Przetarg 11556313 - “Utrzymanie czystości wewnątrz budynków oraz terenów...

   
Analizuj Zamówienie 11556313
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2025-10-15
przedmiot ogłoszenia
“Utrzymanie czystości wewnątrz budynków oraz terenów przynależnych do budynków zarządzanych przez ZGM „TBS” Sp. z o.o. – z wyłączeniem Wspólnot Mieszkaniowych w obszarach działania OE”

Cz
ęść 1: 1.Przedmiotem zamówienia jest utrzymanie czystości wewnątrz budynków oraz terenów przynależnych do budynków, zarządzanych przez ZGM„TBS” Sp. z o.o. -z wyłączeniem WM w obszarze działania:OEprzy ul. Orlik –Rückemanna35/37wCzęstochowie OEprzy ul.Wały Dwernickiego101/105 w Częstochowie.Wykaz budynków z uwzględnieniem powierzchni objętej utrzymaniem czystości oraz powierzchni przynależnych do utrzymania terenów zielonych określa zał. nr11a dla OEprzy ul.Orlik-Rückemanna 35/37 w Częstochowie oraz zał.nr 11b dla OEprzy ul. Wały Dwernickiego 101/105 w Częstochowie.Uwaga!Przed przystąpieniem do złożenia oferty Wyk. może przeprowadzić oględziny terenów, w uzgodnieniu z właściwym OE.Adresy oraz numery telefonów siedziby OEstanowi zał. nr 9 do SWZ.2.Do obowiązków Wyk. należy:1)Sprzątanie klatek schodowych i pomieszczeń wspólnego użytku, polegające na:a)zamiataniu klatek schodowych -3 razy w tygodniu do godziny 11-tej,b)zamiataniu pomieszczeń w.c. wspólnego użytku – 3 razy w tygodniu do godziny 11-tej,c)myciu i zamiataniu kabin wind -3 razy w tygodniu do godziny 11-tej,d)myciu klatek schodowych, obejmującym podłogi, schody, parapety, drzwi wejściowe(do klatek schodowych, piwnic, strychów, pomieszczeń wspólnego użytku),grzejniki, skrzynki listowe, lamperie, balustrady, poręcze, klosze lamp, pomieszczenia w.c. wspólnego użytku – dwa razy w miesiącu,e)myciu okien na klatkach schodowych i w pomieszczeniach wspólnego użytku-1 raz na kwartał,f)zamiataniu korytarzy piwnicznych-1raz w miesiącu,g)sprzątaniu i zamiataniu pomieszczeń strychowych1raz w miesiącu,h)usuwaniu zanieczyszczeń będących skutkami awarii -każdorazowo po ich powstaniu,i)usuwaniu pajęczyn -3 razy w tygodniu do godziny11-tej,j)deratyzacji (środkami chemicznymi dostarczonymi przez właściwy Oddział Eksploatacji) -na żądanie Zam..2)Sprzątanie chodników polegające na:a)3razy w tygodniu sprzątaniu – zamiataniu chodników, dróg wewnątrz osiedlowych, placy, podwórzy, bram, prześwitów, wnęk przy okienkach piwnicznych oraz podłoży osłon śmietnikowych,b)3razy w tygodniu czyszczeniu wycieraczek przed wejściami do klatek schodowych,c)3 razy w tygodniu opróżnianiu ze śmieci koszy na terenach zielonych,d)usuwaniu śniegu i lodu oraz posypywaniu piaskiem chodników, dojść do klatek schodowych i osłon śmietnikowych, dróg wewnątrz osiedlowych, oczyszczaniu ze śniegu i lodu studzienek ściekowych. Czynności te muszą być wykonane codziennie do godziny 7-ej rano.W przypadku ciągłych i nadmiernych opadów śniegu Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania powyższych czynności na bieżąco w ciągu całego dnia, również w soboty, niedziele i święta.e)usuwaniu trawy i chwastów z chodników – 3 razy w roku, tj. jednokrotnie w miesiącach: maj lub czerwiec, lipiec lub sierpień oraz wrzesień lub październik, prace wykonywane będą na podstawie zleceń; 3) Sprzątanie terenów zielonych polegające na:a)3 razy w tygodniu usuwaniu nieczystości z terenów zielonych, b)wygrabianiu liści – zakres prac obejmuje bieżące wygrabianie liści, ich załadunek