Zlecenie - Realizacja działań doradczych prowadzących do...

   
Analizuj Zamówienie 4327620 (zakończone)
źródło Internet
data publikacji 2016-05-11
przedmiot zlecenia
Realizacja działań doradczych prowadzących do przygotowania modelu biznesowego internacjonalizacji, w ramach planowanego do realiz
acji projektu pn. „Internacjonalizacja szansą na rozwój firmy "OFFICECO.PL" Sp. z o.o."
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
a) realizacja usług doradczych prowadzących do opracowania nowego modelu biznesowego związanego z wprowadzeniem nowego produktu. Zamawiającego na nowe rynki zagraniczne obejmujących w szczególności:
I. analizę możliwości eksportowych firmy poprzez zbadanie produktu Zamawiającego oraz ocenę
konkurencyjnej pozycji Zamawiającego na rynkach zagranicznych,
II. badanie rynków zagranicznych i wskazanie rynków docelowych oraz ich uhierarchizowanie, a także
identyfikację potencjalnych kontrahentów na rynkach zagranicznych,
III. koncepcję wejścia na rynek zagraniczny wraz z projekcją możliwości sprzedaży na wybranym rynku zagranicznym,
IV. wskazanie najefektywniejszych narzędzi i metod marketingowych oraz promocyjnych (w tym wskazanie wydarzeń targowych lub kierunków misji handlowych),
V. rekomendacje w zakresie reorganizacji firmy Zamawiającego i przygotowania go do działalności
eksportowej (w zakresie organizacji marketingowej i promocji, polityki handlowej i cenowej, działu eksportu, itp.),
VI. propozycje możliwych źródeł zewnętrznego finansowania działalności eksportowej i instrumentów
finansowych obniżających ryzyko eksportowe (kredyty eksportowe, fundusze poręczeniowe i gwarancyjne, fundusze dotacji, transakcje terminowe etc).
b) opracowanie dokumentu Model biznesowy internacjonalizacji zgodnie ze standardem tworzenia Modelu biznesowego internacjonalizacji dla I ETAPU Działania 1.2 „Internacjonalizacja MŚP" POPW. Dokument powinien być przygotowany w formie obrazującej przebieg realizacji usług doradczych, tj. sprawozdań z realizacji kolejnych zadań realizowanych przez zespół projektowy, raportów podsumowujących zebrane informacje i przeprowadzone analizy wraz z wynikającymi z nich rekomendacjami, ustaleń o charakterze strategicznym (pomiędzy Wykonawcą usług a klientem) - prowadzących do przygotowania finalnego Modelu biznesowego internacjonalizacji. Program Operacyjny Polska Wschodnia określa, że wsparcie w ramach działania 1.2 obejmować będzie „kompleksowe, indywidualne, profilowane pod odbiorcę działania związane z opracowaniem i przygotowaniem do wdrożenia nowego modelu biznesowego w MŚP w oparciu o internacjonalizację ich działalności". W konsekwencji przygotowany Model biznesowy internacjonalizacji musi odzwierciedlać ten charakter doradztwa: kompleksowego, indywidualnego i profilowanego pod Zamawiającego. Zatem zawarte w dokumencie analizy i rekomendacje nie powinny mieć charakteru nazbyt uniwersalnego, np. takiego, który można by odnieść do wielu przedstawicieli branży reprezentowanej przez Wykonawcę.
Wymaganymi elementami Modelu biznesowego internacjonalizacji (MBI) są:
I. Metryczka zawierająca:
a.i.l. nazwę przedsiębiorcy, którego dotyczy dokument,
a.i.2. numer umowy o dofinansowanie, która dotyczy przygotowania MBI,
a.i.3. nazwę wykonawcy usług doradczych,
a.i.4. imiona i nazwiska autora(-ów) dokumentu,
a.i.5. datę sporządzenia dokumentu;
II. Analiza możliwości przedsiębiorstwa w zakresie internacjonalizacji działalności, obejmująca w
szczególności analizy szczegółowe odnośnie:
1. produktów oferowanych przez przedsiębiorstwo, w tym ich marketingu,
2. struktury organizacyjnej i zdolności produkcyjnych przedsiębiorstwa,
3. zdolności finansowych przedsiębiorstwa,
4. struktury powiązań kapitałowych i relacji biznesowych,
5. potencjału innowacyjnego i posiadanych praw własności intelektualnej oraz posiadanych certyfikatów;
III. Określenie celów przedsiębiorstwa w zakresie internacjonalizacji;
IV. Wskazanie rynków docelowych oraz ich uhierarchizowanie, a także identyfikacja potencjalnych
kontrahentów/grup odbiorców na rynkach zagranicznych;
Uhierarchizowanie rynków powinno bazować w szczególności na analizie popytu na oferowane produkty (oszacowanie obecnej i perspektywicznej chłonności oraz siły nabywczej rynku), analizie otoczenia biznesowego (potencjalnych kontrahentów i konkurencji), analizie barier prawnych (np. celnych lub związanych z wymienialnością waluty i ograniczeniem przepływów finansowych) oraz analizie ryzyka (np. niestabilność polityczna, długie terminy płatności, ryzyko odnoszące się do systemów transakcyjnych, problemy dotyczące transportu produktów, ryzyko korupcyjne itp.).
