Przetarg 11989669 - „Przebudowa drogi gminnej 101927 O w Szydłowicach” ...

   
Analizuj Zamówienie 11989669
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2025-11-13
przedmiot ogłoszenia
„Przebudowa drogi gminnej 101927 O w Szydłowicach”

Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej nr 101927O w Szydłowicach. Parametry techniczne drogi:- droga gminna klasy D, w obs
zarze zwartej zabudowy jednorodzinnej i zagrodowej,- długość drogi – około 460mb ( włączenia do dróg przyległych),- szerokość przekroju szlakowego dla jezdni o nawierzchni bitumicznej – 5,00m,- szerokość pasa ruchu dla każdego kierunku – 2,50m,- nośność konstrukcji jak dla kategorii ruchu KR3.- grubość konstrukcji 57cm.- pobocza szer. 0,75m- chodnik szerokości: 2,5m; 2,2m; 2,0m; 1,90m; 1,8m i 1,20m.Planowane roboty realizowane będą w głównej mierze na działce gminnej 507/7, z uwzględnieniem wykonania połączeń z innymi drogami – na działkach 487; 519/1 i 526. Projektowane roboty nie wykraczają poza pasy drogowe dróg publicznych.Przebudowa istniejącej drogi w postaci wykonania nowych warstw konstrukcyjnych nawierzchni drogowej: - warstwa ścieralna - gr. 7 cm,- podbudowa zasadnicza - mieszanka niezwiązania z kruszywa granitowego 0/63 gr. 20 cm. Zaleca się wykonanie podbudowy zasadniczej w dwóch warstwach. Łączna grubość warstwy po zagęszczeniu nie może być mniejsza niż 20cm,- stabilizacja podłoża, - podłoże gruntowe – istniejące.Pobocza obustronne o szerokości 0,75m. Z uwagi na trudne warunki miejscowe, tj. występujące drzewa nie przeznaczone do wycinki, z uwagi na walory przyrodnicze i liczne zjazdy oraz zgodnie z zapisami rozporządzenia w sprawie przepisów techniczno- budowlanych dotyczących dróg publicznych, dopuszcza się w trudnych warunkach zastosowanie szerokości pobocza nie mniejszej niż 0,50 m - w przypadku pobocza przy jezdni drogi klasy L lub D, jeżeli nie zaprojektowano części pobocza o nawierzchni twardej. Lokalnie pobocze ma szerokość 0.5m. Na pozostałym odcinku pobocze ma szerokość 0,75m.Chodniki o szerokości 2,5m oraz 1,80m. Zakres robót obejmuje: - frezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej, - korytowanie istniejącej podbudowy, - remont urządzeń odwadniających drogę w pasie drogowym, tj. remont przyczółków odwodnienia wgłębnego przy zjazdach, odmulenie przewodów rurowych na istniejącym odwodnieniu wgłębnym, montaż technologicznych wpustów deszczowych ze studzienką rewizyjną, z odprowadzeniem przykanalikiem do istniejącego rowu drogowego lub istniejącego drenażu (istniejących urządzeń odwodnienia drogi), - remont drenażu odwadniającego korpus drogi w kierunku najniższego punktu odbioru rowu przydrożnego, - utwardzenie istniejących zjazdów nawierzchnią z kruszywa granitowego w miejscach połączenia nowej krawędzi drogi lub chodnika - w kierunku posesji przylegających do drogi, - konserwacja urządzeń odwodnieniowych (odwodnienia powierzchniowego) - rowów drogowych poprzez pogłębienie i ich odmulenie, - wykonanie poboczy, - wykonanie oznakowania poziomego i pionowego, - uporządkowanie terenu, - odtworzenie skarp wraz z obsianiem mieszanką traw.W obszarze robót występują sieci infrastruktury technicznej:- Sieć wodociągowa obsługiwana przez Zakład Wodociągów i Kanalizacji Śmiechowice Sp. z o. o. Występuje na całej długości drogi. Przebudowa drogi nie powoduje potrzeby przebudowy sieci wodociągowej. W zakresie robót będzie jedynie regulacja istniejących skrzynek zasuw wodociągowych