oraz wywiezienie z terenu(wybór miejsca wywózki i koszty składowania lub unieszkodliwiania obciążą Wykonawcę; na żądanie Zam. Wyk.zobo. jest do udokumentowania wywozu zgrabionych liści umową zawartą z firmą zajmującą się odbiorem odpadów; w przypadku wywożenia zgrabionych liści we własnym zakresie, Wyk.zobowiązany jest do udokumentowania wywozu fakturami za ich składowanie lub unieszkodliwienie, bądź do wskazania miejsca ich składowania lub unieszkodliwiania).Usługa wymieniona w punkcie „a)” niniejszego punktu jest usługą dominującą. 4) Niezależnie od obowiązków wymienionych w w/w pkt. od 1) do 3) Wyk.a zobowiązany jest do:a)usuwania zbędnych ogłoszeń, plakatów itp. z elewacji budynków, ścian, drzwi i piwnic,b)gaszenia zbędnego oświetlenia przed wejściem do klatek schodowych,c)dostarczania do skrzynek listowych umieszczonych na klatkach schodowych pism, informacji oraz wszelkiej zakopertowanej korespondencji w zależności od potrzeb Zamawiającego.3.Wykonawca ma obowiązek zapewnić swym pracownikom dostęp do punktów poboru wody. Zabrania się poboru wody z lokali mieszkalnych i użytkowych znajdujących się w zasobie objętym realizacją zamówienia.4.Wyk. zobowiązany jest do zapewnienia wszelkich materiałów oraz sprawnego sprzętu i narzędzi niezbędnych do realizacji zadania, a mianowicie:a)dostępu do niezbędnej ilości punktów poboru wody, gwarantującej należyte wykonanie zamówienia,b)środków myjących (płyny, proszki),c)środków dezynfekujących (płyny, proszki),d)ścierek, myjek, zmiotek, szczotek do zamiatania na kiju, szczotek do szorowania, śmietniczek, wiader, drabin rozkładanych, grabi, pazurków do wygrabiania, haczek do okopywania, łopat do śniegu, siekaczy do lodu oraz wszelkich innych, których użycie będzie konieczne do realizacji zadania,e)piasku do posypywania w okresie zimowym.5.Wyk.zobowiązany jest do przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przeciwpożarowych jak również zapewnienia w tym zakresie sprzętu i odzieży dla osób uczestniczących przy realizacji zadania.6.Działając zgodnie z art.95ust.1i2pkt 1PZP Zama., wymaga zatrudnienia przez Wyk.lub podwykonawców na podstawie stosunku pracy osób wykonujących niżej wymienione czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, w tym:1) Zam. wymaga, aby co najmniej jedna osoba realizująca przedmiot zamówienia, wykonująca czynności faktyczne, związane z nadzorowaniem nad wykonaniem prac polegających na stałym utrzymaniu czystości w budynkach i terenach przynależnych do budynków lub polegające na wykonywaniu prac związanych ze stałym utrzymaniem czystości i porządku w budynkach i terenach przynależnych do budynków, zatrudniona była na podstawie stosunku pracy,2) Wyk. lub podwykonawca zatrudnia wyżej wymienioną osobę na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. Obowiązek,o którym nowa w zdaniu poprzednim nie zaistnieje w sytuacji rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu i dotyczy osoby, której rola w wykonaniu zamówienia została zakończona, 3) we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 dla zadania 1,2i3do SWZ określone zostały:a) sposób weryfikacji zatrudnienia osoby, o której mowa w pkt IV.7.1) SWZ,b) uprawnienia Zam. w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w pkt IV.7.1) SWZ,c) sankcje z tytułu niespełnienia wymagań określonych w pkt IV.7.1) oraz pkt IV.7.3).a) i pkt IV.7.3).b) SWZ.7.Zam. stawia wymagania w zakresie zatrudnienia osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt. 2 PZP1)Zam. będzie wymagał, aby wśród osób bezpośrednio uczestniczących w wykonywaniu zamówienia zatrudnione były dla każdego zadania, określonego w pkt IV.2 SWZ co najmniej 3 osoby bezrobotne na podstawie skierowania z Powiatowego Urzędu Pracy, zgodnie z ustawą z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia lub na postawie właściwego dokumentu kierującego bezrobotnych do pracodawcy, wystawionego przez organ zajmujący się realizacją zadań z zakresu rynku pracy określony w analogicznych przepisach państwa członkowskiego UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, 2)osoby wskazane w pkt IV.8.1) SWZ powinna być zatrudnione w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty rozpoczęcia realizacji usług, na podstawie stosunku pracy, w pełnym wymiarze czasu pracy, nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy,3)Wyk., w przypadku uznania jego oferty za najkorzystniejszą, zobowiązany jest do: a) zatrudnienia, dla każdego zadania oddzielnie co najmniej 3 osób bezrobotnych, zgodnie z wymaganiami wskazanymi w niniejszym punkcie specyfikacji warunków zamówienia – w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty rozpoczęcia realizacji usług, w pełnym wymiarze czasu pracy, nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy,b) przedłożenia Zamawiającemu: zgłoszenia ofert pracy przedstawionego PUP, odpisu skierowania osoby bezrobotnej przez PUP do pracodawcy oraz umowy o pracę – w terminie do 21 dni od daty rozpoczęcia usług,4) w przypadku rozwiązania stosunku pracy przez bezrobotnego lub przez pracodawcę (z winy bezrobotnego), Wyk.będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innego bezrobotnego w terminie do 14 dni od ustania stosunku pracy ze zwolnionym bezrobotnym,5)Zam.uprawniony będzie do kontroli spełniania przez Wyk. wymagań dotyczących zatrudniania w/w osób. Na żądanie Zam., Wyk. obowiązany będzie niezwłocznie udokumentować fakt zatrudniania w/w osób,6)w przypadku niezatrudniania w sposób nieprzerwany przy realizacji zamówienia wymaganej przez Zam.liczby osób bezrobotnych, Wyk. będzie zobo.do zapłacenia zam. kary umownej, w wysokości iloczynu kwoty przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, ogłaszanego przez Prezesa GUS za ostatni miesiąc bezpośrednio poprzedzający moment zakończenia umowy oraz liczby miesięcy w okresie realizacji zamówienia – za każdego niezatrudnionego bezrobotnego poniżej liczby wymaganej przez zam., chyba że wykonawca wykaże, że przedstawił zgłoszenie oferty pracy Powiatowemu UP albo odpowiedniemu organowi zajmującemu się realizacją zadań z zakresu rynku pracy w państwie, w którym ten Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, a niezatrudnienie osób bezrobotnych nastąpiło z przyczyn nie leżących po jego stronie. Za przyczynę nieleżącą po stronie Wyk. będzie w szczególności uznany brak osób bezrobotnych zdolnych do wykonania zamówienia na obszarze, w którym jest realizowane zamówienie i w okresie jego realizacji.8. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia oraz gwarancji zostały określonewe wzorze umowy stanowiącym zał.n 6do SWZ9.Działając na podstawie art.101ust.1 pkt 1)PZP, Zam. opisuje w §3ust.5 wzoru umowy, który stanowi załącznik nr 6 do SWZ wymagania środowiskowe określone w przepisach ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych z dnia 11stycznia 2018 r.

Część 2: 1. Przedmiotem zamówienia jest utrzymanie czystości wewnątrz budynków oraz terenów przynależnych do budynków, zarządzanych przez ZGM „TBS” Sp. z o.o. – z wyłączeniem WM w obszarze działania:OE przy ul. Nowowiejskiego 26 w Częstochowie,OE przy ul. Łukasińskiego 26 w Częstochowie. Wykaz budynków z uwzględnieniem powierzchni objętej utrzymaniem czystości oraz powierzchni przynależnych do utrzymania terenów zielonych określa załącznik nr 11c dla OE przy ul. Nowowiejskiego 26 w Częstochowie oraz załącznik nr 11d dla OE przy ul. Łukasińskiego 26 w Częstochowie.Uwaga! Przed przystąpieniem do złożenia oferty Wyk.może przeprowadzić oględziny terenów, w uzgodnieniu z właściwym OE Adresy oraz numery telefonów siedziby OEstanowi zał.nr9doSWZ.2.Do obowiązków Wyk. należy:1) Sprzątanie klatek schodowych i pomieszczeń wspólnego użytku, polegające na:a) zamiataniu klatek schodowych -3 razy w tygodniu do godziny 11-tej,b)zamiataniu pomieszczeń w.c. wspólnego użytku – 3 razy w tygodniu do godziny 11-tej,c)myciu i zamiataniu kabin wind -3 razy w tygodniu do godziny 11-tej,d)myciu klatek schodowych, obejmującym podłogi, schody, parapety, drzwi wejściowe(do klatek schodowych, piwnic, strychów, pomieszczeń wspólnego użytku),grzejniki, skrzynki listowe, lamperie, balustrady, poręcze, klosze lamp, pomieszczenia w.c. wspólnego użytku – dwa razy w miesiącu,e)myciu okien na klatkach schodowych i w pomieszczeniach wspólnego użytku-1 raz na kwartał,f)zamiataniu korytarzy piwnicznych-1raz w miesiącu,g)sprzątaniu i zamiataniu pomieszczeń strychowych1raz w miesiącu,h)usuwaniu zanieczyszczeń będących skutkami awarii -każdorazowo po ich powstaniu,i)usuwaniu pajęczyn -3 razy w tygodniu do godziny 11-tej,j)deratyzacji (środkami chemicznymi dostarczonymi przez właściwy Oddział Eksploatacji) – na żądanie Zam..2) Sprzątanie chodników polegające na:a)3 razy w tygodniu sprzątaniu – zamiataniu chodników, dróg wewnątrz osiedlowych, placy, podwórzy, bram, prześwitów, wnęk przy okienkach piwnicznych oraz podłoży osłon śmietnikowych,b)3 razy w tygodniu czyszczeniu wycieraczek przed wejściami do klatek schodowych,c)3 razy w tygodniu opróżnianiu ze śmieci koszy na terenach zielonych,d)usuwaniu śniegu i lodu oraz posypywaniu piaskiem chodników, dojść do klatek schodowych i osłon śmietnikowych, dróg wewnątrz osiedlowych, oczyszczaniu ze śniegu i lodu studzienek ściekowych. Czynności te muszą być wykonane codziennie do godziny 7-ej rano.W przypadku ciągłych i nadmiernych opadów śniegu Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania powyższych czynności na bieżąco w ciągu całego dnia, również w soboty, niedziele i święta.e)usuwaniu trawy i chwastów z chodników – 3 razy w roku, tj. jednokrotnie w miesiącach: maj lub czerwiec, lipiec lub sierpień oraz wrzesień lub październik, prace wykonywane będą na podstawie zleceń; 3) Sprzątanie terenów zielonych polegające na:a)3 razy w tygodniu usuwaniu nieczystości z terenów zielonych, b)wygrabianiu liści – zakres prac obejmuje bieżące wygrabianie liści, ich załadunek oraz wywiezienie z terenu(wybór miejsca wywózki i koszty składowania lub unieszkodliwiania obciążą Wykonawcę; na żądanie Zam. Wyk.zobo. jest do udokumentowania wywozu zgrabionych liści umową zawartą z firmą zajmującą się odbiorem odpadów; w przypadku wywożenia zgrabionych liści we własnym zakresie, Wyk.zobowiązany jest do udokumentowania wywozu fakturami za ich składowanie lub unieszkodliwienie, bądź do wskazania miejsca ich składowania lub unieszkodliwiania).Usługa wymieniona w punkcie „a)” niniejszego punktu jest usługą dominującą. 4) Niezależnie od obowiązków wymienionych w w/w pkt. od 1) do 3) Wyk.a zobowiązany jest do:a)usuwania zbędnych ogłoszeń, plakatów itp. z elewacji budynków, ścian, drzwi i piwnic,b)gaszenia zbędnego oświetlenia przed wejściem do klatek schodowych,c)dostarczania do skrzynek listowych umieszczonych na klatkach schodowych pism, informacji oraz wszelkiej zakopertowanej korespondencji w zależności od potrzeb Zamawiającego.3.Wykonawca ma obowiązek zapewnić swym pracownikom dostęp do punktów poboru wody. Zabrania się poboru wody z lokali mieszkalnych i użytkowych znajdujących się w zasobie objętym realizacją zamówienia.4.Wyk. zobowiązany jest do zapewnienia wszelkich materiałów oraz sprawnego sprzętu i narzędzi niezbędnych do realizacji zadania, a mianowicie:a)dostępu do niezbędnej ilości punktów poboru wody, gwarantującej należyte wykonanie zamówienia,b)środków myjących (płyny, proszki),c)środków dezynfekujących (płyny, proszki),d)ścierek, myjek, zmiotek, szczotek do zamiatania na kiju, szczotek do szorowania, śmietniczek, wiader, drabin rozkładanych, grabi, pazurków do wygrabiania, haczek do okopywania, łopat do śniegu, siekaczy do lodu oraz wszelkich innych, których użycie będzie konieczne do realizacji zadania,e)piasku do posypywania w okresie zimowym.5.Wyk.zobowiązany jest do przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przeciwpożarowych jak również zapewnienia w tym zakresie sprzętu i odzieży dla osób uczestniczących przy realizacji zadania.6.Działając zgodnie z art.95ust.1i2pkt 1PZP Zama., wymaga zatrudnienia przez Wyk.lub podwykonawców na podstawie stosunku pracy osób wykonujących niżej wymienione czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, w tym:1) Zam. wymaga, aby co najmniej jedna osoba realizująca przedmiot zamówienia, wykonująca czynności faktyczne, związane z nadzorowaniem nad wykonaniem prac polegających na stałym utrzymaniu czystości w budynkach i terenach przynależnych do budynków lub polegające na wykonywaniu prac związanych ze stałym utrzymaniem czystości i porządku w budynkach i terenach przynależnych do budynków, zatrudniona była na podstawie stosunku pracy,2) Wyk. lub podwykonawca zatrudnia wyżej wymienioną osobę na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. Obowiązek,o którym nowa w zdaniu poprzednim nie zaistnieje w sytuacji rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu i dotyczy osoby, której rola w wykonaniu zamówienia została zakończona, 3) we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 dla zadania 1,2i3do SWZ określone zostały:a) sposób weryfikacji zatrudnienia osoby, o której mowa w pkt IV.7.1) SWZ,b) uprawnienia Zam. w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w pkt IV.7.1) SWZ,c) sankcje z tytułu niespełnienia wymagań określonych w pkt IV.7.1) oraz pkt IV.7.3).a) i pkt IV.7.3).b) SWZ.7.Zam. stawia wymagania w zakresie zatrudnienia osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt. 2 PZP1)Zam. będzie wymagał, aby wśród osób bezpośrednio uczestniczących w wykonywaniu zamówienia zatrudnione były dla każdego zadania, określonego w pkt IV.2 SWZ co najmniej 3 osoby bezrobotne na podstawie skierowania z Powiatowego Urzędu Pracy, zgodnie z ustawą z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia lub na postawie właściwego dokumentu kierującego bezrobotnych do pracodawcy, wystawionego przez organ zajmujący się realizacją zadań z zakresu rynku pracy określony w analogicznych przepisach państwa członkowskiego UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, 2)osoby wskazane w pkt IV.8.1) SWZ powinna być zatrudnione w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty rozpoczęcia realizacji usług, na podstawie stosunku pracy, w pełnym wymiarze czasu pracy, nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy,3)Wyk., w przypadku uznania jego oferty za najkorzystniejszą, zobowiązany jest do: a) zatrudnienia, dla każdego zadania oddzielnie co najmniej 3 osób bezrobotnych, zgodnie z wymaganiami wskazanymi w niniejszym punkcie specyfikacji warunków zamówienia – w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty rozpoczęcia realizacji usług, w pełnym wymiarze czasu pracy, nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy,b) przedłożenia Zamawiającemu: zgłoszenia ofert pracy przedstawionego PUP, odpisu skierowania osoby bezrobotnej przez PUP do pracodawcy oraz umowy o pracę – w terminie do 21 dni od daty rozpoczęcia usług,4) w przypadku rozwiązania stosunku pracy przez bezrobotnego lub przez pracodawcę (z winy bezrobotnego), Wyk.będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innego bezrobotnego w terminie do 14 dni od ustania stosunku pracy ze zwolnionym bezrobotnym,5)Zam.uprawniony będzie do kontroli spełniania przez Wyk. wymagań dotyczących zatrudniania w/w osób. Na żądanie Zam., Wyk. obowiązany będzie niezwłocznie udokumentować fakt zatrudniania w/w osób,6)w przypadku niezatrudniania w sposób nieprzerwany przy realizacji zamówienia wymaganej przez Zam.liczby osób bezrobotnych, Wyk. będzie zobo.do zapłacenia zam. kary umownej, w wysokości iloczynu kwoty przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, ogłaszanego przez Prezesa GUS za ostatni miesiąc bezpośrednio poprzedzający moment zakończenia umowy oraz liczby miesięcy w okresie realizacji zamówienia – za każdego niezatrudnionego bezrobotnego poniżej liczby wymaganej przez zam., chyba że wykonawca wykaże, że przedstawił zgłoszenie oferty pracy Powiatowemu UP albo odpowiedniemu organowi zajmującemu się realizacją zadań z zakresu rynku pracy w państwie, w którym ten Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, a niezatrudnienie osób bezrobotnych nastąpiło z przyczyn nie leżących po jego stronie. Za przyczynę nieleżącą po stronie Wyk. będzie w szczególności uznany brak osób bezrobotnych zdolnych do wykonania zamówienia na obszarze, w którym jest realizowane zamówienie i w okresie jego realizacji.8. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia oraz gwarancji zostały określonewe wzorze umowy stanowiącym zał.n 6do SWZ9.Działając na podstawie art.101ust.1 pkt 1)PZP, Zam. opisuje w §3ust.5 wzoru umowy, który stanowi załącznik nr 6 do SWZ wymagania środowiskowe określone w przepisach ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych z dnia 11stycznia 2018 r.

Część 3: 1. Przedmiotem zamówienia jest Utrzymanie czystości wewnątrz budynków oraz terenów przynależnych do budynków, zarządzanych przez ZGM„TBS” Sp. z o.o.-z wyłączeniem WM w obszarze działania:OE przy Al. Niepodległości 27 OE przy ul. Tuwima 6.Wykaz budynków z uwzględnieniem powierzchni objętej utrzymaniem czystości oraz powierzchni przynależnych do utrzymania terenów zielonych określa zał. nr 11e dlaOE przy Al. Niepodległości 27 w Częstochowie oraz zał.nr 11f dla OEprzy ul. Tuwima 6 w Częstochowie.Uwaga! Przed przystąpieniem do złożenia oferty Wykonawca może przeprowadzić oględziny terenów, w uzgodnieniu z właściwym OE. Adresy oraz numery telefonów siedziby OE stanowi zał. nr9 doSWZ.2.Do obowiązków Wyk. należy:1)Sprzątanie klatek schodowych i pomieszczeń wspólnego użytku, polegające na:a)zamiataniu klatek schodowych -3 razy w tygodniu do godziny 11-tej,b)zamiataniu pomieszczeń w.c. wspólnego użytku – 3 razy w tygodniu do godziny 11-tej,c)myciu i zamiataniu kabin wind -3 razy w tygodniu do godziny 11-tej,d)myciu klatek schodowych, obejmującym podłogi, schody, parapety, drzwi wejściowe(do klatek schodowych, piwnic, strychów, pomieszczeń wspólnego użytku),grzejniki, skrzynki listowe, lamperie, balustrady, poręcze, klosze lamp, pomieszczenia w.c. wspólnego użytku – dwa razy w miesiącu,e)myciu okien na klatkach schodowych i w pomieszczeniach wspólnego użytku-1 raz na kwartał,f)zamiataniu korytarzy piwnicznych-1raz w miesiącu,g)sprzątaniu i zamiataniu pomieszczeń strychowych1raz w miesiącu,h)usuwaniu zanieczyszczeń będących skutkami awarii -każdorazowo po ich powstaniu,i)usuwaniu pajęczyn -3 razy w tygodniu do godziny11-tej,j)deratyzacji (środkami chemicznymi dostarczonymi przez właściwy Oddział Eksploatacji) -na żądanie Zam..2)Sprzątanie chodników polegające na:a)3razy w tygodniu sprzątaniu – zamiataniu chodników, dróg wewnątrz osiedlowych, placy, podwórzy, bram, prześwitów, wnęk przy okienkach piwnicznych oraz podłoży osłon śmietnikowych,b)3razy w tygodniu czyszczeniu wycieraczek przed wejściami do klatek schodowych,c)3 razy w tygodniu opróżnianiu ze śmieci koszy na terenach zielonych,d)usuwaniu śniegu i lodu oraz posypywaniu piaskiem chodników, dojść do klatek schodowych i osłon śmietnikowych, dróg wewnątrz osiedlowych, oczyszczaniu ze śniegu i lodu studzienek ściekowych. Czynności te muszą być wykonane codziennie do godziny 7-ej rano.W przypadku ciągłych i nadmiernych opadów śniegu Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania powyższych czynności na bieżąco w ciągu całego dnia, również w soboty, niedziele i święta.e)usuwaniu trawy i chwastów z chodników – 3 razy w roku, tj. jednokrotnie w miesiącach: maj lub czerwiec, lipiec lub sierpień oraz wrzesień lub październik, prace wykonywane będą na podstawie zleceń; 3) Sprzątanie terenów zielonych polegające na:a)3 razy w tygodniu usuwaniu nieczystości z terenów zielonych, b)wygrabianiu liści – zakres prac obejmuje bieżące wygrabianie liści, ich załadunek oraz wywiezienie z terenu(wybór miejsca wywózki i koszty składowania lub unieszkodliwiania obciążą Wykonawcę; na żądanie Zam. Wyk.zobo. jest do udokumentowania wywozu zgrabionych liści umową zawartą z firmą zajmującą się odbiorem odpadów; w przypadku wywożenia zgrabionych liści we własnym zakresie, Wyk.zobowiązany jest do udokumentowania wywozu fakturami za ich składowanie lub unieszkodliwienie, bądź do wskazania miejsca ich składowania lub unieszkodliwiania).Usługa wymieniona w punkcie „a)” niniejszego punktu jest usługą dominującą. 4) Niezależnie od obowiązków wymienionych w w/w pkt. od 1) do 3) Wyk.a zobowiązany jest do:a)usuwania zbędnych ogłoszeń, plakatów itp. z elewacji budynków, ścian, drzwi i piwnic,b)gaszenia zbędnego oświetlenia przed wejściem do klatek schodowych,c)dostarczania do skrzynek listowych umieszczonych na klatkach schodowych pism, informacji oraz wszelkiej zakopertowanej korespondencji w zależności od potrzeb Zamawiającego.3.Wykonawca ma obowiązek zapewnić swym pracownikom dostęp do punktów poboru wody. Zabrania się poboru wody z lokali mieszkalnych i użytkowych znajdujących się w zasobie objętym realizacją zamówienia.4.Wyk. zobowiązany jest do zapewnienia wszelkich materiałów oraz sprawnego sprzętu i narzędzi niezbędnych do realizacji zadania, a mianowicie:a)dostępu do niezbędnej ilości punktów poboru wody, gwarantującej należyte wykonanie zamówienia,b)środków myjących (płyny, proszki),c)środków dezynfekujących (płyny, proszki),d)ścierek, myjek, zmiotek, szczotek do zamiatania na kiju, szczotek do szorowania, śmietniczek, wiader, drabin rozkładanych, grabi, pazurków do wygrabiania, haczek do okopywania, łopat do śniegu, siekaczy do lodu oraz wszelkich innych, których użycie będzie konieczne do realizacji zadania,e)piasku do posypywania w okresie zimowym.5.Wyk.zobowiązany jest do przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przeciwpożarowych jak również zapewnienia w tym zakresie sprzętu i odzieży dla osób uczestniczących przy realizacji zadania.6.Działając zgodnie z art.95ust.1i2pkt 1PZP Zama., wymaga zatrudnienia przez Wyk.lub podwykonawców na podstawie stosunku pracy osób wykonujących niżej wymienione czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, w tym:1) Zam. wymaga, aby co najmniej jedna osoba realizująca przedmiot zamówienia, wykonująca czynności faktyczne, związane z nadzorowaniem nad wykonaniem prac polegających na stałym utrzymaniu czystości w budynkach i terenach przynależnych do budynków lub polegające na wykonywaniu prac związanych ze stałym utrzymaniem czystości i porządku w budynkach i terenach przynależnych do budynków, zatrudniona była na podstawie stosunku pracy,2) Wyk. lub podwykonawca zatrudnia wyżej wymienioną osobę na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. Obowiązek,o którym nowa w zdaniu poprzednim nie zaistnieje w sytuacji rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu i dotyczy osoby, której rola w wykonaniu zamówienia została zakończona, 3) we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 dla zadania 1,2i3do SWZ określone zostały:a) sposób weryfikacji zatrudnienia osoby, o której mowa w pkt IV.7.1) SWZ,b) uprawnienia Zam. w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w pkt IV.7.1) SWZ,c) sankcje z tytułu niespełnienia wymagań określonych w pkt IV.7.1) oraz pkt IV.7.3).a) i pkt IV.7.3).b) SWZ.7.Zam. stawia wymagania w zakresie zatrudnienia osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt. 2 PZP1)Zam. będzie wymagał, aby wśród osób bezpośrednio uczestniczących w wykonywaniu zamówienia zatrudnione były dla każdego zadania, określonego w pkt IV.2 SWZ co najmniej 3 osoby bezrobotne na podstawie skierowania z Powiatowego Urzędu Pracy, zgodnie z ustawą z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia lub na postawie właściwego dokumentu kierującego bezrobotnych do pracodawcy, wystawionego przez organ zajmujący się realizacją zadań z zakresu rynku pracy określony w analogicznych przepisach państwa członkowskiego UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, 2)osoby wskazane w pkt IV.8.1) SWZ powinna być zatrudnione w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty rozpoczęcia realizacji usług, na podstawie stosunku pracy, w pełnym wymiarze czasu pracy, nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy,3)Wyk., w przypadku uznania jego oferty za najkorzystniejszą, zobowiązany jest do: a) zatrudnienia, dla każdego zadania oddzielnie co najmniej 3 osób bezrobotnych, zgodnie z wymaganiami wskazanymi w niniejszym punkcie specyfikacji warunków zamówienia – w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty rozpoczęcia realizacji usług, w pełnym wymiarze czasu pracy, nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy,b) przedłożenia Zamawiającemu: zgłoszenia ofert pracy przedstawionego PUP, odpisu skierowania osoby bezrobotnej przez PUP do pracodawcy oraz umowy o pracę – w terminie do 21 dni od daty rozpoczęcia usług,4) w przypadku rozwiązania stosunku pracy przez bezrobotnego lub przez pracodawcę (z winy bezrobotnego), Wyk.będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innego bezrobotnego w terminie do 14 dni od ustania stosunku pracy ze zwolnionym bezrobotnym,5)Zam.uprawniony będzie do kontroli spełniania przez Wyk. wymagań dotyczących zatrudniania w/w osób. Na żądanie Zam., Wyk. obowiązany będzie niezwłocznie udokumentować fakt zatrudniania w/w osób,6)w przypadku niezatrudniania w sposób nieprzerwany przy realizacji zamówienia wymaganej przez Zam.liczby osób bezrobotnych, Wyk. będzie zobo.do zapłacenia zam. kary umownej, w wysokości iloczynu kwoty przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, ogłaszanego przez Prezesa GUS za ostatni miesiąc bezpośrednio poprzedzający moment zakończenia umowy oraz liczby miesięcy w okresie realizacji zamówienia – za każdego niezatrudnionego bezrobotnego poniżej liczby wymaganej przez zam., chyba że wykonawca wykaże, że przedstawił zgłoszenie oferty pracy Powiatowemu UP albo odpowiedniemu organowi zajmującemu się realizacją zadań z zakresu rynku pracy w państwie, w którym ten Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, a niezatrudnienie osób bezrobotnych nastąpiło z przyczyn nie leżących po jego stronie. Za przyczynę nieleżącą po stronie Wyk. będzie w szczególności uznany brak osób bezrobotnych zdolnych do wykonania zamówienia na obszarze, w którym jest realizowane zamówienie i w okresie jego realizacji.8. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia oraz gwarancji zostały określonewe wzorze umowy stanowiącym zał.n 6do SWZ9.Działając na podstawie art.101ust.1 pkt 1)PZP, Zam. opisuje w §3ust.5 wzoru umowy, który stanowi załącznik nr 6 do SWZ wymagania środowiskowe określone w przepisach ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych z dnia 11stycznia 2018 r.

DTIZ.2611.28.2025
branża Drogownictwo, Sprzątanie, Tereny zielone
podbranża utrzymanie dróg, sprzątanie pomieszczeń, sprzątanie terenu, zieleń
kody CPV 77312000, 90612000, 90620000, 90630000, 90911200
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji śląskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora śląskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: utrzymanie dróg , sprzątanie pomieszczeń , sprzątanie terenu , zieleń