Przetarg 12191280 - Usługi porządkowe na terenie Gminy Jarocin – bieżące...

   
Analizuj Zamówienie 12191280
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2025-12-02
przedmiot ogłoszenia
Usługi porządkowe na terenie Gminy Jarocin – bieżące utrzymanie czystości na płycie Rynku i w centralnej części miasta oraz działania interwencyjne

Część 1: Część zamówienia nr 1 - polega
na wykonywaniu prac polegających na utrzymaniu porządku i czystości na płycie Rynku i w centrum miasta Jarocin, które mają być realizowane pięć razy w tygodniu, tj. od poniedziałku do piątku, a w miesiącach od maja do września - codziennie (również w weekendy). Realizacja zadania polegać będzie na: • zamiataniu nawierzchni Rynku, jezdni, chodników, ścieżek i pasów rowerowych w zrewitalizowanym centrum miasta Jarocin,• usuwaniu odpadów i innych nieczystości stałych z płyty Rynku i całego terenu objętego umową,• czyszczeniu zanieczyszczeń płynnych (np. plam oleju, napojów, lodów) i innych trudnych zabrudzeń (np. gum do żucia) znajdujących się na płycie Rynku lub na nawierzchniach jezdni i chodników w zrewitalizowanym centrum miasta,• zbieraniu liści, trawy, gałęzi oraz innych odpadów organicznych,• usuwaniu chwastów przy krawężnikach, na chodnikach, na poboczach, parkingach oraz przy znakach drogowych i słupach oświetleniowych (ręcznie),• utrzymywaniu w czystości terenów zielonych zlokalizowanych na Rynku i w pasach drogowych ulic w ścisłym centrum miasta (zbieraniu odpadów, liści, połamanych gałęzi),• utrzymaniu czystości wokół drzew i krzewów na Rynku i w ścisłym centrum miasta (zbieraniu odpadów, liści, połamanych gałęzi, usuwanie odrostów od drzew),• bieżącym czyszczeniu i dezynfekcji elementów małej architektury (ławki, kosze, donice, tablice informacyjne, oświetlenie uliczne, pomniki, fontanny itp.),• utrzymaniu w czystości podcieni Ratusza (codziennie do godz.: 8:00),• zamiataniu i usuwaniu naniesionego przez wiatr i deszcz piasku i błota z płyty Rynku oraz nawierzchni chodników oraz poboczy,• zgłaszaniu uszkodzeń i dewastacji elementów infrastruktury i małej architektury Zamawiającemu.Pierwsza część zamówienia obejmuje również zadania, które mają być realizowane cyklicznie, a należą do nich:• oczyszczanie z zewnątrz kratek ściekowych od kanalizacji deszczowej w celu udrożnienia wpustów (w razie potrzeby i zawsze na wezwanie Zamawiającego),• mycie płyty i chodników Rynku oraz chodników i jezdni w niżej wymienionych lokalizacjach, przy pomocy ręcznej myjki ciśnieniowej (dwa razy w roku, każdorazowo na wezwanie Zamawiającego):-ul. Wrocławska (od Rynku do skrzyżowania z ul. J. Kilińskiego)-ul. Śródmiejska (od Rynku do skrzyżowania z ul. K. Barwickiego) -ul. Św. Ducha (od Rynku do ronda Festiwalowego).W sektorze obejmującym Rynek, ścisłe centrum i reprezentacyjną część miasta Jarocina znajdują się:-płyta i chodniki na Rynku,-nawierzchnie ulic i chodników w zrewitalizowanym centrum miasta Jarocin – łącznie 31 ulic,-wszystkie wysepki znajdujące się w obrębie sektora,-ścieżki i pasy rowerowe,-parkingi przyległe i należące do dróg, znajdujących się w obrębie sektora,-elementy małej architektury (ławki, kosze, donice, tablice informacyjne, oświetlenie uliczne, fontanny itp.) znajdujące się w obrębie sektora,-tereny zielone zlokalizowane na Rynku i w pasach drogowych w zrewitalizowanym centrum miasta Jarocin (drzewa, krzewy i rabaty).Wykaz ulic i pozostałych miejsc objętych zamówieniem oraz mapa poglądowa stanowią załączniki nr 1 i 2 do projektu umowy na część zamówienia nr 1.Koszty związane z zagospodarowaniem odpadów ponosił będzie Zamawiający. Wykonawca będzie ponosił koszty transportu zebranych podczas wykonywania prac odpadów.Wykonawca będzie pobierał wynagrodzenie miesięczne płatne w sposób ryczałtowy.Wykonawca jest zobowiązany zagwarantować ciągłość realizacji usług, niezależnie od warunków pogodowych, również w weekendy i święta.Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia sprawozdań z wykonanych prac i comiesięcznego przekazywania ich Zamawiającemu, a także do bieżącego raportowania telefonicznego i za pomocą poczty elektronicznej o wykonywanych pracach i sprawach problemowych, związanych z przedmiotem zamówienia przedstawicielowi Zamawiającego.Wykonawca jest zobowiązany do wyłącznego stosowania środków czyszczących przyjaznych środowisku i posiadających wymagane atesty.Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania odpadów powstałych w trakcie realizacji prac do Wielkopolskiego Centrum Recyklingu - Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Jarocinie z siedzibą w Witaszyczkach.

