Przetarg 7856740 - Przebudowa dachu, wymiana okien oraz wykonanie elewacji i...

   
Analizuj Zamówienie 7856740 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-12-04
przedmiot ogłoszenia
Przebudowa dachu, wymiana okien oraz wykonanie elewacji i innych robót zabezpieczających budynek VI Liceum Ogólnokształcącego w Bi
ałymstoku, ul. Warszawska 8 - I etap
Numer referencyjny: DIN-II.271.28.2020

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie pierwszego etapu robót budowlanych w ramach przebudowy dachu, wymiany okien oraz wykonania elewacji i innych robót zabezpieczających budynek VI Liceum Ogólnokształcącego w Białymstoku, ul. Warszawska 8 - I etap.
Z powodu konieczności prowadzenia prac w czynnym obiekcie, z możliwością czasowego udostępniania części budynków lub pomieszczeń w uzgodnieniu z dyrekcją szkoły, a także ze względu na przewidywane koszty, prace podzielono na etapy. Granice poszczególnych etapów wskazano na schemacie podziału
na etapy - załączniku nr 11 do SIWZ.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiono w dokumentacji projektowej oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, opracowanych przez „ARH+” ARCHITEKT Andrzej Rydzewski, stanowiącej załącznik nr 9 do SIWZ.
3. Budynek placówki, objęty ochroną konserwatorską, wpisany jest decyzją z dnia 11.04.1979 r. do rejestru zabytków województwa podlaskiego, pod nr rej. A-174.
4. Wykonawca powinien zgłosić w trakcie postępowania przetargowego wszelkie uwagi i zastrzeżenia do dokumentacji przetargowej i wystąpić do zamawiającego o rozstrzygnięcie.
5. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, zamawiający, w zakresie wszystkich prac (czynności) dotyczących robót budowlanych objętych zamówieniem w branżach wymienionych w Zestawieniu kosztów zadania (załącznik nr 1A do SIWZ) wymaga zatrudnienia, przez wykonawcę (odpowiednio podwykonawców oraz dalszych podwykonawców), na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących prace fizyczne. Ustalenie wymiaru czasu pracy oraz liczby osób, zamawiający pozostawia w gestii wykonawcy, podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy.
6. Obowiązki wykonawcy lub podwykonawcy/dalszego podwykonawcy w tym zakresie zostały uregulowane w projekcie umowy w § 2 ust. 18 i 19 (załącznik nr 8 do SIWZ).
7. Wymóg zatrudnienia w stosunku pracy nie dotyczy osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy Prawo budowlane, a także innych czynności polegających
na sprawowaniu nadzoru nad wykonywanymi robotami.
8. Zamawiający wymaga udzielenia min. 5 - letniej gwarancji na wykonane roboty (okres gwarancji podlega ocenie zgodnie z rozdz. XIX SIWZ).
9. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent czy pochodzenie - należy przyjąć, że wskazane patenty, znaki towarowe, pochodzenie określają parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, co oznacza, że zamawiający dopuszcza złożenie oferty o równoważnych parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych.
10. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej zawarto odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa
w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych
od określonych w dokumentacji.
11. W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w dokumentacji projektowej, wykonawca zobowiązany jest do spełnienia wymogu wynikającegoz art. 30 ust. 5 ustawy Pzp i dołączenia do oferty załącznika nr 7 do SIWZ.
12. Na etapie realizacji umowy (w czasie trwania budowy) zamawiający nie będzie dopuszczał zastosowania materiałów i rozwiązań równoważnych w stosunku do zaproponowanych w ofercie.
13. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za należyte zabezpieczenie terenu robót i odpowiada za wszelkie szkody wyrządzone zamawiającemu i osobom trzecim.
14. Wykonawca po zakończeniu robót zobowiązany jest do uporządkowania terenu.
Uwagi:
1. Zamawiający informuje o możliwości przeprowadzenia wizji lokalnej na terenie inwestycji.
2. Roboty będą prowadzone w czynnym obiekcie.
3. Dochód uzyskany ze sprzedaży złomu należy przekazać na konto bankowe VI Liceum Ogólnokształcącego w Białymstoku, ul. Warszawska 8.
4. Wykonanie robót najbardziej uciążliwych i niebezpiecznych wykonawca winien planować w uzgodnieniu z dyrekcją placówki.
5. Koszty montażu, demontażu, czasu pracy bądź dzierżawy rusztowań wykonawca uwzględni w innych kosztach, zgodnie z zapisem w rozdz. XVIII pkt 1 ppkt 2) SIWZ. W pozycjach kosztorysu dotyczących rusztowań wykonawca zobowiązany jest wstawić wartość „0”.

