Przetarg 11741813 - Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w zakresie...

   
Analizuj Zamówienie 11741813
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2025-10-27
przedmiot ogłoszenia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w zakresie odbioru, załadunku, transportu, rozładunku i unieszkodliwiania odpadów o wybranych kodach z grupy 18 oraz kodu 16 03 06.1. Realizacj
a zamówienia polegająca na wykonaniu usług w zakresie odbioru, załadunku, transportu, rozładunku i unieszkodliwiania odpadów o wybranych kodach z grupy 18 oraz kodu 16 03 06 pochodzących z działalności Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich, wykonywana zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach oraz wydanymi na jej podstawie aktami wykonawczymi.2. Ilość odpadów, jakie Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcy do unieszkodliwiania w okresie obowiązywania umowy wynosi 104,514 Mg, tj. 104 514 kg. Ilości odpadów, jakie Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcy do unieszkodliwiania w okresie obowiązywania umowy w rozbiciu na poszczególne kody wynosi:1) 16 03 06 (organiczne odpady inne niż niebezpieczne): 0,150 Mg2) 18 01 02 (części ciała i organy oraz pojemniki na krew i konserwanty służące do jej przechowywania (z wyłączeniem 18 01 03): 0,120 Mg3) 18 01 03 (inne odpady, które zawierają żywe drobnoustroje chorobotwórcze lub ich toksyny oraz inne formy zdolne do przeniesienia materiału genetycznego, o których wiadomo lub co do których istnieją wiarygodne podstawy do sądzenia, że wywołują choroby u ludzi i zwierząt (np. zainfekowane pieluchomajtki, podpaski, podkłady), z wyłączeniem 18 01 80 i 18 01 82 ): 100,000 Mg 4) 18 01 04 (inne odpady niż wymienione w 18 01 03 (np. opatrunki z materiału lub gipsu, pościel, ubrania jednorazowe, pieluchy): 2,000 Mg 5) 18 01 06 (chemikalia, w tym odczynniki chemiczne, zawierające substancje niebezpieczne): 0,012 Mg6) 18 01 09 (leki inne niż wymienione w 18 01 08): 0,012 Mg 7) 18 01 82 (pozostałości z żywienia pacjentów oddziałów zakaźnych): 2,220 Mg 3. Zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji, polegającego na zmniejszeniu ilości kilogramów odpadów przekazywanych do utylizacji w rozbiciu na poszczególne kody o 20% w okresie realizacji umowy. Zastosowanie prawa opcji może nastąpić w szczególności w przypadku zmniejszenia ilości generowanych odpadów (np. zmniejszenia ilości pacjentów). W takim przypadku, zmniejszenie ilości świadczonej usługi zostanie ustalone w oparciu o dokument stanowiący zestawienie miesięcznej ilości świadczonej usługi (liczony narastająco) sporządzany przez Zamawiającego. O skorzystaniu z prawa opcji (jego wykonaniu) Zamawiający powiadomi Wykonawcę co najmniej z 30-dniowym wyprzedzeniem poprzez złożenie oświadczenia o wykonaniu prawa opcji na adres mailowy Wykonawcy. Za datę skutecznego powiadomienia Wykonawcy o skorzystaniu z prawa opcji uważa się dzień doręczenia wiadomości e-mail z potwierdzeniem jej przeczytania, a w przypadku jego braku – pierwszy dzień roboczy następujący po dniu wysłania. Rozliczenie związane z wykorzystaniem prawa opcji w zakresie ilości kilogramów odpadów przekazywanych do utylizacji odbywać się będzie w oparciu o ceny jednostkowe zawarte w Formularzu ofertowym będącym Załącznikiem nr 1 do SWZ. Powyższe uprawnienia Zamawiającego nie stanowi zmiany umowy na podstawie art. 454 ust. 1 ustawy Pzp.Wymagania jakościowe odnoszące się do głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia:Zamawiający wymaga, aby świadczenie usług w zakresie odbioru, załadunku, transportu, rozładunku i unieszkodliwiania odpadów medycznych oraz o kodzie 16 03 06 odbywało się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, a w szczególności przepisami:1) Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 647 z późn. zm.);2) Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.), w szczególności zgodnie z treścią art. 20;3) Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 643);4) Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 5 października 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami medycznymi (Dz.U. z 2017 r. poz. 1975);5) Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 