Przetarg 11555366 - Świadczenie usług pocztowych w zakresie przyjmowania,...

   
Analizuj Zamówienie 11555366
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2025-10-15
przedmiot ogłoszenia
Świadczenie usług pocztowych w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek listowych i paczek, zwrotu przesyłek niedoręczonych oraz świadczenie usługi odbioru przesyłek

Przedmiotem zamówienia jest „Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Powiatowego Urzędu Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek listowych i paczek zgodnie z ustawą Prawo pocztowe, zwrotu przesyłek niedoręczonych oraz świadczenie usługi odbioru przesyłek z siedziby Zamawiającego ”. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:Usługi pocztowe w obrocie krajowym i zagranicznym opłacane w formie opłaty z dołu.Przedmiot zamówienia będzie realizowany zgodnie ze standardami ustanowionymi przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności: 1) ustawy dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (tekst jednolity Dz. U. z 2025 r. poz. 366 ze zmianami) oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie, 2) ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. 2024 poz. 572 ze zm.) regulującej tryb doręczenia pism nadawanych w postępowaniu administracyjnym, 3) ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (tekst jednolity Dz. U. 2024 poz. 1568 ze zmianami), 4) ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. 2025 poz. 111 ze zmianami), 5) ustawy dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 ze zmianami), 6) ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zmianami), 7) regulaminów Wykonawcy dot. świadczenia usług objętych niniejszym przedmiotem zamówienia, z zastrzeżeniem, że w przypadku jakichkolwiek sprzeczności pomiędzy regulaminem usług pocztowych Wykonawcy, a opisem przedmiotu zamówienia i umową zawartą w wyniku przedmiotowego postępowania, bezwzględne pierwszeństwo mają postanowienia opisu przedmiotu zamówienia i umowy, które wyłączają postanowienia regulaminu usług pocztowych w tym zakresie. Postanowienia regulaminu nie będą miały zastosowania w zakresie jakim utrudniają lub uniemożliwiają realizację postanowień opisu przedmiotu zamówienia i umowy. Ze względu na specyfikę przesyłek rejestrowanych Zamawiający wymaga przestrzegania przez Wykonawcę niżej wymienionych wymogów ustawowych w odniesieniu do dokumentów urzędowych w zakresie: skutków nadania pisma (moc doręczenia) – m.in. zobacz: • art. 57 § 5 pkt 2 ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego – „Termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało: (…) 2) nadane w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe albo placówce pocztowej operatora świadczącego pocztowe usługi powszechne w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej albo państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym;” • art. 165 § 2 Kodeks Postępowania Cywilnego – „Oddanie pisma procesowego w polskiej placówce operatora świadczącego pocztowe usługi powszechne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej albo w zagranicznej placówce pocztowej operatora świadczącego pocztowe usługi powszechne na terytorium innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej jest równoznaczne z wniesieniem tego pisma do sądu.” • art. 12 § 6 pkt 2 Ordynacja Podatkowa – „Termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało: (…) 2) nadane w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 1640) lub w placówce pocztowej operatora świadczącego pocztowe usługi powszechne w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej lub otrzymane przez polską placówkę pocztową operatora wyznaczonego po nadaniu w państwie spoza Unii Europejskiej albo złożone w polskim urzędzie konsularnym.” • art. 580 ust. 2 zdanie drugie ustawy Prawo Zamówień Publicznych – „(…) Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe albo wysłanie na adres do doręczeń elektronicznych, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych, jest równoznaczne z jej wniesieniem.” • skutków potwierdzenia przyjęcia przesyłki oraz przekazu pocztowego (moc dokumentu urzędowego) – zob. art. 17 ustawy – Prawo pocztowe potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowej lub przekazu pocztowego wydane przez placówkę operatora wyznaczonego. Szacunkowe ilości przewidywanych przesyłek i paczek w okresie świadczenia usług. 1) Ilość przesyłek i paczek jest szacunkowa i służy jedynie orientacyjnemu określeniu wielkości przedmiotu zamówienia. Zamawiający nie gwarantuje w żaden sposób, że podane ilości zostaną zrealizowane w okresie trwania umowy i zastrzega sobie prawo do zmiany ilości przesyłek danego rodzaju w każdym czasie. Jednocześnie Zamawiający gwarantuje, iż minimalna kwota, która zostanie zapłacona z tytułu realizacji przedmiotu umowy wyniesie 50% wartości określonej w §5 ust. 1 projektu umowy, stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ. Zlecenie realizacji zamówienia powyżej gwarantowanej kwoty nie stanowi zobowiązania Zamawiającego, jak również nie stanowi podstawy do dochodzenia przez Wykonawcę roszczeń odszkodowawczych z tytułu niezrealizowania tego zamówienia.2) Rzeczywiste ilości przesyłek będą wynikać z aktualnych potrzeb Zamawiającego i mogą odbiegać od ilości podanych w formularzu oferty. Wykonawca wyraża zgodę na ewentualne zmiany i nie będzie dochodził roszczeń z tytułu zmian ilościowych i rodzajowych w trakcie realizacji umowy. W przypadku nadania przez Zamawiającego innej ilości przesyłek z danej kategorii, usługi te będą rozliczane według cen jednostkowych wynikających z formularza oferty. 3) W przypadku świadczenia usług nieujętych w przedmiocie zamówienia będą one wyceniane dodatkowo zgodnie z cennikiem opłat Wykonawcy obowiązującym w dacie przyjęcia przesyłek. 4) Zamawiający informuje, że część przesyłek będących przedmiotem niniejszego postępowania będzie nadawana z zastosowaniem trybów określonych w Kodeksie postępowania administracyjnego, Kodeksie postępowania cywilnego oraz Ordynacji Podatkowej. W przypadku takiej konieczności Zamawiający przed zawarciem umowy z Wykonawcom uzgodni z nim szczegółowe zasady postępowania z tego typu przesyłkami, w szczególności metodę wyodrębnienia tej grupy przesyłek spośród innych przesyłek w sposób dogodny dla Wykonawcy. 5) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić Zamawiającemu bezpłatne druki zwrotnego potwierdzenia odbioru (ZPO) oraz wszelkie oznaczenia przesyłek rejestrowanych. Wykonawca dopuszcza stosowanie przez Zamawiającego własnych druków zwrotnego potwierdzenia odbioru (ZPO), pod warunkiem, iż będą one spełniać powszechnie obowiązujące wymagania techniczne i prawne, zgodne ze standardami pocztowymi. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia /OPZ/ zawiera załącznik nr 1 do SWZ.

DOR.2710.3.2025
branża Usługi transportowe
podbranża usługi kurierskie i pocztowe
kody CPV 64110000, 64112000, 64113000
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Małopolskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Małopolskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: usługi kurierskie i pocztowe