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540396365-N-2021 z dnia: 2021-01-07
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: 1.2)
W ogłoszeniu jest:
W celu potwierdzenia spełnienia warunku wykonawca winien wykazać, iż posiada w banku
lub spółdzielczej kasie oszczędnościowo - kredytowej środki finansowe lub zdolność kredytową,
w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert,
w wysokości min. 600 000 zł,

W ogłoszeniu powinno być:
W celu potwierdzenia spełnienia warunku wykonawca winien wykazać, iż posiada w banku
lub spółdzielczej kasie oszczędnościowo - kredytowej środki finansowe lub zdolność kredytową,
w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert,
w wysokości min. 1 mln zł,



Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: 1.3)
W ogłoszeniu jest:
W celu potwierdzenia warunku wykonawca winien wykazać:
a) wykonanie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 2 robót budowlanych, o wartości min. 2,5 mln zł brutto każda robota, polegających na budowie i/lub przebudowie budynku,

W ogłoszeniu powinno być:
W celu potwierdzenia warunku wykonawca winien wykazać:
a) wykonanie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 2 robót budowlanych, o wartości min. 2,5 mln zł brutto każda robota, polegających na budowie i/lub przebudowie budynku będącego zabytkiem nieruchomym, wpisanym do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury – zgodnie ustawą z dnia 23 lipca 2003 r.
o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2020 r. poz. 282 ze zm.),



Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: 4)
W ogłoszeniu jest:
1. Wykonawca składa:
odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku
podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp;
(w przypadku wykonawcy zarejestrowanego w polskim Krajowym Rejestrze Sądowym lub polskiej Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, zamawiający dla potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1) ustawy Pzp, skorzysta z dokumentów znajdujących się w ogólnie dostępnych bazach danych).
2. Dokumenty podmiotów zagranicznych:
1) jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony
nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
2) jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem, zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby - wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę
lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
3. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów
na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentu wymienionego w pkt 1. Zapisy pkt 2 stosuje się odpowiednio.

W ogłoszeniu powinno być:
1. Wykonawca składa:
1) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp;
(w przypadku wykonawcy zarejestrowanego w polskim Krajowym Rejestrze Sądowym lub polskiej Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, zamawiający dla potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1) ustawy Pzp, skorzysta z dokumentów znajdujących się w ogólnie dostępnych bazach danych)
2) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami
lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
3)zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz
z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
2. Dokumenty podmiotów zagranicznych:
1) jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony
nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
b)nie zalega z opłaceniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne
lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami,
w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie
lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
2) jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapisy w pkt 2 ppkt 1 lit. a) i lit. b) w zakresie terminów wystawienia dokumentów stosuje się odpowiednio.
W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
3. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji
innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia
w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 1 ppkt 1 – 3. Zapisy w pkt 2 i 3 stosuje się odpowiednio.



Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2)
W ogłoszeniu jest:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 12.01.2021, godzina 10:30,

W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 27.01.2021, godzina 10:30,



II.2) Tekst, który należy dodać


Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: 2.2
Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu:
podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp




****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540407090-N-2021 z dnia: 2021-01-22
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2)
W ogłoszeniu jest:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 27.01.2021, godzina 10:30,
W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 17.02.2021, godzina 10:30,




****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540415566-N-2021 z dnia: 2021-02-12
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2)
W ogłoszeniu jest:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data 17.02.2021, godzina 10:30
W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data 25.03.2021, godzina 10:30




****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540424293-N-2021 z dnia: 2021-03-23
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: 1.3)
W ogłoszeniu jest:
W celu potwierdzenia spełnienia warunku wykonawca winien wykazać:
a) wykonanie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 2 robót budowlanych, o wartości min. 2,5 mln zł brutto każda robota, polegających na budowie i/lub przebudowie budynku będącego zabytkiem nieruchomym, wpisanym do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury – zgodnie ustawą
z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2020 r. poz. 282 ze zm.),”

W ogłoszeniu powinno być:
W celu potwierdzenia spełnienia warunku wykonawca winien wykazać:
a) wykonanie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej
2 robót budowlanych, o wartości
min. 2,5 mln zł brutto każda robota, polegających na budowie i/lub przebudowie i/lub remoncie budynku będącego zabytkiem nieruchomym, wpisanym do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury – zgodnie ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2020 r. poz. 282 ze zm.),


Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2)
W ogłoszeniu jest:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie w postępowaniu: Data 25.03.2021, godzina 10:30
W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie w postępowaniu: Data 06.05.2021, godzina 10:30




****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540430057-N-2021 z dnia: 2021-04-29
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2)
W ogłoszeniu jest:
Data: 06.05.2021, godzina: 10:30
W ogłoszeniu powinno być:
Data: 21.05.2021, godzina: 10:00




****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540430672-N-2021 z dnia: 2021-05-07
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 5)
W ogłoszeniu jest:
1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej pod rygorem nieważności i będą dopuszczalne w granicach unormowania art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Strony mają prawo do przedłużenia terminu zakończenia robót o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót, w następujących sytuacjach:
1) jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialności nie ponosi Wykonawca, tj.: będą następstwem nieterminowego przekazania terenu budowy z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego bądź wstrzymania robót przez Zamawiającego, wystąpienie kolizji z niezinwentaryzowanym uzbrojeniem terenu, wystąpienia kolizji z innymi równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami, konieczności zmian dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia robót, znaczące zwiększenie ilości wykonywanych robót w stosunku do ilości wskazanej przez Zamawiającego w przedmiarach,
o ile to zwiększenie spowoduje opóźnienie w realizacji przedmiotu umowy,
2) gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej lub udzielenia zamówień dodatkowych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu umowy lub wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,
3) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczenia do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
4) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie
z jej postanowieniami,
5) wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy, w tym w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. czynności powinny zostać podjęte, a które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
6) gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót zgodnie ze sztuką budowlaną i wiedzą techniczną, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność.
7) w przypadku wystąpienia obiektywnie uzasadnionych i udokumentowanych braków i/lub opóźnień
w dostawach materiałów, urządzeń niezbędnych do realizacji robót z przyczyn niezależnych
od Wykonawcy (np. niedostępność materiałów na rynku, strajki przewoźników, niewydolność infrastruktury kolejowej), o ile okoliczności te uniemożliwiają prowadzenie robót, a Wykonawca dochował należytej staranności;
8) w przypadku wniesienia odwołania/skargi/sprzeciwu w trakcie uzyskiwania wszelkich decyzji, zgód, pozwoleń lub ich uchylenia, zmiany, wstrzymania wykonania, stwierdzenia nieważności przez właściwy organ, o ile okoliczności te mają wpływ na realizację robót.
3. Zmiany umowy w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy (z uwzględnieniem treści załącznika nr 7 do SIWZ załączonego przez Wykonawcę do oferty),nastąpić mogą z powodu co najmniej jednej przesłanki określonej poniżej:
1) z powodu zmiany stanu prawnego w oparciu, o który dokumentację przygotowano;
2) wynikającej ze stwierdzonych wad tej dokumentacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem bądź nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy;
3) wynikającej z niedostępności na rynku materiałów lub urządzeń spowodowanych zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku lub udokumentowanym przez Wykonawcę tymczasowym niedoborem na rynku materiałów lub urządzeń skutkującym znacznym opóźnieniem w realizacji przedmiotu umowy o ile Wykonawca dochował należytej staranności w ich zamówieniu;
4) w celu zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych lub bezpieczeństwa użytkowania;
5) w celu usprawnienia procesu budowy lub uzyskania założonego efektu użytkowego;
6) uwzględnienie wniosków, sugestii użytkownika, mających wpływ na jakość użytkowania;
7) konieczność realizacji robót wynikających z wprowadzenia w dokumentacji projektowej zmian uznanych za nieistotne odstępstwo od projektu budowlanego, wynikających z art. 36a ust. 5 Prawa budowlanego;
8) wystąpienie warunków terenu budowy odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy, w tym napotkanie niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji, innych obiektów budowlanych lub ich elementów, bądź wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, które mogą skutkować, w świetle dotychczasowych założeń, niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy;
9) wystąpienia kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami
w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,
10) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie
z jej postanowieniami;
11) przyczyny technologiczne lub techniczne o obiektywnym charakterze.
4. Jeżeli wskutek okoliczności, o których mowa w ust. 3 oraz w art. 144 ust. 1 pkt 1, 2, 3, 5 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, zachodzi konieczność zmiany wynagrodzenia, Wykonawca przedłoży do akceptacji Zamawiającego kalkulację ceny jednostkowej robót z uwzględnieniem cen z kosztorysu ofertowego lub przy braku w kosztorysie odpowiednich wycen, średnich cen publikowanych w wydawnictwie Sekocenbud obowiązujących w kwartale poprzedzającym ten, w którym kalkulacja jest sporządzana, a w przypadku braku publikacji cen jednostkowych - nakładów rzeczowych określonych w Katalogach Nakładów Rzeczowych (KNR); w przypadku robót, dla których nie określono nakładów rzeczowych w KNR, wg innych ogólnie stosowanych katalogów lub nakładów własnych zaakceptowanych przez Zamawiającego.
5. Zmiany umowy w przypadku ograniczenia zakresu robót nastąpią przy jednoczesnym zmniejszeniu wynagrodzenia Wykonawcy, jeżeli okaże się, że niektóre elementy robót będą zbędne z punktu widzenia procesu inwestycyjnego lub technologicznego. Wynagrodzenie Wykonawcy ulega zmniejszeniu zgodnie z wyceną robót określoną w kosztorysie ofertowym Wykonawcy.
6. Zmiany umowy w zakresie podwykonawcy robót i osób wskazanych w ofercie, będą dokonane
pod warunkiem wyrażenia zgody Zamawiającego na taką zmianę oraz spełnieniu warunków określonych odpowiednio w § 11 i 12 umowy.
7. Warunkiem dokonania zmiany, o której mowa w ust. 2 - 6, jest złożenie uzasadnionego wniosku
przez stronę inicjującą zmianę i sporządzenie przez strony stosownego protokołu konieczności
wraz z opisem zdarzenia lub okoliczności stanowiących podstawę do żądania takiej zmiany a w przypadku wniosku o zmianę terminu realizacji przedmiotu zamówienia z podaniem przyczyny i wyliczeniem okresu trwania opóźnienia.
8. Ustalenia i zobowiązania zawarte w podpisanym, przez kierownika budowy, protokole konieczności wskazanym w ust. 7, mają charakter wiążący dla Wykonawcy.
9. Udokumentowanie wystąpienia przesłanek stanowiących podstawę zmiany umowy, o których mowa
w ust. 2 - 3 oraz wskazanie działań, które podjęto w celu dochowania terminu realizacji umowy
tj. udowodnienie zachowania należytej staranności, spoczywa na tej stronie umowy, która tą zmianę zainicjowała.
10. Wykonawca jest zobowiązany do analizowania dokumentacji z odpowiednim wyprzedzeniem, przed planowanym przystąpieniem do wykonywania danego zakresu prac i/lub robót.

