Przetarg 11552612 - Usługa przeprowadzenia kursów stacjonarnych...

   
Analizuj Zamówienie 11552612
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2025-10-14
przedmiot ogłoszenia
Usługa przeprowadzenia kursów stacjonarnych zwiększających kwalifikacje/kompetencje zawodowe uczniów szkół branżowych i techników Gminy Wrocław – w podziale na 9 zadań

Część 1: 1. Przedmi
otem zamówienia jest usługa polegająca na organizacji i przeprowadzeniu kursu „Rezydent turystyczny” wraz z egzaminem wewnętrznym (zwanego dalej kursem) dla 10 uczniów Technikum nr 16 w Zespole Szkół nr 3 we Wrocławiu, kształcących się w branży turystycznej, biorących udział w projekcie ,,Bliżej rynku pracy. Wsparcie rozwoju edukacji zawodowej we Wrocławiu”.2. Kurs (oraz egzamin) zostanie przeprowadzony w formie stacjonarnej we Wrocławiu w wymiarze 18 godzin dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna = 45 minut). Zajęcia będą prowadzone w jednej grupie. 3. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia, na własny koszt i we własnym zakresie, sal/pomieszczeń szkoleniowych, wyposażonych w niezbędny sprzęt umożliwiający nabywanie wiedzy i umiejętności, przy czym:1) sala dydaktyczna dla przeprowadzenia teoretycznej części kursu (o ile wymagać tego będzie program kursu) musi być zlokalizowana na terenie miasta Wrocławia i być wyposażona w:a) miejsca siedzące dla wszystkich uczestniczek i uczestników kursu (stoły i krzesła), właściwe oświetlenie, pomieszczenie ogrzewane/klimatyzowane b) komputery dla wszystkich uczestniczek i uczestników szkolenia z niezbędnym oprogramowaniem (o ile wymagać tego będzie program kursu),c) projektor multimedialny, ekran, komputer do wyświetlania prezentacji (o ile wymagać tego będzie program kursu),d) dostęp do internetu (o ile wymagać tego będzie program kursu),e) flipchart, papier do flipcharta, komplet markerów lub tablicę suchościeralną z kompletem pisaków (o ile wymagać tego będzie program kursu);2) Wykonawca zapewni ponadto odpowiednią bazę lokalową, warsztatową, techniczną i sprzętową do prowadzenia zajęć praktycznych - pomieszczenia i sprzęt do prowadzenia zajęć praktycznych muszą spełniać wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy oraz muszą być dostosowane do ilości uczestników,3) miejsce realizacji kursu będzie pozbawione przeszkód architektonicznych oraz oznaczone w sposób nieutrudniający dostępu dla osób z niepełnosprawnościami,4) Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu do akceptacji miejsce realizacji kursu w ciągu 10 dni od planowanej daty rozpoczęcia kursu, przy czym wykonawca może w trakcie wykonywania usługi zmienić miejsce realizacji kursu, jednak nie później niż na 4 dni przed terminem realizacji kursu i po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego.4. Kurs będzie realizowany w czasie trwania roku szkolnego w dni robocze i/lub w soboty w sposób nie kolidujący z zajęciami szkolnymi.5. Harmonogram realizacji usługi przekazany będzie Wykonawcy przez Zamawiającego (po jego wcześniejszym uzgodnieniu z Wykonawcą), nie później niż na 21 dni przed planowaną datą rozpoczęcia kursu.6. Do podstawowych obowiązków Wykonawcy – w celu właściwego przygotowania i przeprowadzenia kursu - należeć będzie w szczególności:1) przedstawienie do akceptacji Zamawiającemu w formie elektronicznej na podany w umowie adres e-mail szczegółowego programu kursu w ciągu 7 dni od planowanej daty rozpoczęcia kursu, ogólna tematyka kursu: • Umiejętności i kompetencje pożądane w pracy rezydenta, proces rekrutacji, zatrudnienie i warunki pracy• Procedury lotniskowe (serwis przylotowy i wylotowy)• Serwis hotelowy - przygotowanie hotelu do przyjęcia turystów, kwaterowanie grup, współpraca z hotelami, overbooking• Wystąpienia publiczne w pracy rezydenta (autoprezentacja, mowa ciała, radzenie sobie ze stresem etc.)• Organizacja pracy rezydenta w przypadku trudnej sytuacji oraz zdarzeń losowych2) zapewnienie uczestnikom kursu materiałów szkoleniowych (minimum w wersji elektronicznej zgodnie ze standardem cyfrowym) zaakceptowanych wcześniej przez Zamawiającego oraz przekazanie wzorcowego kompletu materiałów szkoleniowych Zamawiającemu w wersji papierowej lub – w przypadku ich znacznej objętości – ustalonej formie elektronicznej (dokumenty do protokołu odbioru); materiały, program szkolenia muszą być oznaczone nazwą szkolenia i nazwą projektu oraz opatrzone informacją o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej i muszą zostać oznakowane logotypami przekazanymi przez Zamawiającego,3) prowadzenie listy obecności:a) Wykonawca otrzyma wzór listy obecności przygotowany przez Zamawiającego,b) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania listy obecności do podpisu uczniom (podczas każdego ze spotkań realizowanych w ramach kursu) i zatwierdzenia jej podpisem prowadzącego potwierdzającym obecność uczniów na kursie,c) Wykonawca przekaże Zamawiającemu oryginały list obecności (dokumenty do protokołu odbioru),4) przeprowadzenie walidacji (egzaminu) pozwalającej ocenić nabycie przez uczestników kursu umiejętności/kompetencje wybraną przez Wykonawcę metodą adekwatną do specyfiki kursu (np. test wstępny i końcowy, zadania praktyczne). Wykonawca przekaże Zamawiającemu wzór materiałów służących walidacji (dokumenty do protokołu odbioru);5) wydanie uczestnikom kursu (w przypadku pozytywnego wyniku walidacji) imiennego zaświadczenia, ze wskazaniem nazwy kursu, liczby godzin oraz terminu realizacji, przygotowanego na wzorze udostępnionym przez Zamawiającego. Wykonawca przekaże Zamawiającemu kopie ww. zaświadczeń (dokumenty do protokołu odbioru) oraz kopie innych zaświadczeń uzyskanych przez absolwenta kursu, przewidzianych przez Wykonawcę (np. zaświadczenia o ukończeniu kursu wydanego na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych).8. Wykonawca zobligowany zostanie do zebrania podczas kursu danych osobowych uczestników niezbędnych do realizacji przez niego przedmiotu zamówienia, w tym: wystawienia zaświadczeń o ukończeniu kursu, prowadzenia listy obecności itp. - Wykonawca będzie administrował zebranymi danymi osobowymi zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)9. Podczas realizacji zamówienia Wykonawca musi uwzględnić zasady równości – osoby prowadzące kurs zobowiązane są do ujęcia w programie zajęć następujących zasad: a) zasada równości szans i niedyskryminacji: szkolenie musi być prowadzone zgodnie z zasadami równości szans i niedyskryminacji, uwzględniając dostępność bez względu na rasę, kolor skóry czy pochodzenie etniczne lub społeczne (zgodnie z art. 21 Karty Praw Podstawowych UE). b) przeciwdziałanie stereotypowemu przekazowi: • szkolenie musi być wolne od stereotypów dotyczących kobiet i mężczyzn • treści szkolenia nie mogą wzmacniać mitów na temat predyspozycji płciowych

