Zlecenie 12118921 - Potrzeba opracowania analizy potrzeb i wymagań przed...

   
Zamówienie 12118921
źródło Internet
data publikacji 2025-11-20
przedmiot zlecenia
Potrzeba opracowania analizy potrzeb i wymagań przed wszczęciem procedury udzielenia zamówienia
Odbieranie i zagospodarowanie odp
adów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie Miasta i Gminy Chmielnik w okresie od 01.01.2026 do 30.06.2026 roku.
1. Przedmiot zamówienia obejmuje:
1. Zakres zadania obejmuje:
1.1 Odbieranie i zagospodarowanie sprzed nieruchomości zamieszkałych położonych w granicach administracyjnych Miasta i Gminy Chmielnik odpadów komunalnych z podziałem na frakcje określone w pkt.2 ppkt 2.1. Szczegółowego Opisu Przedmiotu Zamówienia.
1.2 Organizacja i obsługa objazdowej zbiórki odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego z gospodarstw domowych oraz przekazanie ich do zagospodarowania.
1.3 Opracowanie i rozdysponowanie harmonogramu odbioru odpadów, zwanego dalej harmonogramem z uwzględnieniem przejętej przez Zamawiającego częstotliwości i godzin odbioru odpadów.
1.4 Dostarczanie właścicielom nieruchomości jednorodzinnych worków do zbierania odpadów komunalnych zgodnie z opisem w rozdz. III pkt 2.5.
1.5 Wyposażenie dwóch istniejących gniazd zbierania odpadów w zabudowie wielorodzinnej przy ul. Piastów w Chmielniku (przy blokach nr 10-12 oraz bloku nr 16) w kontenery i pojemniki do selektywnego zbierania następujących odpadów komunalnych:
a) zmieszane w tym higieniczne i pozostałe po segregacji,
b) papier,
c) szkło,
d) metal i tworzywo sztuczne,
e) ulegające biodegradacji.
Pojemniki i kontenery winny spełniać wymagania, o których mowa w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Chmielnik oraz Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 10 maja 2021r. w sprawie sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów.
1.6 Utrzymanie gniazd osiedlowych w należytym stanie sanitarnym, porządkowym oraz technicznym, nie dopuszczając do przepełniania pojemników oraz mieszania poszczególnych frakcji odpadów.
1.7 Zapewnienie nadzoru nad sposobem pozbywania się odpadów przez mieszkańców korzystających z wyżej wymienionych gniazd sześć dni w tygodniu w godz. od 7.00 do 18.00 (za wyjątkiem świąt i dni ustawowo wolnych od pracy).
1.8 Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych gromadzonych w dwóch osiedlowych gniazdach selektywnej zbiórki odpadów komunalnych na terenie ulicy Piastów przy blokach nr 10-12 oraz bloku nr 16).
1.9 Prowadzenia ewidencji odpadów komunalnych i na jej podstawie sporządzania raportów miesięcznych.
III. Warunki świadczenia usługi
1. Wymogi dotyczące przekazywania odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych do instalacji komunalnych:
1.1. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych do instalacji komunalnych wpisanych na listę instalacji zamieszczoną przez Marszałka Województwa Świętokrzyskiego w Biuletynie Informacji Publicznej zgodnie z obowiązującymi w danym momencie świadczenia usługi przepisami.
2. Rodzaje odpadów komunalnych odbieranych selektywnie od właścicieli nieruchomości:
2.1. Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości będzie odbywał się z podziałem na następujące frakcje:
a) papier, w skład którego wchodzą odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury,
b) szkło, w skład którego wchodzą odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła,
c) metale i tworzywa sztuczne, w skład których wchodzą odpady z metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe,
d) bioodpady,
e) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne-odpady higieniczne i pozostałe po segregacji.
2.2. Dwa razy w roku dokonanie objazdowej zbiórki odpadów z mebli i innych odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.
2.3. Szacunkowa ilość odpadów komunalnych przewidzianych do odbioru i zagospodarowania w I półroczu 2026 roku.:
Dane szacunkowe na podstawie masy odebranych odpadów w 2025 r.
