Przetarg 10455739 - PRZEBUDOWA INFRASTRUKTURY DROGOWEJ W GMINIE WILKÓW. 1....
Analizuj | Zamówienie 10455739 |
---|---|
źródło | Biuletyn Zamówień Publicznych |
data publikacji | 2024-04-18 |
przedmiot ogłoszenia | PRZEBUDOWA INFRASTRUKTURY DROGOWEJ W GMINIE WILKÓW. 1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r.- Prawo budowlane w ramach zadania pn. ”Przebudowa infrastruktury drogowej w Gminie Wilków”. Postępowanie realizowane jest w ramach operacji dofinansowanej z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych i podlega wymogom wynikającym z regulaminu oraz zasad programu. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik Nr 3 do SWZ.3. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w SWZ wraz z załącznikami i ofercie.4. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części.Wartość zamówienia jest niższa od tzw. progów unijnych które zobowiązują do implementacji dyrektyw UE. Dyrektywa 2014/24/UE w treści motywu 78 wskazuje, że aby zwiększyć konkurencję, instytucje zamawiające należy w szczególności zachęcać do dzielenia dużych zamówień na części. Przedmiotowe zamówienie nie jest dużym zamówieniem w rozumieniu motywu 78 powołanej dyrektywy UE (dyrektywy stosuje się od tzw. progów UE, a dyrektywa posługuje się pojęciem dużego zamówienia na gruncie zamówień podlegających dyrektywie, a więc zamówienia o wartości znacznie przewyższającej tzw. progi UE). Zamawiający mając na względzie bezpieczeństwo finansowe Gminy, aby zapobiec potencjalnym trudnościom, które mogą się pojawić w przypadku podziału zamówienia na części powodując ostatecznie brak możliwości skorzystania z dofinansowania promesy, postanowił nie dokonywać podziału zamówienia na części.Zamawiający wychodząc naprzeciw małym i średnim przedsiębiorstwom postawił minimalne warunki udziału w postępowaniu.Podział zamówienia powodowałby ryzyko, w którym unieważnienie jednej części postępowania zagroziłoby realizacji całego zamówienia, nawet w zakresie zawartych już umów, których źródłem finansowania jest promesa. Rozdzielenie robót groziłoby niedającymi się wyeliminować problemami organizacyjny-mi. Podzielenie zamówienia stwarzało by ryzyko, że żaden Wykonawca nie przystąpił by do realizacji małej części przedmiotu zamówienia. Podział przedmiotu zamówienia na za-dania/ części groziłby znaczącym zwiększeniem kosztów oraz trudnościami technologicz-nymi wynikającymi z wykonywania przedmiotu zamówienia przez większą liczbę Wyko-nawców (poszczególni Wykonawcy mogliby wykonywać prace w różnych technologiach dopuszczonych w dokumentacji). Przy tym zadaniu inwestycyjnym wykonywanym przez różnych Wykonawców opóźnienie jednego z Wykonawców wpłynęłoby negatyw-nie na terminowość wykonania zadania , które jest dofinansowane i musi być rozliczone w terminie. Zamawiający mógłby utracić dofinansowanie . Każdy z Wykonawców w ce-nę wliczyłby odrębne koszty polisy OC, co zwiększyłoby poziom wydatków Zamawiają-cego. W przypadku podziału na części Wykonawcy powielaliby koszty m.in. dostawy ma-teriałów niezbędnych do realizacji inwestycji, koszty kadry zarządzającej procesem bu-dowlanym, koszty przygotowania dokumentacji czy obsługi geodezyjnej, co wpływałoby niekorzystnie dla Zamawiającego na koszty inwestycji. W każdej z ofert częściowych Wykonawca musiałby założyć odrębną wycenę użycia dostawy tego samego rodzaju ma-teriału, w sytuacji, w której, składając jedną ofertę, dostawę materiału wyceniłby jedno-krotnie. Wyższe ceny ofert dla drobnych elementów i wyższa cena za materiały jak rów-nież wyższy koszt przewozu materiałów i sprzętu. Zadanie realizowane jest w formule „zaprojektuj i wybuduj „ podzielenie zadania spowodowałoby wykonanie dokumentacji projektowej w różnych technologiach i ryzyko nie przystąpienia do złożenia oferty na małe części przedmiotu zamówienia. Reasumując, Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części ze względu na to, że podział taki zagroziłby finansowaniu przedsięwzięcia, oraz nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. Zamawiający nie określił wygórowanych wymagań progowych dotyczących doświadczenia dla potencjalnych Wykonawców zainteresowanych zamówieniem. Warunki udziału w postępowaniu zostały dostosowane w taki sposób, aby nawet mali i średni Wykonawcy mogli złożyć oferty. Potencjalni zainteresowani Wykonawcy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw jeżeli nie są zainteresowani realizacją całości zamówienia mogą złożyć ofertę wspólną tworząc, np. konsorcja. W takiej sytuacji należy złożyć oświadczenie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, określając w nim jaki zakres świadczenia objętego zamówieniem i wynikającego z umowy każdy z nich wykona.Zgodnie z treścią motywu 78 dyrektywy, Instytucja Zamawiająca powinna mieć obowiązek rozważenia celowości podziału zamówień na części, jednocześnie zachowując swobodę autonomicznego podejmowania decyzji na każdej podstawie, jaką uzna za stosowną, nie podlegając nadzorowi administracyjnemu ani sądowemu.5. Wykonawca realizując zamówienie zapewni zgodność z minimalnymi wymaganiami określonymi w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r., poz. 2240). GK.271.2.2024 |
branża | Drogownictwo, Projektowanie |
podbranża | drogi, ulice, autostrady, obwodnice, projekt drogowy |
kody CPV | 45000000, 45111000, 45111200, 45233000, 45233220, 45233222, 45233290, 71320000 |
forma | tryb podstawowy |
typ ogłoszenia | usługi, wykonanie |
kraj realizacji | Polska |
województwo realizacji | Opolskie |
kraj organizatora | Polska |
województwo organizatora | Opolskie |