Przetarg 12195193 - Przebudowa drogi powiatowej nr 1333D w m. Czeszów –...
| Analizuj | Zamówienie 12195193 |
|---|---|
| źródło | Biuletyn Zamówień Publicznych |
| data publikacji | 2025-12-03 |
| przedmiot ogłoszenia | Przebudowa drogi powiatowej nr 1333D w m. Czeszów – Złotów – etap ostatni 1. Przedsięwzięcie obejmuje:Przebudowę drogi powiatowej nr 1333D na odcinku pomiędzy miejscowościami Czeszów i Zł otów, położonymi w Gminie Zawonia, powiat trzebnicki, województwo dolnośląskie.Inwestycja realizowana będzie zarówno w terenie zabudowanym, jak i poza obszarem zabudowanym. Inwestorem przedsięwzięcia jest Zarząd Dróg Powiatowych w Trzebnicy.W ramach zadania przewiduje się:- przebudowę drogi powiatowej nr 1333D, obejmującą wykonanie nowej nawierzchni (frezowanie)oraz poszerzenie jezdni,- przebudowę drogi jednojezdniowej o szerokości 5,0 - 5,5 m (lokalne zwężenia jezdni) zobustronnymi poboczami o szerokości 1,0 - 0,75 m,- wykonanie zjazdów indywidualnych o nawierzchni asfaltowej,- budowę poboczy z kruszywa łamanego frakcji 0/31,5 mm,- wykonanie konserwacji istniejących rowów przydrożnych (odmulenie, wyprofilowanie skarp),- aktualizację stałej organizacji ruchu.Celem inwestycji jest poprawa warunków użytkowych drogi oraz estetyki zagospodarowania terenuw relacji komunikacyjnej pomiędzy miejscowościami Czeszów i Złotów.Zakres projektowy obejmuje działki nr 379 oraz 380 – obręb Czeszów oraz działkę nr 223 – obręb Złotów. Długość drogi objęta opracowaniem zgodnie z rys. PZT: 957,65 m.2. Określenie istniejącego stanu zagospodarowania działki lub terenu.2.1 KomunikacjaZakres projektowy obejmuje działki nr 379 oraz 380 – obręb Czeszów, oraz działkę nr 223 –obręb Złotów.Przedmiotowa droga stanowi dojazd do miejscowości położonych pomiędzy Czeszowem, aZłotowem, a także zapewnia dostęp do posesji zlokalizowanych wzdłuż jej przebiegu.Obecnie na obszarze objętym przebudową znajduje się droga o nawierzchni asfaltowej, będącejw złym stanie technicznym – występują liczne spękania, wybrzuszenia oraz zaniedbane, zarośniętepobocza. W pasie drogowym zlokalizowana jest infrastruktura towarzysząca, w tym sieć: wodociągowa, elektroenergetyczna, telekomunikacyjna oraz gazowa.2.2. OdwodnienieObecnie teren objęty zakresem jest odwadniany do istniejących rowów przydrożnych.2.3. UzbrojenieW obrębie działek objętych zakresem znajduje się pod ziemią n/w uzbrojenie:- sieci energetyczne,- sieci telekomunikacyjne,- sieci gazowe,- sieci wodociągowe.3. Zakres robót3.1 Konstrukcja nawierzchniKonstrukcja nawierzchni jezdni:- frezowanie istn. warstwy bitumicznej gr. 4-9cm,- warstwa ścieralna z mieszanki mineralno – asfaltowej - AC 11 S 50/70 gr. 4 cm- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego - AC 11 W 50/70 gr. 5cm.Konstrukcja nawierzchni jezdni (poszerzenie):- warstwa ścieralna z mieszanki mineralno - asfaltowej - AC 11 S 50/70 gr. 4cm,- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego - AC 11 W 50/70 gr. 5cm- podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego, 0/31,5 mm, stabilizowanego mechanicznie gr. 20cm,- warstwa mrozoochronna z mieszanki niezwiązanej lub gruntu niewysadzinowego o CBR≥25% gr. 20cm,- istniejące podłoże maksymalnie dogęszczone. Całkowita gr. warstw naw. wynosi 50 cmKonstrukcja zjazd zwykły:- warstwa ścieralna z mieszanki mineralno - asfaltowej - AC 11 S 50/70 gr. 4cm,- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego - AC 11 W 50/70 gr. 5cm- podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego, 0/31,5 mm, stabilizowanego mechanicznie gr. 15cm,- warstwa mrozoochronna z mieszanki niezwiązanej lub gruntu niewysadzinowego o CBR≥25% gr. 20cm,- istniejące podłoże maksymalnie dogęszczone. Całkowita