Przetarg 8404201 - Wykonanie MOR, oznakowania, instalacji fotowoltaicznej oraz...

   
Analizuj Zamówienie 8404201 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2021-09-17
przedmiot ogłoszenia
Wykonanie MOR, oznakowania, instalacji fotowoltaicznej oraz monitoringu

Część 1: 4.2.1. Część 1 zamówienia 1a. „Budowa obiektu
turystycznego MOR (miejsce obsługi rowerów) przy ścieżce rowerowej na szlaku rowerowym Lublin – Wola Uhruska (odcinek Urszulin – Stare Załucze)”, w którego skład wchodzi: budowa drewnianego zadaszenia na rowery, utwardzenie terenu, budowa oświetlenia terenu (1 szt. słup oświetleniowy o wysokości 9m, montowany na fundamencie, z jednoramiennym wysięgnikiem o długości 1m i oprawą oświetleniową typu LED, ze stopniem ochrony IP66, o mocy z zakresu 70-85W oraz 3 szt. słupów oświetleniowych o wysokości 7m, montowane na fundamentach, dwuwysięgnikowe, z oprawami oświetleniowymi typu LED, ze stopniem ochrony IP66, o mocy z zakresu 32-50W. Oprawy, słupy oraz wysięgniki - aluminiowe anodowane w kolorze czarnym.) montaż 2 koszy na śmieci i stojaka na rowery, montaż 2 stołów z drewna sosnowego o wymiarach blatu 5x80x160cm i wysokości 72cm, montaż 4 ławek z drewna sosnowego o wymiarach 5x40x160cm i wysokości 45cm, montaż tablicy informacyjnej (zgodnie z opisem podanym w części „oznakowanie”), UWAGA ! przedmiot zamówienia nie obejmuje montażu infokiosku opisanego w dokumentacji projektowej.Budowa obiektu turystycznego MOR - zgodnie z załączonym projektem budowlanym. Przedmiar załączono jedynie pomocniczo (nie jest obowiązujący). Wystąpienie w trakcie realizacji umowy robót nieujętych w przedmiarze lub robót w większej ilości w stosunku do przyjętej w przedmiarze nie będzie uprawniało Wykonawcy do żądania dodatkowego wynagrodzenia - jeżeli roboty te ujęte były w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej.1b. „Budowa oznakowania szlaków turystycznych”, składającego się z: nowych znaków projektowanych przy drogach powiatowych i gminnych – 41 sztuk (znaki montowane na słupach z drewna dębowego, ustawiane na fundamentach betonowych), znaków na istniejących słupach do malowania oraz posadowienia na fundamentach betonowych – 31 sztuk, znaków ostrzegawczych typu A-24 „uwaga rowerzyści” przy drodze krajowej nr 82 – 8 sztuk, nowych drewnianych tablic informacyjnych– 22 sztuk, odmalowanie istniejących tablic informacyjnych – 5 sztuk.Budowa oznakowania szlaków turystycznych zgodnie z załączonymi: projektem stałej organizacji ruchu dla dróg powiatowych oraz dróg gminnych, projektem stałej organizacji ruchu dla drogi krajowej nr 82 wraz z pismem Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad znak O.LU.Z-2.4080.100.2021.MZP z dnia 16.07.2021 r.Przedmiar załączono jedynie pomocniczo (nie jest obowiązujący). Wystąpienie w trakcie realizacji umowy robót nieujętych w przedmiarze lub robót w większej ilości w stosunku do przyjętej w przedmiarze nie będzie uprawniało Wykonawcy do żądania dodatkowego wynagrodzenia - jeżeli roboty te ujęte były w projektach stałej organizacji ruchu lub wymaganiach Zarządców Dróg.4.3 Ponadto Zamawiający informuje, że:− roboty budowlane powinny być wykonywane zgodnie z zasadami wiedzy technicznej pod nadzorem osoby posiadającej odpowiednie uprawnienia budowlane,− należy przyjąć zasadę, że na poszczególne roboty wszystkie materiały muszą pochodzić z tego samego systemu, w szczególności pod względem p.poż. (zachowywanie integralności zastosowanych systemów),− zastosowane materiały budowlane powinny odpowiadać Polskim Normom i posiadać wymagane prawem certyfikaty i dopuszczenia,4.4 Wykonawca ustali kolejność robót i przedstawi ją do zaopiniowania Zamawiającemu najpóźniej na 7 dni przed przystąpieniem do robót.4.5 Przedmiot zamówienia