Zlecenie 11571971 - Zakup licencjonowanych narzędzi diagnostycznych online wraz...
Zamówienie 11571971 | |
---|---|
źródło | Internet |
data publikacji | 2025-10-17 |
przedmiot zlecenia | Zakup licencjonowanych narzędzi diagnostycznych online wraz z realizacją usługi diagnozy, której wynikiem będzie raport w formacie PDF dla każdego uczestnika (500 dla młodzieży oraz 100 narzędzi dla dorosłych w ramach tej samej koncepcji / wg tej samej metodologii) oraz przeprowadzenie szkolenia i certyfikacji 150 nauczycieli/specjalistów ds. doradztwa zawodowego pracujących w szkołach z młodzieżą i dorosłymi (rodzicami/opiekunami). Etap I Zakup licencjonowanych narzędzi diagnostycznych online wraz z przeszkoleniem 150 nauczycieli/ specjalistów ds. doradztwa zawodowego z województwa wielkopolskiego. 1.1 Realizacja kursu certyfikującego dla 150 nauczycieli /specjalistów z zakresu doradztwa zawodowego z terenu województwa wielkopolskiego wraz z zapewnieniem niezbędnych materiałów oraz narzędzi poprzez.: Opis przebiegu certyfikacji doradców zawodowych z wykorzystaniem narzędzi diagnostycznych. Zakres działań obejmuje: 1. Przygotowanie i organizacja certyfikacji o Rekrutacja uczestników - doradców zawodowych wskazanych przez Zamawiającego. o Zapewnienie narzędzi diagnostycznych ONLINE, materiałów dydaktycznych i informacyjnych dotyczących niezbędnych do uzyskania certyfikacji. o Udostępnienie każdemu uczestnikowi indywidualnego dostępu do narzędzia diagnostycznego - w dwóch wariantach: narzędzie dla dorosłych narzędzie dla młodzieży 2. Realizacja diagnozy o Wypełnienie przez uczestników kwestionariuszy samooceny online. o zebranie opinii z dwóch perspektyw badanego i obserwatora, w celu uzupełnienia wyników. o opracowanie raportów indywidualnych dla każdego doradcy zawodowego - oddzielnie dla testu dorosłych i młodzieży. Kurs certyfikacyjny (łącznie min. 38 godzin) Cel: przygotowanie do prowadzenia działań wspierających młodzież i dorosłych w ich decyzjach odnośnie do ścieżki edukacyjnej / kariery. Przygotowanie uczestników do pracy z raportami, co ma prowadzić do stanu, w którym badana jednostka / grupa zyskuje wskazówki jak skorzystać z wiedzy o sobie, aby zyskać gotowości wzięcia pełnej odpowiedzialność za swoje decyzje i działania oraz to jak radzić sobie w sytuacjach stresujących. 3. Zakres tematyczny o Wprowadzenie teoretyczne (8 godz.) - podstawy naukowe, przedstawienie koncepcji narzędzia diagnostycznego, różnice między testem dla dorosłych a młodzieży. o Omówienie raportów indywidualnych (6 godz.) - analiza wyników, interpretacja roli doradcy, praktyczne wnioski. o Ćwiczenia praktyczne i warsztaty (18 godz.) - praca na przykładach, symulacje doradztwa, stosowanie narzędzi diagnostycznych w pracy indywidualnej i grupowej. o Metody wdrożeniowe (4 godz.) - sposoby wykorzystania narzędzi w pracy doradcy, plan działań z klientami / uczniami. o Sesje konsultacyjne/superwizyjne (2 godz.) - wspólna analiza trudnych przypadków. o W ramach kursu odbędą się dwa spotkania stacjonarne jednodniowe 6 grup po max 25 osób. 4. Egzamin certyfikacyjny (min. 4 godz.) o Część teoretyczna: test wiedzy o Część praktyczna: interpretacja raportów (dorosły i młodzieżowy) oraz przygotowanie rekomendacji doradczych. o Ocena kompetencji uczestników przez certyfikatorów. 5. Przyznanie certyfikatów o Wydanie imiennych certyfikatów potwierdzających nabycie kompetencji w zakresie stosowania narzędzi diagnostycznych dla dorosłych i młodzieży. o Certyfikat ma charakter bezterminowy - nie wymaga odnawiania ani przedłużania. o Wpisanie uczestników na listę certyfikowanych użytkowników narzędzia. o Nadanie uprawnień do stosowania obu narzędzi w pracy doradczej. 6. Ewaluacja i wsparcie poszkoleniowe Etap II Zakup licencjonowanych narzędzi diagnostycznych wraz z usługą diagnozy oraz raportem dla każdego uczestnika. 2.2. Narzędzia diagnostyczne dla młodzieży w ilości 500 szt. Opis narzędzia diagnostycznego dla młodzieży: Narzędzie analizujące cechy behawioralne służące do identyfikacji ról zespołowych, czyli preferowanych sposobów zachowania i działania danej osoby w grupie. Zaproponowane narzędzie powinno składać się z kilku sekcji, w których badany dokonuje samooceny swoich zachowań, preferencji i umiejętności. Na podstawie uzyskanych wyników, narzędzie/test generuje wzór osobistych zachowań profil roli zespołowej, który wskazuje na dominujące role zespołowe badanego oraz jego potencjalny wkład w pracę zespołu. Zaproponowane narzędzie powinno identyfikować role w zespole, które bazują na obserwacji zachowań i predyspozycji, pomagając zrozumieć naturalne mocne strony i słabości. Korzyści z wykorzystania narzędzia diagnostycznego. Tworzenie efektywnych zespołów: Lepsze zrozumienie ról pozwala na budowanie zrównoważonych zespołów, w których kompetencje i osobowości się uzupełniają. Poprawa komunikacji: Członkowie zespołu lepiej