Przetarg 11561405 - Przygotowanie i przeprowadzenie 1 badania oraz 1 analizy ...

   
Analizuj Zamówienie 11561405
źródło Biuletyn Unijnych Zamówień Publicznych (TED)
data publikacji 2025-10-17
przedmiot ogłoszenia
Przygotowanie i przeprowadzenie 1 badania oraz 1 analizy

Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie 1 badania oraz 1 analizy. Zamówienie realizowane jest w 2 częściach. 1.1. Część I: Prz
edmiotem zamówienia jest Usługa wykonania badania ewaluacyjnego pt.: „Identyfikacja usług szkoleniowych i studiów podyplomowych w największym stopniu spełniających oczekiwania pracodawców z województwa śląskiego w zakresie umiejętności niezbędnych dla potrzeb cyfrowej gospodarki regionu” 1.2. Część II: Przedmiotem zamówienia jest Usługa wykonania analizy dotyczącej „Barier w uczestnictwie osób dorosłych w kształceniu ustawicznym w województwie śląskim”
Część zamówienia: LOT-0001 Badanie ewaluacyjne pt.: „Identyfikacja usług szkoleniowych i studiów podyplomowych w największym stopniu spełniających oczekiwania pracodawców z województwa śląskiego w zakresie umiejętności niezbędnych dla rozwoju cyfrowej gospodarki regionu” Przedmiotem zamówienia jest Usługa wykonania badania ewaluacyjnego pt.: „Identyfikacja usług szkoleniowych i studiów podyplomowych w największym stopniu spełniających oczekiwaniapracodawców z województwa śląskiego w zakresie umiejętności niezbędnych dla rozwoju cyfrowej gospodarki regionu”. 1. Uzasadnienie wykonania badania W związku ze zmieniającym się rynkiem środowiskowo społeczno ekonomicznym, transformacją modelu gospodarczego, rosnącym znaczeniem cyfrowej gospodarki oraz bardzo szybkim jej rozwojem niezbędna okazała się konieczność stworzenia nowych miejsc pracy związanych z posiadaniem cyfrowych kompetencji /kwalifikacji oraz nowych zawodów. Przemiany wywołane cyfrową transformacją wpłynęły znacząco na rynek pracy, gdyż diametralnie wzrosło zapotrzebowanie na pracowników posiadających cyfrowe kompetencje /kwalifikacje, które są niezbędne do wykonywania pracy związanej z sektorem cyfrowej gospodarki.W celu dostosowania się do wymogów cyfrowej transformacji i ułatwienia jej wdrażania w przedsiębiorstwach, pracodawcy prócz tworzenia nowych miejsc pracy, przekształcają już istniejące miejsca pracy, a także wykorzystują posiadany już kapitał ludzki po uprzednim nabyciu przez niego cyfrowych kompetencji /kwalifikacji. Pracodawcy mogą przygotować pracowników do wykonywania pracy na stanowiskach wykorzystujących cyfrowe umiejętności m. in. dzięki skorzystaniu z dostępnych na rynku usług szkoleniowych bądź studiów podyplomowych oferujących nabycie cyfrowych kompetencji /kwalifikacji. Niniejsze badanie pozwoli na przeanalizowanie zapotrzebowania pracodawców z siedzibą na obszarze województwa śląskiego (zgodnie z wpisem do odpowiedniego rejestru działalności), chcących prowadzić oraz prowadzących działalność w sektorze cyfrowej gospodarki w regionie, w zakresie pożądanych cyfrowych kwalifikacji /kompetencji oraz zapotrzebowania na usługi szkoleniowe /studia podyplomowe umożliwiające nabycie kompetencji w ww. zakresie. Badanie będzie wykonywane w ramach projektu pn. „Zbudowanie systemu koordynacji i monitorowania regionalnych działań na rzecz kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego i uczenia się przez całe życie, w tym uczenia się dorosłych” (Inwestycja A3.1.1: „Wsparcie rozwoju nowoczesnego kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie”), dofinansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. Przygotowany materiał zostanie wykorzystany do wypracowania mechanizmukoordynacji i monitorowania regionalnych działań na rzecz kształcenia zawodowego i uczenia się przez całe życie, w tym uczenia się dorosłych w województwie śląskim. Przez „cyfrową gospodarkę” rozumie się gospodarkę, której prowadzenie opiera się na wykorzystaniu Internetu i technologii cyfrowych w tym m. in. internetowych sieci komunikacyjnych, platform cyfrowych i narzędzi informatycznych, które umożliwiają przetwarzanie i wymianę danych. Gospodarka cyfrowa jest następstwem rozwoju technologicznego. Na potrzeby badania cyfrowe kompetencje /kwalifikacje to kompetencje /kwalifikacje niezbędne do pracy w sektorze cyfrowej gospodarki, czyli takiej, która jest oparta na wykorzystaniu technologii teleinformatycznych. Z kolei poprzez efektywność usług szkoleniowych / studiów podyplomowych na potrzeby badania rozumie się rezultaty uczestniczenia w usłudze szkoleniowej /studiach podyplomowych skutkujące nabyciem lub podwyższeniem posiadanych kompetencji /kwalifikacji, przekładające się ostatecznie m. in. na lepiej wyszkolonych pracowników, poprawę wydajności i jakości ich pracy w określonymobszarze, opisany relacją uzyskanych efektów do poniesionych nakładów. Na potrzeby badania zdefiniowano pojęcie „systemu nabywania cyfrowych kwalifikacji /kompetencji”. Jako „system nabywania (…)” rozumie się całościowy proces związany z uzyskaniem nowych oraz podwyższeniem już posiadanych cyfrowych kwalifikacji /kompetencji, niezbędnych do wykonywania pracy na „cyfrowych stanowiskach”. Przebieg procesu składającego się na system nabywania cyfrowych kwalifikacji /kompetencji: 1) Diagnoza zapotrzebowania na cyfrowe kwalifikacje /kompetencjew przedsiębiorstwie. 2) Określenie stanowisk, które wymagają nabycia /podwyższenia cyfrowych kompetencji / kwalifikacji. 3) Określenie jakie dokładnie kwalifikacje /kompetencje są niezbędne do wykonywania pracy na ww. stanowisku, a tym samym są najbardziej pożądane przez pracodawcę. 4) Określenie rodzaju usługi (usługa szkoleniowa /studia podyplomowe), która będzie w stanie zapewnić uzyskanie niezbędnych kwalifikacji /kompetencji. 5) Przeszukanie baz ofert usług rozwojowych (często wielu baz zawierających wiele ofert) celem znalezienia onkretnej oferty usługi szkoleniowej /studiów podyplomowych, która wstępnie spełnia oczekiwania pracodawcy podwzględem zapotrzebowania na cyfrowe kwalifikacje /kompetencje. 6) Weryfikacja dostawcy usługi szkoleniowej / studiów podyplomowych na podstawie opinii dot. prowadzonej przez dostawcę działalności oraz oferowanych przez niego usług rozwojowych na podstawie ogólnodostępnych informacji (jeśli dostawca spełnia oczekiwania należy przejść do pkt 7, w przeciwnym wypadku należy wrócić do pkt 5). 7) Ocena efektywności wybranej usługi rozwojowej oferowanej przez dostawcę na podstawie ogólnodostępnych informacji (m. in.: opinii pracodawców, opinii uczestników usług). 8) W przypadku zdecydowania się na usługę: dopełnienie formalności związanych z uczestnictwem w usłudze szkoleniowej /studiach podyplomowych (tj. m. in.: złożenie niezbędnych dokumentów, podpisanie umów), w przypadku uznania usługi za nieefektywną powrót do pkt 5 procesu (należy wracać do pkt 5 aż do momentu uznania usługi szkoleniowej /studiów podyplomowych za efektywne, a tym samym spełniające w pełni oczekiwania pracodawcy).

