIII/167/12 Rady Gminy Stryszawa z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi
zapisami niniejszej SIWZ oraz załączników.
3.2 Charakterystyka Gminy Stryszawa.
Gmina Stryszawa usytuowana jest w południowej części województwa małopolskiego, w powiecie suskim. Obszar gminy Stryszawa zajmuje powierzchnię ok. 114 km kwadratowych zamieszkaną przez ok. 12000 mieszkańców. W skład gminy wchodzi 8 miejscowości (w tym 9 sołectw). Zabudowa jest zlokalizowana wzdłuż drogi wojewódzkiej, dróg powiatowych, gminnych oraz wewnętrznych. Znaczna część dróg prowadzących do siedlisk jest trudno dostępna, szczególnie w okresie zimowym, wiele siedlisk jest znacznie oddalonych od głównych szlaków komunikacyjnych.
3.3 Szczegóły zamówienia.
3.3.1. Obwód I wieś Stryszawa składa się z dwóch sołectw, na załączonej mapie zaznaczono lokalizację większości siedlisk odległych od głównych ciągów komunikacyjnych, nie wyklucza się jednak istnienia innych oraz zmian lokalizacji i ilości miejsc odbioru w trakcie realizacji zamówienia.
3.3.2. Na terenie gminy obowiązuje system zbiórki odpadów komunalnych od wszystkich nieruchomości zamieszkałych oraz niezamieszkałych. Odpady są gromadzone przez mieszkańców nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w sposób selektywny i nieselektywny wg złożonych deklaracji. Odpady gromadzone są w workach dostarczonych mieszkańcom przez Gminę.
3.3.3. Odpady od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych deklarujących selektywne zbieranie odpadów są gromadzone w:
workach oznaczonych na żółto przeznaczonych na odpady z tworzyw sztucznych oraz metali (20 01 39, 15 01 02, 15 01 04)
workach oznaczonych na zielono przeznaczonych na odpady szklane (kod 20 01 02, 15 01 07)
workach oznaczonych na niebiesko przeznaczonych na odpady z papieru i tektury (kod 20 01 01, 15 01 01)
workach przeźroczystych przeznaczonych na odpady higieniczne
(kod 20 01 99)
workach oznaczonych na brązowo przeznaczonych na odpady
bio ( kod 20 02 01)
workach oznaczonych na czarno przeznaczonych na inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny (kod 20 03 01)
3.3.4. Odpady od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych deklarujących nieselektywne zbieranie odpadów są gromadzone w workach oznaczonych na czarno przeznaczonych na niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01)
3.3.5. Aby spełnić wymóg segregacji odpadów gospodarstwo domowe musi oddać odpady zebrane w sposób selektywny z zawartością minimum 60% odpadów wysegregowanych.
3.3.6. Odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz opony są odbierane podczas zbiórek organizowanych przez Gminę zgodnie z terminarzem odbioru odpadów (na koszt zamawiającego).
3.3.7. Odpady niebezpieczne oraz odpady problemowe z grupy 20 zgodnie z katalogiem odpadów nie będą odbierane od właścicieli nieruchomości przez Wykonawcę lecz przekazywane przez właścicieli nieruchomości do punktu selektywnej zbiórki odpadów problemowych, wyznaczonego przez Zamawiającego.
3.3.8. Ilość mieszkańców w obwodzie to ok. 4700 osób, ilość punktów odbioru ok. 1730 (ilości powyższe są szacunkowe). Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne- ich ilość może wzrosnąć lub zmaleć w ciągu realizacji zamówienia w zależności od deklaracji jakie zostaną złożone przez właścicieli. Ponieważ przyjmuje się odpłatność ryczałtową za zbiórkę odpadów w całym obwodzie wymaga się aby wykonawca był w wyznaczonym terminie pod każdą posesją w obwodzie co musi udokumentować zapisami lokalizatora GPS.
3.3.9. Szacowana ilość odpadów odebranych w trakcie realizacji zamówienia od mieszkańców nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w obwodzie wynosi ok. 1100 Mg, w tym selektywnie zbieranych (wymienianych w ppkt 3.3.3) ok 550 Mg, oraz nieselektywnie zbieranych (wymienionych w ppkt 3.3.4) ok 550 Mg.
3.3.10. Odpady zgromadzone zgodnie z regulaminem, zamknięte w worku z naklejonym kodem kreskowym są wystawiane przez mieszkańców obok wejścia na posesję do godziny 7 rano. Wykonawca ma zorganizować odbiór od godziny 7.00 do godziny 14.00.
