Przetarg 11391562 - Zamawiający informuje, że w treści niniejszego...

   
Analizuj Zamówienie 11391562
źródło Biuletyn Unijnych Zamówień Publicznych (TED)
data publikacji 2025-07-21
przedmiot ogłoszenia
Zamawiający informuje, że w treści niniejszego Ogłoszenia przedstawia jedynie podstawowe informacje o zakresie zamówienia na „Zakup i wdrożenie rozszerzenia licencji systemu SIEM wraz ze wsp
arciem producenta”. Informacje te mają charakter wstępny, informacyjny. Opis przedmiotu zamówienia odpowiadający wymaganiom art. 400 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320), zwanej dalej ustawa Pzp, będzie stanowił element SWZ i zostanie przekazany Wykonawcom wraz z zaproszeniem do składania ofert zgodnie z art. 411 ust. 2 ustawy Pzp.OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA ROZDZIAŁ 1 - DEFINICJEDzień roboczy: Każdy dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z kalendarzem Zamawiającego.OPZ: Opis przedmiotu zamówienia.System SIEM: Posiadany przez Zamawiającego System klasy SIEM producenta Splunk Inc. Narzędzie służące do monitorowania bezpieczeństwa w systemach informatycznych poprzez zbieranie, analizę i korelację w czasie rzeczywistym informacji z logów systemowych, urządzeń sieciowych i aplikacji.Wdrożenie: Wykonanie usługi specjalistycznej polegającej w szczególności na zainstalowaniu przedmiotu zamówienia oraz zapewnienie dostosowania lub modyfikacji obecnego środowiska Zamawiającego, w sposób umożliwiający wykorzystanie pełnej przepustowości licencyjnej, zgodnie z najlepszymi praktykami producenta oprogramowania.Wykonawca: Wybrany w toku postępowania podmiot realizujący przedmiot zamówienia.Zamawiający/ ZUS: Zakład Ubezpieczeń Społecznych z siedzibą w 01-748 Warszawie przy ul. Szamockiej 3, 5.ROZDZIAŁ 2 - Przedmiot zamówienia2.1. Dostawa rozszerzonej 24 miesięcznej subskrypcji Systemu SIEM - zwiększającej wolumen obsługiwanych danych do 1TB/dzień wraz ze standardową Usługą usługą Wsparcia producenta oprogramowania na zasadach określonych w Rozdziale 5 OPZ.2.2. Wdrożenie subskrypcji, o której mowa w pkt. 2.1. lub dostawa i wdrożenie rozwiązania równoważnego na warunkach określonych w Rozdziale 6 OPZ, tj. obejmującego wszystkie wymagane subskrypcje wraz ze wsparciem producenta (wraz ze sprzętem oraz oprogramowaniem) oraz zapewnienie dostosowania lub modyfikacji obecnego środowiska Zamawiającego do wskazanego wolumenu.Nazwa posiadanej przez Zamawiającego subskrypcji oraz szczegółowa konfiguracja infrastruktury podlega przepisom ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2024 r., poz. 632) w związku z nadaniem tym danym klauzuli zastrzeżone przez osobę, o której mowa w art. 6 tejże ustawy. Jeśli zajdzie konieczność udostępnienia informacji chronionych Zamawiającego związanych z OPZ zostaną one przekazane Wykonawcy, który zostanie zaproszony do złożenia oferty, po podpisaniu Umowy o poufności.ROZDZIAŁ 3 – Termin wykonania zamówienia3.1. Rozszerzona subskrypcja Systemu SIEM lub subskrypcja równoważna wraz z usługą wsparcia producenta obowiązywać będzie przez okres 24 miesięcy od daty odbioru Wdrożenia, wskazanej w podpisanym bez zastrzeżeń Protokole odbioru Wdrożenia. 3.2. Wdrożenie rozszerzonej subskrypcji Systemu SIEM lub rozwiązania równoważnego musi nastąpić w terminie do 90 dni od daty zawarcia Umowy. 3.3. Wykonanie dokumentacji powykonawczej – w terminie 30 Dni roboczych od daty odbioru Wdrożenia.ROZDZIAŁ 4 - Dostawa i wdrożenie rozszerzonej subskrypcji Systemu SIEM lub subskrypcji równoważnej4.1.Wykonawca dostarczy wraz z kluczami licencyjnymi warunki licencyjne producenta oprogramowania w formie elektronicznej w języku polskim, a jeżeli takie są niedostępne – w języku angielskim. 