Część 2: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na organizacji i przeprowadzeniu kursu „Uprawnienia SEP G1” wraz ze skoordynowaniem i poniesieniem kosztu przeprowadzenia egzaminu zewnętrznego i wydania świadectw kwalifikacyjnych przez uprawnioną jednostkę.2. Uczestnikami kursu będzie 28 pełnoletnich uczniów Elektronicznych Zakładów Naukowych oraz Lotniczych Zakładów Naukowych we Wrocławiu, kształcących się w branży automatyki oraz w branży elektronicznej, informatycznej i mechatronicznej, biorących udział w projekcie ,,Bliżej rynku pracy. Wsparcie rozwoju edukacji zawodowej we Wrocławiu’’. 3. Kurs (oraz egzamin) zostanie przeprowadzony w formie stacjonarnej we Wrocławiu, w wymiarze 16 godzin dydaktycznych (1 godz. dydaktyczna = 45 min). Zajęcia będą prowadzone w sześciu grupach. Maksymalna liczebność grupy to 5 uczniów. 6. Kurs będzie realizowany w trakcie roku szkolnego, w dni robocze i/lub w soboty, w sposób nie kolidujący z zajęciami szkolnymi.5. Harmonogram realizacji usługi przekazany będzie Wykonawcy przez Zamawiającego (po jego wcześniejszym uzgodnieniu z Wykonawcą), nie później niż na 21 dni przed planowaną datą rozpoczęcia kursu.4. Zamawiający informuje, że kurs odbędzie się na terenie Centrum Placówek Kształcenia Zawodowego, ul. Strzegomska 49a, 53-611 Wrocław. 5. Zamawiający zapewni na potrzeby przeprowadzenia kursu odpowiednią pracownię. 7. Do podstawowych obowiązków Wykonawcy – w celu właściwego przygotowania i przeprowadzenia kursu - należeć będzie w szczególności:1) przedstawienie do akceptacji Zamawiającemu w formie elektronicznej na podany w umowie adres e-mail szczegółowego programu kursu w ciągu 7 dni od planowanej daty rozpoczęcia kursu;Ogólna tematyka kursu: • urządzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne o napięciu znamionowym nie wyższym niż 1kV• urządzenia elektrotermiczne• akumulatory energii• aparatura kontrolno-pomiarowa oraz urządzenia i instalacje automatycznej regulacji, sterowania i zabezpieczeń urządzeń i instalacji2) zapewnienie uczestnikom kursu materiałów szkoleniowych (minimum w wersji elektronicznej zgodnie ze standardem cyfrowym) zaakceptowanych wcześniej przez Zamawiającego oraz przekazanie wzorcowego kompletu materiałów szkoleniowych Zamawiającemu w wersji papierowej lub – w przypadku ich znacznej objętości – ustalonej formie elektronicznej (dokumenty do protokołu odbioru); materiały, program szkolenia muszą być oznaczone nazwą szkolenia i nazwą projektu oraz opatrzone informacją o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej i muszą zostać oznakowane logotypami przekazanymi przez Zamawiającego,3) prowadzenie listy obecności:a) Wykonawca otrzyma wzór listy obecności przygotowany przez Zamawiającego,b) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania listy obecności do podpisu uczniom (podczas każdego ze spotkań realizowanych w ramach kursu) i zatwierdzenia jej podpisem prowadzącego potwierdzającym obecność uczniów na kursie,c) Wykonawca przekaże Zamawiającemu oryginały list obecności (dokumenty do protokołu odbioru),4) skoordynowanie (w tym uwzględnienie kosztu) egzaminu zewnętrznego przeprowadzonego przez uprawnioną jednostkę, mającego na celu uzyskanie przez uczniów świadectw kwalifikacyjnych;5) przekazanie uczestnikom kursu (w przypadku pozytywnej walidacji) świadectw kwalifikacyjnych. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu kopie ww. dokumentów (dokumenty do protokołu odbioru) oraz kopie innych zaświadczeń uzyskanych przez absolwenta kursu, przewidzianych przez Wykonawcę (np. zaświadczenia o ukończeniu kursu wydanego na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych).8. Wykonawca zobligowany zostanie do zebrania podczas kursu danych osobowych uczestników niezbędnych do realizacji przez niego przedmiotu zamówienia, w tym: wystawienia zaświadczeń o ukończeniu kursu, prowadzenia listy obecności itp. - Wykonawca będzie administrował zebranymi danymi osobowymi zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).9. Podczas realizacji zamówienia Wykonawca musi uwzględnić zasady równości – osoby prowadzące kurs zobowiązane są do ujęcia w programie zajęć następujących zasad: a) zasada równości szans i niedyskryminacji: szkolenie musi być prowadzone zgodnie z zasadami równości szans i niedyskryminacji, uwzględniając dostępność bez względu na rasę, kolor skóry czy pochodzenie etniczne lub społeczne (zgodnie z art. 21 Karty Praw Podstawowych UE). b) przeciwdziałanie stereotypowemu przekazowi: • szkolenie musi być wolne od stereotypów dotyczących kobiet i mężczyzn • treści szkolenia nie mogą wzmacniać mitów na temat predyspozycji płciowych

Część 3: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na organizacji i przeprowadzeniu kursu „Grafika komputerowa” wraz z egzaminem wewnętrznym (zwanego dalej kursem).2. Uczestnikami kursu będzie 16 uczniów Technikum nr 19 we Wrocławiu, kształcących się w branży informatycznej biorących udział w projekcie ,,Bliżej rynku pracy. Wsparcie rozwoju edukacji zawodowej we Wrocławiu”.3. Kurs (oraz egzamin) zostanie przeprowadzony w formie stacjonarnej we Wrocławiu w wymiarze 35 godzin dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna = 45 minut). Zajęcia będą prowadzone w dwóch grupach. Maksymalna liczebność grupy to 10 uczniów.4. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia, na własny koszt i we własnym zakresie, sal/pomieszczeń szkoleniowych, wyposażonych w niezbędny sprzęt umożliwiający nabywanie wiedzy i umiejętności, przy czym:1) sala dydaktyczna dla przeprowadzenia teoretycznej części kursu (o ile wymagać tego będzie program kursu) musi być zlokalizowana na terenie miasta Wrocławia i być wyposażona w:a) miejsca siedzące dla wszystkich uczestniczek i uczestników kursu (stoły i krzesła), właściwe oświetlenie, pomieszczenie ogrzewane/klimatyzowane b) komputery dla wszystkich uczestniczek i uczestników szkolenia z niezbędnym oprogramowaniem (o ile wymagać tego będzie program kursu),c) projektor multimedialny, ekran, komputer do wyświetlania prezentacji (o ile wymagać tego będzie program kursu),d) dostęp do internetu (o ile wymagać tego będzie program kursu),e) flipchart, papier do flipcharta, komplet markerów lub tablicę suchościeralną z kompletem pisaków (o ile wymagać tego będzie program kursu);2) Wykonawca zapewni ponadto odpowiednią bazę lokalową, warsztatową, techniczną i sprzętową do prowadzenia zajęć praktycznych - pomieszczenia i sprzęt do prowadzenia zajęć praktycznych muszą spełniać wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy oraz muszą być dostosowane do ilości uczestników,3) miejsce realizacji kursu będzie pozbawione przeszkód architektonicznych oraz oznaczone w sposób nieutrudniający dostępu dla osób z niepełnosprawnościami,4) Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu do akceptacji miejsce realizacji kursu w ciągu 10 dni od planowanej daty rozpoczęcia kursu, przy czym wykonawca może w trakcie wykonywania usługi zmienić miejsce realizacji kursu, jednak nie później niż na 4 dni przed terminem realizacji kursu i po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego.7. Kurs będzie realizowany w dni robocze i/lub w soboty, w sposób nie kolidujący z zajęciami szkolnymi.8. Harmonogram realizacji usługi przekazany będzie Wykonawcy przez Zamawiającego (po jego wcześniejszym uzgodnieniu z Wykonawcą), nie później niż na 21 dni przed planowaną datą rozpoczęcia kursu.9. Do podstawowych obowiązków Wykonawcy – w celu właściwego przygotowania i przeprowadzenia kursu - należeć będzie w szczególności:1) przedstawienie do akceptacji Zamawiającemu w formie elektronicznej na podany w umowie adres e-mail szczegółowego programu kursu w ciągu 7 dni od planowanej daty rozpoczęcia kursu, Ogólna tematyka kursu: • Wprowadzenie do programów Adobe• Zapoznanie z grafiką wektorowa i bitmapową• Praca z programem Adobe Photoshop oraz Adobe Illustrator – zapoznanie z programem, podstawowe informacje, przestrzeń robocza, główne narzędzia,• Zastosowanie grafiki w dziedzinach takich jak gry, animacje, tworzenie stron i aplikacji internetowych2) zapewnienie uczestnikom kursu materiałów szkoleniowych (minimum w wersji elektronicznej zgodnie ze standardem cyfrowym) zaakceptowanych wcześniej przez Zamawiającego oraz przekazanie wzorcowego kompletu materiałów szkoleniowych Zamawiającemu w wersji papierowej lub – w przypadku ich znacznej objętości – ustalonej formie elektronicznej (dokumenty do protokołu odbioru); materiały, program szkolenia muszą być oznaczone nazwą szkolenia i nazwą projektu oraz opatrzone informacją