obejmuje:Zakres prac dotyczących inwestycji obejmuje:− opracowanie harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji inwestycji,− wykonanie robót na podstawie dokumentacji projektowej oraz Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót i projektów stałej organizacji ruchów;− opracowanie dokumentacji powykonawczej we wszystkich branżach (łącznie z protokołami, świadectwami dopuszczenia, atestami, informacją o udzielonej gwarancji).4.7 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku Nr 1 do SWZ. Składają się na niego następujące dokumenty:1) Projekty budowlane;2) szczegółowe specyfikacje techniczne;3) opis określający rodzaj, zakres i sposób wykonania robót;4) projekty stałych organizacji ruchu;5) przedmiary robót.Z uwagi na to, że wynagrodzenie Wykonawcy wskazane w ofercie będzie miało charakter ryczałtowy, Wykonawca przy wycenie oferty powinien opierać się na zakresie wskazanym w dokumentacji, o której mowa w pkt 4.7. 1-2). Przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Wystąpienie w trakcie realizacji umowy robót nieujętych w przedmiarze lub robót w większej ilości w stosunku do przyjętej w przedmiarze nie będzie uprawniało Wykonawcy do żądania dodatkowego wynagrodzenia - jeżeli roboty te ujęte były w dokumentacji, o której mowa w pkt 4.7. 1-4). 4.8 Rozwiązania równoważne.W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne".W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.Użycie w dokumentacji projektowej etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.4.9 Wymagania dotyczące dostępności.Dokumentacja projektowa o której mowa w rozdziale 4.6 1) SWZ spełnia wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane i przepisami wykonawczymi.

Część 2: 4.2.2. Część druga: „Budowa instalacji fotowoltaicznej oraz monitoringu wizyjnego.”2a. „Budowa instalacji fotowoltaicznej” Budowa instalacji fotowoltaicznej o mocy zainstalowanej 9,66 kWp, montowana na gruncie w celu zasilania oświetlenia ulicznego, w skład której wchodzi: montaż 28 szt. paneli fotowoltaicznych o mocy 345Wp wraz z inwerterem, budowa ogrodzenia paneli, budowa instalacji elektrycznej z włączeniem w istniejącą szafkę oświetleniową.Budowa instalacji fotowoltaicznej - zgodnie z załączonym projektem budowlanym oraz szczegółową specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót. Przedmiar załączono jedynie pomocniczo (nie jest obowiązujący). Wystąpienie w trakcie realizacji umowy robót nieujętych w przedmiarze lub robót w większej ilości w stosunku do przyjętej w przedmiarze nie będzie uprawniało Wykonawcy do żądania dodatkowego wynagrodzenia - jeżeli roboty te ujęte były w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej.2b. „Monitoring wizyjny” Monitoring wizyjny wykonany zgodnie z załączonym opisem określającym rodzaj, zakres i sposób wykonania robót. (zał. nr 1 do SWZ)4.3 Ponadto Zamawiający informuje, że:− roboty budowlane powinny być wykonywane zgodnie z zasadami wiedzy technicznej pod nadzorem osoby posiadającej odpowiednie uprawnienia budowlane,− należy przyjąć zasadę, że na poszczególne roboty wszystkie materiały muszą pochodzić z tego samego systemu, w szczególności pod względem p.poż. (zachowywanie integralności zastosowanych systemów),− zastosowane materiały budowlane powinny odpowiadać Polskim Normom i posiadać wymagane prawem certyfikaty i dopuszczenia,4.4 Wykonawca ustali kolejność robót i przedstawi ją do zaopiniowania Zamawiającemu najpóźniej na 7 dni przed przystąpieniem do robót.4.5 Przedmiot zamówienia obejmuje:Zakres prac dotyczących inwestycji obejmuje:− opracowanie harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji inwestycji,− wykonanie robót na podstawie dokumentacji projektowej