Przetarg 11556336 - Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Czarnia...

   
Analizuj Zamówienie 11556336
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2025-10-15
przedmiot ogłoszenia
Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Czarnia w 2026 r.

Część 1: 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na zagospodarowaniu odpadów komuna
lnych, w tym odpadów zebranych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) z terenu Gminy Czarnia, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 399) obowiązującym miejscowo planem gospodarki odpadami oraz zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Czarnia.a) W przypadku przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych i innych bioodpadów Wykonawca powinien posiadać status instalacji komunalnej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ((t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 399) dla: instalacji mechaniczno - biologicznego przetwarzania odpadów, instalacji biologicznego przetwarzania odpadów ulegających biodegradacji, składowania odpadów powstałych w procesie mechaniczno - biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych oraz pozostałości z sortowania odpadów. Przetwarzanie odpadów zbieranych w sposób selektywny w tym odpadów opakowaniowych nie może być realizowane poza instalacjami i urządzeniami art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. z. U. z 2023 r. poz. 1587, 1597. ) przy czym wspomniane instalacje nie muszą posiadać statusu instalacji regionalnej. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca posiada podpisaną umowę z instalacjami komunalnymi na zagospodarowanie odpadów i taką umowę wraz z decyzjami przedstawi Zamawiającemu. b) Zagospodarowanie odpadów ma zostać potwierdzone kartą przekazania odpadów (rozumianą zgodnie z ustawą o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587, 1597, 1688, 1852, 2029), dalej określaną jako Karta Przekazania Odpadów), przekazaną Zamawiającemu wraz z fakturą VAT za miesiąc, którego karta dotyczy. Dane z karty muszą być zgodne z wydrukiem kwitów z ważenia, potwierdzających czas i wagę odpadów komunalnych przyjętych do instalacji.c) Wykonawca jest zobowiązany do przekazania rocznego sprawozdania o wytwarzanych odpadach i o gospodarowaniu nimi Wójtowi wraz z dokumentami sporządzanymi na potrzeby ewidencji odpadów i dokumentami potwierdzającymi osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, przekazywanych do składowania, zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.d) Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami w sprawie wzorów sprawozdań o przyjętych odpadach komunalnych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi i w terminach określonych w przepisach ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.e) Do sprawozdania wykonawca jest zobowiązany dołączyć kopie dowodów dostarczania odpadów do odzysku lub unieszkodliwiana tj. karty ewidencji odpadów komunalnych bądź karty przekazania odpadów komunalnych, potwierdzonej za zgodność z oryginałemf) W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 399). Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. g) Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu miesięcznych raportów z wykonania usług, zawierających informacje o ilości zebranych odpadów, z podziałem na poszczególne rodzaje odpadów w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego protokół dotyczy. Wykonawca sporządza raport w formie elektronicznej i przekazuje na adres mailowy uzgodniony z Zamawiającym. Zamawiający akceptuje raport lub zgłasza uwagi w terminie do 10 dni kalendarzowych od daty jego otrzymania. W przypadku zgłoszenia uwag do raportu, Wykonawca ma 3 dni kalendarzowe na ich rozpatrzenie i przesłanie poprawionej wersji raportu lub odpowiedzi na zgłoszone uwagi. Zamawiający ma 3 dni kalendarzowe na weryfikację odpowiedzi na uwagi oraz przekazanie ostatecznej akceptacji raportu. Zaakceptowany przez Zamawiającego raport stanowi podstawę do wystawienia faktury za wykonaną usługę.h) Zagospodarowanie odpadów musi być dokonane przez funkcjonujące instalacje spełniające wymagania dla instalacji komunalnych, które zostały oddane do użytkowania i posiadają wymagane decyzje pozwalające na przetwarzanie odpadów (o których mowa w art. 35 ust. 6) oraz instalację komunalną wskazaną na liście funkcjonujących oraz planowanych do budowy, rozbudowy lub modernizacji instalacji, o których mowa w art. 38b Ustawy o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587, 1597, 1688, 1852, 2029). Składając ofertę na zagospodarowanie odpadów komunalnych Wykonawca musi podać nazwę i adres instalacji komunalnej,i) Przekazania niezwłocznie informacji dotyczących realizacji Umowy na każde żądanie Zamawiającego, jednak nie później niż w terminie 5 dni roboczych od otrzymania żądania,j) Wskazane w SWZ szacunkowe ilości odpadów komunalnych, stanowią przewidywaną ilość odpadów komunalnych do przekazania w 2025 r. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia ilości przekazanych odpadów w stosunku do wskazanych w pkt. 2. Wykonawca zobowiązany jest w takiej sytuacji do zagospodarowania mniejszej lub większej ilości odpadów danego rodzaju po cenach jednostkowych wskazanych w ofercie.k) Jeżeli instalacja komunalna wykonawcy nie będzie w stanie przyjąć odpadów z terenu gminy Czarnia, Wykonawca będzie musiał wskazać inną instalację komunalną, która przyjmie odpady na koszt Wykonawcy w takim samym terminie jak przewidziano ich dostarczenie do instalacji komunalnej. W tej sytuacji w przypadku konieczności transportu odpadów do innej instalacji na odległość od gminy Czarnia większą niż odległość instalacji Wykonawcy, Wykonawca pokryje różnicę w kosztach wynikających z konieczności transportu odpadów komunalnych na większą odległość. l) Wykonawca niezwłocznie powiadomi Zamawiającego oraz firmę, która będzie dostarczała Wykonawcy odpady w celu zagospodarowania w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia o fakcie, że nie jest w stanie przyjąć odpadów na instalację komunalną, a także wskaże jej inną instalację komunalną oraz dni i godziny przyjmowania przez nią odpadów najpóźniej w pierwszym dniu okresu, w którym nie będzie w stanie przyjąć odpadów.m) Wykonawca poinformuje Zamawiającego o wszelkich awariach instalacji, przestojach w przyjmowaniu odpadów, zmianach w funkcjonowaniu instalacji, ograniczeniach wynikających z decyzji organów nadzorczych w terminie do 24 godzin od momentu zaistniałych zdarzeń, ograniczeń, przestojów. Brak informacji o zaistniałych zmianach w funkcjonowaniu instalacji może skutkować naliczeniem kar umownych.n) Wykonawca zobowiązuje się przyjmować odpady w dni robocze w godzinach co najmniej od 8:00 do 16:00.2. Masy odpadów dla Części I zostały oszacowane i uśrednione na podstawie ilości odebranych od mieszkańców gminy Czarnia w okresie ostatnich 12 miesięcy od października 2024 r. do września 2025 r. (w sumie 225,1 Mg).

Część 2: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na zagospodarowaniu odpadów komunalnych, w tym odpadów zebranych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) z terenu Gminy Czarnia, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 399) obowiązującym miejscowo planem gospodarki odpadami oraz zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Czarnia.a) W przypadku przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych i innych bioodpadów Wykonawca powinien posiadać status instalacji komunalnej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ((t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 399) dla: instalacji mechaniczno - biologicznego przetwarzania odpadów, instalacji biologicznego przetwarzania odpadów ulegających biodegradacji, składowania odpadów powstałych w procesie mechaniczno - biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych oraz pozostałości z sortowania odpadów. Przetwarzanie odpadów zbieranych w sposób selektywny w tym odpadów opakowaniowych nie może być realizowane poza instalacjami i urządzeniami art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. z. U. z 2023 r. poz. 1587, 1597. ) przy czym wspomniane instalacje nie muszą posiadać statusu instalacji regionalnej. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca posiada podpisaną umowę z instalacjami komunalnymi na zagospodarowanie odpadów i taką umowę wraz z decyzjami przedstawi Zamawiającemu. b) Zagospodarowanie odpadów ma zostać potwierdzone kartą przekazania odpadów (rozumianą zgodnie z ustawą o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587, 1597, 1688, 1852, 2029), dalej określaną jako Karta Przekazania Odpadów), przekazaną Zamawiającemu wraz z fakturą VAT za miesiąc, którego karta dotyczy. Dane z karty muszą być zgodne z wydrukiem kwitów z ważenia, potwierdzających czas i wagę odpadów komunalnych przyjętych do instalacji.c) Wykonawca jest zobowiązany do przekazania rocznego sprawozdania o wytwarzanych odpadach i o gospodarowaniu nimi Wójtowi wraz z dokumentami sporządzanymi na potrzeby ewidencji odpadów i dokumentami potwierdzającymi osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, przekazywanych do składowania, zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.d) Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami w sprawie wzorów sprawozdań o przyjętych odpadach komunalnych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi i w terminach określonych w przepisach ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.e) Do sprawozdania wykonawca jest zobowiązany dołączyć kopie dowodów dostarczania odpadów do odzysku lub unieszkodliwiana tj. karty ewidencji odpadów komunalnych bądź karty przekazania odpadów komunalnych, potwierdzonej za zgodność z oryginałemf) W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 399). Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. g) Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu miesięcznych raportów z wykonania usług, zawierających informacje o ilości zebranych odpadów, z podziałem na poszczególne rodzaje odpadów w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego protokół dotyczy. Wykonawca sporządza raport w formie elektronicznej i przekazuje na adres mailowy uzgodniony z Zamawiającym. Zamawiający akceptuje raport lub zgłasza uwagi w terminie do 10 dni kalendarzowych od daty jego otrzymania. W przypadku zgłoszenia uwag do raportu, Wykonawca ma 3 dni kalendarzowe na ich rozpatrzenie i przesłanie poprawionej wersji raportu lub odpowiedzi na zgłoszone uwagi. Zamawiający ma 3 dni kalendarzowe na weryfikację odpowiedzi na uwagi oraz przekazanie ostatecznej akceptacji raportu. Zaakceptowany przez Zamawiającego raport stanowi podstawę do wystawienia faktury za wykonaną usługę.h) Zagospodarowanie odpadów musi być dokonane przez funkcjonujące instalacje spełniające wymagania dla instalacji komunalnych, które zostały oddane do użytkowania i posiadają wymagane decyzje pozwalające na przetwarzanie odpadów (o których mowa w art. 35 ust. 6) oraz instalację komunalną wskazaną na liście funkcjonujących oraz planowanych do budowy, rozbudowy lub modernizacji instalacji, o których mowa w art. 38b Ustawy o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587, 1597, 1688, 1852, 2029). Składając ofertę na zagospodarowanie odpadów komunalnych Wykonawca musi podać nazwę i adres instalacji komunalnej,i) Przekazania niezwłocznie informacji dotyczących realizacji Umowy na każde żądanie Zamawiającego, jednak nie później niż w terminie 5 dni roboczych od otrzymania żądania,j) Wskazane w SWZ szacunkowe ilości odpadów komunalnych, stanowią przewidywaną ilość odpadów komunalnych do przekazania w 2025 r. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia ilości przekazanych odpadów w stosunku do wskazanych w pkt. 2. Wykonawca zobowiązany jest w takiej sytuacji do zagospodarowania mniejszej lub większej ilości odpadów danego rodzaju po cenach jednostkowych wskazanych w ofercie.k) Jeżeli instalacja komunalna wykonawcy nie będzie w stanie przyjąć odpadów z terenu gminy Czarnia, Wykonawca będzie musiał wskazać inną instalację komunalną, która przyjmie odpady na koszt Wykonawcy w takim samym terminie jak przewidziano ich dostarczenie do instalacji komunalnej. W tej sytuacji w przypadku konieczności transportu odpadów do innej instalacji na odległość od gminy Czarnia większą niż odległość instalacji Wykonawcy, Wykonawca pokryje różnicę w kosztach wynikających z konieczności transportu odpadów komunalnych na większą odległość. l) Wykonawca niezwłocznie powiadomi Zamawiającego oraz firmę, która będzie dostarczała Wykonawcy odpady w celu zagospodarowania w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia o fakcie, że nie jest w stanie przyjąć odpadów na instalację komunalną, a także wskaże jej inną instalację komunalną oraz dni i godziny przyjmowania przez nią odpadów najpóźniej w pierwszym dniu okresu, w którym nie będzie w stanie przyjąć odpadów.m) Wykonawca poinformuje Zamawiającego o wszelkich awariach instalacji, przestojach w przyjmowaniu odpadów, zmianach w funkcjonowaniu instalacji, ograniczeniach wynikających z decyzji organów nadzorczych w terminie do 24 godzin od momentu zaistniałych zdarzeń, ograniczeń, przestojów. Brak informacji o zaistniałych zmianach w funkcjonowaniu instalacji może skutkować naliczeniem kar umownych.n) Wykonawca zobowiązuje się przyjmować odpady w dni robocze w godzinach co najmniej od 8:00 do 16:00.10. Masy odpadów dla Części II zostały określone jako szacunkowe i mogą ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu w okresie objętym niniejszym postępowaniem (10 Mg)

FUK.271.22.2025
branża Sprzątanie
podbranża wywóz śmieci, utylizacja, składowiska
kody CPV 90500000, 90510000, 90514000, 90533000
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Mazowieckie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Mazowieckie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: wywóz śmieci, utylizacja, składowiska