Lp. rodzaj odpadów Masa
1. Opakowania z papieru i tektury 0,50
2. Zmieszane odpady opakowaniowe, tworzywa sztuczne 197,40
3. Opakowania ze szkła, 111,11
4. Odpady kuchenne, odpady ulegające biodegradacji 142,70
5. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 2,90
6. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i inne nie wymienione frakcje zbierane w sposób selektywny, odpady nie wymienione w innych podgrupach, np. popiół 348,19
7. Odpady wielkogabarytowe 24,16
Łącznie: 826,96
2.4 Częstotliwość odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych
Wymaga się, aby Wykonawca zapewnił odbieranie odpadów komunalnych z minimalną częstotliwością określoną w tabeli poniżej:
Rodzaje odpadów komunalnych Minimalna częstotliwość odbierania
Zabudowa jednorodzinna Zabudowa wielolokalowa
Miasto/obszar wiejski
Miasto
obszar wiejski
Zmieszane odpady komunalne - higieniczne i pozostałe po segregacji
Sezon zimowy
raz w miesiącu
Sezon letni
dwa razy w miesiącu w sezonie zimowym
w miarę potrzeb lecz nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie
w sezonie letnim
w miarę potrzeb lecz nie rzadziej niż raz na tydzień
Papier, szkło, metale i tworzywo sztuczne Raz w miesiącu w miarę potrzeb, lecz nie rzadziej niż raz na miesiąc
Odpady ulegające biodegradacji sezon zimowy
raz w miesiącu
sezon letni
dwa razy w miesiącu w sezonie zimowym w miarę potrzeb lecz nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie
w sezonie letnim
w miarę potrzeb lecz nie rzadziej niż raz na tydzień
Meble i inne odpady wielkogabarytowe Raz na pół roku
Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny Raz na pół roku
sezon zimowy od listopada do marca
sezon letni od kwietnia do października
2.5 Harmonogram odbioru odpadów komunalnych.
Wykonawca zobowiązany jest do opracowania harmonogramu odbioru odpadów komunalnych obejmującego okres 6 miesięcy spełniającego następujące wymagania:
a) odbiór odpadów nie może następować w dniu ustawowo wolnym od pracy,
b) odbiór odpadów, które odbierane są z częstotliwością raz w miesiącu, powinien zostać ustalony w ten sam dzień miesiąca (np. każdy drugi wtorek miesiąca itd.),
c) w przypadku, gdy ustalony dzień tygodnia lub miesiąca dla odbioru odpadów przypada w dniu ustawowo wolnym od pracy, wykonawca zapewni odbiór odpadów w następnym dniu nie będącym dniem ustawowo wolnym od pracy,
d) zapewnienie regularności i powtarzalności odbierania, tak aby mieszkańcy mogli w łatwy sposób zaplanować przygotowanie odpadów do odebrania,
e) względy sanitarne punktów zbierania odpadów komunalnych przy domach wielorodzinnych i posesjach indywidualnych (fermentacja odpadów w pojemnikach, kontenerach, żerowanie gryzoni, bezdomnych zwierząt itp.) oraz potrzeby właścicieli nieruchomości,
f) konieczność zamieszczenia informacji do której godziny w dniu odbioru właściciele nieruchomości winni są wystawić odpady do odbioru.
g) harmonogram podlega akceptacji przez Zamawiającego i dostarcza się właścicielom nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej oraz zarządcom w zabudowie wielorodzinnej na co najmniej dwa dni przed pierwszym odbiorem.
Zamawiający uznaje, że wystarczającym dla obowiązku doręczenia harmonogramu będzie włożenie go do skrzynek pocztowych każdej nieruchomości. Dodatkowo Zamawiający zobowiązuje się do umieszczenia harmonogramu na swojej stronie internetowej oraz tablicach ogłoszeń i przesłanie Zamawiającemu na wskazany adres e-mail.
2.6 Wyposażenie nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej w worki na odpady komunalne.
Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia właścicielom nieruchomości jednorodzinnych worków przezroczystych do zbierania poszczególnych frakcji odpadów komunalnych oznakowywanych w następujący sposób:
a) niebieski z napisem Papier,
b) zielony z napisem Szkło,
c) żółty z napisem Metal i tworzywo sztuczne,
d) brązowym z napisem BIO,
e) szary lub czarny oznaczone czytelnym napisem Odpady zmieszane, w tym higieniczne.