Część zamówienia: LOT-0002 Analiza dotycząca „Barier w uczestnictwie osób dorosłych w kształceniu ustawicznym w województwie śląskim”. Przedmiot zamówienia Usługa wykonania analizy dotyczącej „Barier w uczestnictwie osób dorosłych w kształceniu ustawicznym w województwie śląskim”. Analiza będzie wykonywana w ramach projektu pn. „Zbudowanie systemu koordynacji i monitorowania regionalnych działań na rzecz kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego i uczenia się przez całe życie, w tym uczenia się dorosłych” (Inwestycja A3.1.1: „Wsparcie rozwoju nowoczesnego kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie”), dofinansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. 1. Uzasadnienie przeprowadzenia analizy Na proces kształcenia się osób dorosłych wpływa wiele czynników. Najczęściej wymieniane są czynniki związane z potrzebami samorealizacji, podnoszenia jakości swojego życia, wzmacniania poczucia własnej wartości, zdobycia uznania, podjęcia zatrudnienia, utrzymania dotychczasowej pracy lub zmiany zatrudnienia, lepszych perspektyw zawodowych i możliwości awansu, czy chociażby urozmaicenia codziennej rutyny. Uczący się dorośli chcą̨ być samodzielni i ponosić́ odpowiedzialność́ za własne życie. Inwestują w swój rozwój osobisty i zawodowy. To osoby, które chcą dopiero uzyskać doświadczenie albo już wcześniej zdobyły doświadczenie, a teraz chcą je rozwijać. Również w programie Fundusze Europejskie dla Śląskiego 20212027 (FE SL 20212027) zamieszczono m. in.: • cel szczegółowy: ESO4.6. Wspieranie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia i szkolenia oraz możliwości ich ukończenia, w szczególności w odniesieniu do grup w niekorzystnej sytuacji, od wczesnej edukacji i opieki nad dzieckiem przez ogólne i zawodowe kształcenie i szkolenie, po szkolnictwo wyższe, a także kształcenie i uczenie się dorosłych, w tym ułatwianie mobilności edukacyjnej dla wszystkich i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami (EFS), • cel szczegółowy: ESO4.7. Wspieranie uczenia się przez całe życie, w szczególności elastycznych możliwości podnoszenia i zmiany kwalifikacji dla wszystkich, z uwzględnieniem umiejętności w zakresie przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych, lepsze przewidywanie zmian i zapotrzebowania na nowe umiejętności na podstawie potrzeb rynku pracy, ułatwianie zmian ścieżki kariery zawodowej i wspieranie mobilności zawodowej (EFS) • cel szczegółowy: RSO4.2. Poprawa równego dostępu do wysokiej jakości usług sprzyjających włączeniu społecznemu w zakresie kształcenia, szkoleń i uczenia się przez całe życie poprzez rozwój łatwo dostępnej infrastruktury, w tym poprzez wspieranie odporności w zakresie kształcenia i szkolenia na odległość oraz online (EFRR) jako odpowiedź na potrzebę wspierania procesu kształcenia się osób dorosłych. Niniejsza analiza pozwoli na podsumowanie dotychczasowych doświadczeń w procesie kształcenia osób dorosłych i sformułowanie wniosków na przyszłość. Będzie źródłem wniosków i rekomendacji pomocnych dla odpowiedniego ukierunkowania wsparcia w dalszym kształceniu się osób dorosłych.
branża Ekonomia, prawo i organizacja, Usługi informacyjne, bazy danych, tłumaczenia
podbranża analizy, audyty, certyfikaty, bazy danych
kody CPV 79310000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji śląskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora śląskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: analizy, audyty, certyfikaty , bazy danych