Przetarg 11604551 - Rewitalizacja stawu oraz zagospodarowania terenów zielonych...

   
Analizuj Zamówienie 11604551
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2025-10-22
przedmiot ogłoszenia
Rewitalizacja stawu oraz zagospodarowania terenów zielonych w Chomęcicach

1. Przedmiotem zamówienia jest rewitalizacja stawu oraz zagospodarowanie terenów zielonych w Chomęcicach. Wymieni
one zadanie ma zostać wykonane w oparciu o pozyskany przez Gminę Komorniki projekt zagospodarowania terenu części działki nr 374/14 obręb Chomęcice, gmina Komorniki z uwzględnieniem oczyszczenia – renowacji stawu.2. Rewitalizacja stawu polega na jego oczyszczeniu z namułów i remoncie, a także przebudowie przepustu i budowie mostka zgodnie z załączonymi pozwoleniami budowlanymi. W zakresie zagospodarowania terenu zielonego wokół przedmiotowego stawu Wykonawca będzie miał obowiązek doprowadzenia do niego wody, prądu, założenia oświetlenia, wykonania ścieżki wokół stawu oraz nasadzeń zieleni, usunięcia wyznaczonych drzew zgodnie z projektem, a także utrzymania tej zieleni przez okres 36 miesięcy.3. Szczegółowy zakres robót, zgodnie z którymi należy wykonać prace, zawiera dokumentacja projektowa, STWIOR, przedmiary robót, stanowiące załączniki do niniejszej SWZ.4. Prace z działu 1 i 2 przedmiaru ślepego należy wykonać najpóźniej do 30.01.2026r.5. Do obowiązków Wykonawcy należy też usunięcie drzewa stanowiącego zagrożenie dla przepustu melioracyjnego obecnego i podlegającego przebudowie po przeprocedowaniu przez Zamawiającego do końca postępowania w zakresie uzyskania zgody na usunięcie przedmiotowego drzewa. Drzewo stanowiące zagrożenie dla przepustu to obumarły kasztanowiec biały na działce o nr ewidencyjnym 374/14 obręb Chomęcice o obwodzie 158 cm mierzonym na wysokości 130 cm oznaczony w inwentaryzacji zieleni nr 40 i zaznaczony na mapce Inwentaryzacja istniejącej zieleni na działce nr 374/17 załączonej w dokumencie „Projekt budowlany. Tom I.2. Projekt Zagospodarowania terenu Część B – Zieleń i mała architektura.6. Ponadto do obowiązków Wykonawcy należy opieka nad nowo nasadzonymi drzewami przez okres 36 miesięcy od odbioru zadania przez Zamawiającego. W ramach opieki należy 1 raz w roku wykonać nawożenie, minimum 4 razy w roku odchwaszczanie misy drzewa, według zapotrzebowania ściółkowanie misy drzewa, ale nie mniej niż 1 raz w roku. W miarę potrzeby należy wykonać przycinanie pielęgnacyjne i sanitarne oraz podlewanie nasadzonych drzew. W przypadku wypadnięcia drzewa należy wymienić to drzewo na nowy egzemplarz (w ramach gwarancji). Nowo nasadzone drzewa winny być opalikowane, a w przypadku braku lub zniszczenia palika czy palików w ramach opieki wymienia je Wykonawca.7. Gwarancja i opieka nad pozostałymi roślinami wynosi 36 miesięcy. W ramach opieki nad pozostałymi roślinami należy wykonać 1 raz w roku nawożenie, minimum 4 razy do roku odchwaszczanie nasadzeń, podlewanie w miarę potrzeb, w przypadku wypadnięcia rośliny istnieje konieczność jej wymiany na nowy egzemplarz (w ramach gwarancji). Założone trawniki należy następująco pielęgnować: odchwaszczanie w miarę potrzeby, podlewanie w miarę potrzeby, koszenie minimum co 2 tygodnie w okresie od pierwszego maja do 30 września każdego roku przez okres 36 miesięcy.8. Wykonawca w okresie opieki i gwarancji w ciągu dwóch dni od wykonania zabiegu (np. nawożenia, cięcia, koszenia, wymiany drzewka) przesyła zdjęcia z wykonanego zabiegu na adres e-mail: srodowisko@komorniki.pl.9. Gwarancja na roboty budowlane i obiekty małej architektury wynosi minimum 24 miesiące, ale może zostać wydłużona, gdyż stanowi kryterium oceny ofert.10. W zakres prac wchodzi złożenie do Nadzoru Budowalnego zgłoszenia o rozpoczęciu i zakończenia robót budowlanych, jak również, jeśli jest wymagane, uzyskanie od Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego dla powiatu poznańskiego stosownych pozwoleń/zaświadczeń/decyzji potwierdzających zakończenie prac budowlanych i pozwalających Zamawiającemu na użytkowanie obiektu.11. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania dokumentacji powykonawczej w 2 egzemplarzach w wersji papierowej oraz 1 egzemplarza w wersji elektronicznej na płycie CD i przekazania jej Zamawiającemu, w tym jeden egzemplarzach w wersji papierowej dla Urzędu Gminy Komorniki, a drugi w zakresie niezbędnym do złożenia w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego dla Powiatu Poznańskiego.12. Szczegółowy opis warunków realizacji przedmiotu zamówienia zawarty jest w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 8 do SWZ.13. Wykonawca zobowiązany jest przez cały okres, na jaki zostanie zawarta Umowa, posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 500.000,00 zł, ważne nie później niż od daty podpisania umowy do czasu odbioru końcowego. Zamawiający zaakceptuje posiadany przez Wykonawcę dokument ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną wymaganą przez Zamawiającego, która będzie zawarta na okres roczny i będzie odnawialny z zachowaniem ciągłości ochrony ubezpieczeniowej do czasu odbioru końcowego. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu ważny dokument ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia najpóźniej w ciągu 7 dni od daty wystawienia tego dokumentu.14. Informacje dotyczące zastosowania wyrobów, materiałów i technologii równoważnych.W przypadku użytych w dokumentacji postępowania nazw materiałów należy je rozumieć jako przykładowe – o parametrach pożądanych przez Zamawiającego. Oznacza to, że Zamawiający dopuszcza w każdym wypadku użycie materiału równoważnego pod względem głównych (istotnych) parametrów technicznych i użytkowych, przy zachowaniu, co najmniej takiego samego poziomu jakości, trwałości, funkcjonalności oraz kompatybilności z pozostałymi materiałami użytymi (wbudowanymi) przy realizacji zamówienia. Dopuszczalne są jedynie takie zmiany materiałów, które mieszczą się w ramach zawartych rozwiązań konstrukcyjnych, technologicznych i technicznych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów potwierdzających parametry materiałów i urządzeń. W przypadku zamiaru zastosowania jakichkolwiek rozwiązań lub materiałów równoważnych Wykonawca ma obowiązek opisać je szczegółowo w ofercie oraz wykazać ich równoważność. W takim wypadku Wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp w sytuacji, gdyby w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne w stosunku do opisywanych w każdej takiej normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej oraz w każdym systemie referencji technicznych. Zgodnie z art. 101 ust. 5 Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne w stosunku do opisywanych w dokumentach jest obowiązany udowodnić poprzez dołączenie do oferty stosownych przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104–107 ustawy Pzp, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.Zaoferowane urządzenia i materiały równoważne muszą posiadać stosowne, wymagane przepisami prawa atesty lub dopuszczenia do obrotu gospodarczego.Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych w dokumentacji projektowej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.15. Wymagania w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracyZamawiający stawia wymóg w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących niżej wskazane czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: prace związane z oczyszczaniem stawów, prace ziemne, nasadzenia, wysiew, podlewanie, transport ziemi , transport roślin, pielęgnacja drzew i krzewów, roślin, prace związane z budową i remontem chodnika, prace związane z montażem małej architektury, elektryczne i sanitarne.Sposób weryfikacji zatrudnienia ww. osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem osób oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone w § 6 projektowanych postanowień umowy (załącznik nr 8 do SWZ ).

RZP.271.54.2025
branża Drogownictwo, Wodno - kanalizacyjna, Tereny zielone
podbranża drogi, ulice, autostrady, obwodnice, organizacja ruchu drogowego, zieleń, obszary wodne i hydrotechnika
kody CPV 45000000, 45111213, 45111291, 45112700, 45112720, 45212140, 45233161, 45233200, 45233222, 45233251, 45233293, 45244000, 77300000, 77310000, 77312000, 77312100, 77314100, 90500000
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Wielkopolskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Wielkopolskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: drogi, ulice, autostrady, obwodnice , organizacja ruchu drogowego , zieleń , obszary wodne i hydrotechnika