Zlecenie 8353710 - Usługa polegająca na działaniach ograniczających...
| Analizuj | Zamówienie 8353710 (zakończone) |
|---|---|
| źródło | Internet |
| data publikacji | 2021-08-24 |
| przedmiot zlecenia | Usługa polegająca na działaniach ograniczających występowanie ptaków i innych zwierząt na terenie lotniska w Powidzu z wykorzystan iem metod: a) metoda z zastosowaniem co najmniej 2 psów. Do wykonywania usługi wykorzystywane będą psy rasy Border Collie - 2 szt. Każdy z psów musi posiadać książeczkę zdrowia z aktualnymi wymaganymi przez obowiązujące przepisy szczepieniami. b) metoda biosoniczna (głosy, dźwięki płoszące ptaki) z wykorzystaniem montowanego na samochodzie lub przenośnego megafonu. c) metoda pirotechniczna (pistolet hukowy). d) metoda z wykorzystaniem zielonego lasera (po uzgodnieniu z kontrolerem ATC) e) metoda sokolnicza z zastosowaniem ptaków łowczych nakierowaną na gatunki ptaków, których odstraszanie metodą sokolniczą jest nieefektywne. f) inne, dozwolone prawnie metody zaproponowane przez Wykonawcę, które będą efektywne w danej lokalizacji w odniesieniu do określonych gatunków ptaków/zwierząt (np. zastosowanie środków chemicznych) oraz 2. Realizacja, zgodnie z decyzją Starosty Słupeckiego znak: SR.6150.21.2019 z dnia 20.08.2019 r. odstrzału redukcyjnego takich zwierząt jak: jeleń, sarna, daniel, dzik, lis w sezonie łowieckim 2021/2022 w ilości: jeleń - 15 szt.* sarna - 10 szt.*, daniel- 12 szt.*, dzik- 2 szt.*, lis - 15 szt.*, a w sezonie łowieckim 2022/2023 w ilości: jeleń- 12 szt., sarna- 8 szt., daniel- 8 szt., dzik- 2 szt., lis-10 szt. W przypadku doprowadzenia do całkowitego ograniczenia populacji ssaków łownych należy w ramach zezwolenia utrzymywać zerowy stan populacji tych zwierząt. * liczba ta może ulec zmniejszeniu, zależy ona od tego ile szt. zwierząt zostanie odstrzelonych do końca 2021 r. Do obowiązków Wykonawcy należy: • płoszenie przez dwóch kontrolerów zagrożeń środowiska (KZS) ptaków/zwierząt stwarzających zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu lotniczego powinno rozpoczynać się przynajmniej na 2 godziny przed rozpoczęciem aktywności lotniczej i trwać do czasu zakończenia operacji lotniczych w danym dniu lub do zmroku (jeśli ww. operacje kończą się po zmroku); • czynności, o których mowa powyżej powinny być wykonywane w taki sposób, ze jeden KZS będzie płoszył ptaki/zwierzęta od drogi łączącej DŁ1 w kierunku wschodnim, drugi od drogi łączącej DŁ1 w kierunku zachodnim; • pełnienie w każdy dzień pracy dyżuru przez jednego KZS w godzinach od 6 do 22 polegającego na sprawdzaniu, występowania oraz aktywności ptaków wzdłuż drogi startowej, dróg kołowania i terenów podejścia w odległości do 1000 m od progów drogi startowej, natomiast drugi KZS monitoruje inne obszary istotne dla bezpieczeństwa ruchu lotniczego w granicach lotniska oraz współpraca w tym zakresie ze służbami lotniskowymi (wieża kontroli lotów portu lotniczego) oraz oficerem bezpieczeństwa lotów. W przypadku wystąpienia poważnych zagrożeń generowanych przez zwierzęta w czasie wykraczającym poza wymieniony wyżej czas pracy, może on podlegać okresowym przesunięciom dokonywanym przez Szefa Infrastruktury; • monitorowanie sytuacji pod względem zagrożeń ze strony ptaków/zwierząt w ścisłej współpracy ze służbami lotniskowymi, zwłaszcza w okresie prac związanych z koszeniem i zwożeniem siana z lotniska; • stosowanie środków chemicznych w sposób niezwłoczny w przypadku wystąpienia niszczenia nawierzchni darniowych przez zwierzęta (nie dotyczy sporadycznych lisich nor); • współpraca ze służbami lotniskowymi w zakresie rozmieszczenia urządzeń pirotechnicznych (armatki hukowe) oraz