W ogłoszeniu powinno być:
1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej pod rygorem nieważności i będą dopuszczalne w granicach unormowania art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Strony mają prawo do przedłużenia terminu zakończenia robót o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót, w następujących sytuacjach:
1) jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialności nie ponosi Wykonawca, tj.: będą następstwem nieterminowego przekazania terenu budowy z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego bądź wstrzymania robót przez Zamawiającego, wystąpienie kolizji z niezinwentaryzowanym uzbrojeniem terenu, wystąpienia kolizji z innymi równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami, konieczności zmian dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia robót, znaczące zwiększenie ilości wykonywanych robót w stosunku do ilości wskazanej przez Zamawiającego w przedmiarach,
o ile to zwiększenie spowoduje opóźnienie w realizacji przedmiotu umowy,
2) gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej lub udzielenia zamówień dodatkowych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu umowy lub wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,
3) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczenia do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
4) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie
z jej postanowieniami,
5) wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy, w tym w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. czynności powinny zostać podjęte, a które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
6) gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót zgodnie ze sztuką budowlaną i wiedzą techniczną, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność.
7) w przypadku wystąpienia obiektywnie uzasadnionych i udokumentowanych braków i/lub opóźnień
w dostawach materiałów, urządzeń niezbędnych do realizacji robót z przyczyn niezależnych
od Wykonawcy (np. niedostępność materiałów na rynku, strajki przewoźników, niewydolność infrastruktury kolejowej), o ile okoliczności te uniemożliwiają prowadzenie robót, a Wykonawca dochował należytej staranności, mając na uwadze zaplanowane terminy robót wynikające
z harmonogramu rzeczowo-finansowego (załącznik nr 3 do umowy), w ich zamówieniu;
8) w przypadku wniesienia odwołania/skargi/sprzeciwu w trakcie uzyskiwania wszelkich decyzji, zgód, pozwoleń lub ich uchylenia, zmiany, wstrzymania wykonania, stwierdzenia nieważności przez właściwy organ, o ile okoliczności te mają wpływ na realizację robót.
3. Zmiany umowy w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy (z uwzględnieniem treści załącznika nr 7 do SIWZ załączonego przez Wykonawcę do oferty),nastąpić mogą z powodu co najmniej jednej przesłanki określonej poniżej:
1) z powodu zmiany stanu prawnego w oparciu, o który dokumentację przygotowano;
2) wynikającej ze stwierdzonych wad tej dokumentacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem bądź nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy;
3) wynikającej z niedostępności na rynku materiałów lub urządzeń spowodowanych zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku lub udokumentowanym przez Wykonawcę tymczasowym niedoborem na rynku materiałów lub urządzeń skutkującym znacznym opóźnieniem w realizacji przedmiotu umowy o ile Wykonawca dochował należytej staranności w ich zamówieniu;
4) w celu zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych lub bezpieczeństwa użytkowania;
5) w celu usprawnienia procesu budowy lub uzyskania założonego efektu użytkowego;
6) uwzględnienie wniosków, sugestii użytkownika, mających wpływ na jakość użytkowania;
7) konieczność realizacji robót wynikających z wprowadzenia w dokumentacji projektowej zmian uznanych za nieistotne odstępstwo od projektu budowlanego, wynikających z art. 36a ust. 5 Prawa budowlanego;
8) wystąpienie warunków terenu budowy odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy, w tym napotkanie niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji, innych obiektów budowlanych lub ich elementów, bądź wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, które mogą skutkować, w świetle dotychczasowych założeń, niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy;