o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej i muszą zostać oznakowane logotypami przekazanymi przez Zamawiającego,3) prowadzenie listy obecności:a) Wykonawca otrzyma wzór listy obecności przygotowany przez Zamawiającego,b) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania listy obecności do podpisu uczniom (podczas każdego ze spotkań realizowanych w ramach kursu) i zatwierdzenia jej podpisem prowadzącego potwierdzającym obecność uczniów na kursie,c) Wykonawca przekaże Zamawiającemu oryginały list obecności (dokumenty do protokołu odbioru),4) przeprowadzenie walidacji (egzaminu) pozwalającej ocenić nabycie przez uczestników kursu umiejętności/kompetencji wybraną przez Wykonawcę metodą adekwatną do specyfiki kursu (np. test wstępny i końcowy, zadania praktyczne). Wykonawca przekaże Zamawiającemu wzór materiałów służących walidacji (dokumenty do protokołu odbioru);5) wydanie uczestnikom kursu (w przypadku pozytywnego wyniku walidacji) imiennego zaświadczenia, ze wskazaniem nazwy kursu, liczby godzin oraz terminu realizacji, przygotowanego na wzorze udostępnionym przez Zamawiającego. Wykonawca przekaże Zamawiającemu kopie ww. zaświadczeń (dokumenty do protokołu odbioru) oraz kopie innych zaświadczeń uzyskanych przez absolwenta kursu, przewidzianych przez Wykonawcę (np. zaświadczenia o ukończeniu kursu wydanego na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych).9. Wykonawca zobligowany zostanie do zebrania podczas kursu danych osobowych uczestników niezbędnych do realizacji przez niego przedmiotu zamówienia, w tym: wystawienia zaświadczeń o ukończeniu kursu, prowadzenia listy obecności itp. - Wykonawca będzie administrował zebranymi danymi osobowymi zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).10. Podczas realizacji zamówienia Wykonawca musi uwzględnić zasady równości – osoby prowadzące kurs zobowiązane są do ujęcia w programie zajęć następujących zasad: a) zasada równości szans i niedyskryminacji: szkolenie musi być prowadzone zgodnie z zasadami równości szans i niedyskryminacji, uwzględniając dostępność bez względu na rasę, kolor skóry czy pochodzenie etniczne lub społeczne (zgodnie z art. 21 Karty Praw Podstawowych UE). b) przeciwdziałanie stereotypowemu przekazowi: • szkolenie musi być wolne od stereotypów dotyczących kobiet i mężczyzn • treści szkolenia nie mogą wzmacniać mitów na temat predyspozycji płciowych

Część 4: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na organizacji i przeprowadzeniu kursu „Nowoczesne trendy w przygotowaniu i podawaniu potraw” wraz z egzaminem wewnętrznym (zwanego dalej kursem).2. Uczestnikami kursu będzie 9 uczniów Zespołu Szkół Gastronomicznych we Wrocławiu, kształcących się w branży gastronomicznej biorących udział w projekcie ,,Bliżej rynku pracy. Wsparcie rozwoju edukacji zawodowej we Wrocławiu”.3. Kurs (oraz egzamin) zostanie przeprowadzony w formie stacjonarnej we Wrocławiu w wymiarze 18 godzin dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna = 45 minut). Zajęcia będą prowadzone w ramach jednej grupy.4. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia, na własny koszt i we własnym zakresie, sal/pomieszczeń szkoleniowych wyposażonych w niezbędny sprzęt umożliwiający nabywanie wiedzy i umiejętności, przy czym:1) sala dydaktyczna dla przeprowadzenia teoretycznej części kursu (o ile wymagać tego będzie program kursu) musi być zlokalizowana na terenie miasta Wrocławia i być wyposażona w:a) miejsca siedzące dla wszystkich uczestniczek i uczestników kursu (stoły i krzesła), właściwe oświetlenie, pomieszczenie ogrzewane/klimatyzowane b) komputery dla wszystkich uczestniczek i uczestników szkolenia z niezbędnym oprogramowaniem (o ile wymagać tego będzie program kursu),c) projektor multimedialny, ekran, komputer do wyświetlania prezentacji (o ile wymagać tego będzie program kursu),d) dostęp do internetu (o ile wymagać tego będzie program kursu),e) flipchart, papier do flipcharta, komplet markerów lub tablicę suchościeralną z kompletem pisaków (o ile wymagać tego będzie program kursu);2) Wykonawca zapewni niezbędne sprzęty i art. spożywcze w celu realizacji części praktycznej kursu (np. naczynia, produkty spożywcze).3) Wykonawca zapewni ponadto odpowiednią bazę lokalową, warsztatową, techniczną i sprzętową do prowadzenia zajęć praktycznych - pomieszczenia i sprzęt do prowadzenia zajęć praktycznych muszą spełniać wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy oraz muszą być dostosowane do liczby uczestników,4) miejsce realizacji kursu będzie pozbawione przeszkód architektonicznych oraz oznaczone w sposób nieutrudniający dostępu dla osób z niepełnosprawnościami,5) Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu do akceptacji miejsce realizacji kursu w ciągu 10 dni od planowanej daty rozpoczęcia kursu, przy czym wykonawca może w trakcie wykonywania usługi zmienić miejsce realizacji kursu, jednak nie później niż na 4 dni przed terminem realizacji kursu i po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego.6. Kurs będzie realizowany w czasie trwania roku szkolnego, w trakcie roku szkolnego, w dni robocze i/lub w soboty pomiędzy godzinami 8.00 a 20.00, w sposób niekolidujący z zajęciami szkolnymi.7. Harmonogram realizacji usługi przekazany będzie Wykonawcy przez Zamawiającego (po jego wcześniejszym uzgodnieniu z Wykonawcą), nie później niż na 21 dni przed planowaną datą rozpoczęcia kursu.8. Do podstawowych obowiązków Wykonawcy – w celu właściwego przygotowania i przeprowadzenia kursu - należeć będzie w szczególności:1) przedstawienie do akceptacji Zamawiającemu w formie elektronicznej na podany w umowie adres e-mail szczegółowego programu kursu w ciągu 7 dni od planowanej daty rozpoczęcia kursu, ogólna tematyka kursu: Nowoczesne techniki kulinarne (np. sous-vide, kuchnia molekularna) Sezonowość i lokalność (produkty sezonowe, lokalne składniki) Nowoczesna prezentacja dań Fusion i cross-over - łączenie kuchni różnych kultur (np. azjatycko-europejskie smaki), reinterpretacja klasyki w nowoczesnej formie Dietetyka i trendy żywieniowe (kuchnia roślinna i wegańska w wersji gourmet, dania bezglutenowe, bezlaktozowe) Nowoczesne napoje i dodatki Doświadczenie gościa (multisensoryczność, personalizacja potraw pod gościa)2) zapewnienie uczestnikom kursu materiałów szkoleniowych (minimum w wersji elektronicznej zgodnie ze standardem cyfrowym) zaakceptowanych wcześniej przez Zamawiającego oraz przekazanie wzorcowego kompletu materiałów szkoleniowych Zamawiającemu w wersji papierowej lub – w przypadku ich znacznej objętości – w ustalonej formie elektronicznej (dokumenty do protokołu odbioru); materiały, program szkolenia muszą być oznaczone nazwą szkolenia i nazwą projektu oraz opatrzone informacją o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej i muszą zostać oznakowane logotypami przekazanymi przez Zamawiającego,3) prowadzenie listy obecności:a) Wykonawca otrzyma wzór listy obecności przygotowany przez Zamawiającego,b) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania listy obecności do podpisu uczniom (podczas każdego ze spotkań realizowanych w ramach kursu) i zatwierdzenia jej podpisem prowadzącego potwierdzającym obecność uczniów na kursie,c) Wykonawca przekaże Zamawiającemu oryginały list obecności (dokumenty do protokołu odbioru),4) przeprowadzenie walidacji (egzaminu) pozwalającej ocenić nabycie przez uczestników kursu umiejętności/kompetencji wybraną przez Wykonawcę metodą (np. test wstępny i końcowy, zadania praktyczne). Wykonawca przekaże Zamawiającemu wzór materiałów służących walidacji (dokumenty do protokołu odbioru);5) wydanie uczestnikom kursu (w przypadku pozytywnego wyniku walidacji) imiennego zaświadczenia, ze wskazaniem nazwy kursu, liczby godzin oraz terminu realizacji, przygotowanego na wzorze udostępnionym przez Zamawiającego. Wykonawca przekaże Zamawiającemu kopie ww. zaświadczeń (dokumenty do protokołu odbioru) oraz kopie innych zaświadczeń uzyskanych przez absolwenta kursu, przewidzianych przez Wykonawcę (np. zaświadczenia o ukończeniu kursu wydanego na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych).9. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia ubezpieczenia NNW na sumę 10 000 zł dla wszystkich uczestników kursu oraz poniesienia kosztu z tego tytułu – Wykonawca w terminie 3 dni roboczych przed rozpoczęciem kursu (dla danej grupy – w przypadku podziału na grupy) zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu kopii polisy ubezpieczeniowej NWW z ww. tytułu.10. Wykonawca zobligowany zostanie do zebrania podczas kursu danych osobowych uczestników niezbędnych do realizacji przez niego przedmiotu zamówienia, w tym: wystawienia zaświadczeń o ukończeniu kursu, prowadzenia listy obecności itp. - Wykonawca będzie administrował zebranymi danymi osobowymi zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)11. Podczas realizacji zamówienia Wykonawca musi uwzględnić zasady równości – osoby prowadzące kurs zobowiązane są do ujęcia w programie zajęć następujących zasad: a) zasada równości szans i niedyskryminacji: szkolenie musi być prowadzone zgodnie z zasadami równości szans i niedyskryminacji, uwzględniając dostępność bez względu na rasę, kolor skóry czy pochodzenie etniczne lub społeczne (zgodnie z art. 21 Karty Praw Podstawowych UE). b) przeciwdziałanie stereotypowemu przekazowi: • szkolenie musi być wolne od stereotypów dotyczących kobiet i mężczyzn • treści szkolenia nie mogą wzmacniać mitów na temat predyspozycji płciowych

Część 5: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na organizacji i przeprowadzeniu kursu „Pielęgnacja włosów i skóry głowy metodami naturalnymi” wraz z egzaminem wewnętrznym (zwanego dalej kursem).2. Uczestnikami kursu będzie 20 uczniów Zespołu Szkół Zawodowych nr 5 we Wrocławiu, kształcących się w branży fryzjerskiej biorących udział w projekcie ,,Bliżej rynku pracy. Wsparcie rozwoju edukacji zawodowej we Wrocławiu”.3. Kurs (oraz egzamin) zostanie przeprowadzony w formie stacjonarnej we Wrocławiu w wymiarze 16 godzin dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna = 45 minut). Zajęcia będą prowadzone w dwóch grupach. Maksymalna liczebność grupy to 12 uczniów.4. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia, na własny koszt i we własnym zakresie, sal/pomieszczeń szkoleniowych wyposażonych w niezbędny sprzęt umożliwiający nabywanie wiedzy i umiejętności, przy czym:1) sala dydaktyczna dla przeprowadzenia teoretycznej części kursu (o ile wymagać tego będzie program kursu) musi być zlokalizowana na terenie miasta Wrocławia i być wyposażona w:a) miejsca siedzące dla wszystkich uczestniczek i uczestników kursu (stoły i krzesła), właściwe oświetlenie, pomieszczenie ogrzewane/klimatyzowane b) komputery dla wszystkich uczestniczek i uczestników szkolenia z niezbędnym oprogramowaniem (o ile wymagać tego będzie program kursu),c) projektor multimedialny, ekran, komputer do wyświetlania prezentacji (o ile wymagać tego będzie program kursu)d) dostęp do internetu (o ile wymagać tego będzie program kursu),e) flipchart, papier do flipcharta, komplet markerów lub tablicę suchościeralną z kompletem pisaków (o ile wymagać tego będzie program kursu);2) Wykonawca zapewni niezbędne sprzęty i materiały w celu realizacji części praktycznej kursu (np. suszarki, szczotki, produkty pielęgnacyjne, farby, główki fryzjerskie treningowe itd)3) Wykonawca zapewni ponadto odpowiednią bazę lokalową, warsztatową, techniczną i sprzętową do prowadzenia zajęć praktycznych - pomieszczenia i sprzęt do prowadzenia zajęć praktycznych muszą spełniać wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy oraz muszą być dostosowane do liczby uczestników,4) miejsce realizacji kursu będzie pozbawione przeszkód architektonicznych oraz oznaczone w sposób nieutrudniający dostępu dla osób z niepełnosprawnościami,5) Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu do akceptacji miejsce realizacji kursu w ciągu 10 dni od planowanej daty rozpoczęcia kursu, przy czym wykonawca może w trakcie wykonywania usługi zmienić miejsce realizacji kursu, jednak nie później niż na 4 dni przed terminem realizacji kursu i po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego.5. Kurs będzie realizowany w trakcie roku szkolnego w dni robocze po godz. 15:00 i/lub w soboty, w sposób nie kolidujący z zajęciami szkolnymi.6. Harmonogram realizacji usługi przekazany będzie Wykonawcy przez Zamawiającego (po jego wcześniejszym uzgodnieniu z Wykonawcą), nie później niż na 21 dni przed planowaną datą rozpoczęcia kursu.7. Do podstawowych obowiązków Wykonawcy – w celu właściwego przygotowania i przeprowadzenia kursu - należeć będzie w szczególności:1) przedstawienie do akceptacji Zamawiającemu w formie elektronicznej na podany w umowie adres e-mail szczegółowego programu kursu w ciągu 7 dni od planowanej daty rozpoczęcia kursu, ogólna tematyka kursu: Wprowadzenie do naturalnej pielęgnacji (rola zdrowego stylu życia w kondycji skóry głowy i włosów, podstawy biologii skóry i włosa) Ocena stanu włosów i skóry głowy (rozpoznawanie typów włosów i skóry głowy, identyfikacja problemów) Naturalne składniki i ich właściwości (zioła, oleje, ekstrakty roślinne, adaptogeny i witaminy w pielęgnacji włosów, bezpieczne substytuty chemicznych środków kosmetycznych) Techniki pielęgnacji włosów i skóry głowy (masaż skóry głowy, naturalne zabiegi odżywcze) Naturalne metody farbowania włosów (roślinne farby do włosów, dobór kolorów i techniki aplikacji, bezpieczne mieszanki i receptury) Pielęgnacja wspomagająca i profilaktyka (porady dla klientów i przygotowanie indywidualnych planów pielęgnacyjnych)2) zapewnienie uczestnikom kursu materiałów szkoleniowych (minimum w wersji elektronicznej zgodnie ze standardem cyfrowym) zaakceptowanych wcześniej przez Zamawiającego oraz przekazanie wzorcowego kompletu materiałów szkoleniowych Zamawiającemu w wersji papierowej lub – w przypadku ich znacznej objętości – w ustalonej formie elektronicznej (dokumenty do protokołu odbioru); materiały, program szkolenia muszą być oznaczone nazwą szkolenia i nazwą projektu oraz opatrzone informacją o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej i muszą zostać oznakowane logotypami przekazanymi przez Zamawiającego,3) prowadzenie listy obecności:a) Wykonawca otrzyma wzór listy obecności przygotowany przez Zamawiającego,b) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania listy obecności do podpisu uczniom (podczas każdego ze spotkań realizowanych w ramach kursu) i zatwierdzenia jej podpisem prowadzącego potwierdzającym obecność uczniów na kursie,c) Wykonawca przekaże Zamawiającemu oryginały list obecności (dokumenty do protokołu odbioru),4) przeprowadzenie walidacji (egzaminu) pozwalającej ocenić nabycie przez uczestników kursu umiejętności/kompetencji wybraną przez Wykonawcę metodą (np. test wstępny i końcowy, zadania praktyczne). Wykonawca przekaże Zamawiającemu wzór materiałów służących walidacji (dokumenty do protokołu odbioru);5) wydanie uczestnikom kursu (w przypadku pozytywnego wyniku walidacji) imiennego zaświadczenia, ze wskazaniem nazwy kursu, liczby godzin oraz terminu realizacji, przygotowanego na wzorze udostępnionym przez Zamawiającego. Wykonawca przekaże Zamawiającemu kopie ww. zaświadczeń (dokumenty do protokołu odbioru) oraz kopie innych zaświadczeń uzyskanych przez absolwenta kursu, przewidzianych przez Wykonawcę (np. zaświadczenia o ukończeniu kursu wydanego na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych).8. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia ubezpieczenia NNW na sumę 10 000 zł dla wszystkich uczestników kursu oraz poniesienia kosztu z tego tytułu – Wykonawca w terminie 3 dniroboczych przed rozpoczęciem kursu (dla danej grupy – w przypadku podziału na grupy) zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu kopii polisy ubezpieczeniowej NWW z ww. tytułu9. Wykonawca zobligowany zostanie do zebrania podczas kursu danych osobowych uczestników niezbędnych do realizacji przez niego przedmiotu zamówienia, w tym: wystawienia zaświadczeń o ukończeniu kursu, prowadzenia listy obecności itp. - Wykonawca będzie administrował zebranymi danymi osobowymi zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)10. Podczas realizacji zamówienia Wykonawca musi uwzględnić zasady równości – osoby prowadzące kurs zobowiązane są do ujęcia w programie zajęć następujących zasad: a) zasada równości szans i niedyskryminacji: szkolenie musi być prowadzone zgodnie z zasadami równości szans i niedyskryminacji, uwzględniając dostępność bez względu na rasę, kolor skóry czy pochodzenie etniczne lub społeczne (zgodnie z art. 21 Karty Praw Podstawowych UE). b) przeciwdziałanie stereotypowemu przekazowi: • szkolenie musi być wolne od stereotypów dotyczących kobiet i mężczyzn • treści szkolenia nie mogą wzmacniać mitów na temat predyspozycji płciowych

Część 6: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na organizacji i przeprowadzeniu kursu „Barista” wraz z egzaminem wewnętrznym (zwanego dalej kursem).2. Uczestnikami kursu będzie 19 uczniów Zespołu Szkół Gastronomicznych i Zespołu Szkół nr 3 we Wrocławiu, kształcących się w branży gastronomicznej biorących udział w projekcie ,,Bliżej rynku pracy. Wsparcie rozwoju edukacji zawodowej we Wrocławiu”.3. Kurs (oraz egzamin) zostanie przeprowadzony w formie stacjonarnej we Wrocławiu w wymiarze 16 godzin dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna = 45 minut). Zajęcia będą prowadzone w dwóch grupach. Maksymalna liczebność grupy to 12 uczniów.4. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia, na własny koszt i we własnym zakresie, sal/pomieszczeń szkoleniowych wyposażonych w niezbędny sprzęt umożliwiający nabywanie wiedzy i umiejętności, przy czym:1) sala dydaktyczna dla przeprowadzenia teoretycznej części kursu (o ile wymagać tego będzie program kursu) musi być zlokalizowana na terenie miasta Wrocławia i być wyposażona w:a) miejsca siedzące dla wszystkich uczestniczek i uczestników kursu (stoły i krzesła), właściwe oświetlenie, pomieszczenie ogrzewane/klimatyzowane b) komputery dla wszystkich uczestniczek i uczestników szkolenia z niezbędnym oprogramowaniem (o ile wymagać tego będzie program kursu),c) projektor multimedialny, ekran, komputer do wyświetlania prezentacji (o ile wymagać tego będzie program kursu),d) dostęp do internetu (o ile wymagać tego będzie program kursu),e) flipchart, papier do flipcharta, komplet markerów lub tablicę suchościeralną z kompletem pisaków (o ile wymagać tego będzie program kursu);2) Wykonawca zapewni niezbędne sprzęty i art. spożywcze w celu realizacji części praktycznej kursu (np. ekspres do kawy, filiżanki, dzbanki, mleko, kawa itp.).3) Wykonawca zapewni ponadto odpowiednią bazę lokalową, warsztatową, techniczną i sprzętową do prowadzenia zajęć praktycznych - pomieszczenia i sprzęt do prowadzenia zajęć praktycznych muszą spełniać wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy oraz muszą być dostosowane do liczby uczestników,4) miejsce realizacji kursu będzie pozbawione przeszkód architektonicznych oraz oznaczone w sposób nieutrudniający dostępu dla osób z niepełnosprawnościami,5) Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu do akceptacji miejsce realizacji kursu w ciągu 10 dni od planowanej daty rozpoczęcia kursu, przy czym wykonawca może w trakcie wykonywania usługi zmienić miejsce realizacji kursu, jednak nie później niż na 4 dni przed terminem realizacji kursu i po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego.5. Kurs będzie realizowany w trakcie roku szkolnego, w dni robocze i/lub w soboty pomiędzy godzinami 8.00 a 20.00, w sposób niekolidujący z zajęciami szkolnymi.6. Harmonogram realizacji usługi przekazany będzie Wykonawcy przez Zamawiającego (po jego wcześniejszym uzgodnieniu z Wykonawcą), nie później niż na 21 dni przed planowaną datą rozpoczęcia kursu.7. Do podstawowych obowiązków Wykonawcy – w celu właściwego przygotowania i przeprowadzenia kursu - należeć będzie w szczególności:1) przedstawienie do akceptacji Zamawiającemu w formie elektronicznej na podany w umowie adres e-mail szczegółowego programu kursu w ciągu 7 dni od planowanej daty rozpoczęcia kursu, ogólna tematyka kursu: Podstawy kawy (historia kawy i jej odmiany, uprawa i regiony pochodzenia, obróbka) Sprzęt baristy (młynek, ekspres kolbowy i automatyczny, konserwacja, czyszczenie, kalibracja) Ekstrakcja espresso (mielenie, dozowanie, czas ekstrakcji, proporcje) Mleko i napoje mleczne (technika speniania, temperatura, tekstura, przygotowanie kaw mlecznych) Latte art. (podstawowe wzory) Praktyczna nauka przygotowania kaw klasycznych Sensoryka kawy (rozpoznawanie nut smakowych i aromatycznych, degustacja) Organizacja pracy baristy (higiena pracy i utrzymanie czystości, obsługa klienta)2) zapewnienie uczestnikom kursu materiałów szkoleniowych (minimum w wersji elektronicznej zgodnie ze standardem cyfrowym) zaakceptowanych wcześniej przez Zamawiającego oraz przekazanie wzorcowego kompletu materiałów szkoleniowych Zamawiającemu w wersji papierowej lub – wprzypadku ich znacznej objętości – w ustalonej formie elektronicznej (dokumenty do protokołu odbioru); materiały, program szkolenia muszą być oznaczone nazwą szkolenia i nazwą projektu oraz opatrzone informacją o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej i muszą zostać oznakowane logotypami przekazanymi przez Zamawiającego,3) prowadzenie listy obecności:a) Wykonawca otrzyma wzór listy obecności przygotowany przez Zamawiającego,b) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania listy obecności do podpisu uczniom (podczas każdego ze spotkań realizowanych w ramach kursu) i zatwierdzenia jej podpisem prowadzącego potwierdzającym obecność uczniów na kursie,c) Wykonawca przekaże Zamawiającemu oryginały list obecności (dokumenty do protokołu odbioru),4) przeprowadzenie walidacji (egzaminu) pozwalającej ocenić nabycie przez uczestników kursu umiejętności/kompetencji wybraną przez Wykonawcę metodą (np. test wstępny i końcowy, zadania praktyczne). Wykonawca przekaże Zamawiającemu wzór materiałów służących walidacji (dokumenty do protokołu odbioru);5) wydanie uczestnikom kursu (w przypadku pozytywnego wyniku walidacji) imiennego zaświadczenia, ze wskazaniem nazwy kursu, liczby godzin oraz terminu realizacji, przygotowanego na wzorze udostępnionym przez Zamawiającego. Wykonawca przekaże Zamawiającemu kopie ww. zaświadczeń (dokumenty do protokołu odbioru) oraz kopie innych zaświadczeń uzyskanych przez absolwenta kursu, przewidzianych przez Wykonawcę (np. zaświadczenia o ukończeniu kursu wydanego na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych).8. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia ubezpieczenia NNW na sumę 10 000 zł dla wszystkich uczestników kursu oraz poniesienia kosztu z tego tytułu – Wykonawca w terminie 3 dniroboczych przed rozpoczęciem kursu (dla danej grupy – w przypadku podziału na grupy) zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu kopii polisy ubezpieczeniowej NWW z ww. tytułu.9. Wykonawca zobligowany zostanie do zebrania podczas kursu danych osobowych uczestników niezbędnych do realizacji przez niego przedmiotu zamówienia, w tym: wystawienia zaświadczeń o ukończeniu kursu, prowadzenia listy obecności itp. - Wykonawca będzie administrował zebranymi danymi osobowymi zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)10. Podczas realizacji zamówienia Wykonawca musi uwzględnić zasady równości – osoby prowadzące kurs zobowiązane są do ujęcia w programie zajęć następujących zasad: a) zasada równości szans i niedyskryminacji: szkolenie musi być prowadzone zgodnie z zasadami równości szans i niedyskryminacji, uwzględniając dostępność bez względu na rasę, kolor skóry czy pochodzenie etniczne lub społeczne (zgodnie z art. 21 Karty Praw Podstawowych UE). b) przeciwdziałanie stereotypowemu przekazowi: • szkolenie musi być wolne od stereotypów dotyczących kobiet i mężczyzn • treści szkolenia nie mogą wzmacniać mitów na temat predyspozycji płciowych