Część 2: Część zamówienia nr 2 składa się z :1) zamówienia podstawowego polegającego na pracach interwencyjnych w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jarocin w miejscach każdorazowo wskazanych przez Zamawiającego. Zakres tych prac obejmuje:• sprzątanie dróg gminnych (jezdni, chodników, poboczy, rowów, ścieżek rowerowych i pasów dla rowerów, placów, parkingów, skwerów, terenów zielonych i innych miejsc ogólnodostępnych) w zakresie odpadów komunalnych,• czyszczenie małej architektury (ławki, kosze, donice, tablice informacyjne, oświetlenie uliczne, pomniki itp.),• gruntowne sprzątanie wyznaczonych przez Zamawiającego miejsc – np. skwerów, placów przed różnego rodzaju wydarzeniami i uroczystościami,• czyszczenie zanieczyszczeń płynnych (np. plam oleju, napojów) i innych trudnych zabrudzeń z nawierzchni deptaków i chodników,• oczyszczanie z zewnątrz kratek od kanalizacji deszczowej w celu udrożnienia wpustów,• zbieranie i wywóz odpadów wielkogabarytowych (meble, zużyty sprzęt AGD/RTV, opony itp.), porzuconych w miejscach ogólnodostępnych na terenie Gminy Jarocin do punktu zagospodarowania odpadów,• interwencyjne sprzątanie po imprezach i wydarzeniach plenerowych (zbieraniu odpadów, zamiataniu terenu, czyszczeniu koszy),Całkowity zakres umowy nie przekroczy 18 500 m² powierzchni sprzątanej oraz 80 godzin pracy, przy czym limit 80 godzin dotyczy wyłącznie czynności rozliczanych na podstawie czasu pracy. Zakres prac określony w metrach kwadratowych nie jest ograniczony czasowo.Zamawiający zastrzega sobie prawo zlecania realizacji usług w sposób etapowy, na podstawie odrębnych zgłoszeń wynikających z bieżących potrzeb, tzn. wszelkie czynności w ramach realizacji usługi będą wykonywane na podstawie każdorazowego zlecenia wystosowanego przez Zamawiającego, określającego lokalizację, szacunkowy zakres prac oraz oczekiwany termin wykonania.Zakres zadania obejmuje teren administracyjny gminy Jarocin z wyłączeniem ulic w centrum miasta Jarocin (wykaz wyłączonych ulic obejmuje zakres zawarty w 1 części zamówienia). Wykonawca jest zobowiązany do jak najszybszej reakcji na zlecenie Zamawiającego. Koszty związane z zagospodarowaniem odpadów ponosił będzie Zamawiający. Wszelkie koszty związane np. z zakupem materiałów niezbędnych do realizacji prac oraz transportem pracowników i odpadów ponosił będzie Wykonawca.2)zamówienia objętego prawem opcjiZamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa Opcji w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia zakresu rzeczowego prac stanowiących przedmiot II części zamówienia, wynikającego ze zwiększonych rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy większy zakres rzeczowy prac, w zakresie interwencyjnego utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jarocin, w ramach którego Wykonawca będzie zobowiązany do wykonywania usług polegających na:-sprzątaniu dróg gminnych (jezdni, chodników, poboczy, rowów, ścieżek rowerowych i pasów dla rowerów, placów, parkingów, skwerów, terenów zielonych i innych miejsc ogólnodostępnych) w zakresie odpadów komunalnych,-czyszczeniu małej architektury (ławki, kosze, donice, tablice informacyjne, oświetlenie uliczne, pomniki itp.),-gruntownym sprzątaniu wyznaczonych przez Zamawiającego miejsc – np. skwerów, placów przed różnego rodzaju wydarzeniami i uroczystościami,-czyszczeniu zanieczyszczeń płynnych (np. plam oleju, napojów) i innych trudnych zabrudzeń z nawierzchni deptaków i chodników,-oczyszczaniu z zewnątrz kratek od kanalizacji deszczowej w celu udrożnienia wpustów,-zbieraniu i wywozie odpadów wielkogabarytowych (meble, zużyty sprzęt AGD/RTV, opony itp.), porzuconych w miejscach publicznych na terenie Gminy Jarocin oraz zagospodarowanie ich zgodnie z obowiązującymi przepisami,-interwencyjnym sprzątaniu po imprezach masowych i wydarzeniach plenerowych (zbieraniu odpadów, zamiataniu terenu, czyszczeniu koszy),-usuwaniu zasp śnieżnych.Prawo opcji może wynosić nie więcej niż 90% wartości zamówienia podstawowego dla Części II, a skorzystanie z niego ma charakter zarówno przedmiotowy, jak i kosztowy, nastąpi w przypadku wystąpienia zwiększonych rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, polegających na konieczności wykonania większego zakresu rzeczowego prac niż wskazany jako podstawowy, bądź wyczerpania kwoty przewidzianej na realizację części podstawowej umowy.Prawo opcji może być realizowane wyłącznie w okresie obowiązywania umowy, nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2026 r.

WGK-RIK.271.1.62.2025
branża Drogownictwo, Sprzątanie
podbranża utrzymanie dróg, sprzątanie terenu
kody CPV 90600000, 90610000
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Wielkopolskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Wielkopolskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: utrzymanie dróg , sprzątanie terenu