Przetarg 12211392 - Termomodernizacja budynku Urzędu Gminy Opatów z...

   
Analizuj Zamówienie 12211392
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2025-12-10
przedmiot ogłoszenia
Termomodernizacja budynku Urzędu Gminy Opatów z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii w formule zaprojektuj i wybuduj.

1. Nazwa zamówienia:„Termomodernizacja budynku Urzędu Gminy Opa
tów z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii w formule zaprojektuj i wybuduj”2. Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja budynku Urzędu Gminy Opatów w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Adres obiektu: ul. Tadeusza Kościuszki 27, 42-152 Opatów. Nr ewid. działki: 560/1; 561/4; 562/4 (jednostka ewidencyjna: Opatów); 3. Ogólny opis przedmiotu zamówienia:1) Zamówienie obejmuje:- opracowanie dokumentacji projektowej ze wszystkimi niezbędnymi pracami przedprojektowymi obejmującymi termomodernizację budynku Urzędu Gminy w Opatowie przy ul. Tadeusza Kościuszki 27,- wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych w obrębie przedmiotowego zadania,- uzyskanie niezbędnych pozwoleń budowlanych jak i użytkowych.2) Spodziewanym efektem inwestycji jest poprawa efektywności energetycznej budynku Urzędu Gminy poprzez:- docieplenie ścian zewnętrznych, stropów, ścian fundamentowych;- wymianę stolarki okiennej i drzwiowej;- modernizację systemu grzewczego (źródła ciepła) oraz instalację centralnego ogrzewania; - dostosowanie pomieszczenia technicznego na potrzeby montażu gruntowej pompy ciepła;- montażu instalacji fotowoltaicznej wraz z montażem magazynu energii. 2) Dane ogólne (stan istniejący): Zakres prac obejmuje pomieszczenia budynku Urzędu Gminy. Budynek wyposażony jest w instalacje wod – kan, centralnego ogrzewania, elektryczną, oświetleniową i gniazd wtykowych i teletechniczną. Instalacje prowadzone są podtynkowo i w bruzdach ściennych z wyłączeniem instalacji centralnego ogrzewania, która prowadzona jest na ścianach budynków w formie pionów instalacyjnych z odejściami do poszczególnych grzejników. Budynek w stanie technicznym dobrym. Budynek nie jest objęty ochroną Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Dane budynku zostały opisane w pkt 1.2 Programu Funkcjonalno – Użytkowego stanowiącego załącznik nr 1 do Specyfikacji Warunków Zamówienia. 3) Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej, dokonanie niezbędnych uzgodnień, uzyskanie zgłoszenia lub pozwolenia na budowę dla całości lub części zadania oraz wykonanie robót budowlano-montażowych w zakresie demontażu istniejącej kotłowni, wykonania niezbędnych prac budowlanych w obrębie kotłowni celem przystosowania go do montażu źródła ciepła, instalacji gruntowej pompy ciepła wraz z instalacją dolnego źródła, wymiana instalacji centralnego ogrzewania, montaż instalacji fotowoltaicznej wraz z magazynem energii, wymianę oraz wymianę stolarki i ślusarki otworowej. Do przedmiotu zamówienia należy uzyskanie niezbędnych decyzji, opinii i uzgodnień oraz prowadzenie nadzoru autorskiego i zapewnienie kierownictwa nad robotami we wszystkich branżach.4) Przewidziany zakres robót (do weryfikacji na etapie sporządzania dokumentacji) został opisany w Programie Funkcjonalno – Użytkowym stanowiącym załącznik nr 1 do Specyfikacji Warunków Zamówienia.5) Przewidziane prace w zakresie dokumentacji projektowej obejmują również: - wykonanie inwentaryzacji budynku,- wykonanie opinii konstrukcyjnej w zakresie posadowienia instalacji fotowoltaicznej oraz wykonanie, w razie konieczności opracowanie projektu wzmocnień,- wykonanie projektu robót geologicznych,wykonanie dokumentacji projektowej na bazie opracowanej przez Wykonawcę inwentaryzacji wraz z dokumentami