Część 7: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na organizacji i przeprowadzeniu kursu „Pielęgnacja zwierząt towarzyszących (groomer)” wraz z egzaminem wewnętrznym (zwanego dalej „kursem”). 2. Uczestnikami kursu będzie 8 uczniów kształcących się w branży weterynaryjnej, biorących udział w projekcie „Bliżej rynku pracy. Wsparcie rozwoju edukacji zawodowej we Wrocławiu”.3. Kurs (oraz egzamin) zostanie przeprowadzony w formie stacjonarnej we Wrocławiu w wymiarze 40 godzin dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna = 45 minut) w trzech grupach, maksymalnie 3-osobowych4. Kurs będzie realizowany w dni robocze i/lub w soboty, w sposób nie kolidujący z zajęciami szkolnymi.5. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia odpowiednich warunków lokalowych i sprzętowych do prowadzenia zajęć – w tym:a) pomieszczeń spełniających wymogi sanitarno-epidemiologiczne,b) stołów groomerskich, wanien do kąpieli, suszarek, nożyc, trymerów, maszynek, grzebieni i szczotekc) środków higieny i dezynfekcji, umożliwiających bezpieczne wykonywanie zabiegów.6. Wykonawca zobowiązany jest również zapewnić, na potrzeby realizacji kursu, żywe modele psów (zajęcia mają odbywać się na prawdziwych psach), tak by każdy uczestnik kursu mógł aktywne uczestniczyć w zabiegach pielęgnacyjnych – pod nadzorem osoby prowadzącej kurs (tj.: nauka strzyżenia, trymowania, kąpieli, suszenia, rozczesywania sierści, obcinania pazurów, czyszczenia uszu i zębów).7. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu do akceptacji miejsce realizacji kursu w ciągu 10 dni od planowanej daty rozpoczęcia kursu, przy czym wykonawca może w trakcie wykonywania usługi zmienić miejsce realizacji kursu, jednak nie później niż na 4 dni przed terminem realizacji kursu i po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego.8. Pomieszczenia i sprzęt do prowadzenia zajęć praktycznych muszą spełniać wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy oraz muszą być dostosowane do ilości uczestników. Miejsce realizacji kursu będzie pozbawione przeszkód architektonicznych oraz oznaczone w sposób nieutrudniający dostępu dla osób z niepełnosprawnościami.9. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu do akceptacji miejsce realizacji kursu w ciągu 10 dni od planowanej daty rozpoczęcia kursu.10. Harmonogram realizacji usługi przekazany będzie Wykonawcy przez Zamawiającego (po jego wcześniejszym uzgodnieniu z Wykonawcą), nie później niż na 21 dni przed planowaną datą rozpoczęcia kursu.11. Do podstawowych obowiązków Wykonawcy – w celu właściwego przygotowania i przeprowadzenia kursu - należeć będzie w szczególności:1) przedstawienie do akceptacji Zamawiającemu w formie elektronicznej na podany w umowie adres e-mail szczegółowego programu kursu w ciągu 7 dni od planowanej daty rozpoczęcia kursu, ogólna tematyka kursu: a) wprowadzenie do zawodu groomera – charakterystyka, wymagania, etyka pracy,b) budowa i rodzaje sierści oraz skóry u psów i kotów, dobór metod pielęgnacjic) podstawowe zabiegi pielęgnacyjne: kąpiel, suszenie, czesanie, trymowanie, strzyżenie,d) pielęgnacja szczególnych partii ciała (uszy, oczy, pazury, zęby),e) zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w salonie groomerskim,f) komunikacja ze zwierzęciem podczas pielęgnacji, minimalizowanie stresu,g) współpraca z klientem – właścicielem zwierzęcia, zbieranie wywiadu, doradztwo,h) ćwiczenia praktyczne – pielęgnacja psów i kotów różnych ras i typów sierści.2) zapewnienie uczestnikom kursu materiałów szkoleniowych (minimum w wersji elektronicznej zgodnie ze standardem cyfrowym) zaakceptowanych wcześniej przez Zamawiającego oraz przekazanie wzorcowego kompletu materiałów szkoleniowych Zamawiającemu w wersji papierowej lub – przypadku ich znacznej objętości – w ustalonej formie elektronicznej (dokumenty do protokołu odbioru); materiały, program szkolenia muszą być oznaczone nazwą szkolenia i nazwą projektu oraz opatrzone informacją o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej i muszą zostać oznakowane logotypami przekazanymi przez Zamawiającego,3) prowadzenie listy obecności:a) Wykonawca otrzyma wzór listy obecności przygotowany przez Zamawiającego,b) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania listy obecności do podpisu uczniom (podczas każdego ze spotkań realizowanych w ramach kursu) i zatwierdzenia jej podpisem prowadzącego potwierdzającym obecność uczniów na kursie,c) Wykonawca przekaże Zamawiającemu oryginały list obecności (dokumenty do protokołu odbioru),4) przeprowadzenie walidacji (egzaminu) pozwalającej ocenić nabycie przez uczestników kursu umiejętności/kompetencji wybraną przez Wykonawcę metodą adekwatną do specyfiki kursu (np. test wstępny i końcowy, zadania praktyczne). Wykonawca przekaże Zamawiającemu wzór materiałów służących walidacji (dokumenty do protokołu odbioru);5) wydanie uczestnikom kursu (w przypadku pozytywnego wyniku walidacji) imiennego zaświadczenia, ze wskazaniem nazwy kursu, liczby godzin oraz terminu realizacji, przygotowanego na wzorze udostępnionym przez Zamawiającego. Wykonawca przekaże Zamawiającemu kopie ww. zaświadczeń (dokumenty do protokołu odbioru) oraz kopie innych zaświadczeń uzyskanych przez absolwenta kursu, przewidzianych przez Wykonawcę (np. zaświadczenia o ukończeniu kursu wydanego na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych).11. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia ubezpieczenia NNW na sumę 10 000 zł wszystkich uczestników kursu oraz poniesienia kosztu z tego tytułu – Wykonawca w terminie 3 dni roboczych przed rozpoczęciem kursu (dla danej grupy – w przypadku podziału na grupy) zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu kopii polisy ubezpieczeniowej NWW z ww. tytułu.12. Wykonawca zobligowany zostanie do zebrania podczas kursu danych osobowych uczestników niezbędnych do realizacji przez niego przedmiotu zamówienia, w tym: wystawienia zaświadczeń o ukończeniu kursu, prowadzenia listy obecności itp. - Wykonawca będzie administrował zebranymi danymi osobowymi zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).13. Podczas realizacji zamówienia Wykonawca musi uwzględnić zasady równości – osoby prowadzące kurs zobowiązane są do ujęcia w programie zajęć następujących zasad: a) zasada równości szans i niedyskryminacji: szkolenie musi być prowadzone zgodnie z zasadami równości szans i niedyskryminacji, uwzględniając dostępność bez względu na rasę, kolor skóry czy pochodzenie etniczne lub społeczne (zgodnie z art. 21 Karty Praw Podstawowych UE). b) przeciwdziałanie stereotypowemu przekazowi: • szkolenie musi być wolne od stereotypów dotyczących kobiet i mężczyzn,• treści szkolenia nie mogą wzmacniać mitów na temat predyspozycji płciowych.

