Zlecenie - Realizacja działań doradczych prowadzących do...

   
Analizuj Zamówienie 4328116 (zakończone)
źródło Internet
data publikacji 2016-05-15
przedmiot zlecenia
Realizacja działań doradczych prowadzących do przygotowania modelu biznesowego internacjonalizacji, w ramach planowanego do realiz
acji Projektu. Zamówienie będzie realizowane na warunkach określonych Dokumentacją konkursową do konkursu nr I w 2016r Działanie 1.2 Internacjonalizacja MŚP I Etap, umieszczoną na stronach internetowych Polskiej Agencji Wspierania Przedsiębiorczości
Szczegółowy opis zamówienia
a) Realizacja działań doradczych prowadzących do opracowania nowego modelu biznesowego związanego z wprowadzeniem nowego produktu Zamawiającego na rynek zagraniczny obejmujących w szczególności:
I. Analizę możliwości eksportowych firmy poprzez zbadanie produktu Zamawiającego oraz ocenę konkurencyjnej pozycji Zamawiającego na rynkach zagranicznych,
II. Badanie rynków zagranicznych i wskazanie rynków docelowych oraz ich uhierarchizowanie, a także identyfikacje potencjalnych kontrahentów na rynkach zagranicznych,
III. Koncepcję wejścia na rynek zagraniczny wraz z projekcją możliwości sprzedaży na wybranym rynku zagranicznym,
IV. Wskazanie najefektywniejszych narzędzi i metod marketingowych oraz promocyjnych ( w tym wskazanie wydarzeń targowych lub kierunków misji handlowych),
V. Rekomendacje w zakresie organizacji firmy Zamawiającego i przygotowania do działalności eksportowej ( w zakresie organizacji marketingowej i promocji, polityki handlowej i cenowej, działu eksportu, itp.)
VI. Propozycje możliwych źródeł zewnętrznego finansowania działalności eksportowej i instrumentów finansowych obniżających ryzyko eksportowe (kredyty eksportowe, fundusze poręczeniowe i gwarancyjne, fundusze dotacji, transakcje terminowe etc.)
b) Opracowanie dokumentu Model biznesowy internacjonalizacji zgodnie ze standardem tworzenia Modelu biznesowego internacjonalizacji dla I ETAPU Działania 1.2 „Internacjonalizacja MŚP” POPW. Dokument powinien być przygotowany w formie obrazującej przebieg realizacji usług doradczych tj. sprawozdań z realizacji kolejnych zadań realizowanych przez zespól projektowy, raportów podsumowujących zebrane informacje i przeprowadzone analizy wraz z wynikającymi z nich rekomendacjami, ustaleń o charakterze strategicznym (pomiędzy Wykonawcą usług a klientem) – prowadzących do przygotowania finalnego Modeli internacjonalizacji. Program Operacyjny Polska Wschodnia określa, że wsparcie w ramach działania 1.2 obejmować będzie „kompleksowe, indywidualne, profilowane pod odbiorcę działania związane z opracowaniem i przygotowaniem do wdrożenia nowego modelu biznesowego w MŚP w oparciu o internacjonalizacje ich działalności”. W konsekwencji przygotowany Model biznesowy internacjonalizacji musi odzwierciedlać ten charakter doradztwa: kompleksowego, indywidualnego i profilowanego pod Zamawiającego. Zatem zawarte analizy i rekomendacje nie powinny mieć charakteru nazbyt uniwersalnego, np. takiego, który można by odnieść do wielu przedstawicieli branży reprezentowanej przez Wnioskodawcę.
Wymaganymi elementami Modelu biznesowego internacjonalizacji (MBI) są:
I. Metryczka zawierająca: nazwę Wnioskodawcy usług doradczych, imiona i nazwiska autora (-ów) dokumentu, datę sporządzenia dokumentu;
II. Analiza możliwość Zamawiającego w zakresie internacjonalizacji działalności, obejmująca w szczególności analizy szczegółowe odnoście: produktów oferowanych przez Zamawiającego, w tym ich marketingu, struktury organizacyjnej, zdolności finansowych, struktury powiązań kapitałowych i relacji biznesowych, potencjału innowacyjnego i posiadanych praw własności intelektualnej;
III. Określenie celów Zamawiającego w zakresie internacjonalizacji;
IV. Wskazanie rynków docelowych oraz ich uhierarchizowanie, a także identyfikacja potencjalnych kontrahentów/grup odbiorców na rynkach zagranicznych. Uhierarchizowanie rynków powinno bazować w szczególności na analizie popytu na oferowane produkty (oszacowanie obecnej i perspektywicznej chłonności oraz siły nabywczej rynku), analizie otoczenia biznesowego (potencjalnych kontrahentów i konkurencji), analizie barier prawnych (np. związanych z wymienialnością waluty i ograniczeniem przepływów finansowych) oraz analizie ryzyka (np. niestabilność polityczna, długie terminy płatności, ryzyko odnoszące się do systemów transakcyjnych, ryzyko korupcyjne, itp.)