formalno-prawnymi, w zakresie niezbędnym dla przeprowadzenia robót budowlanych opisanych w Programie Funkcjonalno – Użytkowym (załącznik nr 1 do SWZ).6) Oferta dostarczona przez Wykonawcę powinna obejmować całość dostaw, usług i wszelkich czynności koniecznych do przeprowadzenia przedsięwzięcia, aż do momentu przekazania Zamawiającemu. Wykonawca, w swoim zakresie, ujmie także te prace dodatkowe i elementy instalacji, które nie zostały wyszczególnione, lecz są ważne bądź niezbędne dla poprawnego funkcjonowania i stabilnego działania oraz wymaganych prac konserwacyjnych, jak również dla uzyskania gwarancji sprawnego i bezawaryjnego działania.7) Proces projektowania należy prowadzić przede wszystkim w oparciu o stan istniejący, mając na uwadze wykorzystanie obecnego układu funkcjonalnego. Projektowanie należy poprzedzić wykonaniem inwentaryzacji mającej na celu weryfikację stanu istniejącego. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za błędy w opracowywanej na potrzeby realizacji zadania dokumentacji projektowej wynikające z niewłaściwego zinwentaryzowania stanu istniejącego.8) Dokumentację projektową na każdym jej etapie (projekt budowlany, projekt techniczny, projekt wykonawczy) należy konsultować z Zamawiającym. Projekt wraz z kosztorysami należy opracować w taki sposób by zapewnić możliwość wykonania poszczególnych prac budowlanych przy jednoczesnym funkcjonowaniu obiektu. Ze względu na zakres prac należy przyjąć w harmonogramie ich etapowanie. 9) Szczegółowy zakres prac do wykonania w poszczególnych pomieszczeniach w tym również w pomieszczeniu maszynowni oraz pozostałych prac związanych i wpływających na poprawę efektywności energetycznej zostały wyszczególnione w Programie Funkcjonalno – Użytkowym (załącznik nr 1 do SWZ).4. Wymagania ogólne w stosunku do przedmiotu zamówienia: Celem zmian wprowadzanych w ramach niniejszego zamówienia jest podniesienie efektywności energetycznej budynku oraz poprawa jego funkcjonalności. Konieczne jest: - Wykonanie instalacji pompy ciepła glikol-woda wraz z instalacją dolnego źródła celem pokrycia zapotrzebowania na ciepło instalacji centralnego ogrzewania na podstawie dokonanych przez projektanta obliczeń zapotrzebowania na ciepło. Montaż pompy ciepła według wytycznych wybranego producenta pompy ciepła;- Wykonanie instalacji c.o. pokrywającej zapotrzebowanie na ciepłą wodę; - Podniesienie standardu pomieszczenia kotłowni do wymaganego Warunkami Technicznymi;- Optymalizację kosztów eksploatacji budynku w zakresie energii elektrycznej poprzez montaż instalacji fotowoltaicznej wraz z zabudową magazynu energii;- Poprawa komfortu cieplnego budynku poprzez wymianę stolarki otworowej i docieplenie;- Zapewnienie bezpieczeństwa podczas użytkowania; - Stworzenie prawidłowych powiązań funkcjonalnych.1) Wymagania w odniesieniu do dokumentacji projektowej: Do zakresu obowiązków Wykonawcy – w zakresie dokumentacji projektowej – należy wykonanie: a) Opracowania inwentaryzacji stanu istniejącego, jako podkładu do wykonania projektu budowlanego i technicznego;b) Opracowania opinii architektoniczno-konstrukcyjnej;c) Opracowania wielobranżowego projektu budowlanego obejmującego całość zamówienia (branża sanitarna, budowlana i elektryczna) wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę lub zgłoszenia jeśli będzie wymagane;d) Opracowania wielobranżowego projektu technicznego i wykonawczego;e) Opracowanie Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót.f) Opracowanie Przedmiarów robót i Kosztorysów Inwestorskich.g) Opracowania dokumentacji powykonawczej.h) Opracowanie audytu energetycznego porealizacyjnego i świadectwa charakterystyki energetycznej budynku.Uwaga1: Wykonawca