Przetarg 7690120 - Przebudowa ze zmianą sposobu użytkowania części budynku...

   
Analizuj Zamówienie 7690120 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-09-11
przedmiot ogłoszenia
Przebudowa ze zmianą sposobu użytkowania części budynku położonego w Kraśniku przy ul. Sikorskiego 22 w ramach zadania inwestycyj
nego pn. „Utworzenie Klubu „Senior+” w Kraśniku
Numer referencyjny: WIR.FiZP.271.1.38.2020

1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ze zmianą sposobu użytkowania części budynku położonego w Kraśniku przy ul. Sikorskiego 22 w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Utworzenie Klubu „Senior+” w Kraśniku.
2. Zamówienie jest realizowane w ramach Programu Wieloletniego „Senior+” na lata 2015-2020 Edycja 2020.
3. Zakres zamówienia obejmuje m.in.:
1) postawienie nowych ścianek działowych,
2) zamurowanie otworu drzwiowego i otworów okiennych,
3) demontaż i montaż okien i drzwi,
4) prace wykończeniowe (m.in.: tynkowanie i malowanie ścian, ułożenie glazury, gresu, montaż wyposażenia),
5) wykonanie konstrukcji do montażu sufitu podwieszanego,
6) wykonanie sufitu podwieszanego,
7) wyburzenie istniejących schodów zewnętrznych wraz z murkami oporowymi,
8) wykonanie schodów zewnętrznych przy wejściu głównym wraz z platformą dla osób niepełnosprawnych,
9) wykonanie schodów ewakuacyjnych stalowych,
10) wykonanie instalacji sanitarnych (wodociągowej, kanalizacyjnej, klimatyzacyjnej, centralnego ogrzewania),
11) wykonanie instalacji elektrycznej,
12) opracowanie dla obiektu „Instrukcji bezpieczeństwa pożarowego”,
13) wyposażenie obiektu w sprzęt gaśniczy na zasadach określonych w aktualnie obowiązujących przepisach przeciwpożarowych,
14) umieszczenie w widocznym miejscu „Instrukcji postępowania na wypadek pożaru” wraz z wykazem telefonów alarmowych oraz oznakowanie obiektu zgodnie z wymogami aktualnie obowiązujących przepisów przeciwpożarowych (np. drogi ewakuacyjne, urządzenia przeciwpożarowe itp.),
15) opracowanie wszelkich regulaminów, instrukcji obsług i eksploatacji zainstalowanych systemów,
16) opracowanie innych dokumentów koniecznych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu,
17) dostawa i montaż wyposażenia do pomieszczeń Klubu „Senior+” w Kraśniku,
18) uzyskanie prawomocnego pozwolenia na użytkowanie
Oraz wykonanie innych elementów niewymienionych w opisie, a ujętych w dokumentacji projektowej.
4. Zamówienie należy wykonać m.in. zgodnie z dokumentacją projektową opracowaną przez Przedsiębiorstwem Usług Projektowo – Montażowych „EKOPROJEKT” Sp. z o.o. stanowiącą załącznik do SIWZ.
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera m.in.:
1) dokumentacja projektowa,
2) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.
6. Zamawiający, na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, określa następujące wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności, w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 ze zm.):
1) rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, które dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę, osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli czynności tzw. pracowników fizycznych (wymóg nie dotyczy m.in. osób kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną czy dostawców materiałów budowlanych),
2) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp – Wykonawca, w terminie do 5 dni od daty podpisania umowy, przedłoży Zamawiającemu oświadczenie, że osoby wykonujące czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót są zatrudnione na podstawie umowy o pracę, zarówno przez Wykonawcę, jak i podwykonawców,
3) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: w okresie realizacji zamówienia Zamawiający ma prawo do skierowania wniosku do inspektoratu pracy o przeprowadzenie kontroli. Niespełnienie wymagań, o których mowa w pkt 1 skutkuje sankcjami określonymi w § 25 ust. 1 pkt 9-10 umowy. Zamawiający zastrzega sobie możliwość żądania, na etapie realizacji umowy, oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu danego pracownika, zawierającego informacje niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika.
7. Realizacja przedmiotu zamówienia winna być wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy, w szczególności ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333) wraz z przepisami wykonawczymi, przez Wykonawcę posiadającego stosowne doświadczenie i potencjał wykonawczy oraz przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie.