3.3.11. Zgodnie z harmonogramem wywozu, odpady są odbierane co tydzień, z tym, że kolejno co drugi tydzień odpady selektywnie zbierane w kolorowych workach i odpady nieselektywnie zbierane wraz z innymi niewymienionymi frakcjami zbieranymi w sposób selektywny (odpady w workach czarnych zbieranych od mieszkańców zbierających odpady w sposób selektywny i nieselektywny). W sołectwie Stryszawa Górna zbiórka jest w każdy poniedziałek, w sołectwie Stryszawa Dolna w każdy wtorek. Jeśli założony termin zbiórki przypada w dzień wolny od pracy zbiórka odbywa w kolejny dzień roboczy.
3.3.12. Odpady zgromadzone niezgodnie z regulaminem (zawartość niezgodna z opisem, zmieszane rodzaje odpadów) lub wystawione w nieprawidłowych dniach nie są odbierane. W takim przypadku Wykonawca ma dołączyć trwale do worka kartkę z informacją o powodach nieodebrania worka (i telefonie kontaktowym do wykonawcy):
„Brak kodu kreskowego na worku”
„Odpady nieprawidłowo wysegregowane (zawartość worka niezgodna z jego przeznaczeniem lub obejmuje zmieszane rodzaje odpadów)”
„Odpady segregowane (worki kolorowe) proszę wystawiać zgodnie z kalendarzem odbioru odpadów (tygodnie oznaczone żółtym kolorem w terminarzu wywozu odpadów)”
„Odpady niesegregowane (worki czarne) proszę wystawiać zgodnie z kalendarzem odbioru odpadów (tygodnie oznaczone niebieskim kolorem w terminarzu wywozu odpadów)”
3.3.13. Procedura odbioru odpadów obejmuje:
każdorazową weryfikację czy naklejka z kodem kreskowym zawierająca nr posesji odpowiada lokalizacji worka,
każdorazową weryfikację czy zawartość worka nie jest niezgodna z jego przeznaczeniem lub obejmuje zmieszane rodzaje odpadów,
zaczytanie kodu kreskowego z naklejki na worku,
zaczytanie kodu kreskowego określającego rodzaj odpadu z tabeli otrzymanej od Zamawiającego,
w razie potrzeby zaczytanie dodatkowego kodu zapisującego połowę objętości worka,
w razie potrzeby dołączenie trwałe do worka kartki z informacją o powodach nieodebrania worka (opisane w ppkt 3.3.12).
Przy kilku workach w obrębie jednej posesji cała procedura musi zostać powtórzona stosownie do ilości worków.
3.3.14. Szczegółowe obowiązki Wykonawcy.
Wykonawca jest zobowiązany do:
uporządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z worków lub pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu,
zbierania odpadów leżących luzem obok zapełnionych worków oraz doprowadzenia do porządku terenów przyległych,
naprawiania lub ponoszenia kosztów napraw (wg decyzji Zamawiającego) szkód wyrządzonych w majątku Gminy i osób trzecich podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w Gminie (np. uszkodzenia chodników, punktów składowania odpadów, ogrodzeń, wjazdów itp.),
niezwłocznego zgłaszania Zamawiającemu wszystkich przypadków nie naklejania na workach przez mieszkańców kodów identyfikujących właściciela odpadów komunalnych,
niezwłocznego zgłaszania Zamawiającemu przypadków powstawania „dzikich wysypisk”.
3.3.15. Wykonawca otrzyma od zamawiającego czytnik kodów kreskowych (jedna sztuka), który służy do zapisywania ilości oraz rodzaju zebranych worków. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność (na zasadzie ryzyka) za uszkodzenia czytnika i jest zobowiązany do natychmiastowego usunięcia stwierdzonych w nim usterek. Wykonawca jest obowiązany do codziennego dostarczania do Zamawiającego czytnika celem odczytania zapisanych danych. W przypadku stwierdzenia przez Wykonawcę, że udostępniony przez Zamawiającego czytnik nie jest wystarczający do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca jest zobowiązany do zaopatrzenia się w dodatkowe urządzenia na swój koszt.
