Przetarg 8119124 - Przebudowa drogi powiatowej Nr 1869R Osobnica – Pagórek w...
Analizuj | (zakończone) | Zamówienie 8119124
---|---|
źródło | Biuletyn Zamówień Publicznych |
data publikacji | 2021-05-06 |
przedmiot ogłoszenia | Przebudowa drogi powiatowej Nr 1869R Osobnica – Pagórek w km 0+000 – 0+780 w miejscowości Osobnica Na całym przebudowywanym odc inku szerokość jezdni należy ujednolicić do 5,50 m, a szerokość poboczy drogowych powinna wynosić: 0,75 m lewostronne i 1,50 m prawostronne. Prawostronne, utwardzone pobocze drogowe od strony jezdni drogowej należy obramować krawężnikiem betonowym, ściętym, 100 x 20 x 30 cm i obsadzić na ławie betonowej, zaś od zewnątrz należy ułożyć obrzeże betonowe o przekroju 8 x 30 cm. Krawędzie tych elementów powinny wystawać 14 cm ponad przylegającą bitumiczną nawierzchnię jezdni drogowej. Na zjazdach krawężniki, obrzeża oraz przyjęte warstwy utwardzenia pobocza należy obniżyć w sposób płynny na długości 2,0 m (ukośny) do wysokości 4 cm ponad nawierzchnię jezdni, co zapewni bezkolizyjne wjazdy na przyległe posesje. Z uwagi na ukształtowanie terenu w obrębie pasa drogowego, wzdłuż obrzeży betonowych zachodzi konieczność odcinkowego zamontowania odwodnienia liniowego z prefabrykowanych betonowych elementów ściekowych. Realizacja zadania wymaga zabudowy prawostronnego, odwadniającego rowu przydrożnego. Pierwszy odcinek rowu usytuowany w km 0+000 – 0+040 należy zabudować rurami PRAGMA DN/ID 500 mm SN 8, pozostały odcinek w km 0+040 – 0+780 rurami PRAGMA DN/ID 400 mm SN 8. Rury kolektorów kanalizacji deszczowej należy układać na warstwie podsypki piaskowej, jak również na całym ich obwodzie ścianki rur zabezpieczyć warstwą piasku. Wlot i wylot kolektora należy obudować betonowymi ściankami czołowymi. Na długości projektowanego kolektora kanalizacji deszczowej, w zabudowanym rowie odwadniającym, wbudowane zostanie 26 szt. betonowych studni rewizyjnych o średnicy Ø 1200 mm. Wszystkie studnie przykryte będą włazami żeliwnymi typu lekkiego. Odległości pomiędzy usytuowaniem projektowanych studni rewizyjnych nie przekraczają 50 m, a ich ilość bezpośrednio wynika z ukształtowania przebiegu drogi. Do każdej ze studni usytuowanej w obrębie prawostronnej zabudowy rowu włączony będzie przykanalik z rur PVC o średnicy Ø 200 mm, typu ciężkiego, odprowadzający część wód opadowych z jezdni drogowej poprzez zamontowane krawężnikowo - jezdne wpusty ściekowe o powierzchni wlotowej 7,2 dm2, kl. C 250 kN. Pozostałe wody opadowe spływające z powierzchni pasa drogowego odbierane i odprowadzane będą przez odkryty, lewostronny przydrożny rów odwadniający. Rów wymaga miejscowej przebudowy, odpowiedniego ukształtowania i wyprofilowania, jak również odcinkowego umocnienia prefabrykowanymi, żelbetowymi korytkami kolejowymi, ułożonymi na podsypce cementowo – piaskowej o gr. 15 cm i ławie żwirowej gr. 20 cm. Projektowana przebudowa odcinka drogi powiatowej obejmuje wymianę zniszczonych żelbetowych elementów przepustu poprzecznego, usytuowanego w km 0+247. Dla ujednolicenie szerokości jezdni do 5,50 m zachodzi konieczność jej poszerzenia, co szczegółowo pokazane zostało w rysunkowej części dokumentacji projektowej. Głębokość korytowania w miejscach wymaganych poszerzeń jezdni drogowej wynosi 60 cm, gdzie należy ułożyć następujące projektowane warstwy podbudowy, tj. warstwa odsączająca z piasku gr. 10 cm + dolna warstwa podbudowy z kruszywa naturalnego gr. 27 cm + górna warstwa podbudowy z tłucznia klinowanego gr. 20 cm. Przed przystąpieniem do układania nowej nawierzchni, istniejące podłoże (stara, zdeformowana i zniszczona nawierzchnia jezdni drogowej) musi zostać dokładnie oczyszczone i skropione asfaltem w ilości 0,5 kg/m2 powierzchni jezdni, a miejscowo występujące deformacje i nierówności wyrównane masą mineralno – asfaltową. Wykonanie nawierzchni przyjęto w technologii dwuwarstwowej, tj. warstwa wiążąca o grubości 4 cm + warstwa ścieralna 4 cm po zagęszczeniu. Do ich ułożenia należy zastosować masę mineralno – asfaltową, grysowo – żwirową, KR 1-2. Nawierzchnia jezdni powinna zostać wyprofilowane z 2% spadkiem poprzecznym w kierunku przyległego, lewostronnego rowu odwadniającego, jak również elementów systemu odwadniającego, przyjętego wzdłuż zabudowanego odcinka przydrożnego rowu odwadniającego. Po wykonaniu nowej nawierzchni bitumicznej, obustronne pobocza drogowe należy wyrównać, wyprofilować i na całych ich szerokościach utwardzić zgodnie z technologią przyjętą w dokumentacji projektowej (szczegóły wykonawcze w części rysunkowej projektu). Warstwy utwardzenia prawostronnego pobocza to: warstwa odsączająca z piasku gr. 10 cm + podbudowa z kruszywa łamanego gr. 15 cm + nawierzchnia z mieszanki tłuczniowej gr. 13 cm. Pobocze lewostronne należy wyprofilować oraz utwardzić warstwą mieszanki tłuczniowej o gr. 8 cm po zagęszczeniu.Na całym odcinku zabudowanego rowu, nasyp ziemny wzdłuż skrajnej krawędzi pasa drogowego, należy ukształtować w sposób zapewniający dotychczasowe odprowadzanie powierzchniowych wód opadowych. T.2e.261.1.7.2021 |
branża | Drogownictwo |
podbranża | drogi, ulice, autostrady, obwodnice |
kody CPV | 45100000, 45232400, 45233140, 45233220, 45233222 |
forma | zapytanie ofertowe |
typ ogłoszenia | usługi, wykonanie |
kraj realizacji | Polska |
województwo realizacji | Podkarpackie |
kraj organizatora | Polska |
województwo organizatora | Podkarpackie |