Zlecenie - Realizacja działań doradczych prowadzących do...

   
Zamówienie 4309768 (zakończone)
źródło Internet
data publikacji 2016-05-05
przedmiot zlecenia
Realizacja działań doradczych prowadzących do przygotowania modelu biznesowego internacjonalizacji, w ramach planowanego do realiz
acji projektu pt. „Internacjonalizacja szansą na rozwój firmy SEKWENQA.PL Sp. z o.o.".
KOD CPV: 72221000-0 Usługi doradcze w zakresie analizy biznesowej
Szczegółowy opis zamówienia
a) realizacja działań doradczych prowadzących do opracowania nowego modelu biznesowego związanego z wprowadzeniem nowego produktu Zamawiającego na nowy rynek zagraniczny obejmujących w szczególności:
I. analizę możliwości eksportowych firmy poprzez zbadanie produktu Zamawiającego oraz ocenę
konkurencyjnej pozycji Zamawiającego na rynkach zagranicznych, II. badanie rynków zagranicznych i wskazanie rynków docelowych oraz ich uhierarchizowanie, a
także identyfikację potencjalnych kontrahentów na rynkach zagranicznych,
III. koncepcję wejścia na rynek zagraniczny wraz z projekcją możliwości sprzedaży na wybranym rynku zagranicznym,
IV. wskazanie najefektywniejszych narzędzi i metod marketingowych oraz promocyjnych (w tym wskazanie wydarzeń targowych lub kierunków misji handlowych),
V. rekomendacje w zakresie reorganizacji firmy Zamawiającego i przygotowania go do działalności eksportowej (w zakresie organizacji marketingowej i promocji, polityki handlowej i cenowej, działu eksportu, itp.),
VI. propozycje możliwych źródeł zewnętrznego finansowania działalności eksportowej i instrumentów finansowych obniżających ryzyko eksportowe (kredyty eksportowe, fundusze poręczeniowe i gwarancyjne, fundusze dotacji, transakcje terminowe etc).
b) opracowanie dokumentu Model biznesowy internacjonalizacji zgodnie ze standardem tworzenia Modelu biznesowego internacjonalizacji dla I ETAPU Działania 1.2 „Internacjonalizacja MŚP" POPW.
Dokument powinien być przygotowany w formie obrazującej przebieg realizacji usług doradczych, tj. sprawozdań z realizacji kolejnych zadań realizowanych przez zespół projektowy, raportów podsumowujących zebrane informacje i przeprowadzone analizy wraz z wynikającymi z nich rekomendacjami, ustaleń o charakterze strategicznym (pomiędzy Wykonawcą usług a klientem) -prowadzących do przygotowania finalnego Modelu biznesowego internacjonalizacji. Program Operacyjny Polska Wschodnia określa, że wsparcie w ramach działania 1.2 obejmować będzie „kompleksowe, indywidualne, profilowane pod odbiorcę działania związane z opracowaniem i przygotowaniem do wdrożenia nowego modelu biznesowego w MŚP w oparciu o internacjonalizację ich
działalności". W konsekwencji przygotowany Model biznesowy internacjonalizacji musi odzwierciedlać ten charakter doradztwa: kompleksowego, indywidualnego i profilowanego pod Zamawiającego. Zatem zawarte w dokumencie analizy i rekomendacje nie powinny mieć charakteru nazbyt uniwersalnego, np. takiego, który można by odnieść do wielu przedstawicieli branży reprezentowanej przez Wykonawcę.
Wymaganymi elementami Modelu biznesowego internacjonalizacji (MBI) są:
I. Metryczka zawierająca: nazwę Wykonawcy usług doradczych, imiona i nazwiska autora(-ów) dokumentu, datę sporządzenia dokumentu;
II. Analiza możliwości Zamawiającego w zakresie internacjonalizacji działalności, obejmująca w szczególności analizy szczegółowe odnośnie: produktów oferowanych przez Zamawiającego, w tym ich marketingu, struktury organizacyjnej, zdolności finansowych, struktury powiązań kapitałowych i relacji biznesowych, potencjału innowacyjnego i posiadanych praw własności intelektualnej;
III. Określenie celów Zamawiającego w zakresie internacjonalizacji;
IV. Wskazanie rynków docelowych oraz ich uhierarchizowanie, a także identyfikacja potencjalnych kontrahentów/grup odbiorców na rynkach zagranicznych. Uhierarchizowanie rynków powinno bazować w szczególności na analizie popytu na oferowane produkty (oszacowanie obecnej i perspektywicznej chłonności oraz siły nabywczej rynku), analizie otoczenia biznesowego (potencjalnych kontrahentów i konkurencji), analizie barier prawnych (np. związanych z wymienialnością waluty i ograniczeniem przepływów finansowych) oraz analizie ryzyka (np. niestabilność polityczna, długie terminy płatności, ryzyko odnoszące się do systemów transakcyjnych, ryzyko korupcyjne itp.);
V. Koncepcja wejścia na rynek zagraniczny wraz z projekcją możliwości sprzedaży na wybranym rynku zagranicznym;
