Zlecenie 11527432 - Świadczenie usług w zakresie kompleksowej obsługi...

   
Zamówienie 11527432
źródło Internet
data publikacji 2025-10-01
przedmiot zlecenia
Świadczenie usług w zakresie kompleksowej obsługi informatycznej Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. w Drawsku Pomorski
m.
Zakres czynności objęty przedmiotem zamówienia obejmuje w szczególności:
SERWERY i INFRASTRUKTURA SIECIOWA
1) Administrowanie serwerami i infrastrukturą sieciową Zamawiającego (1 serwer, 16 stanowisk komputerowych) w tym w szczególności:
a) monitorowanie stanu serwera i usuwanie wszelkich nieprawidłowości w ich pracy,
b) konfiguracja sieci, dostępu do Internetu, poczty e-mail itp.,
c) instalacja niezbędnego oprogramowania, aktualizacji itp.,
d) zarządzanie kontami użytkowników na administrowanych serwerach,
e) wykonywanie automatycznych kopii bezpieczeństwa danych przechowywanych na serwerach,
f) przywracanie prawidłowej pracy serwerów po awariach.
2) Konserwacja i serwis sieci komputerowych wykorzystywanych przez Zamawiającego w tym w szczególnością
a) nadzorowanie poprawności działania sieci komputerowej i w razie awarii podjęcie kroków zmierzających do jej usunięcia,
b) podłączanie/odłączanie od sieci komputerowej urządzeń,
c) konfiguracja urządzeń sieciowych do potrzeb Zamawiającego
OBSŁUGA STACJI ROBOCZYCH, URZĄDZEŃ SIECIOWYCH
1) Obsługa stacji roboczych i urządzeń sieciowych w tym w szczególności:
a) doradztwo w doborze oprogramowania, nabywanego przez Zamawiającego,
b) instalacja oprogramowania i systemów informatycznych na wskazanych stacjach roboczych oraz dokonywanie ich bieżącej aktualizacji,
c) instalacja, konfiguracja i zarządzanie oprogramowaniem antywirusowym,
d) aktualizacja sterowników,
e) serwisowanie oprogramowania i systemów informatycznych - usuwanie usterek, nadzorowanie poprawności wykonywanych kopii bezpieczeństwa baz danych programów, w tym konfiguracja automatycznego tworzenia kopii bezpieczeństwa.
f) dobór platformy sprzętowej, komponentów i urządzeń peryferyjnych, a także ich instalacja i konfiguracja,
g) zarządzanie zasilaczami awaryjnymi UPS,
h) informowanie Zamawiającego o stwierdzonych nieprawidłowościach w funkcjonowaniu wykorzystywanych programów i systemów,
i) nadzorowanie funkcjonowania poszczególnych systemów, w których przetwarzane są dane osobowe, w szczególności w zakresie zarządzania prawami dostępu do tych systemów oraz przeciwdziałaniu nieuprawnionemu dostępowi do systemów,
j) nadzorowanie instalacji wszelkich modyfikacji oprogramowania w porozumieniu z autorami oprogramowania, na przykład na takich programach jak: Płatnik, WinSarcz, program FK do księgowania oraz program kadrowo-płacowy.
k) nawiązywanie kontaktu z autorem oprogramowania w przypadku wystąpienia awarii, w celu jak najszybszego jej usunięcia,
REALIZACJA ZADAŃ ZWIĄZANA Z CYBERBEZPIECZEŃSTWEM
zgodnie z ustawą z dnia 5 lipca 2018 r. o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa (Dz.U.2024.1077 t.j. zpóźn. zm.) oraz rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 25 lipca 2016 r. w sprawie zakresu przedsięwzięć wykonywanych w poszczególnych stopniach alarmowych i stopniach alarmowych CRP (Dz.U.2022.2065 t.j.)