4.2. Wykonawca oświadcza, że dostarczone subskrypcje są wolne od wad oraz oprogramowania szkodliwego i szpiegującego, a także są zabezpieczone przed nieautoryzowanym dostępem.4.3. Wszystkie czynności Wykonawcy składające się na Wdrożenie muszą uwzględniać charakterystykę środowiska Systemu SIEM u Zamawiającego, w tym obecnie eksploatowane rozwiązanie.4.4. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić we własnym zakresie zasoby subskrypcyjne i licencyjne w okresie Wdrożenia.4.5. Wdrożenie składa się z następujących etapów:4.5.1. przygotowanie do Wdrożenia;4.5.2. Wdrożenie właściwe;4.5.3. odbiór Wdrożenia.4.6. W ramach każdego z etapów Wdrożenia, Wykonawca zobowiązany jest do:4.6.1. koordynowania prac;4.6.2. ustalenia harmonogramu prac;4.6.3. współpracy z administratorami Systemu SIEM Zamawiającego;4.6.4. udziału w spotkaniach z administratorami Zamawiającego.4.7. W ramach przygotowania do Wdrożenia Wykonawca zobowiązany jest do:4.7.1. zaplanowania parametrów Systemu SIEM;4.7.2. zaplanowania konfiguracji połączeń, przy współpracy z administratorami ZUS, z uwzględnieniem:4.7.2.1. konfiguracji finalnej;4.7..2.2. konfiguracji dla testów.Ze względu na ograniczoną liczbę znaków dalszy ciąg informacji dotyczących OPZ w punkcie 2.1.2 Ogłoszenia
Część zamówienia: LOT-0001 Zakup i wdrożenie rozszerzenia licencji systemu SIEM wraz ze wsparciem producenta Kontynuacja informacji z w pkt 2.1.2. Ogłoszenia.5.8. Oczekiwane poziomy wsparcia producenta, co najmniej:5.8.1. poziom 1 – krytyczny wpływ na działanie systemu SIEM. Nie jest możliwa praca produkcyjna, obejście nie jest dostępne; 5.8.2. poziom 2 – mające istotny wpływ na działanie systemu SIEM. Możliwa jest praca produkcyjna ale nie działają poszczególne funkcje; 5.8.3. poziom 3 – problemy o niskim priorytecie, zdarzenia pomniejsze, nie mając bezpośredniego wpływu na działanie Systemu SIEM.5.9. Podstawowym kanałem komunikacji służącym do obsługi zgłoszeń awarii, będzie wymiana komunikatów przy użyciu dedykowanego portalu producenta oraz korespondencji e-mailowej. Oczekiwane czasy odpowiedzi na zgłoszenie problemu, co najwyżej: 5.9.1. zdarzenie krytyczne (nie jest możliwa praca produkcyjna, obejście nie jest dostępne) – do 4h;5.9.2. zdarzenie istotne (możliwa jest praca produkcyjna ale nie działają poszczególne funkcje) – do 24 godzin;5.9.3. zdarzenie o niskim priorytecie (pozostałe nie mieszczące się w wyższych kategoriach) – 48 godzin.5.10. O poziomie zgłoszenia problemu decyduje Zamawiający.ROZDZIAŁ 6 - Warunki równoważności.Szczegółowe informacje dotyczące rozwiązania równoważnego zawarto w pkt 6.1 ­- 6.11.80.6. Ze względu na ograniczoną liczbę znaków w Ogłoszeniu, uniemożliwiającą zamieszczenie pełnej treści OPZ szczegółowe postanowienia zawarte w pkt 6.1 ­- 6.11.80.6. zawarto w Załączniku nr 14 do Wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.ROZDZIAŁ 7 - Wymagania techniczne i bezpieczeństwa dla przedmiotu zamówienia – dla rozszerzonej subskrypcji Systemu SIEM i rozwiązania równoważnego.7.1. Komunikacja użytkownika z systemem SIEM lub rozwiązaniem równoważnym musi odbywać się przy użyciu izolowanej sesji RDP systemu klasy PAM oraz przy użyciu eksploatowanej przez Zamawiającego przeglądarki: Microsoft Edge, Google Chrome, lub Mozilla Firefox posiadającej aktualne wsparcie producenta (obejmujące wymagane aktualizacje).7.2. Nie jest dopuszczalne wymaganie instalacji jakiegokolwiek dedykowanego oprogramowania klienckiego na stacjach roboczych użytkowników w tym wtyczek i środowisk uruchomieniowych w rodzaju Adobe Flash, Java lub Microsoft Silverlight lub podobnych. 