VI. Określenie inicjatyw wspierających osiągnięcie założonych celów w zakresie internacjonalizacji (w
szczególności propozycje kluczowych inwestycji w narzędzia ICT); VII. Wskazanie najefektywniejszych narzędzi i metod marketingowych oraz promocyjnych (w tym
wskazanie wydarzeń targowych lub kierunków misji handlowych); VIII. Rekomendacje w zakresie reorganizacji przedsiębiorstwa i przygotowania go do działalności eksportowej. Opis powinien odnosić się do wcześniejszej analizy struktury organizacyjnej (rekomendacje dot. rozwiązań gwarantujących możliwość zapewnienia stałych dostaw na rynki zagraniczne, rekomendacje w zakresie zatrudnienia odpowiednio wykwalifikowanych kadr, przygotowanych do realizacji obsługi i zamówień na rynkach międzynarodowych, rekomendacje dot. dostosowania aktualnej technologii produktu do przepisów prawa międzynarodowego, wymogów jakościowych, norm bezpieczeństwa i uwarunkowań kulturowych, etc);
IX. Propozycje możliwych źródeł zewnętrznego finansowania działalności eksportowej;
X. Strategia zarządzania ryzykiem eksportowym w tym propozycje instrumentów finansowych obniżających ryzyko eksportowe;
XI. Całościowe przedstawienie proponowanego modelu biznesowego, obejmujące co najmniej takie zagadnienia jak: kluczowi partnerzy, kluczowe działania, kluczowe zasoby, oferowane wartości, relacje z klientami, kanały dystrybucji, segmenty klientów, struktura kosztów, struktura (źródła) przychodów;
XII. Harmonogram i kosztorys wdrażania zaproponowanego modelu biznesowego z wyszczególnieniem wydatków związanych z przygotowaniem do wdrożenia modelu biznesowego kwalifikujących się do objęcia wsparciem w ramach II etapu działania 1.2;
XIII. Kalkulacja opłacalności wdrożenia zaproponowanego modelu biznesowego;
XIV. Określenie celów szczegółowych obrazujących postęp wdrażania modelu biznesowego, sposobu ich pomiaru oraz odpowiedzialności realizacyjnej tych celów.
c) Przedmiot działalności Zamawiającego.
Celem Zamawiającego jest dostarczanie wysokiej jakości rozwiązań informatycznych i technologicznych dopasowanych do wysokich wymagań Klientów oraz ciągłego rozwoju branży informatycznej. Zamawiający specjalizuje się w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań z dziedziny IT, buduje systemy wspierające efektywne działanie biznesu, wyznacza nowe trendy internetowe, tworzy aplikacje webowe i mobilne dostosowane do komputerów oraz urządzeń mobilnych.
Ze względu na profil działalności Zamawiającego, przedmiotem usług doradczych dot. opracowania nowego modelu biznesowego związanego z wprowadzeniem nowego produktu (usługi programistycznej) Zamawiającego na nowy rynek zagraniczny dotyczy w szczególności:
I. wprowadzenia na nowy rynek (potencjalny nowy rynek wg opinii Zamawiającego to Wielka Brytania) usług programistycznych;
II. pozyskanie dodatkowej wiedzy o rynku usług programistycznych na nowym rynku (Wielkiej Brytanii);
III. przygotowanie zewnętrznej analizy potrzebnych modyfikacji oprogramowań pod nowy rynek (Wielkiej Brytanii) w szczególności w kwestiach merytorycznych, funkcjonalnych, wizualnych, językowych;
IV. optymalne przygotowanie strategii wejścia na nowy rynek (Wielkiej Brytanii);
V. pozytywne sprawdzenie strategii z potencjalnymi partnerami biznesowymi i organizacjami branżowymi;
VI. pozyskanie wiedzy zewnętrznej w zakresie prawnym i ochrony własności intelektualnej na nowym rynku (Wielkiej Brytanii);
VII. prowadzenie bieżących konsultacji na temat przedmiotu zamówienia z przedstawicielem Zamawiającego oraz informowanie o możliwych ograniczeniach wynikających z przygotowywanej strategii i związaną z tym koniecznością stosowania innych procedur niż te, które zostały opisane w dokumentacji oraz specyfikacji nowego produktu;
VIII. wykonania rzetelnej analizy dokumentacji oraz dostarczonych przez Zamawiającego opisów i specyfikacji nowego produktu pod kątem wykorzystania alternatywnych metod mogących mieć istotny wpływ na dobro realizowanego przedmiotu zamówienia na nowym rynku zagranicznym pod kątem funkcjonalnym, wydajnościowym, merytorycznym lub wizualnym.
branża Ekonomia, prawo i organizacja
podbranża analiza rozwoju przedsiębiorstw, konsulting, doradztwo
forma zapytanie ofertowe
typ zlecenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Podkarpackie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Podkarpackie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: analiza rozwoju przedsiębiorstw , konsulting, doradztwo