3.4 Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania odpadów z czyszczenia ulic i placów, odpadów selektywnie zbieranych odebranych od właścicieli nieruchomości za wyjątkiem odpadów ulegających biodegradacji do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami oraz zasadą bliskości, o których mowa w ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2013 r., poz. 21). Zamawiający wskazuje jako miejsce przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości:
selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
nieselektywnie zbieranych odpadów komunalnych, odebranych od właścicieli nieruchomości w postaci zmieszanych odpadów komunalnych,
odpadów zielonych, odpadów ulegających biodegradacji,
pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania
Regionalny Zakład Przetwarzania Odpadów w Suchej Beskidzkiej.

3.5 Zamawiający zawrze stosowne umowy na zagospodarowanie odpadów oraz będzie ponosił koszty z tym związane.
3.6 Wykonawca jest zobowiązany do transportu odpadów komunalnych do instalacji wskazanej przez Zamawiającego, z zachowaniem zasad rozładunku odpadów obowiązujących w instalacji (oddzielne ważenie odpadów według kodu, weryfikacja zawartości worków, rozładunek według kodów na wyznaczone place lub do wyznaczonych urządzeń).
3.7 Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłową gospodarkę odpadami zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dotyczy to między innymi załadunku, przeładunku, magazynowania, transportu, spełniania wymogów Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
3.8 W zakresie obowiązków Wykonawcy będzie również opróżnianie koszy ulicznych i koszy umieszczonych na przystankach autobusowych i miejscach publicznych. Opróżnianie następować będzie po napełnieniu pojemnika, jednak nie rzadziej niż 1 raz w tygodniu. Stan napełnienia tych pojemników zobowiązany będzie na bieżąco kontrolować Wykonawca. Wykonawca jest również zobowiązany uprzątać teren wokół koszy ulicznych i wiat przystankowych. Na terenie obwodu znajduje się 30 koszy ulicznych i przystankowych o poj. 50 l.- zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia tej ilości.
Zebrane odpady stanowią odpady z czyszczenia ulic i placów oraz podlegają zagospodarowaniu w Regionalnym Zakładzie Przetwarzania Odpadów w Suchej Beskidzkiej.
3.9 Obowiązki Zamawiającego i Wykonawcy.
3.9.1. W terminie do 7 dni od dnia podpisania umowy Zamawiający dostarczy Wykonawcy wykaz obsługiwanych nieruchomości zamieszkałych oraz lokalizację koszy ulicznych, z których Wykonawca jest zobowiązany odebrać odpady komunalne. W przypadku zmian (zmniejszenia lub zwiększenia) w wykazie, o którym mowa powyżej, Zamawiający każdorazowo będzie informował o tym Wykonawcę w formie pisemnej.
3.9.2. Wykonawca będzie dostarczać Zamawiającemu miesięcznie oraz zbiorczo raz na kwartał sprawozdania z ilości odpadów odebranych i przekazanych do instalacji wskazanych przez Zamawiającego. Ilość odpadów winna być podana w Mg (tonach). Sprawozdanie Wykonawca przekazuje Zamawiającemu:
do 5 dni od końca danego miesiąca za miesiąc poprzedni,
do 10 dni od końca danego kwartału za kwartał poprzedni.
Ponadto Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu sprawozdania o którym mowa w art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (j.t. Dz. U. 2019 poz. 2010 z późn. zm.),
3.9.3. Wykonawca musi świadczyć usługi za pomocą odpowiedniego sprzętu oraz środków transportu, które muszą być w jego dyspozycji. Parametry sprzętu muszą umożliwiać dojazd w każde miejsce odbioru odpadów w obwodzie niezależnie od warunków atmosferycznych (w szczególności zimą). Oblodzenie, pokrywa śniegu, zły stan nawierzchni dróg dojazdowych nie będzie traktowany jako okoliczność usprawiedliwiająca nienależytą realizację zamówienia. Wykonawca musi uwzględnić że szerokość i dostępność części dróg uniemożliwia swobodny dostęp każdego rodzaju pojazdów, ponadto na końcowych odcinkach nie ma możliwości zawracania.
3.9.4. Za wszelkie szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane odbiorem odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca.
3.9.5. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu wraz z fakturą następujących dokumentów za okres rozliczeniowy (miesięczny):
dowodów przekazania poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych do wskazanych przez zamawiającego instalacji (karty przekazania odpadów sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami),
kwity wagowe potwierdzające wagę oraz dokładny czas przekazania odpadów.
3.10 Czynności w zakresie realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę
Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy PZP, Zamawiający określa czynności w zakresie realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę:
- usługi związane z wykonywaniem transportu oraz załadowania odpadów.