7.3. Rozwiązanie musi posiadać możliwość uwierzytelniania poprzez zewnętrzne serwery: Active Directory lub RADIUS lub LDAP.7.4. Każdy Administrator administrator rozwiązania musi posiadać indywidualne konto, pozwalające na jego jednoznaczną identyfikację.7.5. System SIEM lub rozwiązanie równoważne musi utrzymywać szczegółowy log audytowy rejestrujący, co najmniej następujące operacje administratorów – logowanie/wylogowanie, uruchamiane zapytania i zmiany konfiguracji systemu.7.6. System SIEM lub rozwiązanie równoważne musi posiadać zaimplementowane mechanizmy automatycznej kontroli własnego stanu oraz alarmowania w przypadku wykrytych nieprawidłowości (ang. healthcheck).7.7. System SIEM lub rozwiązanie równoważne musi umożliwiać uwierzytelnianie i szyfrowanie połączenia między komponentami systemu.ROZDZIAŁ 8 - Wykonanie dokumentacji powykonawczej8.1. W przypadku rozbudowy obecnego systemu SIEM Wykonawca zaktualizuje posiadaną przez Zamawiającego dokumentację powykonawczą oraz procedury administracyjne.8.2. W przypadku wdrożenia systemu równoważnego, Wykonawca wykona i dostarczy Zamawiającemu, kompletną dokumentację powykonawczą rozwiązania równoważnego, zawierającą dokładny opis montażu, instalacji i konfiguracji zainstalowanych komponentów rozwiązania równoważnego, zrzuty ekranów, schematy logiczne, konfiguracje dotyczącą urządzeń i oprogramowania będących przedmiotem prac w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia oraz dokumentację zawierającą niezbędne procedury administracyjne.8.3. Dokumentacja powykonawcza Systemu SIEM lub rozwiązania równoważnego zostanie wykonana w terminie 30 Dni roboczych od daty odbioru Wdrożenia. 8.4. Wykonawca opracuje „Dokumentację administratora”, stanowiącą załącznik do Dokumentacji Powykonawczej Systemu SIEM lub rozwiązania równoważnego, która będzie zawierać, co najmniej:8.4.1. procedury działań administracyjnych takich jak:8.4.1.1. wykonanie aktualizacji oprogramowania typu firmware; 8.4.1.2. wykonanie aktualizacji oprogramowania aplikacyjnego; 8.4.1.3. kolejność wykonywania aktualizacji poszczególnych komponentów Systemu;8.4.2. metody i narzędzia diagnostyki poprawności działania Systemu;8.4.3. procedury okresowych/planowanych działań administracyjnych, takich jak backup i archiwizacja danych;8.4.4. procedurę włączenia i wyłączenia całości dostarczanego sprzętu w przypadku prac planowych;8.4.5. procedurę przywracania systemu SIEM lub rozwiązania równoważnego z kopii zapasowej.8.5. Dokumentacja powykonawcza Systemu SIEM lub rozwiązania równoważnego musi posiadać spis treści, metrykę dokumentu (zawierającą informacje o numerze umowy; kierowniku projektu; tytule dokumentu; wersji dokumentu; dacie zmiany wersji dokumentu; statusie dokumentu (roboczy/ gotowy /zatwierdzony); uwagach) oraz będzie napisana w języku polskim.Ze względu na ograniczoną liczbę znaków ciąg dalszy informacji dotyczących OPZ w pkt 5.1.6. Ogłoszenia.
branża Komputery, informatyka, technika biurowa
podbranża oprogramowanie komputerowe
kody CPV 48000000, 72263000, 72266000, 72267000, 72611000
forma przetarg ograniczony
typ ogłoszenia dostawy ,usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Mazowieckie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Mazowieckie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się