1) Wprowadzenie zwiększonej kontroli stanu bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych, a w szczególności:
a) monitorowanie i weryfikacja, czy nie doszło do naruszenia bezpieczeństwa komunikacji elektronicznej,
b) weryfikacja dostępności usług elektronicznych,
c) dokonywanie, w razie potrzeby, zmian w dostępie do systemów,
d) informowanie personelu Zamawiającego o konieczności zachowania zwiększonej czujności w stosunku do stanów/sytuacji odbiegających od normy,
e) dokonywanie przeglądu procedur oraz zadań związanych z wprowadzaniem stopni alarmowych CRP, w szczególności:
i. zweryfikowanie posiadanych kopii zapasowych systemów w stosunku do systemów teleinformatycznych wchodzących w skład infrastruktury krytycznej oraz systemów kluczowych dla funkcjonowania TBS-u,
ii. zweryfikowanie czasu wymaganego na przywrócenie poprawności funkcjonowania systemu,
iii. sprawdzanie aktualnego stanu bezpieczeństwa systemów i ocena wpływu zagrożenia na bezpieczeństwo teleinformatyczne na podstawie bieżących informacji i prognoz wydarzeń,
iv. informowanie na bieżąco o efektach przeprowadzonych działań kierownika Zamawiającego,
v. zapewnienie dostępności w trybie alarmowym, personelu odpowiedzialnego za bezpieczeństwo systemów,
vi. dokonywanie przeglądu dostępnych zasobów zapasowych pod względem możliwości wykorzystania w przypadku zaistnienia ataku,
vii. przygotowanie do uruchomienia planów umożliwiających zachowanie ciągłości działania po wystąpieniu potencjalnego ataku, w tym min.: dokonanie przeglądu i ewentualnego audytu planów awaryjnych oraz infrastruktury teleinformatycznej, w tym wyznaczenie systemów kluczowych do utrzymania ciągłości pracy,
viii. przygotowanie do ograniczenia operacji na serwerach, w celu możliwości ich szybkiego i bezawaryjnego zamknięcia, pozostawienie dostęp wyłącznie użytkownikom wytypowanym przez kierownika Zamawiającego.
INNE ZADANIA z obszaru IT w tym w szczególności:
1) ewidencjonowanie oraz zarządzanie licencjami i oprogramowaniem znajdującym się u Zamawiającego, w tym sporządzanie corocznej inwentaryzacji sprzętu,
2) planowanie polityki IT - modernizacja, zabezpieczenia,
3) współpraca we wdrażaniu i użytkowaniu systemów wykorzystywanych u Zamawiającego,
4) współpraca z Inspektorem Ochrony Danych Zamawiającego w zakresie ochrony danych, a w szczególności ochrony danych osobowych,
5) pomoc przy prowadzonych przez Zamawiającego postępowaniach przetargowych, a w szczególności opracowywanie specyfikacji technicznych na kupowany sprzęt komputerowy i oprogramowanie,
6) tworzenie dokumentacji zgodnie z procedurami obowiązującymi u Zamawiającego.
Dodatkowe warunki realizacji umowy:
1) W ramach umowy zapewnienie telefonicznej obsługi tzw. HelpDesk, w godzinach urzędowania TBS-u,
2) Zapewnienie tzw. pogotowia serwisowego, w ramach którego gwarantuje się maksymalny czas reakcji na usunięcie awarii systemu komputerowego lub innej awarii o charakterze krytycznym do 4h w trakcie dnia roboczego oraz gwarantuje się do 48h usunięcie innych awarii lub usterek, których powstanie nie spowoduje istotnych negatywnych następstw w funkcjonowaniu systemów i urządzeń, a ich naprawa nie musi następować niezwłocznie - licząc od momentu przyjęcia telefonicznego bądź pisemnego zgłoszenia awarii. Poprzez czas reakcji Zamawiający rozumie czasokres, w przeciągu którego nastąpi reakcja ze strony Wykonawcy w postaci fizycznego stawienia się w siedzibie Zamawiającego, celem zdiagnozo wania powstałego problemu i usunięcia awarii, bądź przystąpienia do rozpoczęcia prac związanych z usuwaniem awarii. Zamawiający dopuszcza również konsultacje telefoniczne w przypadku, gdy awarię uda się zdiagnozować zdalnie. Jeżeli natomiast po konsultacji telefonicznej nie uda się zdiagnozować przyczyny awarii o charakterze krytycznym, nie zwalnia to Wykonawcy, w przeciągu 4h, z obowiązku fizycznego pojawienia się w siedzibie Zamawiającego celem zdiagnozo wania i usunięcia awarii.
3) Wykonawca zapewnia bezpłatny dojazd do siedziby Zamawiającego w ramach wszystkich wykonywanych czynności wchodzących w zakres czynności Wykonawcy.
Podwykonawcy:
Zamawiający nie wyraża zgody na realizację zamówienia z udziałem podwykonawców. Zamawiający dopuszcza zlecanie przez Wykonawcę innym podmiotom czynności w toku realizacji usługi, które ze względu na swoją specyfikę, wykonywane muszą być przez wyspecjalizowany podmiot.
Termin realizacji przedmiotu zamówienia:
Od dnia podpisania umowy, nie wcześniej niż od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r.
Miejsce wykonywania przedmiotu zamówienia:
Miasto: Drawsko Pomorskie, woj. Zachodniopomorskie
branża Komputery, informatyka, technika biurowa
podbranża usługi informatyczne
forma zapytanie ofertowe
typ zlecenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Zachodniopomorskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Zachodniopomorskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: usługi informatyczne