8. Materiały użyte przez Wykonawcę powinny odpowiadać, co do jakości, wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333).
9. Wykonanie przedmiotu zamówienia i oddanie do użytku musi być również zgodne z wszystkimi aktami prawnymi właściwymi dla przedmiotu zamówienia, z przepisami techniczno-budowlanymi, obowiązującymi normami, wytycznymi oraz zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej.
10. Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe, cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów uwiarygodniających te materiały lub urządzenia.
11. Zamawiający, w każdym przypadku, gdy opisuje przedmiot zamówienia poprzez odniesienie do norm krajowych i europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
12. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
13. Zakres obowiązków Wykonawcy określają m.in. wzory umów stanowiące załączniki do SIWZ.

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540184716-N-2020 z dnia: 2020-09-25
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: 4
W ogłoszeniu jest:
1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ze zmianą sposobu użytkowania części budynku położonego w Kraśniku przy ul. Sikorskiego 22 w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Utworzenie Klubu „Senior+” w Kraśniku.
2. Zamówienie jest realizowane w ramach Programu Wieloletniego „Senior+” na lata 2015-2020 Edycja 2020.
3. Zakres zamówienia obejmuje m.in.:
1) postawienie nowych ścianek działowych,
2) zamurowanie otworu drzwiowego i otworów okiennych,
3) demontaż i montaż okien i drzwi,
4) prace wykończeniowe (m.in.: tynkowanie i malowanie ścian, ułożenie glazury, gresu, montaż wyposażenia),
5) wykonanie konstrukcji do montażu sufitu podwieszanego,
6) wykonanie sufitu podwieszanego,
7) wyburzenie istniejących schodów zewnętrznych wraz z murkami oporowymi,
8) wykonanie schodów zewnętrznych przy wejściu głównym wraz z platformą dla osób niepełnosprawnych,
9) wykonanie schodów ewakuacyjnych stalowych,
10) wykonanie instalacji sanitarnych (wodociągowej, kanalizacyjnej, klimatyzacyjnej, centralnego ogrzewania),
11) wykonanie instalacji elektrycznej,
12) opracowanie dla obiektu „Instrukcji bezpieczeństwa pożarowego”,
13) wyposażenie obiektu w sprzęt gaśniczy na zasadach określonych w aktualnie obowiązujących przepisach przeciwpożarowych,
14) umieszczenie w widocznym miejscu „Instrukcji postępowania na wypadek pożaru” wraz z wykazem telefonów alarmowych oraz oznakowanie obiektu zgodnie z wymogami aktualnie obowiązujących przepisów przeciwpożarowych (np. drogi ewakuacyjne, urządzenia przeciwpożarowe itp.),
15) opracowanie wszelkich regulaminów, instrukcji obsług i eksploatacji zainstalowanych systemów,
16) opracowanie innych dokumentów koniecznych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu,
17) dostawa i montaż wyposażenia do pomieszczeń Klubu „Senior+” w Kraśniku,
18) uzyskanie prawomocnego pozwolenia na użytkowanie
Oraz wykonanie innych elementów niewymienionych w opisie, a ujętych w dokumentacji projektowej.
4. Zamówienie należy wykonać m.in. zgodnie z dokumentacją projektową opracowaną przez Przedsiębiorstwem Usług Projektowo – Montażowych „EKOPROJEKT” Sp. z o.o. stanowiącą załącznik do SIWZ.
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera m.in.:
1) dokumentacja projektowa,
2) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.
6. Zamawiający, na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, określa następujące wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności, w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 ze zm.):
1) rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, które dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę, osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli czynności tzw. pracowników fizycznych (wymóg nie dotyczy m.in. osób kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną czy dostawców materiałów budowlanych),
2) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp – Wykonawca, w terminie do 5 dni od daty podpisania umowy, przedłoży Zamawiającemu oświadczenie, że osoby wykonujące czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót są zatrudnione na podstawie umowy o pracę, zarówno przez Wykonawcę, jak i podwykonawców,
3) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: w okresie realizacji zamówienia Zamawiający ma prawo do skierowania wniosku do inspektoratu pracy o przeprowadzenie kontroli. Niespełnienie wymagań, o których mowa w pkt 1 skutkuje sankcjami określonymi w § 25 ust. 1 pkt 9-10 umowy. Zamawiający zastrzega sobie możliwość żądania, na etapie realizacji umowy, oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu danego pracownika, zawierającego informacje niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika.
