Przetarg 11528538 - Przeprowadzenie audytu zakładu ubezpieczeń prowadzącego...

   
Analizuj Zamówienie 11528538 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2025-10-02
przedmiot ogłoszenia
Przeprowadzenie audytu zakładu ubezpieczeń prowadzącego działalność w formie towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych - II

1. Przedmi
otem zamówienia jest przeprowadzenie audytu zakładu ubezpieczeń prowadzącego działalność w formietowarzystwa ubezpieczeń wzajemnych w rozumieniu ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej ireasekuracji tj. Agro Ubezpieczenia - Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych; NIP: 1132401245; KRS: 0000145607.2. Usługa zostanie zrealizowana w ramach wykonywania przez Zamawiającego uprawnień właścicielskich, w tym uprawnieńkontrolnych.Zakres przedmiotowy audytu obejmuje następujące części:1) Audyt finansowy,2) Audyt operacyjny,3) Audyt zgodności (compliance),4) Audyt oferty produktowej,5) Audyt w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi i kultury organizacyjnej,6) Audyt wizerunku i relacji z klientami.Szczegółowy zakres audytu, jego obszary, wskaźniki przyjęte do analizy, forma/y raportu i inne elementy związane zwykonaniem usługi Audytu określono w PPU.Okres objęty audytem: działalność TUW od 1 stycznia 2022 roku do 30 czerwca 2025 roku.Wykonawca ponosi odpowiedzialność za prawidłowy dobór doświadczonych osób/członków zespołu audytorskiego niezbędnych do wykonania niniejszego zamówienia oraz rzetelność i jakość świadczonego przez nich audytu.

FS.ZPN.251.12.2025

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 2025/BZP 00466903/01 z dnia: 2025-10-09
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VIII - PROCEDURA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-10-10 10:00
Po zmianie:
2025-10-15 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-10-10 10:30
Po zmianie:
2025-10-15 10:30
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-11-07
Po zmianie:
2025-11-13


****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 2025/BZP 00475092/01 z dnia: 2025-10-15
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VIII - PROCEDURA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-10-15 10:00
Po zmianie:
2025-10-21 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-10-15 10:30
Po zmianie:
2025-10-21 10:30
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-11-13
Po zmianie:
2025-11-19


****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 2025/BZP 00491332/01 z dnia: 2025-10-23
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VIII - PROCEDURA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-10-23 10:00
Po zmianie:
2025-10-31 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-10-23 10:30
Po zmianie:
2025-10-31 10:30
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-11-21
Po zmianie:
2025-11-28


****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 2025/BZP 00507562/01 z dnia: 2025-10-31
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VIII - PROCEDURA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-10-31 10:00
Po zmianie:
2025-11-14 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-10-31 10:30
Po zmianie:
2025-11-14 10:30
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-11-28
Po zmianie:
2025-12-12