24 kwietnia 2025 r. w sprawie funkcjonowania Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (Dz.U. z 2025 poz. 585).Usługa odbioru, załadunku, transportu, rozładunku i unieszkodliwiania odpadów medycznych oraz o kodzie 16 03 06 obejmuje:1. wyposażenie Zamawiającego na czas trwania umowy w:1) pojemniki jezdne, z zamykaną uchylną pokrywą na odpady w ilości dostosowanej do potrzeb Zamawiającego, nie mniej niż:a) 8 pojemników (kontenerów) o pojemności 1100 litrów,b) 5 pojemników o pojemności 240 litrów;c) 5 pojemników o pojemności 120 litrów;2) wagę magazynową z wyświetlaczem elektronicznym posiadającą ważną legalizacją przez cały okres trwania umowy o wymiarach nie większych niż 75 cm (/- 5) cm x 50 cm (/- 5 cm), z dokładnością ważenia do 100 g i udźwigu co najmniej do 100 kg;2. odbieranie odpadów z wyznaczonego pomieszczenia zlokalizowanego w siedzibie Zamawiającego, pięć razy w tygodniu, tj. od poniedziałku do czwartku pomiędzy godziną 8:00 – 9:00 oraz w piątek pomiędzy godziną 13:30 – 14:30, w obecności przedstawiciela Zamawiającego; 3. w przypadku, gdy planowany odbiór przypada na dzień ustawowo wolny od pracy Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów w następnym dniu roboczym zgodnie z pkt. 2;4. odbiór odpadów będzie realizowany na zasadzie wymiany pojemników, tzn. zabieranie pełnych i wstawianie pustych, czystych, zdezynfekowanych pojemników;5. ważenie odpadów przez Wykonawcę w przypadku niesprawnej wagi przekazanej Zamawiającemu (Wykonawca jest zobowiązany wymienić wagę na sprawną podczas kolejnego, najbliższego odbioru odpadów);6. prowadzenie szczegółowej rejestracji i ewidencji przewożonych odpadów medycznych oraz o kodzie 16 03 06 i potwierdzanie przyjęcia i unieszkodliwienia odpadów w systemie „Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami” (BDO) zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie, tj. Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 24 kwietnia 2025 r. w sprawie funkcjonowania Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami;7. telefoniczne powiadomienia Zamawiającego w przypadku konieczności dokonania wycofania lub odrzucenia karty BDO.Zamawiający wymaga, żeby odpady odbierane przez Wykonawcę były transportowane/dostarczane do zakładu utylizacji bez przepakowywania. Zgodnie z Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 643), transport odpadów z placówki Zamawiającego odbywać się będzie specjalistycznym środkiem transportu przystosowanym do przewozu odpadów niebezpiecznych w zakresie ADR, usługa realizowana będzie przez kierowców samochodu ciężarowego z uprawnieniami ADR o klasyfikacji do przewożenia odpadów medycznych, niebezpiecznych. Wykonawca zobowiązany jest przestrzegać wszystkich ustawowych obowiązków wynikających z transportu odpadów z miejsca wytwarzania do miejsca utylizacji oraz ponosi związane z tym koszty. Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z wykonaniem całości zamówienia, to jest m.in. odbiór, załadunek, transport, rozładunek i unieszkodliwianie odpadów o wybranych kodach z grupy 18 oraz o kodzie 16 03 06, udostępnianie pojemników wraz z każdorazową dezynfekcją pojemników, udostępnienie wagi.Zamawiający zobowiązuje się do:1. zapewnienia dojazdu do pomieszczenia wstępnego magazynowania odpadów;2. gromadzenia odpadów wyłącznie w pojemnikach dostarczonych przez Wykonawcę, stanowiących jego własność;3. postępowania z odpadami zgodnie z przepisami prawa.Zamawiający wymaga, aby przez cały okres realizacji umowy Wykonawca posiadał ważną polisę OC na kwotę nie mniejszą niż 500.000,00 zł w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, o której mowa w § 6 ust. 8 projektu umowy (załącznik nr 9 do SWZ).Zamawiający ma prawo do przeprowadzania niezapowiedzianych audytów w zakresie realizacji umowy, w tym wizytacji miejsca utylizacji odpadów.

CLO/ZP/31/2025
branża Sprzątanie
podbranża wywóz śmieci, utylizacja, składowiska
kody CPV 90524000, 90524100, 90524200, 90524400
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji śląskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora śląskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: wywóz śmieci, utylizacja, składowiska