Część 8: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na organizacji i przeprowadzeniu kursu „Wózki jezdniowe podnośnikowe z mechanicznym napędem podnoszenia, wyłączając wózki z wysięgnikiem oraz obsługę wózków z osobą obsługującą podnoszoną wraz z ładunkiem” (zwanego dalej „kursem”) wraz ze skoordynowaniem i poniesieniem kosztu przeprowadzenia egzaminu zewnętrznego i wydania zaświadczenia kwalifikacyjnego przez uprawnioną jednostkę. 2. Uczestnikami kursu będzie 42 pełnoletnich uczniów, kształcących się w branży usługowej, logistycznej oraz budowlanej, biorących udział w projekcie ,,Bliżej rynku pracy. Wsparcie rozwoju edukacji zawodowej we Wrocławiu’’. 3. Kurs oraz egzamin zostanie przeprowadzony w formie stacjonarnej we Wrocławiu, w wymiarze min. 44 godzin dydaktycznych (1 godz. dydaktyczna = 45 min). Zajęcia będą prowadzone w czterech grupach. Maksymalna liczebność grupy to 13 uczniów.4. Kurs będzie realizowany w czasie trwania roku szkolnego, w dni robocze i/lub w soboty, w sposób nie kolidujący z zajęciami szkolnymi. 5. Harmonogram realizacji usługi przekazany będzie Wykonawcy przez Zamawiającego (po jego wcześniejszym uzgodnieniu z Wykonawcą), nie później niż na 21 dni przed planowaną datą rozpoczęcia kursu.6. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia, na własny koszt i we własnym zakresie pomieszczeń szkoleniowych, wyposażonych w niezbędny sprzęt umożliwiający teoretyczne nabywanie wiedzy i umiejętności oraz musi dysponować min. 2 wózkami widłowymi (warunek udziału) i placem manewrowym umożliwiającym nabycie umiejętności praktycznych, przy czym:1) sala dydaktyczna dla przeprowadzenia teoretycznej części kursu (o ile wymagać tego będzie program kursu) musi być zlokalizowana na terenie miasta Wrocławia i być wyposażona w:• miejsca siedzące dla wszystkich uczestniczek i uczestników kursu (stoły i krzesła),• właściwe oświetlenie, pomieszczenie ogrzewane/klimatyzowane • komputery dla wszystkich uczestniczek i uczestników szkolenia z niezbędnym oprogramowaniem (o ile wymagać tego będzie program kursu),• projektor multimedialny, ekran, komputer do wyświetlania prezentacji (o ile wymagać tego będzie program kursu),• dostęp do internetu (o ile wymagać tego będzie program kursu),• flipchart, papier do flipcharta, komplet markerów lub tablicę suchościeralną z kompletem pisaków (o ile wymagać tego będzie program kursu);2) wykonawca zapewni ponadto odpowiednią bazę lokalową, warsztatową, techniczną i sprzętową do prowadzenia zajęć praktycznych - pomieszczenia i sprzęt do prowadzenia zajęć praktycznych muszą spełniać wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy oraz muszą być dostosowane do ilości uczestników,3) miejsce realizacji kursu będzie pozbawione przeszkód architektonicznych oraz oznaczone w sposób nieutrudniający dostępu dla osób z niepełnosprawnościami,4) Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu do akceptacji miejsce realizacji kursu w ciągu 10 dni od planowanej daty rozpoczęcia kursu, przy czym wykonawca może w trakcie wykonywania usługi zmienić miejsce realizacji kursu, jednak nie później niż na 4 dni przed terminem realizacji kursu i po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego.7. Wykonawca skieruje uczestników kursu na badania lekarskie w celu potwierdzenia stanu zdrowia umożliwiającego udział w kursie oraz poniesie kosztu z tego tytułu. 8. Do podstawowych obowiązków Wykonawcy – w celu właściwego przygotowania i przeprowadzenia kursu - należeć będzie w szczególności: 1) przedstawienie do akceptacji Zamawiającemu w formie elektronicznej na podany w umowie adres e-mail szczegółowego programu kursu w ciągu 7 dni od planowanej daty rozpoczęcia kursu; ogólna tematyka kursu:a) Podstawowe wymagania kwalifikacyjne i rodzaje wózków podlegających dozorowi technicznemu.b) Budowa i zasada działania wózków jezdniowych – mechanizmy, układy hydrauliczne, elektryczne i zabezpieczenia.c) Zasady obsługi wózka – czynności przed, w trakcie i po zakończeniu pracy, sterowanie i sprawdzanie sprawności.d) Zasady bezpiecznej eksploatacji – BHP, współpraca z personelem pomocniczym, praca w warunkach szczególnych (linie energetyczne, kolizje, zagrożenie wybuchem).e) Obsługa urządzeń zasilanych gazem (LPG, CNG) i procedury w przypadku awarii lub wypadku.f) Praktyczne ćwiczenia z obsługi wózka jezdniowego: manewrowanie, transport ładunków, praca w różnych warunkach.2) zapewnienie uczestnikom kursu materiałów szkoleniowych (minimum w wersji elektronicznej zgodnie ze standardem cyfrowym) zaakceptowanych wcześniej przez Zamawiającego oraz przekazanie wzorcowego kompletu materiałów szkoleniowych Zamawiającemu w wersji papierowej lub – w przypadku ich znacznej objętości – ustalonej formie elektronicznej (dokumenty do protokołu odbioru); materiały, program szkolenia muszą być oznaczone nazwą szkolenia i nazwą projektu oraz opatrzone informacją o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej i muszą zostać oznakowane logotypami przekazanymi przez Zamawiającego.3) prowadzenie listy obecności:a) Wykonawca otrzyma wzór listy obecności przygotowany przez Zamawiającego,b) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania listy obecności do podpisu uczniom (podczas każdego ze spotkań realizowanych w ramach kursu) i zatwierdzenia jej podpisem prowadzącego potwierdzającym obecność uczniów na kursie,c) Wykonawca przekaże Zamawiającemu oryginały list obecności (dokumenty do protokołu odbioru),4) skoordynowanie (w tym uwzględnienie kosztu) egzaminu zewnętrznego przeprowadzonego przez uprawnioną jednostkę mającego na celu zdobycie zaświadczenia kwalifikacyjnego, uprawniającego do obsługi wózków widłowych. 5) przekazanie uczestnikom kursu (w przypadku pozytywnej walidacji) zaświadczeń kwalifikacyjnych. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu kopie ww. dokumentu (dokumenty do protokołu odbioru) oraz kopie innych zaświadczeń uzyskanych przez absolwenta kursu, przewidzianych przez Wykonawcę (np. zaświadczenia o ukończeniu kursu wydanego na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych). 6) Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia ubezpieczenia NNW na sumę 10 000 zł dla wszystkich uczestników kursu oraz poniesienia kosztu z tego tytułu – Wykonawca w terminie 3 dni roboczych przed rozpoczęciem kursu (dla danej grupy – w przypadku podziału na grupy) zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu kopii polisy ubezpieczeniowej NWW z ww. tytułu.10. Wykonawca zobligowany zostanie do zebrania podczas kursu danych osobowych uczestników niezbędnych do realizacji przez niego przedmiotu zamówienia, w tym: wystawienia zaświadczeń o ukończeniu kursu, prowadzenia listy obecności itp. - Wykonawca będzie administrował zebranymi danymi osobowymi zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).11. Podczas realizacji zamówienia Wykonawca musi uwzględnić zasady równości – osoby prowadzące kurs zobowiązane są do ujęcia w programie zajęć następujących zasad: 1) zasada równości szans i niedyskryminacji: szkolenie musi być prowadzone zgodnie z zasadami równości szans i niedyskryminacji, uwzględniając dostępność bez względu na rasę, kolor skóry czy pochodzenie etniczne lub społeczne (zgodnie z art. 21 Karty Praw Podstawowych UE). 2) przeciwdziałanie stereotypowemu przekazowi: • szkolenie musi być wolne od stereotypów dotyczących kobiet i mężczyzn,• treści szkolenia nie mogą wzmacniać mitów na temat predyspozycji płciowych.