7. Realizacja przedmiotu zamówienia winna być wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy, w szczególności ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333) wraz z przepisami wykonawczymi, przez Wykonawcę posiadającego stosowne doświadczenie i potencjał wykonawczy oraz przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie.
8. Materiały użyte przez Wykonawcę powinny odpowiadać, co do jakości, wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333).
9. Wykonanie przedmiotu zamówienia i oddanie do użytku musi być również zgodne z wszystkimi aktami prawnymi właściwymi dla przedmiotu zamówienia, z przepisami techniczno-budowlanymi, obowiązującymi normami, wytycznymi oraz zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej.
10. Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe, cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów uwiarygodniających te materiały lub urządzenia.
11. Zamawiający, w każdym przypadku, gdy opisuje przedmiot zamówienia poprzez odniesienie do norm krajowych i europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
12. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
13. Zakres obowiązków Wykonawcy określają m.in. wzory umów stanowiące załączniki do SIWZ.
W ogłoszeniu powinno być:
1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ze zmianą sposobu użytkowania części budynku położonego w Kraśniku przy ul. Sikorskiego 22 w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Utworzenie Klubu „Senior+” w Kraśniku.
2. Zamówienie jest realizowane w ramach Programu Wieloletniego „Senior+” na lata 2015-2020 Edycja 2020.
3. Zakres zamówienia obejmuje m.in.:
1) postawienie nowych ścianek działowych,
2) zamurowanie otworu drzwiowego i otworów okiennych,
3) demontaż i montaż okien i drzwi,
4) prace wykończeniowe (m.in.: tynkowanie i malowanie ścian, ułożenie glazury, gresu, montaż wyposażenia),
5) wykonanie konstrukcji do montażu sufitu podwieszanego,
6) wykonanie sufitu podwieszanego,
7) wykonanie schodów zewnętrznych przy wejściu głównym wraz z platformą dla osób niepełnosprawnych,
8) wykonanie schodów ewakuacyjnych stalowych,
9) wykonanie instalacji sanitarnych (wodociągowej, kanalizacyjnej, klimatyzacyjnej, centralnego ogrzewania),
10) wykonanie instalacji elektrycznej,
11) opracowanie dla obiektu „Instrukcji bezpieczeństwa pożarowego”,
12) wyposażenie obiektu w sprzęt gaśniczy na zasadach określonych w aktualnie obowiązujących przepisach przeciwpożarowych,
13) umieszczenie w widocznym miejscu „Instrukcji postępowania na wypadek pożaru” wraz z wykazem telefonów alarmowych oraz oznakowanie obiektu zgodnie z wymogami aktualnie obowiązujących przepisów przeciwpożarowych (np. drogi ewakuacyjne, urządzenia przeciwpożarowe itp.),
14) opracowanie wszelkich regulaminów, instrukcji obsług i eksploatacji zainstalowanych systemów,
15) opracowanie innych dokumentów koniecznych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu,
16) dostawa i montaż wyposażenia do pomieszczeń Klubu „Senior+” w Kraśniku,
Oraz wykonanie innych elementów niewymienionych w opisie, a ujętych w dokumentacji projektowej.
4. Zamówienie należy wykonać m.in. zgodnie z dokumentacją projektową opracowaną przez Przedsiębiorstwem Usług Projektowo – Montażowych „EKOPROJEKT” Sp. z o.o. stanowiącą załącznik do SIWZ.
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera m.in.:
1) dokumentacja projektowa,
2) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.
6. Zamawiający, na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, określa następujące wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności, w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 ze zm.):
1) rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, które dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę, osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli czynności tzw. pracowników fizycznych (wymóg nie dotyczy m.in. osób kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną czy dostawców materiałów budowlanych),
2) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp – Wykonawca, w terminie do 5 dni od daty podpisania umowy, przedłoży Zamawiającemu oświadczenie, że osoby wykonujące czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót są zatrudnione na podstawie umowy o pracę, zarówno przez Wykonawcę, jak i podwykonawców,
3) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: w okresie realizacji zamówienia Zamawiający ma prawo do skierowania wniosku do inspektoratu pracy o przeprowadzenie kontroli. Niespełnienie wymagań, o których mowa w pkt 1 skutkuje sankcjami określonymi w § 25 ust. 1 pkt 9-10 umowy. Zamawiający zastrzega sobie możliwość żądania, na etapie realizacji umowy, oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu danego pracownika, zawierającego informacje niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika.
