Zlecenie - Realizacja usług doradczych prowadzących dokompleksowego...

   
Zamówienie 4314701 (zakończone)
źródło Internet
data publikacji 2016-05-06
przedmiot zlecenia
Realizacja usług doradczych prowadzących dokompleksowego przygotowania,
indywidualnego i profilowego modelu biznesowego internacj
onalizacji, w ramach planowanego do realizacji
projektu pt.
„Internacjonalizacja działalności firmy Pszczelarz Kozacki" - dalej zwany projektem.
Projekt pt. „Internacjonalizacja działalności firmy Pszczelarz Kozacki" jest planowany do realizacji w ramach
Działania 1.2 „Internacjonalizacja MŚP I Etap", I Osi priorytetowej: „Przedsiębiorcza Polska Wschodnia",
Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 - 2020.
Niniejsze zapytanie ofertowe dotyczy realizacji przedmiotu zamówienia, które będzie realizowane pod warunkiem
otrzymania przez Zamawiającego dofinansowania w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 -
2020 Działanie 1.2.
3. Rynki, których dotyczy projekt: Wielka Brytania, Zjednoczone Emiraty Arabskie,Chiny, Rumunia,
Stany Zjednoczone, Niemcy
3.1Kod CPV usługi : 72221000-0 Usługi doradcze w zakresie analizy biznesowej
4. SZCZEGÓŁOWY OPIS ZAMÓWIENIA
4.1. Zakres Zamówienia obejmuje:
A. Realizację działań doradczych prowadzących do opracowania nowego modelu biznesowego związanego z wprowadzeniem produktu/produktów Zamawiającego na nowy rynek zagraniczny obejmujących w szczególności: Analizę możliwości eksportowych firmy poprzez zbadanie produktów przedsiębiorstwa oraz ocenę konkurencyjnej pozycji przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych,
Badanie rynków zagranicznych i wskazanie rynków docelowych oraz ich uhierarchizowanie, a także identyfikację
potencjalnych kontrahentów na rynkach zagranicznych,
Koncepcję wejścia na rynek zagraniczny wraz z projekcją możliwości sprzedaży na wybranym rynku
zagranicznym,
Wskazanie najefektywniejszych narzędzi i metod marketingowych oraz promocyjnych (w tym wskazanie wydarzeń
targowych czy kierunków misji handlowych),
Rekomendacje w zakresie reorganizacji przedsiębiorstwa i przygotowania go do działalności eksportowej (w
zakresie organizacji produkcji, marketingu i promocji, polityki handlowej i cenowej, działu eksportu, logistyki itp.),
Propozycje możliwych źródeł zewnętrznego finansowania działalności eksportowej i instrumentów finansowych
obniżających ryzyko eksportowe (kredyty eksportowe, fundusze poręczeniowe i gwarancyjne, fundusze dotacji,
transakcje terminowe etc).
Opracowańiedokumentu Model biznesowy internacjonalizacji zgodnie ze Standardem tworzenia Modelu
biznesowego internacjonalizacji dla I etapu działania 1.2 „Internacjonalizacja MŚP" POPW
4.2. Wykonawca zobowiązuje się do opracowania Modelu biznesowego internacjonalizacjizgodnie ze standardem
tworzenia Modelu biznesowego internacjonalizacji dla I etapu działania 1.2 „ Internacjonalizacja MŚP"
Dokument powinien być przygotowany w formie obrazującej przebieg realizacji usług doradczych, rj. sprawozdań
z realizacji kolejnych zadań realizowanych przez zespół projektowy, raportów podsumowujących zebrane
informacje i przeprowadzone analizy wraz z wynikającymi z nich rekomendacjami, ustaleń o charakterze
strategicznym (pomiędzy wykonawcą usług a klientem) - prowadzących do przygotowania finalnego Modelu
biznesowego internacjonalizacji. Zasadniczy model biznesowy musi być powiązany z kompleksową strategią
wdrażania zaproponowanego modelu biznesowego..