V- Koncepcja wejścia na rynek zagraniczny wraz z projekcją możliwości sprzedaży na wybranym rynku
zagranicznym:
Rekomendacje tego punktu dotyczą m.in. modelu sprzedaży i kanałów dystrybucji (przedstawiciel handlowy, dystrybutor, importer, inne...).
W zakresie projekcji sprzedaży niezbędne będzie przedstawienie propozycji cenowej (rekomendacja strategii cenowej). W tym kontekście analiza powinna odnosić się do kosztów wytworzenia i wprowadzenia artykułu na rynek (zagraniczny), w tym m.in.
- kosztów uzyskania niezbędnych certyfikatów i zezwoleń, dopełnienia formalności eksportowych/
importowych w związku z dystrybucją artykułu,
preferencji cenowych potencjalnych klientów,
- poziomu cen konkurencji,
- specyficznych regulacji prawnych, dotyczących kształtowania poziomu cen w poszczególnych
krajach.
VL Określenie inicjatyw wspierających osiągnięcie założonych celów w zakresie internacionalizacii (w
szczególności propozycje kluczowych inwestycji w narzędzia ICT bądź urządzenia produkcyjne):
VIL Wskazanie najefektywniejszych narzędzi i metod marketingowych oraz promocyjnych (w tym
wskazanie wydarzeń targowych czy kierunków misji handlowych):
VMI- Rekomendacje w zakresie reorganizacji przedsiębiorstwa i przygotowania go do działalności
eksportowej (organizacji działu eksportu, logistyki etc):
Opis powinien odnosić się do wcześniejszej analizy struktury organizacyjnej i zdolności produkcyjnych (rekomendacje dot. rozwiązań gwarantujących możliwość zapewnienia stałych dostaw na rynki zagraniczne, rekomendacje w zakresie zatrudnienia odpowiednio wykwalifikowanych kadr, przygotowanych do realizacji obsługi i zamówień na rynkach międzynarodowych, rekomendacje dot! dostosowania aktualnej technologii produktu/ rodzaju opakowania do przepisów prawa międzynarodowego, wymogów jakościowych, norm bezpieczeństwa i uwarunkowań kulturowych, rekomendacje w zakresie międzynarodowego transportu towarów, itd.).
IX- Propozycje możliwych źródeł zewnętrznego finansowania działalności eksportowej:
X- Strategia zarządzania ryzykiem eksportowym w tym propozycję instrumentów finansowych
obniżających ryzyko eksportowe:
XI. Syntetyczne, całościowe przedstawienie proponowanego modelu biznesowego1, obejmujące co
najmniej takie zagadnienia jak:
1. kluczowi partnerzy,
2. kluczowe działania,
3. kluczowe zasoby,
4. oferowane wartości,
5. relacje z klientami,
6. kanały dystrybucji,
7. segmenty klientów,
8. struktura kosztów,
9. struktura (źródła) przychodów;
XII. Harmonogram i kosztorys wdrażania zaproponowanego modelu biznesowego z wyszczególnieniem wydatków związanych z przygotowaniem do wdrożenia modelu biznesowego kwalifikujących się do obiecia wsparciem w ramach II etapu działania 1.2 - ujęcie syntetyczne, tabelaryczne;
XIII. Kalkulacja opłacalności wdrożenia zaproponowanego modelu biznesowego (zawierająca projekcję przychodów w wariantach pesymistycznym, neutralnym i optymistycznym);
XIV. Określenie celów szczegółowych obrazujących postęp wdrażania modelu biznesowego, sposobu ich pomiaru oraz odpowiedzialności realizacyjnej tych celów.
c) przedmiot działalności Zamawiającego:
Celem Zamawiającego jest sprzedaż i dystrybucja wysokiej jakości strojów kąpielowych męskich (spodenek plażowych, szortów materiałowych), dostosowanych do wymagań stawianych przez rynek branżowy. Głównymi odbiorcami Zamawiającego są sklepy z asortymentem sportowym. Zamawiający wykorzystuje nowoczesne kanały komunikacji marketingowej oraz techniki aktywnego dotarcia do klienta. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu oraz znajomości rynku docieramy do szerokiej rzeszy odbiorców sieciowych. Bezpośrednia współpraca z producentami daje nam możliwość otrzymania wyłączności dystrybucji na rynki europejskie.
branża Ekonomia, prawo i organizacja
podbranża analiza rozwoju przedsiębiorstw, konsulting, doradztwo
kody CPV 72221000
forma zapytanie ofertowe
typ zlecenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Podkarpackie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Podkarpackie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: analiza rozwoju przedsiębiorstw , konsulting, doradztwo