Zlecenie - Przygotowanie nowego modelu biznesowego związanego ze...

   
Zamówienie 4314693 (zakończone)
źródło Internet
data publikacji 2016-05-05
przedmiot zlecenia
Przygotowanie nowego modelu biznesowego związanego ze sprzedażą na przeanalizowane i następnie wybrane rynki zagraniczne specjalis
tycznych usług konserwacji oraz ochrony budowli i budynków.
Wymaganymi elementami Modelu biznesowego internacjonalizacji zgodnie z wytycznymi PARP są:
I. Metryczka zawierająca:
1. nazwę przedsiębiorcy, którego dotyczy dokument,
2. numer umowy o dofinansowanie, która dotyczy przygotowania opracowania,
3. nazwę wykonawcy usług doradczych,
4. imiona i nazwiska autora(-ów) dokumentu,
5. datę sporządzenia dokumentu;
II. Analiza możliwości przedsiębiorstwa w zakresie internacjonalizacji działalności, obejmująca w
szczególności analizy szczegółowe odnośnie:
1. produktów oferowanych przez przedsiębiorstwo, w tym ich marketingu,
2. struktury organizacyjnej i zdolności produkcyjnych przedsiębiorstwa,
3. zdolności finansowych przedsiębiorstwa,
4. struktury powiązań kapitałowych i relacji biznesowych,
5. potencjału innowacyjnego, posiadanych praw własności intelektualnej oraz certyfikatów;
III. Określenie celów przedsiębiorstwa w zakresie internacjonalizacji;
1. cele sprzedażowe,
2. cele jakościowe;
IV. Wskazanie rynków docelowych oraz ich uhierarchizowanie, a także identyfikacja potencjalnych
kontrahentów/grup odbiorców na rynkach zagranicznych;
Uhierarchizowanie rynków powinno bazować w szczególności na analizie popytu na oferowane produkty (oszacowanie obecnej i perspektywicznej chłonności oraz siły nabywczej rynku), analizie otoczenia biznesowego (potencjalnych kontrahentów i konkurencji), analizie barier prawnych (np. celnych lub związanych z wymienialnością waluty i ograniczeniem przepływów
finansowych) oraz analizie ryzyka (np. niestabilność polityczna, długie terminy płatności, ryzyko
odnoszące się do systemów transakcyjnych, problemy dotyczące transportu produktów, ryzyko
korupcyjne itp.);
V. Koncepcja wejścia na rynek zagraniczny wraz z projekcją możliwości sprzedaży na wybranym rynku
zagranicznym;
Rekomendacje tego punktu dotyczą m.in. modelu sprzedaży i kanałów dystrybucji (przedstawiciel
handlowy, dystrybutor, importer, inne...).
i
W zakresie projekcji sprzedaży niezbędne będzie przedstawienie propozycji cenowej (rekomendacja strategii cenowej). W tym kontekście analiza powinna odnosić się do kosztów wytworzenia i wprowadzenia artykułu na rynek (zagraniczny), w tym m.in.
- kosztów uzyskania niezbędnych certyfikatów i zezwoleń, dopełnienia formalności eksportowych/ importowych w związku z dystrybucją artykułu,
- preferencji cenowych potencjalnych klientów,
- poziomu cen konkurencj i,
- specyficznych regulacji prawnych, dotyczących kształtowania poziomu cen w poszczególnych krajach;
VI. Określenie inicjatyw wspierających osiągnięcie założonych celów w zakresie internacjonalizacji (w
szczególności propozycje kluczowych inwestycji w narzędzia 1CT bądź urządzenia produkcyjne);
VII. Wskazanie najefektywniejszych narzędzi i metod marketingowych oraz promocyjnych (w tym wskazanie
wydarzeń targowych czy kierunków misji handlowych);
VIII. Rekomendacje w zakresie reorganizacji przedsiębiorstwa i przygotowania go do działalności eksportowej
(organizacji działu eksportu, logistyki etc);
Opis powinien odnosić się do wcześniejszej analizy struktury organizacyjnej i zdolności produkcyjnych (rekomendacje dot. rozwiązań gwarantujących możliwość zapewnienia stałych dostaw na rynki zagraniczne, rekomendacje w zakresie zatrudnienia odpowiednio wykwalifikowanych kadr, przygotowanych do realizacji obsługi i zamówień na rynkach
międzynarodowych, rekomendacje; IX. Propozycje możliwych źródeł zewnętrznego finansowania działalności eksportowej
Rekomendacje tego punktu dotyczą przede wszystkim wykazania sposobów finansowania
działalności poprzez banki komercyjne i instytucje finansowe oraz możliwości rządowych i UE wspierających eksport;
X. Strategia zarządzania ryzykiem eksportowym w tym propozycje instrumentów finansowych obniżających
ryzyko eksportowe
Rekomendacje tego punktu dotyczą przede wszystkim możliwości zabezpieczenia transakcji zagranicznych i ustalenia strategii zarządzania kapitałem i finansowania aktywów obrotowych;
XI. Syntetyczne, całościowe przedstawienie proponowanego modelu biznesowego, obejmujące co najmniej
takie zagadnienia jak:
1. kluczowi partnerzy,
2. kluczowe działania,
3. kluczowe zasoby,
4. oferowane wartości,
5. relacje z klientami,
6. kanały dystrybucj i,
7. segmenty klientów,
8. struktura kosztów,
9. struktura (źródła) przychodów;
Rekomenduje się, aby konstrukcja modelu biznesowego oparta była o koncepcję business model canvas zaproponowaną przez Alexandra Osterwaldera. Model biznesowy może być
przygotowany również zgodnie inną metodyką, której wybór należy uzasadnić na etapie
niniejszego postępowania ofertowego.
XII. Harmonogram i kosztorys wdrażania zaproponowanego modelu biznesowego z wyszczególnieniem
wydatków związanych z przygotowaniem do wdrożenia modelu biznesowego kwalifikujących się do objęcia wsparciem w ramach II etapu działania 1.2 - ujęcie syntetyczne, tabelaryczne;
XIII. Kalkulacja opłacalności wdrożenia zaproponowanego modelu biznesowego (zawierająca projekcję
przychodów w wariantach pesymistycznym, neutralnym i optymistycznym);
XIV. Określenie celów szczegółowych obrazujących postęp wdrażania modelu biznesowego, sposobu ich
pomiaru oraz odpowiedzialności realizacyjnej tych celów.
Realizacja przedmiotu usługi ma nastąpić w oparciu o analizę 4 rynków zagranicznych dla wybranych państw zagranicznych, przy czym zdaniem Zamawiającego potencjalnie atrakcyjne rynki zbytu to: USA, Niemcy, Austria, Czechy, Słowacja, Ukraina, Białoruś, Rosja i Chiny.
branża Ekonomia, prawo i organizacja
podbranża analiza rozwoju przedsiębiorstw, konsulting, doradztwo
kody CPV 72221000
forma zapytanie ofertowe
typ zlecenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Lubelskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora śląskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: analiza rozwoju przedsiębiorstw , konsulting, doradztwo