V. Koncepcja wejścia na rynek zagraniczny wraz z projekcją możliwości sprzedaży na wybranym rynku zagranicznym;
VI. Określenie inicjatyw wspierających osiągnięcie założonych celów w zakresie internacjonalizacji (w szczególności propozycje kluczowych inwestycji w narzędzia i usługi ICT);
VII. Wskazanie najefektywniejszych narzędzi i metod marketingowych oraz promocyjnych (w tym wskazanie wydarzeń targowych czy kierunków misji handlowych);
VIII. Rekomendacje w zakresie reorganizacji przedsiębiorstwa i przygotowania go do działalności eksportowej. Opis powinien odnosić się do wcześniejszej analizy struktury organizacyjnej (rekomendacje dot. rozwiązań gwarantujących możliwości zapewnienia stałych dostaw na rynki zagraniczne, rekomendacje w zakresie zatrudnienia odpowiednio wykwalifikowanych kadr, przygotowanych do realizacji obsługi zamówień na rynkach międzynarodowych, rekomendacje dot. dostosowania do aktualnej technologii produktów do przepisów prawa
międzynarodowego, wymogów jakościowych, norm bezpieczeństwa i uwarunkowań kulturowych, etc.);
IX. Propozycje możliwych źródeł zewnętrznego finansowania działalności eksportowej;
X. Strategia zarządzania ryzykiem eksportowym w tym propozycje instrumentów finansowych obniżających ryzyko eksportowe;
XI. całościowe przedstawienie proponowanego modelu biznesowego , obejmujące co najmniej takie zagadnienia jak: kluczowi partnerzy, kluczowe działania, kluczowe zasoby, oferowane wartości, relacje z klientami, kanały dystrybucji, segmenty klientów, struktura kosztów, struktura (źródła) przychodów;
XII. Harmonogram i kosztorys wdrażania zaproponowanego modelu biznesowego z wyszczególnieniem wydatków związanych z przygotowaniem do wdrożenia modelu biznesowego kwalifikujących się do objęcia wsparciem w ramach II etapu działania 1.2;
XIII. Kalkulacja opłacalności wdrożenia zaproponowanego modelu biznesowego;
XIV. Określenie celów szczegółowych obrazujących postęp wdrażania modelu biznesowego, sposobu ich pomiaru oraz odpowiedzialności realizacyjnej tych celów
c) Przedmiot działalności Zamawiającego.
Celem Zamawiającego jest wprowadzenie na rynki UE i Ukraina innowacyjnych rozwiązań w zakresie edukacji dzieci
Ze względu na profil działalności Zamawiającego, przedmiotem usług doradczych dot. opracowania nowego modelu biznesowego związanego z wprowadzeniem nowego produktu Zamawiającego na nowy rynek zagraniczny dotyczy w szczególności:
I. Wprowadzenia na nowy rynek potencjalny nowy rynek UE i Partnerstwa Wschodniego produktów Zamawiającego
II. Pozyskanie dodatkowej wiedzy o rynku edukacji przedszkolnej i podstawowej zapotrzebowania na produkty Zamawiającego (Unia Europejska oraz Ukraina);
III. Optymalne przygotowanie strategii wejścia na nowe rynki;
IV. Pozytywne sprawdzenie strategii z potencjalnymi partnerami biznesowymi i organizacjami branżowymi);
V. Pozyskanie wiedzy zewnętrznej w zakresie prawnym i ochrony własności intelektualnej na nowym rynku (krajów UE i Ukraina);
VI. Prowadzenie bieżących konsultacji na temat przedmiotu zamówienia z przedstawicielem Zamawiającego oraz informowanie o możliwych ograniczeniach wynikających z przygotowanej strategii i związaną z tym koniecznością stosowania innych procedur niż te, które zostały opisane w dokumentacji oraz specyfikacji nowego produktu;
VII. Wykonania rzetelnej analizy dokumentacji oraz dostarczonych przez Zamawiającego opisów i specyfikacji nowego produktu pod katem wykorzystywania alternatywnych metod mogących mieć istotny wpływ na dobro realizowanego przedmiotu zamówienia na nowym rynku zagranicznym pod katem funkcjonalnym, wydajnościowym, merytorycznym lub wizualnym.
branża Ekonomia, prawo i organizacja
podbranża analiza rozwoju przedsiębiorstw, konsulting, doradztwo
kody CPV 72221000
forma zapytanie ofertowe
typ zlecenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Lubelskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Lubelskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: analiza rozwoju przedsiębiorstw , konsulting, doradztwo