oraz Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót i projektów stałej organizacji ruchów;− opracowanie dokumentacji powykonawczej we wszystkich branżach (łącznie z protokołami, świadectwami dopuszczenia, atestami, informacją o udzielonej gwarancji).4.2.2. Część druga: „Budowa instalacji fotowoltaicznej oraz monitoringu wizyjnego.”2a. „Budowa instalacji fotowoltaicznej” Budowa instalacji fotowoltaicznej o mocy zainstalowanej 9,66 kWp, montowana na gruncie w celu zasilania oświetlenia ulicznego, w skład której wchodzi: montaż 28 szt. paneli fotowoltaicznych o mocy 345Wp wraz z inwerterem, budowa ogrodzenia paneli, budowa instalacji elektrycznej z włączeniem w istniejącą szafkę oświetleniową.Budowa instalacji fotowoltaicznej - zgodnie z załączonym projektem budowlanym oraz szczegółową specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót. Przedmiar załączono jedynie pomocniczo (nie jest obowiązujący). Wystąpienie w trakcie realizacji umowy robót nieujętych w przedmiarze lub robót w większej ilości w stosunku do przyjętej w przedmiarze nie będzie uprawniało Wykonawcy do żądania dodatkowego wynagrodzenia - jeżeli roboty te ujęte były w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej.2b. „Monitoring wizyjny” Monitoring wizyjny wykonany zgodnie z załączonym opisem określającym rodzaj, zakres i sposób wykonania robót. (zał. nr 1 do SWZ)4.3 Ponadto Zamawiający informuje, że:− roboty budowlane powinny być wykonywane zgodnie z zasadami wiedzy technicznej pod nadzorem osoby posiadającej odpowiednie uprawnienia budowlane,− należy przyjąć zasadę, że na poszczególne roboty wszystkie materiały muszą pochodzić z tego samego systemu, w szczególności pod względem p.poż. (zachowywanie integralności zastosowanych systemów),− zastosowane materiały budowlane powinny odpowiadać Polskim Normom i posiadać wymagane prawem certyfikaty i dopuszczenia,4.4 Wykonawca ustali kolejność robót i przedstawi ją do zaopiniowania Zamawiającemu najpóźniej na 7 dni przed przystąpieniem do robót.4.5 Przedmiot zamówienia obejmuje:Zakres prac dotyczących inwestycji obejmuje:− opracowanie harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji inwestycji,− wykonanie robót na podstawie dokumentacji projektowej oraz Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót i projektów stałej organizacji ruchów;− opracowanie dokumentacji powykonawczej we wszystkich branżach (łącznie z protokołami, świadectwami dopuszczenia, atestami, informacją o udzielonej gwarancji).4.7 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku Nr 1 do SWZ. Składają się na niego następujące dokumenty:1) Projekty budowlane;2) szczegółowe specyfikacje techniczne;3) opis określający rodzaj, zakres i sposób wykonania robót;4) projekty stałych organizacji ruchu;5) przedmiary robót.Z uwagi na to, że wynagrodzenie Wykonawcy wskazane w ofercie będzie miało charakter ryczałtowy, Wykonawca przy wycenie oferty powinien opierać się na zakresie wskazanym w dokumentacji, o której mowa w pkt 4.7. 1-2). Przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Wystąpienie w trakcie realizacji umowy robót nieujętych w przedmiarze lub robót w większej ilości w stosunku do przyjętej w przedmiarze nie będzie uprawniało Wykonawcy do żądania dodatkowego wynagrodzenia - jeżeli roboty te ujęte były w dokumentacji, o której mowa w pkt 4.7. 1-4). 4.8 Rozwiązania równoważne.W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne".W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.Użycie w dokumentacji projektowej etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.4.9 Wymagania dotyczące dostępności.Dokumentacja projektowa o której mowa w rozdziale 4.6 1) SWZ spełnia wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane i przepisami wykonawczymi.