rozumieją swoje zachowania i motywacje, co ułatwia komunikację i współpracę. Rozwój osobisty: Uczestnicy zyskują świadomość swoich mocnych i słabych stron, co pomaga im w rozwoju kariery. Rozwiązywanie konfliktów: Znajomość ról może pomóc w rozwiązywaniu konfliktów w zespole, ponieważ ich przyczyny często tkwią w różnicach behawioralnych. Optymalizacja wydajności: narzędzie diagnostyczne/test pomaga w przydzielaniu zadań osobom, które naturalnie pasują do danej roli, co zwiększa wydajność. Zaproponowane narzędzie naukowe musi posiadać potwierdzoną rzetelność i trafność, do pomiaru cech behawioralnych, które dana osoba wykazuje w interakcji w grupie. Zamawiający wymaga potwierdzenia wymogu rzetelności zaproponowanego narzędzia przez Instytucje badawcze. Metodologia pomiaru oraz diagnoza. - predyspozycji, talentów oraz kompetencji - samoocena oraz możliwość zebrania do 6 do 16 obserwatorów. - pozwala na diagnozę młodzieży osadzone w kontekście szkolnej edukacji i interakcji w grupie klasowej. Zamawiający wymaga żeby narzędzie diagnostyczne generowało raport po diagnozie, który powinien zawierać: osobiste preferencje motywujące do działania, źródła zaangażowania, perspektywę obserwatorów wskazująca jakie predyspozycje jak i kompetencje stanowią mocne strony badanego i jak są cenione we współpracy z nim, analizę całkowitego potencjału w chwili badania - mocne i słabe strony, style uczenia się - wskazują na preferencje efektywnego uczenia się, rekomendacje wspierające przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej, wskazówki jak budować efektywną współpracę z kolegami, koleżankami, rodziną i nauczycielami. 2.3. Narzędzia diagnostyczne dla dorosłych w ilości 100 szt. z usługą diagnozy oraz raportem dla każdego uczestnika. Opis narzędzia diagnostycznego dla dorosłych: Narzędzie analizujące cechy behawioralne służące do identyfikacji ról zespołowych, czyli preferowanych sposobów zachowania i działania danej osoby w grupie. Zaproponowane narzędzie powinno składać się z kilku sekcji, w których badany dokonuje samooceny swoich zachowań, preferencji i umiejętności. Na podstawie uzyskanych wyników, narzędzie/test generuje wzór osobistych zachowań profil roli zespołowej, który wskazuje na dominujące role zespołowe badanego oraz jego potencjalny wkład w pracę zespołu. Zaproponowane narzędzie powinno identyfikować role w zespole, które bazują na obserwacji zachowań i predyspozycji, pomagając zrozumieć naturalne mocne strony i słabości. Korzyści z wykorzystania narzędzia diagnostycznego. Tworzenie efektywnych zespołów: Lepsze zrozumienie ról pozwala na budowanie zrównoważonych zespołów, w których kompetencje i osobowości się uzupełniają. Poprawa komunikacji: Członkowie zespołu lepiej rozumieją swoje zachowania i motywacje, co ułatwia komunikację i współpracę. • Rozwój osobisty: Uczestnicy zyskują świadomość swoich mocnych i słabych stron, co pomaga im w rozwoju kariery. • Rozwiązywanie konfliktów: Znajomość ról może pomóc w rozwiązywaniu konfliktów w zespole, ponieważ ich przyczyny często tkwią w różnicach behawioralnych. • Optymalizacja wydajności: narzędzie diagnostyczne/test pomaga w przydzielaniu zadań osobom, które naturalnie pasują do danej roli, co zwiększa wydajność. Zaproponowane narzędzie naukowe musi posiadać potwierdzoną rzetelność i trafność, do pomiaru cech behawioralnych, które dana osoba wykazuje w interakcji w grupie. Zamawiający wymaga potwierdzenia wymogu rzetelności zaproponowanego narzędzia przez Instytucję badawczą. Metodologia pomiaru oraz diagnoza. - predyspozycji, talentów oraz kompetencji - samoocena oraz możliwość zebrania do 6 do 16 obserwatorów. - pozwala na diagnozę dorosłych osadzone w kontekście pracy i interakcji z przełożonymi, współpracownikami oraz podwładnymi. Zamawiający wymaga żeby narzędzie diagnostyczne generowało raport po diagnozie, który powinien zawierać: osobiste preferencje motywujące do działania, źródła zaangażowania, perspektywa obserwatorów wskazująca jakie predyspozycje jak i kompetencje stanowią mocne strony badanego i są cenione we współpracy z nim, analizę całkowitego potencjału w chwili badania - mocne i słabe strony, style pracy - wskazują na preferencje efektywnego działania, rekomendacje wspierające przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej, wskazówki jak budować efektywną współpracę z obserwatorami. Posiada wskaźnik na zasadach skala kłamstwa - opisujący w jakim stopniu badany był szczery i obiektywny w samoocenie, tym samym na ile jego ocenę można traktować jako wiarygodną - będącą rzetelnym i krytycznym wglądem w siebie. |
branża | Komputery, informatyka, technika biurowa |
podbranża | oprogramowanie komputerowe |
forma | zapytanie ofertowe |
typ zlecenia | dostawy |
kraj realizacji | Polska |
województwo realizacji | Wielkopolskie |
kraj organizatora | Polska |
województwo organizatora | Wielkopolskie |