Przetarg 10287099 - Otwarty nabór partnera/partnerów spoza sektora finansów...
Analizuj | (zakończone) | Zamówienie 10287099
---|---|
źródło | Internet |
data publikacji | 2024-02-26 |
przedmiot ogłoszenia | Otwarty nabór partnera/partnerów spoza sektora finansów publicznych, w celu wspólnego przygotowania i realizacji projektu dofinans owanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027 (konkurs nr FEDS.08.01-IZ.00-075/24). Nabór partnera/partnerów prowadzony jest na podstawie art. 39 ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 (Dz.U. poz. 1079). CEL PARTNERSTWA: Wspólne przygotowanie i opracowanie wniosku, aplikowanie o dofinansowanie oraz realizacja projektu, w ramach którego przewiduje się realizację działań uwzględniających m.in.: a) zajęcia podnoszące umiejętności kluczowe uczniów oraz rozwijające umiejętności programowania i wykorzystywania TIK, AI i innych rozwiązań cyfrowych; b) wdrażanie nowych form i programów nauczania, w szczególności wykorzystujących w edukacji projektowanie uniwersalne, nauczanie metodą eksperymentu lub projektu; c) działania rozwijające zainteresowania i uzdolnienia uczniów oraz zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze służące wyrównywaniu dysproporcji edukacyjnych; d) zajęcia antydyskryminacyjne rozwijające kompetencje przeciwdziałania dyskryminacji oraz budowanie kultury inkluzyjnej w szkole i poza nią; e) wykorzystanie doświadczenia i potencjału szkół i placówek specjalnych w podnoszeniu jakości edukacji włączającej, w tym organizacja zajęć integracyjnych w środowisku szkolnym i poza nim (połączenie współpracy szkół z młodzieżowymi ośrodkami socjoterapii, młodzieżowymi ośrodkami wychowawczymi, itp.); f) wyposażenie lub doposażenie szkół i placówek oświaty w pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji programów nauczania oraz zapewnienie odpowiedniej infrastruktury sieciowo-usługowej; g) adaptacja pomieszczeń na potrzeby szkół i placówek oświatowych z uwzględnieniem potrzeb dzieci z niepełnosprawnością, specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; h) organizacja i udzielanie doradztwa edukacyjno-zawodowego dla uczniów na każdym etapie edukacji; i) wykorzystywanie rezultatów pozytywnie zwalidowanych projektów z zakresu edukacji włączającej; j) kursy, studia podyplomowe i inne formy wsparcia, w szczególności rozwijające umiejętności zawodowe i społeczne kadry pedagogicznej i zarządzającej, m.in. w zakresie wykorzystania nowoczesnych narzędzi TIK i AI, w zakresie edukacji włączającej, projektowania uniwersalnego, coaching, tutoring i mentoring, staże i praktyki, w tym zagraniczne; k) organizacja dla uczniów liceów praktyk zawodowych u pracodawców; l) organizacja kursów kwalifikacyjnych dla uczniów liceów, którzy ukończyli 15 r.ż.; m) organizowanie i udzielanie poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego dla dzieci i uczniów na każdym etapie edukacji; n) zajęcia integracyjne dla uczniów w szkole i poza nią; o) rozwijanie umiejętności uczniów, w szczególności komunikacji społecznej i wewnętrznej, refleksyjnego myślenia (w tym o sobie), obserwowania i rozpoznawania emocji oraz ich wpływu na organizm i zachowanie, radzenia sobie ze złością, sytuacjami trudnymi i stresem, itp.; p) zajęcia uczące postaw sprzeciwiających się dyskryminacji i stereotypizacji płciowej; q) zajęcia wzmacniające odporność psychiczną uczniów oraz z zakresu rezyliencji; r) zajęcia umożliwiające w sposób bezpieczny i świadomy poruszać się w świecie cyfrowym; s) popularyzacja edukacji ekologicznej, przyrodniczej, między innymi poprzez organizację zajęć dla dzieci/uczniów, kadry pedagogicznej i zarządzającej;t) zajęcia dla dzieci/uczniów, kadry zarządzającej i nauczycieli zapoznające z zasadami i celami zrównoważonego rozwoju; u) kształtowanie postaw prośrodowiskowych i proekologicznych poprzez realizację, w szczególności w środowisku lokalnym, działań na rzecz ochrony środowiska; v) upowszechnienie i realizacja metod pracy z dziećmi/uczniami w postaci eksperymentu przyrodniczego i projektu ekologicznego; w) realizacja zajęć w szkole lub poza nią popularyzujących, szczególnie wśród dziewcząt, nauki przedmiotów ścisłych, np. matematyki, robotyki, STEM,STEAM; x) wyposażenie i/lub doposażenie pracowni nauki ww. umiejętności w pomoce dydaktyczne; y) popularyzacja pracy projektowej w nauczaniu STEM,STEAM i robotyki; z) tworzenie, popularyzacja i rozwój już istniejących szkół ćwiczeń. Powiat Oławski z/s w Oławie (55-200) ul. 3 Maja 1, będzie pełnił rolę Lidera partnerstwa / Partnera wiodącego. WYMAGANIA i OCZEKIWANIA W STOSUNKU DO PARTNERA Działalność potencjalnego partnera musi być zgodna z celami partnerstwa i celami projektu. Partner w celu wspólnej realizacji projektu zadeklaruje wniesienie wkładu w realizację zadań i celu partnerstwa w postaci wiedzy i doświadczenia, know-how, zasobów ludzkich, zasobów organizacyjnych i technicznych lub finansowych, którymi dysponuje w celu realizacji zadań / działań w projekcie. Partner będzie odpowiedziany za realizację uzgodnionych i wskazanych zadań. Udział partnera w projekcie nie może polegać wyłącznie na wniesieniu zasobów, o których mowa w zdaniu poprzedzającym. Zadania realizowane przez partnera w ramach projektu nie mogą polegać na oferowaniu towarów, świadczeniu usług lub wykonywaniu robót budowlanych na rzecz pozostałych partnerów. Partner musi posiadać udokumentowane doświadczenie w pozyskiwaniu i należytej realizacji projektów o podobnym charakterze, współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego lub innych środków publicznych, realizowanych samodzielnie jako beneficjent (wnioskodawca) lub jako partner lub we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego, w zakresie zbieżnym z celami projektu; Partner musi posiadać bardzo dobrą znajomość zagadnień z zakresu: Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1060 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Funduszu Spójności, Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji i Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury, rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1057 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiające Europejski Fundusz Społeczny Plus (EFS+) oraz uchylające rozporządzenie (UE) nr 1296/2013, ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021- 2027, Wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027, Wytycznych dotyczących realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027, Wytycznych dotyczących monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów na lata 2021-2027, Wytycznych dotyczących warunków gromadzenia i przekazywania danych w postaci elektronicznej na lata 2021-2027, Wytycznych dotyczących realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027, Wytycznych dotyczących realizacji zasady partnerstwa na lata 2021-2027 oraz innych kluczowych zagadnień związanych z realizacją projektów/działań o przedmiotowym zakresie. |
branża | Ekonomia, prawo i organizacja |
podbranża | konsulting, doradztwo, środki unijne |
forma | partnerstwo innowacyjne |
typ ogłoszenia | usługi, wykonanie |
kraj realizacji | Polska |
województwo realizacji | Dolnośląskie |
kraj organizatora | Polska |
województwo organizatora | Dolnośląskie |