i wymiana naziemnych hydrantów przeciwpożarowych na nowe. - Sieć kanalizacji sanitarnej obsługiwana przez PWiK w Brzegu sp. z o.o. Występuje na całej długości drogi. Występujące w obszarze robót włazy studni kanalizacyjnych zostaną wyregulowane do poziomu nowej nawierzchni.2. Do obowiązków wykonawcy należy również:1) Rozpoznanie warunków gruntowo-wodnych dla potrzeb możliwości wykonania projektu i realizacji inwestycji;2) Wystąpienie w imieniu Inwestora na własny koszt (opłaty), o uzyskaniu wszelkich dokumentów formalno-prawnych niezbędnych do wykonania zakresu inwestycji;3) Powiadomienie Zamawiającego o wykryciu błędów lub braków w dokumentacji projektowej.4) Projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót stanowi osobne opracowanie, które przedstawi wykonawca robót przed wejściem na plac budowy i uzgodni z odpowiednim zarządcą drogi.5) Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie ze Specyfikacją Warunków Zamówienia, ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz.U. z 2025 r., poz. 418 z późn. zm.), dokumentacją projektową opracowaną dla potrzeb niniejszego zamówienia oraz obowiązującymi przepisami i normami, sztuką budowlaną, zasadami współczesnej wiedzy technicznej zapewniając bezpieczne i higieniczne warunki pracy, w tym dla pieszych i użytkowników dróg.6) Wszystkie materiały, w tym odpady powstałe w wyniku realizacji robót budowlanych w ramach projektu muszą być zagospodarowane (ponownie użyte, przetworzone, unieszkodliwione lub magazynowane) zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym przepisami ochrony środowiska (w sposób przyjazny środowisku). Wykonawca zobowiązany jest do posiadania zezwolenia na wytwarzanie odpadów.7) Wykonawca realizując zamówienie zapewni zgodność z minimalnymi wymaganiami określonymi w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2024 r., poz. 1411 z późn. zm.).8) Teren budowy w tym również teren sąsiedni uporządkować i przywrócić do stanu pierwotnego.9) Rodzaje robót i ilości zawarte w przedmiarze robót są ilościami szacunkowymi. Szczegółowy zakres robót w/w zadaniu wynika z dokumentacji projektowej.Wykonanie dokumentacji powykonawczej 1) Do odbioru końcowego Wykonawca jest zobowiązany przygotować następujące dokumenty wchodzące w skład operatu odbiorczego:a) Dokumentację Powykonawczą, opisaną i skompletowana w formie papierowej i elektronicznej w formie doc i pdf,b) Kosztorys powykonawczy wraz z obmiarem robót,c) Oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonania obiektu budowlanego z zgłoszeniem robót budowlanych oraz obowiązującymi przepisami i o doprowadzeniu do należytego stanu i porządku terenu budowy, a także – w razie korzystania – drogi, ulicy, sąsiedniej nieruchomości,d) Dokumenty (atesty, certyfikaty) potwierdzające, że wbudowane wyroby budowlane są zgodne z art. 10 ustawy Prawo budowlane (opisane i ostemplowane przez kierownika budowy oraz/lub kierownika robót),e) Protokoły i zaświadczenia z przeprowadzonych prób, badań, sprawdzeń i inne dokumenty wymagane stosownymi przepisami,f) Dokumenty potwierdzające sposób zagospodarowania odpadów.

ZP.271.19.2025
branża Drogownictwo
podbranża drogi, ulice, autostrady, obwodnice
kody CPV 45100000, 45233140, 45233142, 45233200, 45233220
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Opolskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Opolskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: drogi, ulice, autostrady, obwodnice