Charakterystyka worków do gromadzenia odpadów:
a) materiał-folia polietylenowa PE - HD,
b) pojemność - 120 L, na szkło 80 L,
c) worki powinny mieć odpowiednią wytrzymałość zarówno na przebicie jaki i na rozciąganie, posiadać mocny i trwały zgrzew, posiadać nadruk z nazwą odbiorcy odpadów oraz nadruk jakie odpady należy w nich umieszczać.
d) intensywność zastosowanego koloru na worku winna zapewnić jego przezroczystość umożliwiającą sprawdzenie zawartości.
Przy każdorazowym odbiorze odpadów komunalnych sprzed posesji należy pozostawić puste worki w ilości odpowiadającej liczbie odebranych napełnionych worków również w przypadku ostatniego w ramach umowy odbioru. Ponadto, wykonawca zapewni mieszkańcom możliwość odbioru worków w siedzibie firmy w przypadku właścicieli nieruchomości, którzy złożyli nowe deklaracje.
3. Zobowiązanie do wskazania w ofercie instalacji, do zagospodarowania odpadów.
3.1. Wykonawca ma obowiązek wskazania w ofercie instalacji, do których przekaże odpady komunalne zebrane z terenu miasta i gminy Chmielnik.
3.2. Wykonawca ma obowiązek zagospodarowania odpadów komunalnych zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1852 z późn. zm.).
Wykonawca w ofercie winien wskazać instalacje, w szczególności instalacje komunalne do których podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości planuje przekazać odebrane odpady, w przypadku niewielkich ilości odebranych odpadów selektywnie zbieranych możliwe jest wskazanie podmiotu zbierającego te odpady, ale w takim przypadku musi posiadać informacje od zbierającego o ostatecznym procesie zagospodarowania przekazanych odpadów.
3.3. Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie określonego ustawą poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia odpadów komunalnych, z wyłączeniem innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne na poziomie określonym ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
3.4. Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania na poziomie określonym ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
3.5. Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym, w odniesieniu do masy odebranych odpadów od mieszkańców, zebranych w PSZOK i zagospodarowanych przez mieszkańców u źródła, poziomów:
- przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów komunalnych określonych w art. 3 b ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
- ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 3 c ust. 2 pkt. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
- nieprzekraczających poziomów składowania określonych w art. 3b ust. 2a ww. ustawy.
4. W sprawie przedmiotu zamówienia informacji udziela Pani Beata Szpejna tel. 41 354 32 73 w.203; adres e-mail: beata.szpejna@chmielnik.com
5. Wypełniony Formularz cenowy stanowiący załącznik nr 1 należy złożyć w terminie do dnia
28.11.2025 r. ( piątek) do godziny 12.00 pisemnie na adres: Gmina Chmielnik; Plac Kościuszki 7, 26-020 Chmielnik i/lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: renata.cwiek@chmielnik.com
6. Zamawiający informuje, że przedmiotowe ogłoszenie nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kc, tj. i nie jest równorzędne ze złożeniem zamówienia przez Zamawiającego na podstawie poniższego zapytania ofertowego oraz nie stanowi podstawy do roszczenia prawa ze strony Wykonawcy do zawarcia umowy.
7. Administratorem danych osobowych jest Gmina Chmielnik, Plac Kościuszki 7, 26-020 Chmielnik. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych: rodo@chmielnik.com. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). Więcej na stronie www.chmielnik.com w zakładce: Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych w Urzędzie Miasta
i Gminy w Chmielniku.
branża Ekonomia, prawo i organizacja, Sprzątanie, Usługi informacyjne, bazy danych, tłumaczenia, Ekologia, środowisko
podbranża analizy, audyty, certyfikaty, wywóz śmieci, utylizacja, składowiska, usługi informacyjne, ekspertyzy, prognozy
forma zapytanie ofertowe
typ zlecenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji świętokrzyskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora świętokrzyskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: analizy, audyty, certyfikaty , wywóz śmieci, utylizacja, składowiska , usługi informacyjne , ekspertyzy, prognozy