****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 2025/BZP 00530686/01 z dnia: 2025-11-13
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1.1. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej - Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do prowadzenia działalności zawodowej wynikającej z ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (t.j. 2024 r. poz. 1035 ze zm.) zwanej dalej ustawą o biegłych rewidentach, tj. posiada wpis na listę firm audytorskich prowadzoną przez Polską Agencję Nadzoru Audytowego.
Wykonawcą/Podwykonawcą, Audytorem, podmiotem udostępniającym zasoby - nie może być podmiot, który:
 pozostaje w jakimkolwiek stosunku prawnym lub faktycznym, który może naruszać niezależność lub wywoływać uzasadnione wątpliwości co do bezstronności.
 świadczył/świadczy na rzecz audytowanej jednostki usługi, które mogą mieć wpływ na dane objęte zakresem audytem (w tym przygotował sprawozdanie z badania sprawozdania o wypłacalności i kondycji finansowej).
 jest/był powiązany z audytowaną jednostką.
W przypadku oferty składanej wspólnie przez kilku Wykonawców, warunek musi spełniać każdy z wykonawców oraz podmiot udostępniający zasoby.
1.2. sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie niższą niż 400 000,00 euro oraz 10 000,00 euro (przewidzianych dla podmiotów, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 07 listopada 2017 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej firmy audytorskiej § 3. ust. 1 i 2),
W przypadku oferty składanej wspólnie przez kilku Wykonawców, warunek musi spełniać każdy z wykonawców oraz podmiot udostępniający zasoby.
1.3. zdolności technicznej lub zawodowej, tj.: Zamawiający uzna warunek za spełniony w przypadku, gdy:
1.3.1. w zakresie doświadczenia - wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał (samodzielnie lub w konsorcjum) co najmniej jeden audyt spełniający łączne warunki:
1) został przeprowadzony w jednostkach / podmiotach prowadzących działalność ubezpieczeniową w rozumieniu ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracji tj. w towarzystwie ubezpieczeń wzajemnych lub spółce akcyjnej,
2) jednostka audytowana prowadzi działalność co najmniej na terenie Polski oraz jest podmiotem wielooddziałowym lub podmiotem o zasięgu krajowym,
3) jednostka audytowana prowadzi działalność na podstawie przepisów prawa polskiego,
4) jednostka audytowana – przynajmniej w jednym badanym roku - osiągnęła łączną (tj. ze wszystkich klas rachunkowych) składkę przypisaną w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 15 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 12 kwietnia 2016 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości zakładów ubezpieczeń i zakładów reasekuracji brutto, nie mniejsze niż 150 000 000,00 zł.
oraz potwierdzi dokumentami, że usługi / Audyty te zostały wykonane należycie.
W przypadku oferty składanej wspólnie przez kilku Wykonawców, każdy z nich musi wykazać się przynajmniej po jednym określonym powyżej zamówieniu.
1.3.2. w zakresie dysponowania osobami - wykaże, że dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w realizacji audytu, tj.:
1) 1 osobą (Audytorem) - posiadającą uprawnienia biegłego rewidenta zgodnie z ustawą z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym zdolną do wykonania zamówienia, która wykonała w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert jako Audytor – minimum jeden audyt przeprowadzony w jednostce o charakterystyce jak w p. 1.3.1. (powyżej), oraz podczas tych audytów;
 pełniła rolę Audytora (prowadzącego),
 badała przynajmniej zakres finansowy,
oraz potwierdzi dokumentami, że usługi te zostały wykonane należycie,
2) co najmniej 2 osobami (Rzeczoznawcami ), które posiadają odpowiednie przygotowanie zawodowe i minimum 2 letnie doświadczenie/praktykę w przeprowadzaniu audytów w obszarze co najmniej 1 części przewidzianej do badania w niniejszym postępowaniu.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie muszą warunek spełniać łącznie.
Po zmianie:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1.1. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej - Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
1.2. sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie niższą niż 400 000,00 euro oraz 10 000,00 euro w odniesieniu do jednego zdarzenia, którego skutki są objęte umową ubezpieczenia OC.
W przypadku oferty składanej wspólnie przez kilku Wykonawców, warunek może być spełniony łącznie.
1.3. zdolności technicznej lub zawodowej, tj.: Zamawiający uzna warunek za spełniony w przypadku, gdy:
1.3.1. w zakresie doświadczenia - wykaże, że w okresie ostatnich 5lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał (samodzielnie lub w konsorcjum) co najmniej jeden audyt spełniający łączne warunki:
1) został przeprowadzony w jednostkach / podmiotach prowadzących działalność ubezpieczeniową w rozumieniu ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracji tj. w towarzystwie ubezpieczeń wzajemnych lub spółce akcyjnej,
2) jednostka audytowana prowadzi działalność co najmniej na terenie Polski oraz jest podmiotem wielooddziałowym lub podmiotem o zasięgu krajowym,