systemu biosonicznego będącego na wyposażeniu lotniska; • współpraca ze służbami lotniskowymi i specjalistami w zakresie realizacji Programu Ograniczania Zagrożeń Środowiskowych w Siłach Zbrojnych RP; • liczenie poszczególnych gatunków ptaków z podaniem zarówno sumarycznej liczby osobników jak i liczebności największego obserwowanego stada (przynajmniej raz dziennie); • przygotowanie sprawozdania z liczenia w postaci arkusza programu Excel oraz przekazanie go do sekcji ochrony środowiska i pionu bezpieczeństwa lotu- raz w tygodniu, jako jedna z form rozliczania się z wykonywanych obowiązków. Wymagany jest podpis Oficera Pionu BL oraz Szefa Pionu Ruchu Lotniczego na protokole potwierdzenia wykonania usługi; • notowanie wszystkich pojawów (w tym stad ptaków) gatunków ważnych dla bezpieczeństwa ruchu lotniczego (np. bociany, żurawie, szpaki, gatunki ptaków krukowatych, szponiastych oraz gęsi) lub też innych obserwacji istotnych dla zagrożeń związanych z ryzykiem kolizji statków powietrznych ze zwierzętami (np. śladów przebywania dzików); • comiesięczne przygotowywanie graficznej formy występowania najważniejszych gatunków ptaków i zwierzyny płowej na lotnisku w oparciu o podział lotniska na odpowiednie sektory zgodnie z dokumentacją przedstawioną przez odpowiednie służby lotniskowe i przekazywanie ich do Pionu BL (bezpieczeństwa lotów) oraz sekcji ochrony środowiska, celem informowania załóg wojskowych statków powietrznych o zagrożeniu; • prowadzenie karty pracy zatwierdzonej przez szefa infrastruktury i uzyskiwanie potwierdzenia swojego stawiennictwa od kontrolera lotów (wieży kontroli lotów); • w przypadku stwierdzenia zderzenia statku powietrznego z ptakiem, wykonanie dokumentacji fotograficznej i przekazanie jej do Pionu BL; • inwentaryzacja miejsc hodowli ptaków (głównie gołębi) w odległości do 3 km od granic lotniska i przekazanie tej informacji (np. w postaci mapy lub uzupełnienia mapy) do sekcji ochrony środowiska w systemie kwartalnym; • w przypadku konieczności, dobicie z broni myśliwskiej zwierząt rannych po kolizji ze statkiem powietrznym lub pojazdem na lotnisku; • przygotowywanie informacji dotyczącej występowania ptaków i ich przewidywanej aktywności oraz możliwych zagrożeń związanych z występowaniem ptaków/zwierząt, we współpracy ze służbami lotniskowymi; • branie czynnego udziału w wypracowaniu skutecznych metod ograniczania obecności ptaków/zwierząt; • utrzymywanie, w czasie obecności na lotnisku, stałej łączności radiowej z kontrolerem ruchu lotniczego; • w dni robocze, w których występować będą przerwy w wykonywaniu lotów (np. dni techniczne, dni bez lotów, dni szkoleniowe i inne - w czasie których nie są planowane loty) zakres wykonywania usługi ustalany będzie ze służbami lotniska; • w przypadku wykonywania lotów lub innych operacji lotniczych w dni świąteczne lub wolne od pracy, Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania usługi, pod warunkiem, że Zamawiający poinformował Wykonawcę o takiej potrzebie z minimum 2-dniowym wyprzedzeniem. Za wykonywanie usługi w dni świąteczne lub wolne od pracy Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie; • odstrzał redukcyjny zwierzyny łownej realizować z zachowaniem terminów, określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 16.03.2005 r. w sprawie określenia okresów polowań na zwierzęta łowne (Dz. U. z 2005 r. Nr 48, poz. 459 ze zm.) oraz przez osoby posiadające uprawnienia do polowania, o których mowa w art. 42 ust. 3 pkt 2 ustawy Prawo łowieckie z dnia 13. 10. 