gr. warstw naw. wynosi 45 cmKonstrukcja pobocza:- kruszywo łamane mechanicznie 0/31,5mm gr. 10cm, Całkowita gr. warstw naw. wynosi 10 cmWskaźnik zagęszczenia gruntu podłoża dla nawierzchni jezdni, zjazdów zwykłych, powinienwynosić co najmniej:- 100% zagęszczenia laboratoryjnego,- wtórny moduł odkształcenia minimum 100 MPa.Wskaźnik zagęszczenia gruntu podłoża dla nawierzchni chodników powinien wynosić conajmniej:- 80% zagęszczenia laboratoryjnego,- wtórny moduł odkształcenia minimum 100 MPa.Podłoże gruntowe powinno być wyrównane oraz odpowiednio zagęszczone i odpowiadaćwymogom normy: PN-S- 02205:1998.3.2 Krawężniki i obrzeżaObramowanie zjazdów zwykłych od strony najazdowej (przód i tył) należy wykonać zkrawężników betonowych najazdowych o wymiarach 22×15 cm, ułożonych na ławie betonowej z betonu C12/15 z oporem. Natomiast obramowanie boczne zjazdów zwykłych należy wykonać z oporników betonowych o wymiarach 12×25 cm, również na ławie betonowej z betonu C12/15 z oporem.3.3 Rozwiązania wysokościowe UWAGA!!!Przed przystąpieniem do robót wykonawca powinien sprawdzić czy rzędne terenuokreślone w dokumentacji projektowej są zgodne z rzeczywistymi rzędnymi terenu. JeżeliWykonawca stwierdzi, że rzeczywiste rzędne terenu istotnie różnią się od rzędnych określonychw dokumentacji projektowej, to powinien niezwłocznie powiadomić o tym Inżyniera, a wszelkiezauważone rozbieżności należy wyjaśniać bezpośrednio z autorem Projektu, przedprzystąpieniem do robót. Ukształtowanie terenu w takim rejonie nie powinno być zmieniane przedpodjęciem odpowiedniej decyzji przez Inżyniera.Rzędne początku i końca niwelety jezdni manewrowej należy dowiązać do rzędnych istniejącychnawierzchni. Usytuowanie wysokościowe wszystkich projektowanych powiązań komunikacyjnych, należydowiązać w sposób płynny do niwelety krawędzi drogi głównej i terenu istniejącego.Spadki podłużne i poprzeczne umożliwiają prawidłowe odwodnienie powierzchni i mieszczą sięw granicach.3.4 Roboty ziemne Roboty ziemne należy prowadzić zgodnie z obowiązującymi PN oraz zasadami i przepisami BHP.Wykopy głębsze niż 1,0m należy szalować. Roboty ziemne dla wszystkich obiektów policzono metodąprzekrojów poprzecznych oraz korytowania i ujęto w przedmiarze. W pobliżu istniejącego uzbrojeniapodziemnego roboty ziemne należy prowadzić ręcznie, wykonując zabezpieczenia po uprzednimzgłoszeniu właścicielowi lub zarządcy sieci zgodnie z branżowymi uzgodnieniami.3.5 KolizjeProjekt nie przewiduje wystąpienia kolizji z istniejącym uzbrojeniem.Roboty ziemne należy prowadzić zgodnie z obowiązującymi PN oraz zasadami i przepisami BHP.W pobliżu istniejącego uzbrojenia podziemnego roboty ziemne należy prowadzić ręcznie, wykonujączabezpieczenia po uprzednim zgłoszeniu właścicielowi lub zarządcy sieci zgodnie z branżowymiuzgodnieniami.Skrzynki od zasuw wodociągowych, hydrantów i włazy od studni kanalizacyjnychwynieść do rzędnych terenu. W przypadku odkrycia sieć teletechniczną należy zabezpieczyć dwudzielnymi rurami osłonowymi.Roboty ziemne prowadzić zgodnie z Ogólnymi Specyfikacjami Technicznymi D-02.03.01: Roboty ziemne: „Wykonanie nasypów” wydanymi przez GDDP w Warszawie oraz SST.Roboty należy wykonać zgodnie z obowiązującymi normami, specyfikacjami technicznymi, zasadami bhp i zgodnie zesztuką budowlaną. DTiZP/200/32/2025 |
| branża | Drogownictwo |
| podbranża | drogi, ulice, autostrady, obwodnice |
| kody CPV | 45100000, 45110000, 45111000, 45112000, 45200000, 45230000, 45233000 |
| forma | tryb podstawowy |
| typ ogłoszenia | usługi, wykonanie |
| kraj realizacji | Polska |
| województwo realizacji | Dolnośląskie |
| kraj organizatora | Polska |
| województwo organizatora | Dolnośląskie |