3) jednostka audytowana prowadzi działalność na podstawie przepisów prawa polskiego,
4) jednostka audytowana – przynajmniej w jednym badanym roku - osiągnęła łączną (tj. ze wszystkich klas rachunkowych) składkę przypisaną w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 15 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 12 kwietnia 2016 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości zakładów ubezpieczeń i zakładów reasekuracji brutto, nie mniejsze niż 150 000 000,00 zł.
oraz potwierdzi dokumentami, że usługi / Audyty te zostały wykonane należycie.
W przypadku oferty składanej wspólnie przez kilku Wykonawców, każdy z nich musi wykazać się przynajmniej po jednym określonym powyżej zamówieniu albo udziałem w zrealizowaniu każdego zamówienia w stopniu zbliżonym / co najmniej takim jaki jest przewidziany dla danego wykonawcy w niniejszym postępowaniu.
1.3.2. w zakresie dysponowania osobami - wykaże, że dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w realizacji audytu, tj.:
1) 1 osobą (Audytorem) - posiadającą odpowiednie przygotowanie zawodowe i zdolną do wykonania zamówienia, która wykonała w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert jako Audytor – minimum jeden audyt przeprowadzony w jednostce o charakterystyce jak w p. 1.3.1. (powyżej), oraz podczas tych audytów;
 pełniła rolę Audytora (prowadzącego),
 badała przynajmniej jeden z zakresów określonych w p. V,
oraz potwierdzi dokumentami, że usługi te zostały wykonane należycie,
2) co najmniej 2 osobami (Rzeczoznawcami ), które posiadają odpowiednie przygotowanie zawodowe i minimum 2 letnie doświadczenie/praktykę w przeprowadzaniu audytów w obszarze co najmniej 1 części przewidzianej do badania w niniejszym postępowaniu.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie muszą warunek spełniać łącznie.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 5.7. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
2.13.
dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej - tj. zaświadczenia lub innego
dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest wpisany do rejestru podmiotów (firm audytorskich) prowadzonego przez Polską
Agencję Nadzoru Audytowego, zgodnie z ustawą o biegłych rewidentach, firmach audytorskich i nadzorze publicznym
2.14. dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej – tj. dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną
ubezpieczenia określoną w SWZ.
2.15. dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej:
1) wykaz usług, zgodnie z Załącznikiem nr 4a do SWZ - wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości,
przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy
te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są:
 referencje, bądź
 inne dokumenty
sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie
jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy;
2) wykaz osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, zgodnie z Załącznikiem nr 4b do SWZ – skierowanych przez
wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a
także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; (do oceny w
kryteriach oceny ofert dokument ten składany jest wraz z ofertą
Po zmianie:
2.13. dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej - zamawiający nie stawia wymogu w tym zakresie,
2.14. dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej – tj. dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną ubezpieczenia określoną w SWZ.
2.15. dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej:
1) wykaz usług, zgodnie z Załącznikiem nr 4a do SWZ - wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są:
 referencje, bądź
 inne dokumenty
sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy;
2) wykaz osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, zgodnie z Załącznikiem nr 4b do SWZ – skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; (do oceny w kryteriach oceny ofert dokument ten składany jest wraz z ofertą ! )
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VIII - PROCEDURA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-11-14 10:00
Po zmianie:
2025-11-28 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-11-14 10:30
Po zmianie:
2025-11-28 10:30
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-12-12
Po zmianie:
2025-12-23


****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 2025/BZP 00562408/01 z dnia: 2025-11-28
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VIII - PROCEDURA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-11-28 10:00
Po zmianie:
2025-12-02 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-11-28 10:30
Po zmianie:
2025-12-02 10:30
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-12-23
Po zmianie:
2025-12-31
branża Ekonomia, prawo i organizacja
podbranża analizy, audyty, certyfikaty
kody CPV 79212100, 79212110
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Mazowieckie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Mazowieckie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: analizy, audyty, certyfikaty