Przetarg - Rewitalizacja - prace zabezpieczające przed zniszczeniem...

   
Analizuj Zamówienie 6171224 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2018-07-09
przedmiot ogłoszenia
Rewitalizacja - prace zabezpieczające przed zniszczeniem Domu Solnego w Lubaniu
Numer referencyjny: ZP.271.24.2018

1. Przedmio
tem zamówienia jest wykonanie i oddanie robót budowlanych polegających na: Rewitalizacji – pracach zabezpieczających przed zniszczeniem Domu Solnego w Lubaniu – Etap IA , etap IB oraz etap II - roboty murowe.
Zakres robót obejmować będzie m.in.:
- roboty rozbiórkowe,
- naprawa konstrukcji drewnianych,
- impregnację,
- wymianę elementów konstrukcyjnych,
- ceramiczne pokrycie dachu,
- odsadzkę muru,
- montaż instalacji odgromowej,
- nadproża stalowe,
- naprawa pęknięć ścian,

2. Szczegółowy zakres robót do wykonania obejmuje dokumentacja techniczna (projekt wykonawczy zmian, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych) stanowiące załącznik nr 4 do SIWZ.
Podstawę wyceny robót przez wykonawcę i określenia zakresu prac stanowi dokumentacja techniczna na którą składają się: projekt wykonawczy zmian, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.

Przedmiar robót powinien być odczytywany w powiązaniu z Umową Ogólną, całą Dokumentacją Projektową i Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót dotyczącymi przedmiotowego zadania. Opisy poszczególnych pozycji przedmiaru robót nie mogą być traktowane jako ostatecznie definiujące wymagania dla danych robót. Nawet, jeżeli w przedmiarze tego nie podano, należy przyjmować, że roboty ujęte w danej pozycji muszą być wykonane wg Dokumentacji Projektowej i Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót, a także obowiązujących przepisów technicznych; rysunków i wykazów zawartych w tych dokumentacjach, wiedzy technicznej, wskazówek Inspektora Nadzoru.
Jeżeli w opisie przedmiaru nie uwzględniono pewnych faz operacyjnych związanych z wykonaniem robót, to koszty tych faz operacyjnych powinny być przez Oferenta uwzględnione w cenach wpisanych przy tych czy innych pozycjach przedmiaru.
Jeżeli w przedmiarze nie uwzględniono pewnych robót uwidocznionych na rysunkach w Dokumentacji Projektowej niezbędnych w zgodzie z wiedzą techniczną i sztuką budowlaną do prawidłowego wykonania zadania, to koszty tych robót powinny być przez Oferenta uwzględnione w cenach wpisanych przy istniejących pozycjach przedmiaru.
Oferent jest odpowiedzialny za sporządzenie kosztorysu ofertowego zapewniającego jakość prac i ich zgodność z Dokumentacją Projektową i Specyfikacjami Technicznymi oraz instrukcjami Inspektora Nadzoru.
Przedmiary robót wymienione nie zwalniają Oferenta z obowiązku weryfikacji ich, w oparciu o posiadane przez Zamawiającego projekty, wizję lokalną i sporządzenia oferty przetargowej zgodnie z faktycznym zakresem prac. W przypadku rozbieżności lub niejasności należy wyjaśniać je na bieżąco z Zamawiającym oraz weryfikować zakres robót poprzez wizję lokalną, przed złożeniem ostatecznej oferty na wykonanie prac.

3. Klasyfikacja wg kodu CPV poniżej:
4. Szczegółowy zakres obowiązków wykonania przedmiotu umowy znajduje się we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ.
5. Wszystkie wskazane z nazwy materiały i przyjęte technologie użyte w dokumentacji technicznej wskazanej w załączniku nr 4 do SIWZ należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych dla nazwanych materiałów i urządzeń, wymienionych w dokumentacji technicznej z zachowaniem ich wymogów w zakresie jakości.
Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót wskazywałaby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie.
Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust.3 upzp, dopuszcza stosowanie „produktów” równoważnych. Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dot. minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania, określenie standardu wykonania lub przyjętego rozwiązania i mogą być zastąpione rozwiązaniami równoważnymi nie powodującymi zmiany ilości i jakości wyspecyfikowanych urządzeń i materiałów. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów (produktów) ma wyłącznie charakter przykładowy.
Dokumentacja projektowa, przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Obowiązek udowodnienia równoważności, zgodnie z art. 30 ust. 5 upzp, należy do Wykonawcy.
6. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
7. Przedstawione parametry przedmiotu zamówienia stanowią minimum techniczne i jakościowe oczekiwane przez Zamawiającego i będą stanowiły podstawę oceny ewentualnych materiałów równoważnych. Materiały przed wbudowaniem będą przedstawione Zamawiającemu do akceptacji.
8. W przypadku przywołania w opisie przedmiotu zamówienia norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust.1-3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
9. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane lub usługi.
10. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: wykonywanie prac fizycznych związanych z robotami budowlanymi w tym prac ogólnobudowlanych, roboty dekarskie - jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy.
10.1. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 10. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
10.2. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 10. czynności w trakcie realizacji zamówienia:
• oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;
• poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
• zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;
• poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji.
10.3. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 10. czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności.
10.4. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
11. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 uPzp.
12. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający żąda
wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć
podwykonawcy, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców.
13. W przypadku zamówień na roboty budowlane lub usługi, które mają być wykonywane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi Zamawiającego, Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w takie roboty budowlane lub usługi. Wykonawca zawiadamia o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych lub usług.
14. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 uPzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, lub kryteriów selekcji, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
15. Wymagany przez Zamawiającego minimalny okres gwarancji na realizację przedmiotu zamówienia wynosi 3 lata (36 miesięcy). Szczegóły dotyczące rękojmi i gwarancji znajdują się w paragrafie 19 wzoru umowy (zał. nr 5 do SIWZ).
16. Zamawiający w kryteriach oceny ofert oprócz ceny będzie oceniał wydłużenie okresu gwarancji.


ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

Część nr: 1 Nazwa: Rewitalizacja - prace zabezpieczające przed zniszczeniem Domu Solnego w Lubaniu.
Rewitalizacja - prace zabezpieczające przed zniszczeniem Domu Solnego w Lubaniu - Etap IA, Etap IB. Zakres robót obejmować będzie m.in.: roboty rozbiórkowe, naprawa konstrukcji drewnianych, impregnację, wymianę elementów konstrukcyjnych, ceramiczne pokrycie dachu, odsadzkę muru, montaż instalacji odgromowej, nadproża stalowe, naprawa pęknięć ścian

Część nr: 2 Nazwa: Rewitalizacja - prace zabezpieczające przed zniszczeniem Domu Solnego w Lubaniu
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie i oddanie robót budowlanych polegających na Rewitalizacji - pracach zabezpieczających przed zniszczeniem Domu Solnego w Lubaniu - Etap II - roboty murowe, nadproża stalowe, naprawa pęknięć ścian
branża Dekarstwo, Elewacje, termomodernizacje, Sprzątanie
podbranża pokrycia dachowe, rozbiórki, demontaże, elewacje
kody CPV 45000000, 45111300, 45261210, 45312310, 45422100, 45443000, 45453000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Dolnośląskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Dolnośląskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: pokrycia dachowe , rozbiórki, demontaże , elewacje

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10464840 2024-05-08
godz. 10:00
Mazowieckie 1. Przedmiotem Zamówienia jest wykonanie robót rozbiórkowych na gazociągu Czarnogoździce - Wierzchowice, wypełnienie betonem unieczynnionego gazociągu. 2. Szczegółowy opis przedmio...
10473103 2024-05-08
godz. 10:00
Podkarpackie Remont i przebudowa zabytkowego budynku byłego Urzedu Gminy w Hucie Krzeszowskiej. 4.1 Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn. „Remont i przebudowa zabytkowego budynku byłeg...
10449582 2024-05-09
godz. 10:00
Podkarpackie „Prace remontowe zabytkowego budynku dawnej Cesarsko-Królewskiej Wyższej Szkoły Realnej w Tarnobrzegu” w zakresie remontu dachu budynku Urzędu Miasta Tarnobrzega przy ul. Kościuszki...
10487863 2024-05-10
godz. 08:00
Wielkopolskie Remont połaci dachu w budynku socjalnym przy ul. Powstańców Wlkp. 28 we Wronkach Przedmiot zamówienia obejmuje roboty remontowe dotyczące budynku mieszkalnego na terenie Miasta i Gminy...
10485838 2024-05-10
godz. 09:00
Zachodniopomorskie Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych pn. „Modernizacja dachu budynków warsztatowo-dydaktycznych Zachodniopomorskiego Centrum Edukacji Morskiej i Politechnicznej przy...
10473129 2024-05-10
godz. 11:00
Dolnośląskie Termomodernizacja oraz rozbudowa, nadbudowa i przebudowa budynku użyteczności publicznej w Lewinie Kłodzkim wraz z dostawą wyposażenia obiektu Część 1: Część nr 1. Termomoderniza...
10482503 2024-05-13
godz. 11:00
Mazowieckie [ZAK/2024/001005] Modernizacja przekrycia dachowego budynek 503 - Kozaki -
10450110 2024-05-17
godz. 08:00
Małopolskie Wymiana pokrycia dachowego na środkowej wieży świątyni cerkwi pw. św. Paraskewy w Uściu Gorlickim
10457461 2024-05-20
godz. 15:00
Zachodniopomorskie Remont pokrycia dachowego wraz z robotami towarzyszącymi, wymianą wyłazu oraz dociepleniem styropapą przy ul. Wyszyńskiego 17 w Szczecinku.
10089451 2024-06-04
godz. 09:00
Dolnośląskie „Termomodernizacja budynku mieszkalnego wielorodzinnego zlokalizowanego przy ul. Wrocławskiej 11 w Wałbrzychu wraz z zagospodarowaniem terenu” 1. Przedmiotem zamówienia jest Termomod...