Wymaganymi elementami Modelu biznesowego internacjonalizacji(MBI) są:
I. Metryczka zawierająca:nazwę przedsiębiorcy, którego dotyczy dokument, numer umowy o
dofinansowanie, która dotyczy przygotowania MBI,nazwę wykonawcy usług doradczych,imiona i
nazwiska autora(-ów) dokumentu,datę sporządzenia dokumentu;
II. Analiza możliwości przedsiębiorstwa w zakresie internacjonalizacji działalności, obejmująca w
szczególności analizy szczegółowe odnośnie:produktów oferowanych przez przedsiębiorstwo, w tym ich
marketingu,struktury organizacyjnej i zdolności produkcyjnych przedsiębiorstwa, zdolności finansowych
przedsiębiorstwa,struktury powiązań kapitałowych i relacji biznesowych,potencjału innowacyjnego i
posiadanych praw własności intelektualnej oraz posiadanych certyfikatów. *
III. Określenie celów przedsiębiorstwa w zakresie internacjonalizacji;
IV. Wskazanie rynków docelowych oraz ich uhierarchizowanie, a także identyfikacja potencjalnych kontrahentów/grup odbiorców na rynkach zagranicznych;
V. Koncepcja wejścia na rynek zagraniczny wraz z projekcją możliwości sprzedaży na wybranym rynku
zagranicznym; VI. Określenie inicjatyw wspierających osiągnięcie założonych celów w zakresie internacjonalizacji (w
szczególności propozycje kluczowych inwestycji w narzędzia ICT bądź urządzenia produkcyjne); VII. Wskazanie najefektywniejszych narzędzi i metod marketingowych oraz promocyjnych (w tym wskazanie
wydarzeń targowych czy kierunków misji handlowych); VIII. Rekomendacje w zakresie reorganizacji przedsiębiorstwa i przygotowania go do działalności eksportowej (organizacji działu eksportu, logistyki etc); IX. Propozycje możliwych źródeł zewnętrznego finansowania działalności eksportowej; X. Strategia zarządzania ryzykiem eksportowym w tym propozycje instrumentów finansowych obniżających
ryzyko eksportowe; XI. Syntetyczne, całościowe przedstawienie proponowanego modelu biznesowego l, obejmujące, co najmniej takie zagadnienia jak: kluczowi partnerzy, kluczowe działania, kluczowe zasoby, oferowane wartości, relacje z klientami, kanały dystrybucji, segmenty klientów, struktura kosztów, struktura (źródła) przychodów. XII. Harmonogram i kosztorys wdrażania zaproponowanego modelu biznesowego z wyszczególnieniem wydatków związanych z przygotowaniem do wdrożenia modelu biznesowego kwalifikujących się do objęcia wsparciem w ramach II etapu działania 1.2 - Ujęcie syntetyczne, tabelaryczne;
XIII. Kalkulacja opłacalności wdrożenia zaproponowanego modelu biznesowego (zawierająca projekcję przychodów w wariantach pesymistycznym, neutralnym i optymistycznym);
XIV. Określenie celów szczegółowych obrazujących postęp wdrażania modelu biznesowego, sposobu ich pomiaru oraz odpowiedzialności realizacyjnej tych celów.