9) wystąpienia kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami
w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,
10) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie
z jej postanowieniami;
11) przyczyny technologiczne lub techniczne o obiektywnym charakterze.
4. Jeżeli wskutek okoliczności, o których mowa w ust. 3 oraz w art. 144 ust. 1 pkt 1, 2, 3, 5 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, zachodzi konieczność zmiany wynagrodzenia, Wykonawca przedłoży do akceptacji Zamawiającego kalkulację ceny jednostkowej robót z uwzględnieniem cen z kosztorysu ofertowego lub przy braku w kosztorysie odpowiednich wycen, średnich cen publikowanych w wydawnictwie Sekocenbud obowiązujących w kwartale poprzedzającym ten, w którym kalkulacja jest sporządzana, a w przypadku braku publikacji cen jednostkowych - nakładów rzeczowych określonych w Katalogach Nakładów Rzeczowych (KNR); w przypadku robót, dla których nie określono nakładów rzeczowych w KNR, wg innych ogólnie stosowanych katalogów lub nakładów własnych zaakceptowanych przez Zamawiającego, bądź
w oparciu o rozeznanie rynku.
5. Zmiany umowy w przypadku ograniczenia zakresu robót nastąpią przy jednoczesnym zmniejszeniu wynagrodzenia Wykonawcy, jeżeli okaże się, że niektóre elementy robót będą zbędne z punktu widzenia procesu inwestycyjnego lub technologicznego. Wynagrodzenie Wykonawcy ulega zmniejszeniu zgodnie z wyceną robót określoną w kosztorysie ofertowym Wykonawcy. Z tytułu zmniejszenia zakresu robót Wykonawca nie będzie wnosił o zapłatę wynagrodzenia, odszkodowania ani kar umownych.
6. Zmiany umowy w zakresie podwykonawcy robót i osób wskazanych w ofercie, będą dokonane
pod warunkiem wyrażenia zgody Zamawiającego na taką zmianę oraz spełnieniu warunków określonych odpowiednio w § 11 i 12 umowy.
7. Warunkiem dokonania zmiany, o której mowa w ust. 2 - 6, jest złożenie uzasadnionego wniosku
przez stronę inicjującą zmianę i sporządzenie przez strony stosownego protokołu konieczności
wraz z opisem zdarzenia lub okoliczności stanowiących podstawę do żądania takiej zmiany a w przypadku wniosku o zmianę terminu realizacji przedmiotu zamówienia z podaniem przyczyny i wyliczeniem okresu trwania opóźnienia.
8. Ustalenia i zobowiązania zawarte w podpisanym, przez kierownika budowy, protokole konieczności wskazanym w ust. 7, mają charakter wiążący dla Wykonawcy.
9. Udokumentowanie wystąpienia przesłanek stanowiących podstawę zmiany umowy, o których mowa
w ust. 2 - 3 oraz wskazanie działań, które podjęto w celu dochowania terminu realizacji umowy
tj. udowodnienie zachowania należytej staranności, spoczywa na tej stronie umowy, która tą zmianę zainicjowała.
10. Wykonawca jest zobowiązany do analizowania dokumentacji z odpowiednim wyprzedzeniem, przed planowanym przystąpieniem do wykonywania danego zakresu prac i/lub robót. Powołanie się przez Wykonawcę na różnice pomiędzy poszczególnymi elementami/częściami dokumentacji, czy też wskazanie zauważonych rozbieżności, różnic pomiędzy poszczególnymi elementami/częściami dokumentacji lub braków w opracowanej dokumentacji projektowej a także kolizji robót w sytuacji, gdy Wykonawca pozostaje w opóźnieniu w stosunku do aktualnego harmonogramu stanowiącego załącznik nr 3 do umowy (w zakresie, w którym wystąpiła kolizja, różnica, rozbieżność lub brak) skutkuje utratą, przez Wykonawcę, prawa do wnioskowania o zmianę terminu realizacji, o którym mowa w § 4 ust. 1 umowy.
branża Budowlana - obiekty, Dekarstwo, Elewacje, termomodernizacje, Ślusarka i stolarka otworowa, szklarstwo
podbranża obiekty zabytkowe, obiekty użyteczności publicznej, pokrycia dachowe, okna, drzwi, elewacje
kody CPV 45214220
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Podlaskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Podlaskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: obiekty zabytkowe , obiekty użyteczności publicznej , pokrycia dachowe , okna, drzwi , elewacje