Część 9: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na organizacji i przeprowadzeniu kursu „Behawioryzm i szkolenie psów – podstawy” wraz z egzaminem wewnętrznym (zwanego dalej „kursem”). 2. Uczestnikami kursu będzie 8 uczniów Technikum nr 18 we Wrocławiu, kształcących się w branży weterynaryjnej na kierunku technik weterynarii biorących udział w projekcie ,,Bliżej rynku pracy. Wsparcie rozwoju edukacji zawodowej we Wrocławiu’’.3. Kurs (oraz egzamin) zostanie przeprowadzony w formie stacjonarnej we Wrocławiu w wymiarze 36 godzin (1 godz. dydaktyczna = 45 min). Zajęcia będą prowadzone w jednej grupie. 4. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia, na własny koszt i we własnym zakresie, sal/pomieszczeń szkoleniowych, wyposażonych w niezbędny sprzęt umożliwiający nabywanie wiedzy i umiejętności, przy czym:1) sala dydaktyczna dla przeprowadzenia teoretycznej części kursu (o ile wymagać tego będzie program kursu) musi być zlokalizowana na terenie miasta Wrocławia i być wyposażona w:a) miejsca siedzące dla wszystkich uczestniczek i uczestników kursu (stoły i krzesła), właściwe oświetlenie, pomieszczenie ogrzewane/klimatyzowane b) komputery dla wszystkich uczestniczek i uczestników szkolenia z niezbędnym oprogramowaniem (o ile wymagać tego będzie program kursu),c) projektor multimedialny, ekran, komputer do wyświetlania prezentacji (o ile wymagać tego będzie program kursu),d) dostęp do internetu (o ile wymagać tego będzie program kursu),e) flipchart, papier do flipcharta, komplet markerów lub tablicę suchościeralną z kompletem pisaków (o ile wymagać tego będzie program kursu);2) Wykonawca zapewni ponadto odpowiednią bazę lokalową, warsztatową, techniczną i sprzętową do prowadzenia zajęć praktycznych - pomieszczenia i sprzęt do prowadzenia zajęć praktycznych muszą spełniać wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy oraz muszą być dostosowane do ilości uczestników,3) miejsce realizacji kursu będzie pozbawione przeszkód architektonicznych oraz oznaczone w sposób nieutrudniający dostępu dla osób z niepełnosprawnościami,4) Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu do akceptacji miejsce realizacji kursu w ciągu 10 dni od planowanej daty rozpoczęcia kursu, przy czym wykonawca może w trakcie wykonywania usługi zmienić miejsce realizacji kursu, jednak nie później niż na 4 dni przed terminem realizacji kursu i po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego.5) Wykonawca zobowiązany jest również zapewnić, na potrzeby realizacji kursu, żywe modele psów (zajęcia mają odbywać się na prawdziwych psach), tak by umożliwić każdemu uczestnikowi kursu praktyczny udział w kursie (obserwacja treningu z psami, udział w sesjach pracy z klientem i jego psem - w tym nauka podstawowych komend).5. Kurs będzie realizowany w czasie trwania roku szkolnego, w dni robocze po godz. 15:00 i/lub w soboty, w sposób nie kolidujący z zajęciami szkolnymi.6. Harmonogram realizacji usługi przekazany będzie Wykonawcy przez Zamawiającego (po jego wcześniejszym uzgodnieniu z Wykonawcą), nie później niż na 21 dni przed planowaną datą rozpoczęcia kursu.7. Do podstawowych obowiązków Wykonawcy – w celu właściwego przygotowania i przeprowadzenia kursu - należeć będzie w szczególności:1) przedstawienie do akceptacji Zamawiającemu w formie elektronicznej na podany w umowie adres e-mail szczegółowego programu kursu w ciągu 7 dni od planowanej daty rozpoczęcia kursu, ogólna tematyka kursu: • Podstawy behawioryzmu zwierząt i komunikacji psów• Nowoczesne metody szkoleniowe, metodyka treningu• Podstawy wychowania psa w warunkach domowych• Problemy behawioralne u psów • Aspekty etyczne i praktyczne pracy z psami • Praca z klientem i jego psem, w tym nauka podstawowych komend2) zapewnienie uczestnikom kursu materiałów szkoleniowych zaakceptowanych wcześniej przez Zamawiającego (minimum w wersji elektronicznej zgodnie ze standardem cyfrowym) oraz przekazanie wzorcowego kompletu materiałów szkoleniowych Zamawiającemu (dokumenty do protokołu odbioru), 3) prowadzenie listy obecności:a) Wykonawca otrzyma wzór listy obecności przygotowany przez Zamawiającego; b) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania listy obecności do podpisu uczniom (podczas każdego ze spotkań realizowanych w ramach kursu) i zatwierdzenia jej podpisem prowadzącego potwierdzającym obecność uczniów na kursie;c) Wykonawca przekaże Zamawiającemu oryginały list obecności (dokumenty do protokołu odbioru)d) przeprowadzenie walidacji pozwalającej ocenić nabyte przez uczestników kursu umiejętności/kompetencje. Wykonawca przekaże Zamawiającemu wzór materiałów służących walidacji (np. test, opis zadań praktycznych itp.; dokumenty do protokołu odbioru);e) wydanie uczestnikom kursu (w przypadku pozytywnej walidacji) imiennego zaświadczenia, ze wskazaniem nazwy kursu, liczby godzin oraz terminu realizacji, przygotowanego na wzorze udostępnionym przez Zamawiającego. Wykonawca przekaże Zamawiającemu kopie ww. zaświadczeń potwierdzone za zgodność z oryginałem (dokumenty do protokołu odbioru) oraz kopie innych zaświadczeń uzyskanych przez absolwenta kursu, przewidzianych przez Wykonawcę (np. zaświadczenia o ukończeniu kursu wydanego na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych). 8. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia ubezpieczenia NNW na sumę 10 000 zł dla wszystkich uczestników kursu oraz poniesienia kosztu z tego tytułu – Wykonawca w terminie 3 dni roboczych przed rozpoczęciem kursu zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu kopii polisy ubezpieczeniowej NWW z ww. tytułu.9. Wykonawca zobligowany zostanie do zebrania podczas kursu danych osobowych uczestników niezbędnych do realizacji przez niego przedmiotu zamówienia, w tym: wystawienia zaświadczeń o ukończeniu kursu, prowadzenia listy obecności itp. - Wykonawca będzie administrował zebranymi danymi osobowymi zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)10. Podczas realizacji zamówienia Wykonawca musi uwzględnić zasady równości – osoby prowadzące kurs zobowiązane są do ujęcia w programie zajęć następujących zasad: a) zasada równości szans i niedyskryminacji: szkolenie musi być prowadzone zgodnie z zasadami równości szans i niedyskryminacji, uwzględniając dostępność bez względu na rasę, kolor skóry czy pochodzenie etniczne lub społeczne (zgodnie z art. 21 Karty Praw Podstawowych UE). b) przeciwdziałanie stereotypowemu przekazowi: • szkolenie musi być wolne od stereotypów dotyczących kobiet i mężczyzn• treści szkolenia nie mogą wzmacniać mitów na temat predyspozycji płciowych

30/TP/CPKZ/2025
branża Edukacja, szkolenia
podbranża edukacja, szkolenia zawodowe
kody CPV 80310000, 80530000
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Dolnośląskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Dolnośląskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: edukacja , szkolenia zawodowe