zobowiązany jest, najpóźniej do dnia podpisania protokołu odbioru końcowego, do opracowania i przedłożenia następujących dokumentów: audytu energetycznego porealizacyjnego (na szablonie Instytucji Zarządzającej programem Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027) i świadectwa charakterystyki energetycznej budynku (wygenerowanego z centralnego rejestru charakterystyki energetycznej budynków) - potwierdzających wykonanie przedmiotu zamówienia i osiągnięcie zakładanych wskaźników.Uwaga2: Pozostałe informacje dotyczące opracowań projektowych a także dokumentacji powykonawczej zostały opisane w Programie Funkcjonalno – Użytkowym (załącznik nr 1 do SWZ).Uwaga2: Wykonawca wykona pełną dokumentację projektową wraz z wszystkimi wymaganymi przepisami uzgodnieniami, opiniami, decyzjami oraz uzyska pozwolenie na budowę. Uwaga3: Wykonawca sporządzi i przekaże Zamawiającemu 2 egz. dokumentacji powykonawczej, instrukcji obsługi i konserwacji oraz kompletu kart gwarancyjnych;5. Wymagania Zamawiającego w odniesieniu do modernizacji:1) Roboty budowlane należy wykonywać zgodnie z wcześniej opracowaną dokumentacją projektową oraz ze sztuką budowlaną. Zamawiający wymaga, aby rozpoczęcie robót budowlanych było podjęte po uzyskaniu przez Wykonawcę prawomocnego pozwolenia na budowę. W przypadku braku takiej konieczności prace budowlane mogą zostać rozpoczęte po zatwierdzeniu przez Zamawiającego dokumentacji projektowej. UWAGA: Przewiduje się, że prace prowadzone będą na czynnym i funkcjonującym obiekcie, co Wykonawca ma obowiązek uwzględnić w przewidywanej organizacji placu budowy. 2) Woda i energia elektryczna dla potrzeb budowy może być pobierana z istniejących sieci, pod warunkiem ich opomiarowania umożliwiającego rozliczenie Wykonawcy (wykonana na koszt Wykonawcy).3) Podczas realizacji inwestycji należy wziąć pod uwagę stan dróg zlokalizowanych w bezpośrednim sąsiedztwie terenu objętego inwestycją i przestrzegać ograniczeń co do nacisku na osie dla pojazdów transportujących materiały budowlane.4) Po zakończeniu robót budowlanych Wykonawca przygotuje i przekaże Zamawiającemu zupełną dokumentację powykonawczą wraz z kompletem atestów, aprobat technicznych, deklaracji zgodności oraz karty gwarancyjne na dostarczone urządzenia i wyposażenie.5) Po zakończeniu całości robót Wykonawca ma obowiązek opracowania świadectwa charakterystyki energetycznej budynku.6. Charakterystyka obiektu, wymagania szczegółowe zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia, szczegółowy zakres zaplanowanych robót, wytyczne realizacyjne termomodernizacji, zostały przedstawione w PFU stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ oraz Świadectwie Charakterystyki Energetycznej Budynku wraz z Audytem Energetycznym przedsięwzięcia stanowiącym stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ. 7. Pozostałe informacje zostały zamieszczone w Rozdziale III Specyfikacji Warunków Zamówienia.

IR.271.17.2025.WS
branża Elewacje, termomodernizacje, Projektowanie, Energia odnawialna (OZE)
podbranża projekt termomodernizacyjny, termomodernizacja, energia solarna, projekt OZE
kody CPV 9300000, 9330000, 9331200, 9332000, 45000000, 45100000, 45111300, 45112700, 45231000, 45261910, 45262110, 45262120, 45300000, 45310000, 45311200, 45321000, 45324000, 45330000, 45331000, 45331100, 45332200, 45400000, 45410000, 45420000, 45442110, 45453000, 71000000, 71220000, 71240000, 71300000, 71313430, 71313450, 71320000
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji śląskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora śląskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: projekt termomodernizacyjny , termomodernizacja , energia solarna , projekt OZE