Przetarg 12180851 - Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych...

   
Analizuj Zamówienie 12180851
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2025-11-27
przedmiot ogłoszenia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.1. Przebudowa drogi powiatowej nr 1325D w m. Zakrzewo Gmina Prusice poprzez budowę chodnika.2. Przedsięwzięcie obejmuje
:Budowę chodnika na odcinku drogi powiatowej nr 1325D o długości 478 km od skrzyżowania z drogą gminną dz. 61 AM-1do skrzyżowania z drogą gminna nr 75 AM-1 w m. Zakrzewo.Istniejąca droga powiatowa 1325D objęta projektem obejmuje dz. nr 69, 22/3 AM-1 obręb Zakrzewo.Droga znajduje się na terenie Gminy Prusice i łączy Drogę wojewódzką nr 339 z drogą powiatową nr 1324D w m. Barkowo.W celu realizacji zadania należy wykonać roboty rozbiórkowe istniejących krawędzi nawierzchni asfaltowej, roboty ziemne(wykonanie koryta pod konstrukcje chodnika, zjazdów oraz wejść na posesję), wykonanie warstw konstrukcyjnychnawierzchni chodników, zjazdów i wejść na posesje, wykonanie nowych krawężników i obrzeży.Jezdnia drogi powiatowej na odcinku objętym opracowaniem posiada nawierzchnię z kostki kamiennej. Jezdnia drogipowiatowej posiada liczne nierówności oraz nienormatywne spadki poprzeczne związane z nawierzchnią z kostki kamiennej.Nie przewiduje się przebudowy jezdni drogi powiatowej. Na odcinku objętym opracowaniem droga posiada obustronnepobocza gruntowe oraz zamulone rowy przydrożne po lewej stronie drogi. Szerokość jezdni drogi powiatowej wynosi od 4,0m do 4,8 m.Na odcinku przebudowywanej drogi powiatowej, gminnej i wojewódzkiej zlokalizowane są następujące urządzeniainfrastruktury technicznej niezwiązane z drogą:- kabel telekomunikacyjny- sieć wodociągowa- linia kablowa energetyczna napowietrzna i podziemna- sieć kanalizacji deszczowejNależy zwrócić szczególna uwagę przy robotach ziemnych na występującą infrastrukturę podziemną. Pracę w bliskościpodziemnej infrastruktury należy wykonywać ręcznie.2.1 Zakres robót:Roboty ziemne i rozbiórkowe- roboty ziemne związane z wykonaniem odwodnienia- roboty ziemne związane z wykonaniem konstrukcji chodnika i zjazdówWykonanie konstrukcji drogi- ułożenie krawężników betonowych na ławie betonowej z oporem;- ułożenie warstwy nasypu z piasku;- wykonanie podbudowy z kruszywa kamiennego stabilizowanego mechanicznie;- wykonanie warstw konstrukcyjnych z betonu asfaltowegoW celu realizacji zadania projektuje się jednostronny chodnik o nawierzchni bitumicznej.Dla przebudowywanego odcinka drogi powiatowej wprowadza się lokalny kilometraż dla budowy chodnika od km 0000 dokm 0478.W ramach opracowania projektuje się przy krawędzi jezdni ściek z trzech rzędów kostki kamiennej 15/18cm - granitowej naodcinku budowanego chodnika.Początek chodnika rozpoczyna się od skrzyżowania drogi powiatowej 1325D z drogą gminną przy świetlicy wiejskiej popostronnie prawej na długości 42m gdzie przechodzi na stronę lewą do końca opracowania. W km 0040 projektuje sięprzejście dla pieszych. Od km 0038 do km 0200 oraz od km 0250 do km 0478 projektuje się chodnik oddalony odkrawędzi jezdni poboczem gruntowym o szerokości 0,75 m i pasem zieleni o zmiennej szerokości. Chodnik oddalony odjezdni ograniczony jest obrzeżami betonowymi o wymiarach 8x30x100 cm ułożone na ławie betonowej z C12/15 grubości 10cm. Chodnik na odcinku od km 0200 do km 0245 po stronie lewej projektuje się chodnik przy krawędzi jezdni oszerokości 2 m ograniczony od krawędzi jezdni i ścieku krawężnikiem betonowym o wymiarach 15x30x100 cm ułożony naławie betonowej z C12/15 grubości 15cm wystający 12cm nad nawierzchnie jezdni. W miejscu przejścia dla pieszychprojektuje się od krawędzi jedni krawężnik betonowy o wymiarach 15x30x100 cm ułożony na ławie betonowej z C12/15grubości 15 cm wtopiony 2 cm od jezdni.Chodnik od strony terenów zabudowanych i jezdni ograniczony jest obrzeżem betonowym o wym. 8x25x100 cm na ławiebetonowej z C12/15 grubości 10 cm. W miejscu projektowanych zjazdów do posesji projektuje się obniżenie krawężnika do4 cm nad nawierzchnię jezdni.W km 0040 projektuje się przejście dla pieszych