1995 r. (Dz. U. z 2020 r., poz. 1683 t.j.), a także zgodnie z decyzją Starosty Słupeckiego znak: SR.6150.21.2019 z dnia 20.08.2019 r. w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie odstrzału redukcyjnego zwierząt łownych bytujących na terenie lotniska wojskowego w Powidzu; • przed przystąpieniem do wykonywania przedmiotu zamówienia osoby dokonujące odstrzał redukcyjny na terenie lotniska będą musiały odbyć szkolenia: z zasad poruszania się po lotnisku, z przestrzegania systemu przeciwdziałania zassania ciał obcych (FOD), z udzielania pierwszej pomocy, z zasad BHP i ppoż. oraz zapoznać się z Instrukcją wykonywania odstrzału redukcyjnego na terenie lotniska Powidz; • założenia i wpisywania swojego pobytu w Książkę ewidencji pobytu myśliwego na polowaniu indywidualnym i przedstawiania jej kopii wraz z fakturą Zamawiającemu; • pobierania na czas polowania, przenośnego radiotelefonu od dyżurnego bazy kompanii obsługi lotniska, który znajduje się w budynku nr 247, sprawdza łączność z kontrolerem ruchu lotniczego (wywołując MYŚLIWY - WIEŻA), podaje rejon polowania i utrzymuje stałą łączność w zakresie realizacji odstrzału. W przypadku gdy na terenie lotniska poluje więcej niż jeden myśliwy, radiotelefon pobiera tylko jeden myśliwy pozostając w łączności z pozostałymi myśliwymi; • pozyskana zwierzyna z terenu lotniska będzie stanowiła własność Skarbu Państwa, reprezentowanego w tym przypadku przez Wojewodę; • przedstawienia Zamawiającemu szczegółowego zbiorczego sprawozdania z wyników odstrzału redukcyjnego wszystkich myśliwych, w tym specyfikacji odstrzelonych zwierząt łownych w poszczególnych gatunkach, z wyodrębnieniem samców oraz pozyskanych trofeów zwierzyny łownej oraz ewidencji pobytu myśliwych w łowisku lub protokołów z polowań zbiorowych w terminie do dnia 10.04.2022 r. za sezon łowiecki 2021/2022, do dnia 10.04.2023 r. i 31.12.2023 r. za sezon łowiecki 2022/2023; • protokolarnego przekazania Wojewodzie Wielkopolskiemu trofeów z pozyskanej zwierzyny: poroża - zwierzyny płowej; • przedstawienie kopii dokumentów MP ze sprzedaży tusz, ze wskazaniem podmiotu właściwego do ich zagospodarowania w imieniu Skarbu Państwa tj. Wojewody Wielkopolskiego oraz przekazania należności za ich dostawę na dochody budżetowe Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu, na konto bankowe wskazane w decyzji Starosty Słupeckiego w terminie do dnia 10.04.2022 r. za sezon łowiecki 2021/2022, do dnia 10.04.2023 r. i 31.12.2023 r. za sezon łowiecki 2022/2023; • odstawienia tusz zwierząt odstrzelonych w trakcie odstrzału redukcyjnego do Punktu skupu dziczyzny wskazanego w umowie przez Wykonawcę; • przekazania lisów i dobitych zwierząt rannych po kolizji ze statkiem powietrznym lub pojazdem na lotnisku do Powiatowego Lekarza Weterynarii w Słupca lub poddaniu utylizacji; • odstrzelenia w przeciągu obowiązywania umowy taką ilość zwierząt jaka wskazana jest w decyzji Starosty Słupeckiego i dążenie do utrzymania zerowej populacji dużych ssaków na lotnisku; • okazania tuszy upolowanej zwierzyny łownej w dni robocze żołnierzowi z Grupy Odstraszania Ptaków, natomiast w dni wolne od pracy Oficerowi dyżurnemu i sporządzenie protokołu okazania; • z uwagi na bezpieczeństwo, w trakcie jednego polowania indywidualnego nie może brać udziału w realizacji zamówienia więcej niż pięciu myśliwych; • okazania bagażnika pojazdu pracownikom SUFO przy wjeździe i wyjeździe z terenu lotniska; |
| branża | Leśnictwo, rolnictwo, hodowla, Ekologia, środowisko |
| podbranża | usługi łowieckie, rybackie, ochrona środowiska |
| forma | zapytanie o cenę |
| typ zlecenia | usługi, wykonanie |
| kraj realizacji | Polska |
| województwo realizacji | Wielkopolskie |
| kraj organizatora | Polska |
| województwo organizatora | Wielkopolskie |