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 2021/BZP 00199916/01 z dnia: 2021-10-01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VIII - PROCEDURA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2021-10-04 12:00
Po zmianie:
2021-10-14 12:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2021-10-04 13:00
Po zmianie:
2021-10-14 13:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2021-11-02
Po zmianie:
2021-11-12
branża Drogownictwo, Ochrona, Energia odnawialna (OZE)
podbranża organizacja ruchu drogowego, instalacje, energia solarna
kody CPV 45233150
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Lubelskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Lubelskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: organizacja ruchu drogowego , instalacje , energia solarna

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10432501 2024-04-29
godz. 09:00
Śląskie 1. Przedmiotem zamówienia jest rekonstrukcja klatki schodowej budynku przy ul. Wiosny Ludów 32c w Katowicach Roboty polegać będą w szczególności na: 1) wymianie drzwi zewnętrznych 2)...
10450681 2024-04-29
godz. 09:00
Dolnośląskie Odnowienie oznakowania poziomego, przejść dla pieszych i parkingów w Gryfowie Śląskim wg szczegółowego zakresu robót, który obejmuje: 1) Malowanie oznakowania poziomego farbą biał...
10484242 2024-04-30
godz. 12:00
Lubuskie PRZEDMIOT POSTĘPOWANIA: 1 Odnowienie oznakowania poziomego dróg gminnych i powiatowych w Kostrzynie nad Odrą - 1 szt.
10429907 2024-05-02
godz. 09:00
Śląskie Wymiana nieekologicznego źródła ciepła na niskoemisyjne źródło ciepła wraz z budową instalacji fotowoltaicznej w budynku ZGKiM przy ul. Wieniawskiego 4 w Orzeszu - wymiana istniej...
10413652 2024-05-02
godz. 10:00
Kujawsko-Pomorskie Modernizacja systemu SSWiN oraz wykonanie instalacji systemu przeciwzalaniowego w budynkach O/ZUS Bydgoszcz i TJO Część 1: Modernizacja instalacji SSWiN oraz wykonanie instalacji systemu...
10483526 2024-05-06
godz. 10:00
Warmińsko-Mazurskie Prace remontowe polegające na wykonaniu systemu monitoringu wizyjnego pomieszczeń PDOZ oraz systemu kontroli dostępu w Komendzie Powiatowej Policji w Kętrzynie przy ul. Wojska Polskiego ...
10464652 2024-05-06
godz. 10:00
Świętokrzyskie 1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn. „Remont mostu w miejscowości Niegosławice na drodze wojewódzkiej nr 768 w km 12+632”.3. Szczegółowy opis oraz sposób realizac...
10478762 2024-05-07
godz. 10:00
Mazowieckie EZP.26.46.2024 Usługa uruchomienia, konserwacji i serwisu systemów SSWiN w Krakowie i w Kielcach oraz konserwacji systemów SSWiN i CCTV w Gdańsku PRZEDMIOT POSTĘPOWANIA: 1 Część 1 -...
10454549 2024-05-08
godz. 12:00
Mazowieckie Wykonanie instalacji PV w WER Wrocław, ul. Awicenny 21, 50-900 Wrocław Zadanie polega na wykonaniu instalacji fotowoltaicznej (PV) na terenie WER Wrocław. Instalacja ma zostać wyposażo...
10484115 2024-05-14
godz. 10:00
Wielkopolskie Poprawa efektywności energetycznej obiektów Powiatu Poznańskiego: Etap I – Projekt i budowa 3 mikro instalacji PV. Etap II – Instalacja pomp ciepła. 1.Poprawa efektywności energety...