Przetarg 11558143 - Świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów...

   
Analizuj Zamówienie 11558143
źródło Biuletyn Unijnych Zamówień Publicznych (TED)
data publikacji 2025-10-16
przedmiot ogłoszenia
Świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości niezamieszkałych położonych na terenie Gminy Rudnik w 2026r.

4.2
. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór, transport i zagospodarowanie (zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami) odpadów komunalnych w sposób umożliwiający/zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów przygotowania do ponownego użycia i recyklingu, poziomie składowania odpadów komunalnych i odpadów pochodzących z przetwarzania odpadów komunalnych oraz poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku gminach ( Dz. U. z 2024 r. poz. 399 .), oraz aktualnie obowiązującymi aktami wykonawczymi do powyższej ustawy, i obowiązującym w czasie trwania umowy przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminy Rudnik oraz zasadami określonymi w Uchwale Rady Gminy w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, a w szczególności:1) odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych bez względu na występujące warunki atmosferyczne z każdego miejsca z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych położonych na terenie gminy Rudnik w tym zaopatrywanie nieruchomości w worki do odbioru odpadów komunalnych opisane zostały w literze B (OPZ) załącznika nr 1 do SWZ.2) Odbiór, transport i zagospodarowanie całości odpadów komunalnych przekazywanych do Punktu Selektywnej Zbiórki odpadów Komunalnych - (dalej skrótowo jako „PSZOK”) zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rudnik. Poszczególne frakcje odpadów podlegających odbiorowi z PSZOK opisane zostały w literze D (OPZ) załącznik nr 1 do SWZ. 3) Przeprowadzenie kampanii edukacyjnej w 2 placówkach oświatowych na terenie Gminy Rudnik. terminy spotkań i placówki zostaną ustalone przez zamawiającego w porozumieniu z Wykonawcą .4.3.Przewidywana ilość odpadów do odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych oraz z punktu PSZOK w Rudniku przez cały okres objęty zamówieniem jaką Wykonawca zobowiązany jest odebrać w okresie realizacji zamówienia ( tj. od 01.01.2026r. do 31.12.2026r.) – szacuje się na: 1.933,821 Mg (tj. zakres podstawowy) a ilość objęta prawem opcji: dodatkowo tj. maksymalnie do 25 % tj. 483,455 Mg.4.4 Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji (w całości lub w części) w przypadku gdy będzie to leżeć w interesie Zamawiającego i wynikać z jego bieżących potrzeb (zwiększonej ilości odpadów oddanych do odbioru przez mieszkańców). Zamawiający przekaże pisemną informację Wykonawcy o potrzebie realizacji prawa opcji w ramach realizacji umowy. Prawo opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie ma obowiązku skorzystać w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Jeżeli Zamawiający skorzysta z prawa opcji obowiązkiem umownym Wykonawcy jest wykonanie świadczenia w zakresie objętym wykorzystanym prawem opcji. Zamawiający ma prawo wielokrotnie korzystać z prawa opcji do wyczerpania maksymalnego zakresu prawa opcji. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w zakresie poszczególnych frakcji odpadów – co oznacza, iż realizacja tego prawa w odniesieniu do danej frakcji może się rozpocząć wcześniej (tj. przed zrealizowaniem w całości odbioru odpadów w ramach zakresu podstawowego), a w stosunku do innych może nie mieć w ogóle zastosowania, pod warunkiem jednakże nie przekroczenia maksymalnego poziomu prawa opcji”, która wynosi 483,455Mg tj. do 25 % w stosunku do ilości określonych w zamówieniu podstawowym Skorzystanie z prawa opcji może dotyczyć dowolnych frakcji odpadów w całości lub w części, w zależności od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, przy czym łączna ilość zwiększonych odbiorów nie przekroczy 25 % ogółem w stosunku do zamówienia podstawowego. Zakres objęty prawem opcji będzie realizowany na warunkach określonych w umowie oraz według cen jednostkowych wskazanych w ofercie dla poszczególnych frakcji.Odbiór odpadów w ilości przekraczającej prawo opcji wymaga zmiany umowy. Uruchomienie opcji nie będzie wymagało zmiany umowy. O uruchomieniu opcji Zamawiający poinformuje Wykonawcę pisemnie w formie oświadczenia woli. 45 Stosownie do treści art.433 pkt 4 ustawy Pzp Zamawiający informuje ,że minimalna wartość świadczenia dla zakresu podstawowego wynosi 75 % wynagrodzenia umownego brutto wskazanego w § 5 ust.2 pkt 1) projektu umowy. 4.6 Szczegółowy zakres i sposób realizacji przedmiotu zamówienia określa:Załącznik nr 1 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia – dalej „OPZ”,Załącznik nr 1a do SWZ – Wykaz nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy i na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne.Załącznik nr 2 do SWZ – Projekt umowy.
Część zamówienia: LOT-0001 Świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości niezamieszkałych położonych na terenie Gminy Rudnik w 2026roku. 1.2.Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór, transport i zagospodarowanie (zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami) odpadów komunalnych w sposób umożliwiający/zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów przygotowania do ponownego użycia i recyklingu, poziomie składowania odpadów komunalnych i odpadów pochodzących z przetwarzania odpadów komunalnych oraz poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku gminach ( Dz. U. z 2024 r. poz. 399 .), oraz aktualnie obowiązującymi aktami wykonawczymi do powyższej ustawy, i obowiązującym w czasie trwania umowy przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminy Rudnik oraz zasadami określonymi w Uchwale Rady Gminy w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, a w szczególności:1) odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych bez względu na występujące warunki atmosferyczne z każdego miejsca z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych położonych na terenie gminy Rudnik w tym zaopatrywanie nieruchomości w worki do odbioru odpadów komunalnych opisane zostały w literze B (OPZ) załącznika nr 1 do SWZ.2) Odbiór, transport i zagospodarowanie całości odpadów komunalnych przekazywanych do Punktu Selektywnej Zbiórki odpadów Komunalnych - (dalej skrótowo jako „PSZOK”) zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rudnik. Poszczególne frakcje odpadów podlegających odbiorowi z PSZOK opisane zostały w literze D (OPZ) załącznik nr 1 do SWZ. 3) Przeprowadzenie kampanii edukacyjnej w 2 placówkach oświatowych na terenie Gminy Rudnik. terminy spotkań i placówki zostaną ustalone przez zamawiającego w porozumieniu z Wykonawcą .1.3.Przewidywana ilość odpadów do odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych oraz z punktu PSZOK w Rudniku przez cały okres objęty zamówieniem jaką Wykonawca zobowiązany jest odebrać w okresie realizacji zamówienia ( tj. od 01.01.2026r. do 31.12.2026r.) – szacuje się na: 1.933,821 Mg (tj. zakres podstawowy) a ilość objęta prawem opcji: dodatkowo tj. maksymalnie do 25 % tj. 483,455 Mg.1.4 Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji (w całości lub w części) w przypadku gdy będzie to leżeć w interesie Zamawiającego i wynikać z jego bieżących potrzeb (zwiększonej ilości odpadów oddanych do odbioru przez mieszkańców). Zamawiający przekaże pisemną informację Wykonawcy o potrzebie realizacji prawa opcji w ramach realizacji umowy. Prawo opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie ma obowiązku skorzystać w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Jeżeli Zamawiający skorzysta z prawa opcji obowiązkiem umownym Wykonawcy jest wykonanie świadczenia w zakresie objętym wykorzystanym prawem opcji. Zamawiający ma prawo wielokrotnie korzystać z prawa opcji do wyczerpania maksymalnego zakresu prawa opcji. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w zakresie poszczególnych frakcji odpadów – co oznacza, iż realizacja tego prawa w odniesieniu do danej frakcji może się rozpocząć wcześniej (tj. przed zrealizowaniem w całości odbioru odpadów w ramach zakresu podstawowego), a w stosunku do innych może nie mieć w ogóle zastosowania, pod warunkiem jednakże nie przekroczenia maksymalnego poziomu prawa opcji”, która wynosi 483,455Mg tj do . 25 % w stosunku do ilości określonych w zamówieniu podstawowym Skorzystanie z prawa opcji może dotyczyć dowolnych frakcji odpadów w całości lub w części, w zależności od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, przy czym łączna ilość zwiększonych odbiorów nie przekroczy 25 % ogółem w stosunku do zamówienia podstawowego. Zakres objęty prawem opcji będzie realizowany na warunkach określonych w umowie oraz według cen jednostkowych wskazanych w ofercie dla poszczególnych frakcji.Odbiór odpadów w ilości przekraczającej prawo opcji wymaga zmiany umowy. Uruchomienie opcji nie będzie wymagało zmiany umowy. O uruchomieniu opcji Zamawiający poinformuje Wykonawcę pisemnie w formie oświadczenia woli. 1.5Stosownie do treści art.433 pkt 4 ustawy Pzp Zamawiający informuje ,że minimalna wartość świadczenia dla zakresu podstawowego wynosi 75 % wynagrodzenia umownego brutto wskazanego w § 5 ust.2 pkt 1) projektu umowy. 1.6Szczegółowy zakres i sposób realizacji przedmiotu zamówienia określa:Załącznik nr 1 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia – dalej „OPZ”,Załącznik nr 1a do SWZ – Wykaz nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy i na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne.Załącznik nr 2 do SWZ – Projekt umowy.
branża Sprzątanie
podbranża wywóz śmieci, utylizacja, składowiska
kody CPV 90500000, 90511000, 90511100, 90512000, 90513100, 90533000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji śląskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora śląskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: wywóz śmieci, utylizacja, składowiska