szerokości 4 m.W miejscach kolizji z istniejącym zadrzewieniem projektuje się zawężenie chodnika do szerokości 1 m.W obrębie opracowania projektowany chodnik w ciągu drogi powiatowej nr 1325D krzyżuje się istniejącymi zjazdamiindywidualnymi, z którymi zaprojektowano zjazdy o nawierzchni bitumicznej.Od km 0451 do km 0478 po stronie prawej projektuje się pobocze gruntowe wzmocnione kruszywem łamanym gr. 10 cmo szerokości 0,75 m.2.2 Rozwiązania konstrukcyjneZaprojektowano następujące rozwiązania konstrukcyjne:Chodnik z AC8S:- warstwa ścieralna z AC8 grubości 4 cm- skropienie asfaltem w ilości 0,4-0,6 kg/m2- warstwa z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 gr. 15 cm- warstwa nasypu z piasku zmiennej grubościZjazd indywidualny:- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S grubości 4 cm- skropienie asfaltem w ilości 0,4-0,6 kg/m2- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W grubości 5 cm- skropienie asfaltem w ilości 0,4-0,6 kg/m2- warstwa z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 gr. 20 cm- warstwa odsączająca z piasku gr 10 cm- warstwa nasypu o zmiennej grubościPobocze gruntowe wzmocnione kruszywem:- warstwa z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 gr. 10 cm2.3 OdwodnienieOdwodnienie jezdni oraz chodnika odbywać się będzie powierzchniowo przy projektowanym krawężniku i odprowadzanepoprzez betonowe wpusty deszczowe z osadnikiem i projektowane studnie rewizyjne zgodnie z rysunkiem nr 2 na odcinkuod km 0040 do km 0478.Wody opadowe z jezdni i chodników zagospodarowane będą w pasie drogi powiatowej nr 1325D poprzez odprowadzenie do istniejącej rowów przydrożnych i zagospodarowane w pasie drogowym.2.4 Warunki gruntowo-wodneW ramach opracowanie wykonano badania gruntowo-wodne. Z przeprowadzonych badań stwierdzono występowanie wpodłoży grunty rodzime nośne i nadające się do bezpośredniego posadowienia. Grunty rodzime przykryte są warstwąnasypów niekontrolowanych o miąższości od 0,2-1,2 m. Zakwalifikowano warunki gruntowo wodne jako proste.2.5 ZieleńNa odcinku przebudowywanej drogi powiatowej występuje zadrzewienie kolidujące z inwestycją, które nie wymagausunięcia. Należy zabezpieczyć istniejące drzewa oraz korzenie w trakcie realizacji zadania przed uszkodzeniami.2.6 Ochrona środowiskaRealizacja robót budowlanych nie wymaga uzyskania Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, gdyż przedsięwzięcienie zalicza się do przedsięwzięć mogących znacząco lub potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko zgodnie z §3ust. 1 pkt 60 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18.01.2016r poz. 71 w sprawie przedsięwzięć mogących znaczącooddziaływać na środowisko, tj. drogi o nawierzchni twardej o całkowitej długości przedsięwzięcia poniżej 1 km.Ze względu na charakter prac przewidzianych w projekcie przebudowy drogi nie zachodzi konieczność przeprowadzeniaprocedur związanych z oceną oddziaływania na środowisko. Przewidywana przebudowa drogi wojewódzkiej 339 nie wpłyniena otoczenia i środowisko przyległe do drogi, a wykonane prace wpłyną na poprawę komfortu jazdy oraz poruszających siępieszych, znacząco wpłyną na zmniejszenie poziomu hałasu i wibracji oraz stężenia substancji zanieczyszczającychemitowanych do atmosfery. Nowa nawierzchnia chodnika poprawi estetykę drogi i nie wpłynie negatywnie na krajobraz wnajbliższym otoczeniu drogi. Budowa chodnika zapewni bezpieczne poruszanie się pieszych wzdłuż drogi wojewódzkiejgdzie występuje duże natężenie ruchu pojazdów samochodowych.Roboty należy wykonać zgodnie z obowiązującymi normami, specyfikacjami technicznymi, zasadami bhp i zgodnie zesztuką budowlaną.

DTiZP/200/31/2025
branża Drogownictwo
podbranża drogi, ulice, autostrady, obwodnice, organizacja ruchu drogowego, sprzęt drogowy
kody CPV 34922100, 45100000, 45111200, 45231000, 45233140, 45233300, 77211400
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Dolnośląskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Dolnośląskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: drogi, ulice, autostrady, obwodnice , organizacja ruchu drogowego , sprzęt drogowy