Zlecenie - Realizacja działań doradczych prowadzących do...

   
Analizuj Zamówienie 4327621 (zakończone)
źródło Internet
data publikacji 2016-05-11
przedmiot zlecenia
Realizacja działań doradczych prowadzących do przygotowania modelu biznesowego internacjonalizacji, w ramach planowanego do realiz
acji projektu pn. „Internacjonalizacja szansą dla firmy PRO-MODA SP. Z O.O.".
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
a) realizacja usług doradczych prowadzących do opracowania nowego modelu biznesowego związanego z wprowadzeniem nowego produktu Zamawiającego na nowe rynki zagraniczne obejmujących w szczególności:
I. analizę możliwości eksportowych firmy poprzez zbadanie produktu Zamawiającego oraz ocenę
konkurencyjnej pozycji Zamawiającego na rynkach zagranicznych,
II. badanie rynków zagranicznych i wskazanie rynków docelowych oraz ich uhierarchizowanie, a także
identyfikację potencjalnych kontrahentów na rynkach zagranicznych,
III. koncepcję wejścia na rynek zagraniczny wraz z projekcją możliwości sprzedaży na wybranym rynku zagranicznym,
IV. wskazanie najefektywniejszych narzędzi i metod marketingowych oraz promocyjnych (w tym wskazanie wydarzeń targowych lub kierunków misji handlowych),
V. rekomendacje w zakresie reorganizacji firmy Zamawiającego i przygotowania go do działalności eksportowej (w zakresie organizacji marketingowej i promocji, polityki handlowej i cenowej, działu eksportu, itp.),
VI. propozycje możliwych źródeł zewnętrznego finansowania działalności eksportowej i instrumentów
finansowych obniżających ryzyko eksportowe (kredyty eksportowe, fundusze poręczeniowe i gwarancyjne, fundusze dotacji, transakcje terminowe etc).
b) opracowanie dokumentu Model biznesowy internacjonalizacji zgodnie ze standardem tworzenia Modelu biznesowego internacjonalizacji dla I ETAPU Działania 1,2 „Internacjonalizacja MŚP" POPW. Dokument powinien być przygotowany w formie obrazującej przebieg realizacji usług doradczych, tj. sprawozdań z realizacji kolejnych zadań realizowanych przez zespół projektowy, raportów podsumowujących zebrane informacje i przeprowadzone analizy wraz z wynikającymi z nich rekomendacjami, ustaleń o charakterze strategicznym (pomiędzy Wykonawcą usług a klientem) - prowadzących do przygotowania finalnego Modelu biznesowego internacjonalizacji. Program Operacyjny Polska Wschodnia określa, że wsparcie w ramach działania 1.2 obejmować będzie „kompleksowe, indywidualne, profilowane pod odbiorcę działania związane z opracowaniem i przygotowaniem do wdrożenia nowego modelu biznesowego w MŚP w oparciu o internacjonalizację ich działalności". W konsekwencji przygotowany Model biznesowy internacjonalizacji musi odzwierciedlać ten charakter doradztwa: kompleksowego, indywidualnego i profilowanego pod Zamawiającego. Zatem zawarte w dokumencie analizy i rekomendacje nie powinny mieć charakteru nazbyt uniwersalnego, np. takiego, który można by odnieść do wielu przedstawicieli branży reprezentowanej przez Wykonawcę.
Wymaganymi elementami Modelu biznesowego internacjonalizacji (MBI) są:
I. Metryczka zawierająca:
a.i.l. nazwę przedsiębiorcy, którego dotyczy dokument,
a.i.2. numer umowy o dofinansowanie, która dotyczy przygotowania MBI,
a.i.3. nazwę wykonawcy usług doradczych,
a.i.4. imiona i nazwiska autora(-ów) dokumentu,
a.i.5. datę sporządzenia dokumentu;
II. Analiza możliwości przedsiębiorstwa w zakresie internacjonalizacji działalności, obejmująca w
szczególności analizy szczegółowe odnośnie:
1. produktów oferowanych przez przedsiębiorstwo, w tym ich marketingu,
2. struktury organizacyjnej i zdolności produkcyjnych przedsiębiorstwa,
3. zdolności finansowych przedsiębiorstwa,
4. struktury powiązań kapitałowych i relacji biznesowych,
5. potencjału innowacyjnego i posiadanych praw własności intelektualnej oraz posiadanych certyfikatów;
III. Określenie celów przedsiębiorstwa w zakresie internacjonalizacji;
IV. Wskazanie rynków docelowych oraz ich uhierarchizowanie, a także identyfikacja potencjalnych
kontrahentów/grup odbiorców na rynkach zagranicznych:
Uhierarchizowanie rynków powinno bazować w szczególności na analizie popytu na oferowane produkty (oszacowanie obecnej i perspektywicznej chłonności oraz siły nabywczej rynku), analizie otoczenia biznesowego (potencjalnych kontrahentów i konkurencji), analizie barier prawnych (np celnych lub związanych z wymienialnością waluty i ograniczeniem przepływów finansowych) oraz analizie ryzyka (np niestabilność polityczna, długie terminy płatności, ryzyko odnoszące sie do systemów transakcyjnych problemy dotyczące transportu produktów, ryzyko korupcyjne itp.).
branża Ekonomia, prawo i organizacja
podbranża analiza rozwoju przedsiębiorstw, konsulting, doradztwo
kody CPV 72221000
forma zapytanie ofertowe
typ zlecenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Lubelskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Lubelskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: analiza rozwoju przedsiębiorstw , konsulting, doradztwo