       
nr Termin Organizator Przedmiot
11558492 2025-11-20
godz. 09:30
Łódzkie Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi ręcznego sortowania odpadów o kodach z grupy 15, 16, 17 i 20 zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie...
11555090 2025-11-20
godz. 10:00
Mazowieckie Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych przekazywanych do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych przy ul. Krzywej...
11558337 2025-11-20
godz. 10:00
Łódzkie Usługa odzysku lub unieszkodliwienia odpadów niebezpiecznych, zdeponowanych w m. Rogowiec na dz. ewid. 1060/2 i 1060/10 Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania składającego się z...
11558423 2025-11-20
godz. 12:00
Śląskie Świadczenie usług w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Gaszowice Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi...
11555068 2025-11-21
godz. 09:00
Dolnośląskie Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu Gminy Dobroszyce, pochodzących z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy....
11558129 2025-11-21
godz. 10:00
Podlaskie 1. Przedmiotem zamówienia są usługi sukcesywnego odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów o kodzie 19 05 03 – kompost nieodpowiadający wymaganiom (nienadający się do wykorzystania),...
11558482 2025-11-21
godz. 11:00
Małopolskie 2. Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Lipnica...
11558477 2025-11-21
godz. 11:00
Kujawsko-Pomorskie 1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pod nazwą: Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy...
11555052 2025-11-24
godz. 12:00
Mazowieckie Usługa likwidacji dzikich składowisk odpadów na nieruchomościach Skarbu Państwa stanowiących zasób OR AMW Wrocław. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się Projektowanych...
11022202 2025-12-31
godz. 15:00
Dolnośląskie Przyjmowanie komunalnych odpadów ulegających biodegradacji o kodzie 20 02 01 w celu ich przetworzenia w procesie odzysku R3 (kompostowanie odpadów) w Kompostowni Odpadów Zielonych,...