7. Realizacja przedmiotu zamówienia winna być wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy, w szczególności ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333) wraz z przepisami wykonawczymi, przez Wykonawcę posiadającego stosowne doświadczenie i potencjał wykonawczy oraz przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie.
8. Materiały użyte przez Wykonawcę powinny odpowiadać, co do jakości, wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333).
9. Wykonanie przedmiotu zamówienia i oddanie do użytku musi być również zgodne z wszystkimi aktami prawnymi właściwymi dla przedmiotu zamówienia, z przepisami techniczno-budowlanymi, obowiązującymi normami, wytycznymi oraz zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej.
10. Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe, cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów uwiarygodniających te materiały lub urządzenia.
11. Zamawiający, w każdym przypadku, gdy opisuje przedmiot zamówienia poprzez odniesienie do norm krajowych i europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
12. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
13. Zakres obowiązków Wykonawcy określają m.in. wzory umów stanowiące załączniki do SIWZ.
branża Budowlana - remonty, wykończenia
podbranża przebudowa, adaptacja, modernizacja pomieszczeń
kody CPV 39290000, 45000000, 45300000, 45310000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Lubelskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Lubelskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: przebudowa, adaptacja, modernizacja pomieszczeń

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10428413 2024-04-30
godz. 09:00
Mazowieckie Modernizacja układu funkcjonalnego w budynku przychodni NZOZ SGGW Warszawie. Modernizacja układu funkcjonalnego w budynku przychodni NZOZ SGGW w Warszawie; DINT.250.8.2024 **********...
10450424 2024-05-06
godz. 10:00
Lubuskie Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa budynku remizy strażackiej OSP w Żarkach Wielkich na dz. nr 155, obręb 0031 Żarki Wielkie o powierzchni zabudowy części rozbudowanej 151,20 m ²....
10458652 2024-05-06
godz. 11:00
Podkarpackie Rozbudowa i przebudowa budynku Ośrodka Zdrowia w Kurzynie.- Budynek w stanie istniejącym – częściowo o podpiwniczony, parterowy, murowany z dachem drewnianym dwuspadowym krytym blachą...
10473454 2024-05-07
godz. 08:00
Śląskie Remont toalet wraz z ich wyposażeniem i przystosowaniem do potrzeb osób z niepełnosprawnościami z podziałem na dwie części Część 1: CZĘŚĆ A: remont toalety z dostosowaniem do p...
10472865 2024-05-07
godz. 10:00
Mazowieckie „Adaptacja pomieszczenia na potrzeby gabinetu diagnostyczno-zabiegowego w Mazowieckim Centrum Rehabilitacji „STOCER" Sp. z o.o. przy ul. Wierzejewskiego 12 w Konstancinie -Jeziornie” ...
10468098 2024-05-07
godz. 10:00
Warmińsko-Mazurskie Rozbudowa budynku Ośrodka Wsparcia ( bryła A)
10462909 2024-05-08
godz. 08:30
Lubelskie Przedmiotem zamówienia jest: „Modernizacja pomieszczeń w budynku świetlicy w Stróży w celu przeznaczenia na gminną bibliotekę publiczną”Zakres robót obejmuje w szczególności: ...
10473123 2024-05-08
godz. 14:00
Lubelskie 1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa budynku bursy szkolnej w związku z dostosowaniem do obowiązujących wymogów p.poż. - etap IV.2. Do zakresu robót będzie należało także wyk...
10491557 2024-05-13
godz. 09:00
Lubuskie ZP/17/2024/S Adaptacja archiwum na pomieszczenia biurowe w budynku PWiK Sp. z o.o. przy ul. Śląskiej w Gorzowie Wlkp. PRZEDMIOT POSTĘPOWANIA:
10489899 2024-05-15
godz. 09:00
Lubuskie Modernizacja Całodobowego Oddziału Rehabilitacji Neurologicznej nr 12 1. Przedmiotem zamówienia jest:wykonanie prac modernizacyjnych w oddziale nr 12 Samodzielnego Publicznego Szpitala d...