3.11 Podwykonawstwo:
1) Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania przedmiotu zamówienia przy udziale Podwykonawców, nie zastrzegając obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę żadnej części zamówienia. W przypadku zamiaru powierzenia wykonania części zamówienia Podwykonawcom, Wykonawca zobowiązany jest w ofercie:
a) wskazać części zamówienia (zakres prac wartość lub część procentową zamówienia), które zamierza powierzyć Podwykonawcom oraz,
b) podać nazwy (firmy) tych Podwykonawców (o ile są znani na etapie składania oferty).
2) W przypadku powierzenia Podwykonawcom wykonania części zamówienia, Zamawiający żądał będzie, aby przed przystąpieniem do jego wykonania Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe Podwykonawców i osób do kontaktu z nimi.
3) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
4) Jeżeli powierzenie wykonania części zamówienia Podwykonawcy następuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego zobowiązany jest przedstawić oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak z podstaw wykluczenia wobec tego Podwykonawcy. Jeżeli wobec danego Podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego Podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia Podwykonawcy.
5) Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez Zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu, zostały szczegółowo określone w Projekcie umowy – załącznik nr 7 do SIWZ.
6) Informacje o umowach o podwykonawstwo, których przedmiotem są dostawy lub usługi, które z uwagi na wartość lub przedmiot tych dostaw lub usług, nie podlegają obowiązkowi przedkładania Zamawiającemu, określone zostały szczegółowo w Projekcie umowy – załącznik nr 7 do SIWZ.
3.12 Nazwy i kody określone we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV)
90500000-2 Usługi związane z odpadami
90511000-2 Usługi wywozu odpadów
90512000-9 Usługi transportu odpadów
90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
3.13 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
branża Sprzątanie
podbranża wywóz śmieci, utylizacja, składowiska
kody CPV 90500000, 90511000, 90512000, 90513100
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Małopolskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Małopolskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: wywóz śmieci, utylizacja, składowiska

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10451642 2024-04-26
godz. 10:00
Dolnośląskie Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Ruja Przedmiot zamówienia pod nazwą „Odbiór i transport odpadów komunalnych od w...
10441346 2024-04-29
godz. 10:00
Małopolskie Odbiór sukcesywny odpadów wytworzonych przez PGE Energia Ciepła S.A. Oddział nr 1 w Krakowie
10491138 2024-04-29
godz. 10:00
Dolnośląskie Uprzątnięcie z nieczystości wraz z wywiezieniem ich do miejsca unieszkodliwienia odpadów i pozamiatanie lokalu mieszkalnego przy ul. Świdnickiej 57/5 w Wałbrzychu.
10473599 2024-04-29
godz. 12:00
Zachodniopomorskie Sprzedaż odpadów złomu zgromadzonych na terenie GA "Police".
10449869 2024-05-06
godz. 08:37
Kujawsko-Pomorskie Sprzedaż odpadu zużytego sprzętu komputerowego i drukarek pod kodem odpadu 16 02 14 PRZEDMIOT POSTĘPOWANIA: 1 Komputery i drukarki Sprzedaż starych komputerów i drukarek. Sprzęt jest...
10481627 2024-05-07
godz. 10:00
Pomorskie Odbieranie odpadów komunalnych z terenu Gminy Potęgowo Przedmiot zamówienia obejmuje usługę odbierania odpadów komunalnych: 1) od właścicieli nieruchomości zamieszkałych,2) od wł...
10416188 2024-05-13
godz. 09:00
Mazowieckie " Utrzymanie czystości i porządku na terenie Gminy Piaseczno.” Przedmiot zamówieniaUtrzymanie w czystości przystanków autobusowych ,opróżnienie koszy na śmieci, odbiór odpadów z...
10446849 2024-05-16
godz. 10:00
Wielkopolskie Utworzenie i prowadzenie Punktów Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) wraz z zagospodarowaniem zgromadzonych odpadów Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w zak...
10433257 2024-05-20
godz. 09:00
Dolnośląskie Przedmiotem zamówienia są usługi pn.: „Odbiór odpadów komunalnych z terenu Gminy Sulików”, których zakres obejmuje w szczególności: 1) odbieranie odpadów komunalnych niesegrego...
10483991 2024-05-24
godz. 09:00
Świętokrzyskie Przetarg nieograniczony Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy...