Przetarg - Usługi ratownictwa wodnego. I. Przedmiotem zamówienia są:...

   
Analizuj Zamówienie 3211253 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2014-04-08
przedmiot ogłoszenia
Usługi ratownictwa wodnego.
I. Przedmiotem zamówienia są:
Usługi ratownictwa wodnego
II. Zadanie obejmuje:
Zapewnienie bezp
ieczeństwa osobom kąpiącym się oraz przebywającym na terenie pływalni odkrytej w Ośrodku Rekreacyjno-Sportowym Żabka w Łaziskach Górnych poprzez zapewnienie odpowiedniej ilość kadry ratowniczej w dni powszednie, soboty, niedziele i święta poprzez zorganizowanie, kierowanie i koordynowanie działań pracy ratowników w czasie: 1. od 31.05.2014 r. do 27.06.2014 r. w godzinach od 11:00 do 20:00 usługa będzie wykonywana przez 4 ratowników wodnych z posiadanym stopniem Ratownika Wodnego. 2. od 28.06.2014 r. do 31.08.2014 r. w godzinach od 9:00 do 21:00 usługa będzie wykonywana przez 5 ratowników wodnych z posiadanym stopniem Ratownika Wodnego. 3. od 01.09.2014 r. do 15.09.2014 r. w godzinach od 11:00 do 19:00 usługa będzie wykonywana przez 4 ratowników wodnych z posiadanym stopniem Ratownika Wodnego. 4. w dniu 14.06.2014 r. w godzinach od 20:00 do 3:00 usługa będzie wykonywana przez 4 ratowników wodnych z posiadanym stopniem Ratownika Wodnego. 5. Ponadto wykonawca będzie zobowiązany do świadczenia usługi ratownictwa wodnego na rzecz zamawiającego w ramach dodatkowych 120 godzin do wykorzystania w dowolnym czasie na zlecenie zamawiającego w okresie obowiązywania umowy poza godzinami opisanymi w pkt. od 1 do 4 Przedmiotu zamówienia. Usługa będzie wykonywana przez 3 ratowników wodnych w każdej godzinie posiadających stopnień Ratownika Wodnego. 6. Wdrożenie procedur i zasad obowiązujących na terenie pływalni odkrytej w Ośrodku Rekreacyjno-Sportowym Żabka w system pracy Ratowników Wodnych tj: a) procedur postępowania podczas akcji ratowniczych, b) procedur postępowania podczas udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, c)zasad korzystania z pływalni odkrytej przez grupy zorganizowane oraz ich instruktażu, d) procedury ewakuacji osób w tym procedury postępowania przy biologicznym lub chemicznym skażeniu wody, e) procedury stanowiskowej, f) procedury rotacji na stanowiskach ratowniczych, g) wewnętrznej procedury łączności pomiędzy stanowiskami ratowniczymi. 7. Wyposażenie Ratowników Wodnych w system łączności elektronicznej bezprzewodowej np. w radiotelefony bądź krótkofalówki w ilości nie mniejszej niż 7 sztuk zgodnie z obowiązującą na pływalni odkrytej wewnętrzną procedurą łączności pomiędzy stanowiskami ratowniczymi. III. Prawa i obowiązki stron. 1. Prawa i obowiązki Wykonawcy: a) Wszyscy ratownicy powinni posiadać dokument potwierdzający ukończenie kursu i zdanie egzaminu w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy, b) zaświadczenie, lub inny dokument potwierdzający posiadanie kwalifikacji uprawniających do wykonywania pracy Ratownika Wodnego, c) książeczkę zdrowia do celów sanitarno-epidemiologicznych z brakiem przeciwwskazań do pracy na okres co najmniej do 15.09.2014 r. wraz z pozytywnym wynikiem badań w kierunku obecności pałeczek Salmonella i Shigella. d) aktualne zaświadczenie o braku przeciwwskazań do pracy na stanowisku Ratownika Wodnego. e) respektowanie procedur i zasad o których mowa w pkt. II ppkt. 6 a-g, od pierwszego dnia obowiązywania umowy czyli od dnia 31.05.2014 r. f) wyposażenie Ratowników w system łączności elektronicznej bezprzewodowej np. w radiotelefony bądź krótkofalówki w ilości nie mniejszej niż 7 sztuk o którym mowa w pkt. II ppkt. 7 g) dostarczenie Zamawiającemu najpóźniej w dniu podpisania umowy dokumentów o których mowa w pkt. III ppkt. 1 a-d Ratowników Wodnych, którzy będą pracowali na pływali odkrytej w Ośrodku Rekreacyjno-Sportowym Żabka. h) zapoznanie ratowników i egzekwowanie zakresu czynności o którym mowa w pkt. IV. 2. Prawa i obowiązki Zamawiającego: a) Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z usługi oraz proporcjonalnego zmniejszenia wynagrodzenia za usługę świadczoną w okresie od 01.09.2014 r. do 15.09.2014 r. w godzinach od 11:00 do 19:00 w sytuacji niekorzystnych warunków atmosferycznych oraz braku zapotrzebowania na usługę ratownictwa wodnego. b) Zamawiający zastrzega sobie prawo nie wykorzystania wszystkich godzin o których mowa w pkt. II ppkt. 5. c) Zamawiający udostępni Wykonawcy procedury i zasady obowiązujące na pływalni odkrytej w Ośrodku Rekreacyjno-Sportowym Żabka w formie papierowej najpóźniej w dniu podpisania umowy. IV. ZAKRES CZYNNOŚCI RATOWNIKÓW PRACUJĄCYCH NA PŁYWALNI ODKRYTEJ ŻABKA W ŁAZISKACH GÓRNYCH 1. Posiadanie aktualnej legitymacji uprawniającej do pracy jako ratownik wraz z ważnymi badaniami lekarskimi lub odpowiednie zaświadczenie. 2. Zapoznanie się z procedurami i przepisami obowiązującymi na pływalni odkrytej w tym regulaminem pływalni oraz ośrodka. 3. Zapoznanie się ze stanem urządzeń pomocniczych oraz ze stanem ilości i jakości sprzętu ratowniczego. 4. Podejmowanie działań ratowniczych zgodnie z obowiązującymi procedurami. 5. Ratownik jest zobowiązany codziennie wstawiać się do pracy wcześniej (ok. 30 minut przed otwarciem pływalni) w celu rozstawienia sprzętu ratowniczego, przebrania się w strój ratownika oraz przygotowania stanowiska pracy. 6. Sumienne wykonywanie obowiązków podczas dyżuru na powierzonym terenie i nie oddalanie się od niego. 7. Obserwowanie wyznaczonego obszaru pływalni, niezwłoczne reagowanie na każdy sygnał wzywania pomocy oraz podejmowanie akcji ratowniczej, zapobieganie skutkom zagrożeń. 8. Interweniowanie w przypadku nie stosowania się i łamania przepisów o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych oraz regulaminów ORS Żabka. 9. Sygnalizowanie, za pomocą nagłośnienia lub gwizdka, naruszeń zasad korzystania
z pływalni w szczególności granicy stref dla umiejących pływać oraz o zbliżającej się burzy. 10. Systematyczne prowadzenie dziennika pracy ratowników. 11. Codzienne wpisywanie na tablicę informacyjną temperatury wody, powietrza oraz innych nagłych zmian warunków atmosferycznych. 12. Wywieszanie i zdejmowanie flag informacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami. 13. Codzienna kontrola stanu urządzeń oraz sprzętu, które zapewniają bezpieczeństwo osób kąpiących się. 14. Dbanie o nienaganny stan pływalni - oczyszczanie powierzchni i dna basenów z wszelkich zanieczyszczeń oraz terenów przyległych. 15. Dbanie o czystość w punkcie sanitarnym przez wyznaczonego ratownika. 16. Codzienne kontrolowanie basenów przed otwarciem pływalni, a w razie potrzeby czasowe wyłączenie określonych obszarów pływalni z używalności. 17. Dbanie o czystość i porządek na stanowisku ratowniczym oraz pomieszczeniu socjalnym. 18. Nadzór nad apteczką pierwszej pomocy - informowane kierownika zmiany o brakach w apteczce pierwszej pomocy. 19. Informowanie Menedżera Sportu - kierownika obiektu o wszystkich sprawach dotyczących pracy na pływalni.
20. Zabezpieczenie całości sprzętu i powierzonego mienia po zamknięciu pływalni. 21. Ratownik sprawujący dyżur może opuścić stanowisko ratownicze i zgłosić gotowość zamknięcia pływalni Menedżerowi Sportu - kierownikowi obiektu, dopiero po opuszczeniu przez wszystkich użytkowników obszaru pływalni. 22. Odnotowywanie wszystkich zaistniałych interwencji w Dzienniku Pracy Ratowników. OBOWIĄZKI KIEROWNIKA ZMIANY 1. Kierownik zmiany sprawuje bezpośredni nadzór nad ratownikami. 2. Kieruje akcją ratowniczą, wydaje dyspozycje ratownikom. 3. Kierownik zmiany wyznacza ratownikom punkty kontroli (pracy) a tym samym decyduje na jakim basenie i w jakim obszarze basenu ratownik będzie pracował. 4. W razie konieczności decyduje o opuszczeniu przez osoby kąpiące się niecek basenowych lub terenu pływalni odkrytej oraz o wywieszaniu i zdejmowaniu tablic i flag informacyjnych. 5. Kierownik zmiany decyduje o wezwaniu pogotowia ratunkowego oraz innych służb, a także informuje kierownika obiektu o zaistniałych wypadkach czy zdarzeniach. 6.Kierownik przed rozpoczęciem zmiany dokonuje oględzin pływalni i w razie konieczności wydaje dyspozycje ratownikom co do prac koniecznych do wykonania. 7. Odpowiada za wyłożenie na stanowiska ratownicze sprzętu oraz jego zabezpieczenie po wykonanej pracy. 8. Odpowiada za zapisanie na tablicy aktualnych informacji o temperaturach i parametrach wody basenowej. 9. Nadzór nad apteczką pierwszej pomocy - informowane kierownika obiektu o brakach
w apteczce pierwszej pomocy. 10. Uzupełnia dziennik pracy ratowników, zapisując w nim wszystkie konieczne dane a także ewentualne zdarzenia losowe. 11. Odpowiada za utrzymywanie przez ratowników czystości w punkcie sanitarnym i socjalnym, a także za czystość niecek basenowych, brodzików przelewowych oraz całego obszaru pływalni odkrytej.
branża Turystyka, wypoczynek, hotelarstwo, sport
podbranża obsługa obiektów sportowych
kody CPV 75252000, 92620000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji śląskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora śląskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: obsługa obiektów sportowych