4.3 OFERENT POWINIEN posiadać wiedzę, doświadczenie i potencjał w zakresie:
- zasad tworzenia modeli biznesowych zawierających odniesienia do przynajmniej następujących elementów: kluczowi partnerzy, kluczowe działania, kluczowe zasoby, oferowane wartości, relacje z klientami, kanały dystrybucji, segmenty klientów, struktura kosztów, struktura (źródła) przychodów;
- potencjalnych, najbardziej atrakcyjnych zagranicznych rynków zbytu oferty handlowej Zamawiającego
potencjalne rynki: Wielka Brytania, Zjednoczone Emiraty Arabskie,Chiny, Rumunia, Stany Zjednoczone, Niemcy
- kluczowych imprez targowo-wystawienniczych dotyczących asortymentu Zamawiającego;
- zasobów kadrowych (eksperckich), organizacyjnych (np. dostęp do wiedzy w ramach udziału w sieci współpracy międzynarodowej) i aktywów niematerialnych (np. posiadane bazy danych, know-how), które zostaną zaangażowane do realizacji zadań na rzecz Zamawiającego, w tym doświadczenie posiadanego personelu;
- członkostwa w organizacjach lub sieciach współpracy międzynarodowej oraz posiadanych kontaktów / partnerów międzynarodowych, które mogą mieć wpływ na skuteczność usług - w szczególności na rynkach zagranicznych (w ujęciu branżowym i geograficznym) adekwatnych do oferty handlowej Zamawiającego i doświadczenia wykonawcy;
- Oferent powinien określić potencjalny wpływ innych zadań, które będą realizowane przez wykonawcę na rzecz innych podmiotów, w szczególności innych Wnioskodawców lub beneficjentów działania 1.2 POPW.
4.3. Obszar realizacji
Województwo: Lubelskie
Miasto: Kozaki
Adres: Kozaki 8, 23-412 Łukowa
4.4. Termin realizacji zamówienia:
Okres realizacji zamówienia nie dłuższy niż 6 miesięcy. Termin realizacji uzależniony od terminu podpisania umowy o dofinansowanie projektu. Rozpoczęcie realizacji nie później niż 1 miesiąc od dnia zawarcia przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu.
4.5. Po zakończeniu postępowania ofertowego, Zamawiający zawrze z wyłonionym Wykonawcą zamówienia
warunkową umowę na realizację działań doradczych.
4.6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
4.7 Umowa warunkowa będzie w szczególności uwzględniać:
Opis działań planowanych do realizacji w celu przygotowania modelu biznesowego internacjonalizacji z
uwzględnieniem harmonogramu i miejsca ich realizacji;
Planowany termin rozpoczęcia i zakończenia poszczególnych działań oraz opracowania modelu biznesowego
internacjonalizacji;
Wynagrodzenie przysługujące wykonawcy za realizację poszczególnych działań prowadzących do opracowania
modelu biznesowego internacjonalizacji;
Kwestie przeniesienia na zleceniodawcę autorskich praw majątkowych i praw zależnych do wszelkich utworów
powstałych w związku z przeprowadzeniem usług doradczych i opracowaniem modelu biznesowego
internacjonalizacji;
Zobowiązanie wykonawcy do udziału jego przedstawiciela w posiedzeniu Panelu Ekspertów w terminie
wyznaczonym przez PARP, zgodnie z Regulaminem konkursu do I Etapu działania 1.2 „Internacjonalizacja MSP"
POPW;
Zobowiązanie wykonawcy do opracowania modelu biznesowego internacjonalizacji zgodnie z wymogami
określonymi w Regulaminie konkursu do I Etapu działania 1.2 „Internacjonalizacja MŚP" POPW;
Zobowiązanie wykonawcy do uzgodnienia ostatecznej wersji modelu biznesowego internacjonalizacji
zleceniodawcą;
Zobowiązanie wykonawcy do uwzględnienia uwag do modelu biznesowego internacjonalizacji zgłoszonych przez
PARP;
Warunek zawieszający, uzależniający obowiązywanie umowy od otrzymania informacji od PARP o przyznaniu
dofinansowania.
Zobowiązanie wykonawcy do realizacji usługi doradczej zgodnie z zasadami działania 1.2 „Internacjonalizacja
MŚP" POPWw terminie zgodnym z ofertą pod rygorem kar umownych.
branża Ekonomia, prawo i organizacja
podbranża analiza rozwoju przedsiębiorstw, konsulting, doradztwo
kody CPV 72221000
forma zapytanie ofertowe
typ zlecenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Lubelskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Lubelskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: analiza rozwoju przedsiębiorstw , konsulting, doradztwo