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10485918 2024-05-13
godz. 23:59
Małopolskie Przedmiotem Zamówienia jest budowa nowego obiektu produkcyjno-magazynowego w celu wdrożenia innowacyjnej technologii produkcji zbiorników kompozytowych. W ramach przedsięwzięcia przewid...
10490168 2024-05-15
godz. 10:00
Lubuskie "Remont zabytkowego budynku kamienicy na ul. Brygady Saperów 20 w Strzelcach Krajeńskich” 1. Przedmiotem inwestycji są prace konserwatorskie oraz remontowo-naprawcze elewacji budynku p...
10447445 2024-05-16
godz. 00:00
Wielkopolskie ZAPYTANIE OFERTOWE nr 1 w sprawie zamówienia na przeprowadzenie prac dotyczących remontu wewnętrznych ścian świątyni kościoła parafialnego p.w św. Mikołaja Biskupa w Srebrnej Górz...
10450670 2024-05-17
godz. 08:00
Podkarpackie Prace konserwatorsko - renowacyjne przy ołtarzu głównym i dwóch bocznych w zabytkowym kościele filialnym p.w. Przemienienia Pańskiego w Cmolasie.
10479859 2024-05-17
godz. 13:00
Małopolskie Naprawa szczelności części dachu budynku Wierzyńskiego 39 nad mieszkaniami 37, 38 oraz 39 wraz z wymianą membrany na pow. ok. 60 - 70m2.
10472465 2024-05-21
godz. 12:00
Mazowieckie Remont wieży kościoła pw. św. Stanisława Biskupa i Męczennika w Skrzeszewie dofinansowanej ze środków z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
10474361 2024-05-24
godz. 12:00
Lubelskie Realizacja robót renowacyjnych i konserwatorskich na terenie zabytkowego kompleksu kościelnego p.w. Św. Mikołaja w Rozwadówce dla zadania pn...Renowacja zabytkowego kompleksu kościelne...
10489595 2024-05-31
godz. 17:00
Małopolskie Remont konserwatorski elewacji kościoła pw. Imienia NMP w Grobli.
10486844 2024-06-03
godz. 12:00
Śląskie Projekt Wielki Piec Huty Pokój – Centrum Transformacji w Rudzie Śląskiej Przedmiotem Zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego pn. „Projekt Wielki Piec Huty Pokój - Centrum...
10486767 2024-06-05
godz. 09:00
Małopolskie Wykonanie robót budowlanych dla zadania: FOLWARK KOMPETENCJI – centrum wsparcia w obszarze e-zdrowia, zdrowia i zdrowienia wraz z wyposażeniem oraz uzyskaniem decyzji pozwolenia na użyt...